Mulla on taustalla kolme keskenmenoa toukokuu 2011-huhtikuu 2012 välisenä aikana. Ennen ensimmäistä plussaa oli yritystä ollut yli vuosi. Ensimmmäinen km oli keskeytynyt km, joka huomattiin nt ultrassa viikolla 12 (sikiö oli kuollut viikolla 9+), kaksi seuraavaa tuli ihan luonnollisesti ulos viikoilla 6+ ja 7+. Kaikki lapsettomuus ja keskenmenoihin liittyvät tutkomukset tehty ja mitään vikaa ei löytynyt. Tämä kaikki oli siis ex-miehen kanssa, jonka kanssa sitten päädyttiin 2013 avioeroon (taustalla oli muutakin, mutta myös tuo lapsettomuus oli vaikuttava osa).
Nyt sitten nykyisen avomiehen kanssa oltu 1v ja 8kk yhdessä. Miehellä ollut monta vuotta käytössä testosteronin korvaushoito, kun oma toiminta ollut ihan säpissä. Viime syksynä aloimme varovaisesti keskustella lapsen mahdollisuudesta (todennäköisyydet ei tuossa vaiheessa olleet todellakaan mitkään hyvät) ja hakeuduttiin Dextran lapsettomuusklinikalle hoitoon. Lääkäri kävi läpi kaikki dokumentit mulle tehdyistä testeistä ja tuli siihen tulokseen, että mulla pitäisi kaikki olla kunnossa. Miehen testotasot oli lähes 0 ja siittiöitä alle 10 osa normaalimäärästä. Miehelle määrättiin sitten erinäisiä lääkkeitä, joilla oma hormonitoiminta saatiin käynnistettyä uudelleen. Viime joulukuussa siittiöiden määrä oli jo huomattavasti parantunut ja oltiinkin mietitty että aletaan lasta yrittämään sitten ensi syksynä. Meillä ei kuitenkaan ole ollut ehkäisyä käytössä, niin nyt sitten tuli tämä plussa kuin vähän vahingossa oviksia sen enempää tikuttamatta tai muutenkaan sen enempiä yrittämättä.
Itse en vaan voi uskoa, että mulla kävisi nyt näin hyvä tuuri, että tulisi raskaaksi näin helposti ja että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Sitä on jotenkin ohjelmoinut itsensä uskomaan niin, että mulle ei vaan suoda lasta ilman vuosien työta ja tuskaa. Ja väillä olen jo ajatellut, että mä en ikinä tule lasta saamaankaan.
Mutta tänään siis ar ultra klo 14.40 ja sen jälkeen tietää vähän enemmän. Oireiden puolesta kaikki ainakin tuntuisi nyt olevan paremmin kuin aikaisemmin. Esimerkiksi tällaista järkyttävää aaltoilevaa pahoinvointia mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Mutta saa nähdä. Jos kaikki on hyvin ja alkio vastaa viikkoja, niin sitten huokaisen helpotuksesta ja yritän ainakin vähän vähentää tätä stressaamista.
Paljon tarrasukkia kaikille! Ehkä se nyt olisi meidän vuoro onnistua!