Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvimaria neuvolassa ainakin kerrottiin, että niukkaa vuotoa voi tulla johtuen limakalvoista, jotka on kuivat. Itsellä tuli kerran yhdynnän jälkeen. Toivotaan että on harmitonta! <3

Mulla alkoi nyt rv 11 ruskea vuoto, kohtuu niukkaa mutta alaselkä on tosi kipee.. Muissa raskauksissa ei oo koskaan ollut mitään vuotoa..

Minulla oli myös viime viikolla niukkaa ruskeaa vuotoa, mikä todennäköisesti johtui Streptokokista. Nyt antibiootti menossa ja sairaslomalla olen, että saan lepäillä. Vuotoa ei ole nyt ollut. Ja viime viikolla myös ultrattiin, kun huoli oli niin suuri. Ei voi kuin kiittää neuvolaa, hoitivat asiat todella hyvin. Toivotaan, että vuotosi olisi vain alkuraskauteen kuuluvaa esim. Limakalvoilta. Tiedän kyllä, miten hirveää tuo epätietoisuus on...

Vuoto on hyvinkin yleistä.Itselläkin eilen tullut ruskeahkoa vuotoa ja niin oli edellisessäkin raskaudessa.En ole siitä ainakaan toistaiseksi vielä huolissani.

Vuoto loppui Samana päivänä, ja yks pieni. Tummanpunainen. hyytymä tuli jonka jälkeen vuoto loppui?! Onko kenelläkään tullut tollasta pientä hyytymää vuodoissa?

Suvimaria, mulla kun vuoteli niin tuli kans vähän hyytymää mutta kaikki oli silti kunnossa. Mulla vuoto johtui joko pienestä hematoomasta joka kohdusta löydettiin tai kuivista limakalvoista. Eli kaikki voi olla tosi hyvin :)

Viikon päästä ekassa neuvolassa pitäisi kuunnella sydänääniä. Toivon niin että kaikki olisi kunnossa, vaikka varhaisultrassakin näkyi syke ja pitäisi olla kaikki kohdallaan. Vieläkin on vaikea uskoa että masussa olisi mitään :D Viikkoja nyt 8+3.

Ihan hölmösti sitä epäilee itseä ja sitä että omalla käytöksellä aiheuttaisi mahdollisen keskenmenon. On se sitten ruokavaliosta, stressistä, passiivisesta tupakansavusta tai jostain vielä hullummasta johtuvaa, niin keksin koko ajan asioita joita pitäisi tehdä paremmin...

Mulla edelleen vuotaa..olisko jo viides päivä.Pikkuhousun suoja riittää mut tuntuu kyl vahvasti siltä et kesken menee..Noh, elämä on.Jos menee niin näin se on tarkoitettu.Kun olen vielä näinkin tolpillani esikoiseni kuoleman jälkeen, josta on vasta vuosi, niin kestän tämän kyllä.Tiistaina viimeistään neuvolassa selviää..

Voimia katra:Heartpink Toivotaan, että kyse olisi harmittomasta vuodosta. Itselläkin vuoteli viime viikolla 5 päivän ajan ruskeaa tuhrua. Minulla löytyi Streptokokki bakteeri ja lääkäri epäili, että vuoto johtui siitä. Antibiootin myötä vuoto loppui.

Mulla vuoto muuttunut ehkä nyt enempi punaiseksi ja alaselässä ollut sellasta menkkamaista jomotusta..mulla on yksi keskemeno joskus vuosia sitten.Silloin ei ollut mitään oireita, ei edes vuotoa.Viikolla jotain 11 vaan ultrassa ei ollut sykettä ja vastasi viikkoa 9.Kaavintaan mentiin silloin.

Tsemppiä katra! Toivottavasti harmitonta. Mullaki vuoti yks päivä aika paljon, mut oli sen jälkeen viel ultrassa kaikki kunnossa. Sen jälkeen vuotanu vieläki ruskeeta, huolestuttaa mut eipä auta ku mennä päivä kerrallaan...

Mulla on vuotanut niukkaa ruskeaa vuotoa 5+ viikosta saakka. Olen käynyt ultrassa jo useamman kerran (ensin varmistamassa ettei ole ku, koska edellinen raskaus oli ja viikko sitten tapahtuneen uhkaavan keskenmenon vuoksi) ja kohdunsuulta on löydetty hematooma, joka on vuotanut verta. Hematooma onneksi sikiön alapuolella, joten ei pitäisi olla vaarana sikiölle. Ruskeaa vuotoa voi tulla pitkäänkin ja lääkärin mukaan ei pitäisi olla vaarallista. Vaikka se ikävältä tuntuukin. :(

Voimia Katra! Toivottavasti raskaus etenisi kuitenkin [emoji178] Puhuit jossain, että sinulla on jokin geneettinen alttius? Siihenkö esikoisesi kuoli? Voimia myös surutyöhön[emoji178]

Clue, olen 42v.itse ja esikoiseni olisi täyttänyt jo 22v.ja hän kuoli diabeteksen seurauksena ketoosiin.Olen myös perillisen lihassaurauden kantaja, jota poika lapset sairastavat, eikä selviä varhaislapsuudesta.Minulle on tehty sen takia joskus geneettinen keskeytys viikolla18.Silloin meni niin pitkälle selvityksessä sairastaako poikani sairautta, hän oli sairas ja jouduin noilla viikolla synnyttämään.Siskon poikani on menehtynyt siihen 7,5kk iässä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin