Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisiko joku poistaa minutkin listalta. Viime yönä alkoi tulla verta. Juoksin vessaan ja sitä tuli niin paljon.. Tiedän, että tämä odotus päättyi tähän. Toivottavasti teillä kaikilla muilla pysyy lapset mukana loppuun asti.

Onpa täällä surullisia uutisia vielä tässä vaiheessa. Suuret pahoittelut molemmille!

Voimia pikkuisen menettäneille! :( sitä vain itse miettii voiko minun pikkuisella olla kaikki hyvin. Kohta sen näkee.

Täältä myös Niukkulle suuret pahoittelut sekä osanottoni. <3

Ei herranjestas ihmeitä tapahtuu. Aamulla soitin heti ensimmäisenä neuvolaan ja kerroin itku kurkussa, että näin kävi. Sieltä mut ohjattiin terveyskeskukseen. Siellä tympeä sh otti vastaan ja sanoi että ei näille alkuaskauden keskenmenoille yleensä tehdä mitään ja oli laittamassa kotiin! Sanoin että neuvolan puhelimessa kyllä sanoivat että ultra kuuluu tehdä tämmöisessä tilanteessa näillä viikoilla. Tämän jälkeen suostui käymään kysymässä lääkärin mielipidettä. Lääkäri pyysi minut heti luokseen. Tätä kautta lähete sairaalaan jatkotutkimuksiin. Nyt istun bussissa menossa kotiin. Kohdusta löytyi elävä sikiö. Mä vaan itken onnesta. Tällä hetkellä siis kaikki hyvin. Kohdussa on hematooma, joka vuotaa. Seurataan tilannetta. Kiitos teille, teidän sanat lohdutti paljon, kun luulin jo että se pahin oli tapahtunut. Sitä verta oli niin käsittämättömät määrät, että luulin että ei ole muuta vaihtoehtoa. Tällä hetkellä siis jatkan teidän muiden mukana <3

Ihanaa niukku <3
Mulla oli kanssa niin epäuskoinen olo kun runsaan vuodon jälkeen ultrassa näkyi sykkivä sydän. Niin nää pienet vaan on sitkeitä <3

Voi kuinka ihania uutisia niukku!! Ihanaa kuinka tilanne voi joskus kääntyä näin. :)

Hienoja uutisia Niukku! Mulla oli hematooma viime raskaudessa ja tiedän että se säikäyttää valtavasti. Mulla valitettavasti meni se kuitenkin sitten vuodon jälkeen noin viikon päästä kesken. Huonoa tuuria, useinhan ne hematoomat kuitenkin surkastuvat pois. Saitko mitään ohjeita jatkolle? Mulle tuli silloin sairaslomaa ja ohjeet, että rauhallisesti on otettava hetki. Dain jopa jotain verenvuotoa ehkäisevää lääkettä. Toivotaan että kaikki menee sulla hyvin!!

Voi miten ihana juttu niukku! Toivotaan, että hematooma lopetta vuotelun pian ja että teijän kohalla säikyttelyt olis nyt tässä! :)

Toukanäiti, minulle gyne sanoi, että voin jatkaa normaalia elämää. Paitsi uiminen ja yhdyntä kiellettyjä. Ajattelin kuitenkin pelata varman päälle ja olla rehkimättä ja lepäillä niin paljon kuin pystyy. Kuukauden päästä sitten opiskelujen pariin. Ompa kummallista että ollaan saatu näin erilaiset ohjeet. Olen pahoillani sinun keskenmenostasi :( Koska sinulla alkoi kyseisessä raskaudessa hematooma vuotamaan? Selvisikö koskaan oliko hematoomalla ja keskenmenolla yhteyttä? Anteeksi kyselyt, ei ole pakko vastata näihin! Kiitos kaikille myötäelämisestä <3

Paljonko sulla on viikkoja niukku? Mulla vuosi hematooma edellisessä raskaudessa 12-20 viikot ja nyt alkoi tänä iltana vuotamaan kun viikkoja on 10+4.
En kyllä jaksa uskoa että olis tälläkin kertaa sama juttu joten mun kohdalla tämä oli sitten varmaan tässä

Voi ei Kyfi toivotaan että hematooma sielläkin kummittelee sen pahemman vaihtoehdon sijasta! Minulla on melkein samat viikot kuin sinulla. Tämän päiväisen ultran mukaan oli jotain 10+.. meni vähän ohi, kun vaan itkin onnesta. Neuvolassa lasketun mukaan 9+4.

Mä en Niukku ihan tarkkaan muista millä viikolla vuoto alkoi mutta luulen, että se oli noin 6 viikolla. Eli hyvinkin alussa. Ehkä alkio oli vielä niin heikko silloin, että ei kestänyt vuotoa sitten kuitenkaan. Sulla varmasti jo paljon turvallisempi tilanne!

Mulle ei sinänsä koskaan selvinnyt, johtuiko keskenmeno siitä mutta sitä veikkailtiin. Vuotoa tuli kuitenkin sen verran paljon monia päiviä putkeen siitä hematoomasta. Oli kurja juttu kun meillä vielä pitkä lapsettomuus taustalla mutta josko tällä kertaa menisi paremmin.

Nytkin mulla on todettu hematooma kohdussa ja vuotelinkin vähän pari viikkoa sitten. Nyt kaikki vuodot kuitenkin loppuneet. Ehkä vuoto tuli siitä tai ehkä vaan kuivista limakalvoista tällä kertaa. Tiedä häntä.

Voihan niitä hematoomia olla erilaisia, eri sijsinti tmv, mikä vaikuttaa jatkotoimiin?
Mutta vitsi Niukku, tuli melkein onnenkyynelet täälläkin, kun vaihteeksi sai lukea tästä ketjusta jotain onnellistakin!

Kyfi, miten runsasta vuotosi on? Noilla viikoilla kai surkastuva keltarauhanenkin voi sitä pientä tuhrua aiheuttaa. Toivotaan parasta.

Takaisin