*Keskustelu siirretty*

APUA! Tänää pitäis mun tietääkseni olla kiinnittymispäivä ja äsken tuntu sellanen vajaa 3min kestävä outo kipu alavattassa. Se oli vähän lievempi kipu mitä menkkojen aikaan niin mietin voisko se olla kiinnittymiskipu :D

Ja ONNEA olio2013
 
Mahtavia uutisia olio, kylläpäs teille tuli ihana yllätys
Ollaan siis suurinpiirtein samassa vaiheessa,
 tein itsekin tänään toisen digi clearbluen joka oli noussut samoihin vko:hin kanssasi, tiistaina tehty, jo 3 pvää ennen oletettujen kuukautisten alkamista, näytti raskaana 1-2 ja nyt se 2-3, eli ihan alussa ollaan ja aina voi kaikkea tapahtua, mutta jotenkin se että vkot lisääntyivät testissä sai taas luottavaisemmaksi. emoticon
 
Onnea kaikille plussanneille!  <3

Minäkin tein tänään testin, tai no oikeastaan kaks. :) haamuplussat tuli molempiin (toinen stepone, ja toinen oli apteekin oma) apteekin testiin tuli haaleampi plussa, kuin toiseen.. mutta näkyvä kuitenkin.. Mulle upposi tää tieto vasta kun mun mies kerto mulle et oon raskaana.. <3  nyt en tiedä miten pitäis olla.. Toivoo tietty tosi paljon et tää raskaus ei pääty keskenmenoon, niin kuin aikasemmat..
LA ois 6-7.5.2013
Oireita on niin kuin jo aikasemmin kirjoitin, etoominen ja mielettömän huono olo, mahassa menkkamaisia tuntemuksia, mahallani en pysty makoilemaan, tosi herkkä hajuaisti, kauhee väsy koko ajan päikkäreit pitää melkein joka päivä vetää.. huimaustakin on jonkin verran ollut..
 
Moikka kaikille !

Ihanaa nähdä että niin moni on saanut ihania plussauutisia ! Meitä on vissiin täällä jo aika moni? Onnea kaikille !

Minäkin tein tänään vielä kaksi uutta testiä, ja molemmat näyttivät plussaa. Vatsassa edelleen sitä ajoittaista vihlomista ja painon tunnetta.

Onko täällä muita joille tämä on ensimmäinen raskaus? itse olen aivan ihmeissäni, vaikka tähän plussaan on ollut aikaa valmistautua jo yli 11 kk :)

Mitä teille muille kuuluu?
 
ihanaa! onnea plussanneille! ja tsemppiä niille jotka plussaa vielä odottavat :)

Meillä on esikoinen ja muutenkin ensimmäinen massussa pyörimässä. Tämä kävi jotenkin niin helposti että nyt on hirveä pelko että kaikki ei voi mennä hyvin... No, tänä aamuna tuli ensimmäinen huono uutinen. Miehen setä on sairaalassa tajuttomana puutiaisaivokuumeen takia.

Osaako kukaan muuten sanoa vitamiini asioihin mitään? Ostin ladyvitaa raskaana oleville ja siinä on rautaa ja jostain olisin lukenut että ei rautaa tabletteina raskauden alussa? Tietääkö joku mitä haittaa siitä voisi olla?

Toinen juttu, koska olen melkein sairaan peloissani keskenmenosta (jolle tiedän etten mitään mahtaisi). Niin tilasin kotidopplerin jolla meinasin sitten joskus kun ääniä kuuluu niin kuunnella ja lievittää tuskaani siitä että kantaisin kuollutta pientä sisälläni viikko kausia ennen seuraavaa neuvolaa. Mutta nyt luin jostain että siitä saattaisi olla vaaraa vauvalle (tosin näissä kotilaitteissa on niin pienet tehot että jotkut insinööri+lääkäri sanoi ettei näistä pitäisi olla sitäkään pientä haittaa kun neuvolan tehokkaammista laitteista) Niin meinasin kysyä että onko kellään kokemuksia? Omia tai tutuilla?

Meille muuten ihan hyvää, mies oli eilen niin innoissaan että halusi kaupoille ja osti muutamia vauvan vaatteita valmiiksi odottamaan... Itse haluaisin kertoa jo sukulaisille mutta sitten en kuitenkaan tahtoisi kun ollaan niin alussa ja mitä vaan voi käydä. Oletteko te meinanneet kertoa milloin?

rv 4+1 ??
 
Nopoeasti tulin vastaamaan tuosta doppler-asiasta!

Itse pelkäsin esikoista odottaessa ihan kauheasti keskenmenoa. Kävin kerran viikossa yksityisellä ultrassa rv12 asti. Kalliiksi tuli, ja hysteeristähän se myös oli. :D Dopplerinkin tilasin. Ja käytin sitä aina kun oli fiilis. Etenkin sit loppuraskaudesta jos vauva nukkui, eikä liikkunut sitä 10krt/h, silloin tällöin katsoin sillä sydänäänet. :D Jepjep, tällä kertaa (mikäli yritys onnistuu), osaan ehkä olla aika paljon rauhallisempi asian suhteen. 
Täysin terve vauva syntyi, vaikka doppleria käytin (en päivittäin kylläkään). Ei kai niitä neuvoloissakaan käytettäisi jos olisi haittaa. Ja kyllä siinä paketissakin luki, ettei ole vaarallinen.
Don´t worry! Onnittelut plussasta! :)
 
Haavetta on täälläkin :) jos tästä kierrosta onnistuisi niin laskettuaika olis 18.5, jännitystä.. jännistystä.. kertokaa sitten miten teillä kävi :)
 
moi akidi! meilläkin ensimmäinen yrityskerta kierukan poiston jälkeen ja edellisen kanssakin meni ½ vuotta ennen kuin onnistu.
 
Hej kaikki ja onnea plussanneille! :)

Tein tänään raskaustestin ja plussaa näytti.. Laskettu aika olisi 2.5. :) Iloinen olen, mutta myös peloittaa ihan sairaasti!

Pikkuinen olisi meille toinen lapsi ja ennen esikoista mulla oli keskenmeno. Eikä tätä pelkoa auta sitä että meidän esikoinen on sydänlapsi..

Toivotaan että tämä pikkuinen pysyisi sisällä ja olisi terve! :)


 
Moikka, 

Makin liityn varovaisen positiivisesti tahan keskusteluun tiputtuani aiemmin tuolta huhtikuisista...

Sontsa, mulla myos takana km joka alkoi 9.8. mutta oli ohi 4 paivassa, ihan taydellinen ja spontaani ja olin vasta rv 5+0. Laitoimme uutta yritysta saman tien peliin. Soin pillereita yli 10 v ja tulin toisesta kierrosta jo raskaaksi. 

Mies 37 v, mina 28 v, esikoista yritetaan. Mulla on jo nyt oireita joista mietin onko nama ovista, uutta raskautta vai hormonit sekaisin. Viikon-parin paasta voisi kai alkaa testailemaan josko olisi jo kaynyt tuuri, vaikka aika toiveajattelua se tuntuu valilla olevan. 
 
Hei memmu80.
Meilläkin, niinkun alta huomaa, on lapsilla iso ikäero. Lapsilla on eri isä, kun 2 pidempää suhdetta oli ennen nykyistä miestä, siis esikoisen isän jälkeen, eikä vaan lapsia tullut, vaikka ikinä ei mitään ehkäisyä ollut, niin kyllä huoletti että jotain jo vialla.
No nykyisen kanssa tärppäsin reilu puolen vuoden seurustelun jälkeen, joka tosin meni kesken rv 8+6, mutta sitten vihdoin viimein uusi tärppi joka pysyi matkassa emoticon  tuli kolmen kuukauden päästä, ja siitä tuli toinen pikku prinsessa emoticon
Kovasti nyt toivotaan että tärppäisi taas, kun nyt nähtävästi löytyi se hyvä isä, joka niitä lapsia pystyy antamaan  ja kyllä kovasti itsekkin niitä lisää tahtoo
 
Moi akidi!
minullakin 2 ensimmäistä lasta on edellisestä pitkästä liitostani. tämän viimeisen kanssa tulimme raskaaksi ½vuoden yrityksen jälkeen joka sitten päättyi meilläkin keskenmenoon siinä rv 8 aikaan. mutta 3 viikkoa km:n jälkeen aloin sitten odottamaan tätä pientä prinsessaa, raskaus oli täynnä ongelmia ja niin synnytyskin mutta ihana rakas prinsessa sieltä sitten syntyi :)
Onnea matkaan niin sinulle kuin kaikille muillekin täällä toivoa ylläpitäville ja tietenkin onnittelut kaikille plussanneille..
 
Hurjasti onnea kaikille plussanneille!! <3

Täällä vielä odotellaan. Nyt kp27 ja vielä en ole uskaltautunut testaamaan. Joskin aika epävarmalta näyttää, olis kyllä todellakin kerrasta napsahtanut, kun oviksen aikaan oli reissua ja kaikenlaista lapsentekoa häiritsevää ohjelmaa. :D
 
Onnea plussista ja plussatuulia kaikille!! :)

Täällä menossa kp28/29-32. Kaikki mahdollisia raskausoireita löytyy, mutta silti uskon kropan huijaavan.. :/
 
täällä ollaan oltu kipeänä melkein viikko. mahakin on taas sekasin. ja eilen oli kk kipuja mut eipä oo näkyny niitä. mut kummiski kohta tulevat .. tekis mieli tehä testi mut kummiskin on nega.

plussatuulia kaikille ja onnea plussanneille

cenlia 28/28
 
Onnea wilhelmina plussasta! Meillä ensimmäinen raskaus ikinä ja hirvittää keskenmenon mahdollisuus kamalasti. Ei auta kun toivoa parasta.

mimsullekin onnea hurjasti! toivottavasti pieni pysyisi mukana loppuun asti.

Tilaamani doppler tuli jo postissa :-o nopeaa toimintaa!!

Soitin tänään neuvolaan ja kun kiertoni on niin epäsäännöllinen ja pitkä (21-55) niin hoitaja kuvitteli että olisin jo viikolla 10! haha sanon minä. No, nyt on aika viikon päästä tiistaina kuitenkin sinne ja sitten varataan aikaista ultraa että saadaan varmuudella selville että kuinka pitkällä todellisuudessa mennäänkään... Olen aikasta varma että 4+3 tänään.

Kovasti vaan pelottaa kun on lukenut juttuja että jos ei ole oireita/ ovat tosi lieviä niin olisi todennäköisempää saada keskenmeno (perusteena alhaisia hormonitasoja tai jotain). Niin omat alavatsan nippailut ovat melkein kokonaan loppuneet ja eivät ole niin kovia enää, nännitkään eivät enää ole kipeät, rinnat itsessään sen puoleen hieman arat. Välillä ällötyksiä mutta nekin niinkuin "röyhtäyksiä" ilman röyhtäystä. Oi ihmisillä varmaan menee pelkoihini vielä hermo muttakun ei kelleen ole kertonut raskaudesta niin ei ole muita joille kertoa pelkonsa... Mies kuunnellut jo osansa :) Ei viitsi poloista enempää pelotella.
 
Hei kaikille ja Onnea plussanneille !!!

tänään soitin neuvolaan. Koska raskaus on niin alussa, ensimmäisen neuvolakäynnin kanssa ei ole kiirettä, joten sain sen reilun kahden viikon päähän. Kertoivat että pitäisi varata vähintään tunti käyntiä varten, koska on paljon papereita täytettävänä.

Onko kukaan muu miettinyt varhaisultraan menoa? Itse aion mennä, koska pakko saada varmuus että kaikki on kunnossa.

Kävin myös tänään ostamassa clear blue testin raskausviikkonäkymällä, koska haluan tarkistaa, että hcg on noussut. Ajattelin huomen aamulla testata....

Oireina minulla edelleen on erittäin vähäiset vatsanippailut ja painon tunnetta. Tänään tosin huomasin kun kävelin, että hengästyn nopeammin.

Mitä teille muille kuuluu?

 
Tuosta Dopplerista vielä, ovat ihan eri laitteita nuo koti- ja neuvolalaitteet, mutta vähän käytettynä kotidoppleri on turvallinen. Meilläkin oli esikoisen kanssa käytössä juuri loppuraskaudesta, jos ei ollut liikkeitä hetkeen tuntunut.

Nyt siis la ehkä 1.5? On kierto ollut vähän mitä sattuu, maksimillaan 27pvä ja nyt tämä viimeinen kierto taisi olla 24pv! Kiinnittymisoireet olivat tälläkin kertaa varsin selkeät, kuten esikoisestakin, joten siitä päättelin lyhyen kierron. Positiivisen testinkin tein juuri 24 päivää edellisten kuukautisten jälkeen ja aika selkeä plussa tuli.

Ristiriitaisin fiiliksin täällä totutellaan uuteen raskauteen, yllättävän vähän sitä ajattelenkin. Itseäni suojallekseni kai. Muistan hyvin tuon keskenmenon pelon, nyt sitä melkein toivon välillä salaa itsekseni. Ja juu, vauva on kyllä todella toivottu, yli vuoden jo olen odottanut tätä hetkeä. Esikoista odottaessani kuitenkin löysin kaulalta kyhmy, joka sitten vuoden perästä esikoisen ollessa jo 9kk paljastui syöväksi. Kaksi leikkausta tehtiin, joissa puhdistettiin kaula kilpirauhaskudoksesta ja päälle vielä radiojodiablaatio, josta on nyt 8-9kk. Keväällä kuitenkin vapunaattona sain vielä pienen annoksen radiojodia, jonka avulla tehtiin gammakuvaus hoidon tuloksen seuraamiseksi. Tuon kuvauksenkin jälkeen suositellaan välttämään 4kk raskaaksituloa. No, meilläpä odoteltiinkin nyt sellainen hiukan päälle 3kk. Ihan kamala olo. Tavallaan vahingossa meni näin, tavallaan ei. Nyt kuitenkin on sellainen olo, että ei mitään toivoakaan, että lapsi olisi terve vaikka raskaus jatkuisikin hyvin. Ihan kamalaa, ette arvaakaan. On yksi asia pelätä jotain, mitä usein raskaana olevat pelkäävätkin, etenkin ensimmäistään odottavat, kun ei oikeastaan ihan täysin tiedä mitä se on mitä pelkää. Nyt kuitenkin tiedän kuuluvani ihan oikeasti riskiryhmään ja pelko on aiheellinen. Toki tutkimustulokset kertovat enemmän lisääntyneistä keskenmenoista, kehitysvaurioita ei ole pystytty osoittamaan, koska niitä on luonnollisestikin väestössä, joten ehkä sen vaara on kuitenkin melko pieni. Eikä tuo kuvausannos tietenkään kauaa minussa ehtinytkään olla, koska ei ollut kudosta johon takertua, joten kahdessa päivässä olin jo pissannut kaiken pois. Kuitenkin.

Nyt tässä vuorokauden aikana on hiukan alkanut tulla uskoa siihen, että vauva voi yhtä lailla olla tervekin. Tuolla isotooppilabrassakin sillon keväällä sanottiin, että olisi hyvä odottaa ainakin se pari kuukautta ennen rakautta. No, eipä kai tässä auta kuin odottaa. Muutenkin on vielä hiukan tunteet pinnassa tuosta syövästä, ärsyttää että sen piti tapahtua minulle ja näin nuorena.

Tuli vähän masentava jaaritus :) Onnea kuitenkin kaikille vauvaa odottaville ja toivoville! Niin ja esikoisemme on n.1v 9kk :)
 
Iltaa ladyt !

Pääskynen: nostan kovasti hattua - ja korkealle sinulle. En voi edes kuvitellakaan miten rankkaa aikaa sinulla nyt on... olet todella rohkea. Uskon että kaikki kääntyy hyvin päin, ja että pääset nauttimaan täysin terveestä ja ihanasta pienestä kääröstä. Jaksamista sinulle kovasti.

Elsuj: todella lupaavalta näyttää :) Olen ymmärtänyt, että mikäli haamun saa, niin se tarkoittaa että on raskaana, joten varovaiset onnittelut ! Mitä testiä muuten käytit? Itse sain elämäni ihka ensimmäisen raskausplussan clear bluen digitaalisella testillä, missä selkeästi luki että pregnant. (olimme silloin lomareissulla rapakon takana), rv oli silloin uskoakseni 3 + 4. (ennen sitä en ollut testannut, joten en tiedä, että olisiko jo aikaisemmin näkynyt) Valitsin digitaalisen testin siksi, että olisin vain hermostunut mahdollisesta epäselvästä viivasta. :)


 
Takaisin
Top