Keskenmeno

Pahoittelut iinaalisa ja voimia! Varmasti rankkaa ja surullista saada tuossa vaiheessa tietää kaksoisraskaudesta. Mulla toimi ainakin vinkit: sure rauhassa ja puhu, jaa kokemuksia muiden kanssa, vähintään netissä. Mulla meni aikasemmin kesken kuten katjushalla, mutta paras kommentti tuli saman kokeneelta ystävältä ja ihanalta hoitajalta puhelimessa, joka pahoitteli ja sanoi että menetys on aina menetys, olipa se sitten missä vaiheessa raskautta tahansa.

Mulle ei käsketty odottaa, mutta toisaalta en ollut noin pitkällä ja meni spontaanisti itsestään. Kävin vielä ultrassa ja oli tyhjentynyt ja samat sanat lääkäriltä. Vuoto mulla kesti saman kuin kuukautisissa. Nyt jännätään milloin tulee seuraavat kk, vai tuleeko...ei siis ehkäisty :wink

Yksi tärkeä asia on myös miltä pään sisällä tuntuu. Kun vuotoa vielä oli, en pystynyt ajattelemaankaan uutta yritystä/seksiä, mutta viikossa jo sitten helpotti henkisestikin ja mieli muuttui :D
 
Oon tosi pahoillani sun kokemuksesta! Muutenkin on kova kokemus henkisesti ja sitten vielä tuo fyysinen puoli sulla! Jaksamista todella toivon ja pikaista toipumista! :Heartpink
 
Iinaaliisa ikävä kuulla sun kokemuksesta :sad001
Mulla keskenmeno käynnisty 5+4. Vuoti neljä päivää. Kivut oli kovat mut itsenäisesti tuli kaikki pois. Mun hcg oli 59 korkeimmillaan ja eilen jo alle 5.
Me koitetaan heti yrittää uudestaan :) Ja lupa siihen saatiin.
 
Pyydät vaan lähetteen vaikka neuvolasta! Meillä päin ainakin laittoi sen ihan puhelimitse, sit vaan verikokeisiin! :)
 
Mul teki kans neuvolan täti hcg-lähetteen. :happy:
Mulle sanoivat kkm:n (vko 9+1, lääkkeellinen tyhjennys) jälkeen, että yhet menkat olis hyvä oottaa. Me tosin emme tuota neuvoa ole noudattaneet :angel1:p ... mutta ainakaan vielä en kyllä oo raskautunutkaan (nyt reilu 6 viikkoa tyhjennyksestä). Jälkivuoto kesti kolmisen viikkoa. Tyhjennystä ennen hcg oli yli 30000 ja nyt muutama päivä sitten vielä 35, eli tuskastuttavan hitaasti laskee...:confused: Toissapäivänä kuvittelin tuntevani oviksen ja vähän veristä limaakin tuli... Kyllä tää on omituista touhua :signs017
 
Juu. Musta ainakin tuntuu, että hidas fyysinen toipuminen vaikeuttaa psyykkistä puolta, asian yli pääsemistä. Kun kroppa renkkaa niin se muistuttaa joka päivä tapahtuneesta... :gen026
 
MiuMau, samaa mieltä tuosta kroppa-pää yhteydestä.

Pahoittelut sinullekin!! Pitkään laskee hormoni sulla, mutta korkealle ehti noustakin, joten sinänsä kestääkin varmasti pidempään laskea. Onnea ja tsemppiä yritykseen, jonka pääsette toivottavasti pian aloittamaan!
 
Pahoillani olen teidän puolesta, jaksamisia ja tsemppiä tähän hetkeen ja tulevaan :Heartred
Ite sain tietää varhaisultrassa viikoilla 7+5 tuulimunaraskaudesta, siitä noin kaksi viikkoa myöhemmin tyhjennys käynnistyi. Vuoto kesti noin viikon (loppui muistaakseni noin viikko sitten) ja mielestäni pääsin fyysisesti helpolla, kun ei kipujakaan pahemmin ollut. Lääkäri suositteli, että odottaisi yhdet kuukautiset ja sitten vasta yrittäisi. Me ollaan nyt kuitenkin parit kerrat tässä lähiaikoina puuhasteltu ja periaatteessa siis jatkettu yritystä, kun ollaan kerta koettu olevamme siihen jo valmiita. Katsotaan kuinka käy, odotukset ei ole järin korkealla vaikka parasta toki toivotaan!
 
Täällä kmvuodosta laskien kp 9-11 ja ovistestiin odotan plussaa.
Mulla hcg oli vain 59 joten sen takia laski alle viiden nopeasti.
Tänään ollut kipuja alavatsalla ja vasemmassa munasarjassa. Saa nähdä liittyykö ovikseen. Limaisuus on lisääntynyt kovasti ainakin.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti teillä tärppää jotka jo yritätte :)
Lueskelin netistä et kun on kaksi km peräkkäin on riski kolmanteen 20-40%.
 
Moikka! Pahoittelut kaikille km:n kokeneille. Mulla toinen km, edellinen n 2v sitten, jonka jälkeen esikoinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta. Nyt mulla oli km joulun jälkeen, spontaani ja tyhjentyy itsestään (viikoilla 6+jotain, tosin alkio ei ollut ilmeisesti kuitenkaan lähtenyt kunnolla edes kehittymään.) Kävin lääkärissä tarkistuttamassa ja kohtu oli silloin lähes tyhjä, antoi ohjeeksi tehdä r-testin 4 viikon päästä ja jos negatiivinen, voi alkaa yrittämään uudestaan. Noh, tein testin jo kahden viikon jälkeen ja negaa näytti ja ajattelin ettei sen kummemmin tarvitse ehkäisystä huolehtia. Kovasti ei kuitenkaan tässä kuussa olla tehty vauva -asian eteen mitään, ajattelin että ehkä ne yhdet kuukautiset voi odottaa ja sen jälkeen yrittää bongata ovista. Toki sitä toivoo, että jos kuitenkin sattumalta tärppäisi heti... edellisestä keskenmenneestä raskaudesta oireilla etovalla ololla jo viikolla 3+, mutta sitten viikon 4-5 aikana oireet loppuivat. Nyt mulla on ollut jo useamman päivän etovaa oloa.. mutta kuumeilijat tietää, että kun kovasti toivoo alkaa kroppa kehittää oireita joita ei oikeasti ole. Nyt kuitenkin odotan menkkoja ainakin vielä viikon ennen kuin teen testiä. Ja vaikka plussa olisikin, niin en uskalla iloita vielä moneen viikkoon. Kyllä keskenmenosta jälkeen aina se pelko, että sama toistuu. Miettii , että jos ei enää raskaus onnistukaan...
 
Isla80, pahoittelut ja voimia tulevaan, jospa sieltä tulisi pysyviä iloisia uutisia teille. Luulen, että useimmat meistä keskenmenon kokeneista toivoo ja odottaa uutta tilaisuutta ristiriitaisin tuntein ..
Pysyviä plussia ketjuun, Kiitos!!
Katjusha kp 9 / 23-30
 
Isla80: Pahoittelut!
Voisin melkein allekirjoittaa nuo sanasi loppuviestistä..Täällä ensimmäistä toivotaan ja spontaani km rv 5 lopulla juuri joulun jälkeen. Ensi viikolla pitäisi alkaa laskujen mukaan kk, jos ovisplussa piti paikkansa ja kierto käynnistyi normaalisti. Mieli kuvittelee nyt jo tietty kaikenlaista ja toivoo heti uudelleen raskautumista (just nyt nippailee keskeltä alavatsaa ja joku elohiiri myös kiskoo alavatsasta, outoa), vaikka toisaalta olen aika tyyni ja plussaa ois myös ihan vaan kiertojen jatkuminen normaalina.

MrsBee dpo 8
 
MrsBee: mulla ensimmäinen km meni spontaanisti kesken viikolla 5 ja tosiaan sen jälkeen tulin heti raskaaksi (esikoinen nyt 1v4kk) Eli kaikki on mahdollista täällä varmaan myös jotain 8-10 dpo, aika samoissa mennään!
 
Isla80: Todella ihanaa kuulla, että teillä sitten kävi hyvin kuitenkin heti sen jälkeen! Antaa toivoa itselle :-) Tässä yritän malttaa mielen ja olla testaamatta turhaan liian aikaisin, eli viikonloppuun asti pitäis malttaa odotella...arviolta kk alkais ens ma.
 
Jaksamisia täältä myös, mutta ihana kuulla että kaikki lopulta mennyt hyvin! Koko ajan itse toivoo että tärppäis ja silti pelko takamuksessa, että mitäs sit kun tärppää ja jos taas käy niinkuin aiemmin... Niin ristiriitaista! :sad001
 
Raskaustesti näyttää positiivista.... ei mikään super vahva plussa, mutta selkeä kuitenkin. Nyt alkaa /jatkuu piinaavat viikot, 3-4viikon päästä vasta ollaan pidemmällä kuin edellisessä km:ssä.. ei uskalla oikein iloita vaikka tekisi mieli
 
Onnea matkaan Isla!Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!!

Itsellä juuri paraikaa alkaa nähtävästi kp1 ja uusi kierto. Sinänsä ok, kierron pituudeksi tuli 27 pv ja n. 14 pv oletetusta ovulaatiosta, vaikkakin n. 5 pv tuhrutti sitä ennen jo. Ehkäpä tässä kierrossa ois sitten parempi tuuri...
 
Takaisin
Top