Keskenmeno

Mäkin oon juuri siirtynyt kolmenkympin toiselle puolen, mutta oikeastaan en oo kovasti miettinyt ikä-asiaa, kun en muutenkaan jotenkin sisäistä että oon jo yli kolmekymppinen (ikäkriisi??no ei kai sentään:grin) mutta ainakin tietää, että raskaaksi tulo on mahdollista, toivotaan vaan seuraavilla kerroilla, että se myös kestää loppuun saakka :Heartred
Tuota kanssa toivon kovasti, että tyhjenisi kokonaan itsekseen ja pääsisi olosuhteisiin nähden näin helpolla ilman suurempia kipuja..
 
Itse sain kkm:n jälkeen 2 päivää saikkua, mutta tk lääkäri kirjoitti sitten 2 viikkoa henkiseen puolen toipumiseen! Mutta se pitää osata itse pyytää, mutta auttoi mua ainakin kovasti! :shy:
 
Tänään ei ole vuotanut siis juuri yhtään. Viikko kivuista ja vuodon lisääntymisestä, voiko olla?!

Soitin neuvolaan ja peruin ajan, jonka olin ehtinyt varata. Tällä kertaa oli enemmän "asiallinen" vastaaja puhelimen päässä, viime viikolla oli jotenkin tosi sympaattinen hoitaja joka aidosti pahoitteli ym. Neuvolasta siis sanottiin myös kuvaamani perusteella, että kuulostaa km ja että ei tarvitse lääkärille mennä, ellei kipuja tai vuoto pitkään jatku. Varasin sitten kuitenkin ajan yksityiselle varmistukseen ja että pääsee vähän myös juttelemaan jatkosta.

Mulla ei muuten sinänsä oikeasti ns. ikäkriisiä, mutta jotenkin lapsen saannin suhteen tuntuu enemmän, että kello tikittää, varsinkin jos toivoisi yhtä enempää. Tässä vaiheessa muutenkin huomaa, ettei valvominen ym suju yhtä mutkitta ja oireetta, kuin 10 v sitten.
 
Itse olin myös hyvilläni, että tässä iässä voi ylipäätään raskaaksi vielä tulla! :happy: Toivon että nyt tärppäis vielä uudestaankin. Ikäkriisiä hieman pukkaa kyllä kans... Minkäs ikäisiä te ootte, joilla ikä-kriisi painaa päälle? :rolleyes:
 
Jottei muille tulisi mieleen että olette vanhoja, niin kerron: olin 44v kun aloitettiin yrittäminen, nyt kaksi keskenmenoa ja kaksi vuotta kokemusta enemmän.
 
Yölento, pari vuotta nuorempi olen ja me aloitettiin yrittäminen 10 vuotta sitten. Viime vuonna ekat IVF-raskaudet, mutta lyhyeksi jäi ilot. Teillä on vielä toive päällä :)? Täällä toivotaan luomuihmettä, kun en haluaisi enää omaisuuksia sijoittaa luovuttajamunasoluhoitoihin.
Nyt 6 kk viimeisen keskenmenon jälkeen alkaa ovulaatiot tulla ihan mukavasti :)
Baby dust to all ja pysyviä plussia näiden vaikeuksien jälkeen kaikille!!
 
Katjusha, isoäitini oli 45-vuotias, kun äiti syntyi. Minulla on vielä aikaa, vaikkakin melko vähän. Tulee jos tulee.
 
Oma äitinikin synnyttänyt kolmella eri vuosikymmenellä, vaikkei tämä osaltani mitään lupaakaan, yritän ajatella positiivisesti. Sitä vain niin paljon puhutaan iän tuomista vaikutuksista, vaikka toki lapsettomuus voi koskettaa parikymppisiäkin, eikä johdu iästä. Jännään miten kierto itsellä lähtee käyntiin, nyt on sama kuin yleensä kk viimeinen päivä. Vielä en ehkä heti aloita kuitenkaan ovulaation metsästystä. Jotenkin tällä hetkellä pelottaa, että koko hommasta menee maku ja touhut tuntuu liikaa yrittämiseltä jo ajatuksen tasollakin :sad001 Ehkä se tästä ajan kanssa alkaa innostamaan..
 
On lohduttavaa kuulla noita tarinoita! :happy: Meillä on siis mahiksia hyvinkin vielä! :grin Välillä epätoivo vaan iskee päähän ja ajatus menetetystä kaverista, mutta onneksi nykyään enää harvemmin...
 
Tää työkaveri oli menettänyt toivon jo vuosia sitten ja hakeutui lääkäriin närästysvaivojen takia. Oliki raskaana jo niin pitkällä että tuli kiirus seulontoihin. :wtf Hiukan oli hämmentävää, positiivisella tavalla siis! Että ei muuta kuin tsemppiä kaikille yrityksiin ikään katsomatta!:love7:notworthy
 
Tänään nega testattu apteekin testillä!:eek: Yöllä kerran kävin vessassa, mutta silti! Uskomatonta, voiko olla jo viikossa poistunut hormoni? Sinänsä toki hyvältä vaikuttaa tilanne, kenties kaikki tyhjeni sitten itsestään. Hieman vain kummalta tuntuu, jotenkin epätodelliselta koko lyhyt raskaus, ihan kuin sitä ei olisi ollutkaan, vaikka toki mieli sen muistaa ja pari kuvaa on vielä todisteena :sad001
 
Oho, Mutta toisaalta kuten sanoit niin hyvä asia, senkin takia että pääsee ikävästä tapahtumasta noin niinkuin fyysisellä tasolla ohi. Mutta tosiaan mielestä se ei niin vaan kaikkoa.
Mulle sanottiin ensin, kun lääkäriin soitin, että viiden viikon päästä kotona r-testi, mutta sitten olivatkin sitä mieltä, että hyvä käydä tällä viikolla vielä tarkistuttaa onko tyhjentynyt vai tarvitaanko vielä jotain toimenpiteitä.
 
Aika jännä miten erilaisia ohjeita annetaan :confused: Mulle tosiaan neuvolasta ohjeistettiin, että "luonto hoitaa" ja ei tarvi käydä lääkärissä ellei vuoto jatku/tule kipua. Testaamisesta ei ollut mitään puhetta, mutta sanoi että voi alkaa yrittämään vaikka heti, ettei tarvisi odottaa yhtä kiertoa tmv. Yksit. kun soitin niin tietty heti sain ajan, eivätkä enempää siinä kyselleet tms. Toiv. huominen lääkärikäynti menee hyvin ja saisin vastauksia/pääsisin selvittelyyn mua vaivaaviin asioihin (epäs.kierto, kivut, tiputteluvuoto).
 
Mulla oli jo olemassa lähete naistentautien polille, niin sekin voi olla iso syy siihen, että ottivat tarkistukseen. Mutta hyvä näin. Ja sieltä taas sanoivat, että yhdet kuukautiset olisi odotettava, mutta koska nääkin ohjeet taitaa vaidella aikalailla, niin enpä tiiä vielä noudatanko. Mikähän siinä on perimmäinen syy, että noin suositellaan..? Vain se, että jos mahdollisesti tulee raskaaksi, niin la:n määrittely alussa helpompaa? Täytyy vielä kysyä lääkäriltä, kun sinne meen.
Tsemppiä huomiseen!:Heartred
 
LaRa: jostain olen lukenut, että yksi syy olisi se, että kohtu varmasti puhdistuisi kunnolla?

Kävin nyt lääkärillä ja kohtu oli tosiaan ihan tyhjentynyt, jotain pientä epämääräistä oli vissiin kohdunsuulla tms. mutta ei syytä odotella, jos itse valmis. Kierto myös näytti käynnistyneen ja ovis vois olla tulossa muutaman päivän päästä jo! Kokonaisuudessa helpotti käynti mieltä kyllä :-) Ja itse aion mennä sen mukaan, miltä tuntuu ja ei erit yritetä ainakaan ehkäistä tässä kuussa :wink
 
Vaikkakin harmillinen asia, niin tosi hienoa, kun meni noin nopeasti&kivuttomasti. Ihan varmasti helpotti! Mulla huomenna lääkäri, toivon parasta, pelkään pahinta..
 
Tsemppiä huomiseen LaRa!Uskon, että helpottaa käynti. Itseä ainakin auttoi, että sai vielä lopullisen varmuuden ja toisaalta jonkun muun sanomana, että kaikki vaikuttaa olevan ok ja ei syytä tässä vaiheessa ainakaan, miksei voisi onnistua kohta (pysyvästi) uudelleen. Sain myös mahdollisuuden labroihin perusselvittelyihin ja voisin halutessani kokeilla Lugesteroniakin tiputteluun/kiinnittymiseen jatkossa. Taidan jonkun kierron ainakin odotella silti näin, mutta sekin helpottaa jo, että on jo jokin seuraava keino/selvitys tiedossa niin halutessani.

Muutenkin alkaa jo vähän helpottamaan, mutta herkistyn edelleen, kun ääneen asiasta pitää puhua.
 
Mulla ihmeen nopeasti on alkanut helpottaa ajatuksenkin tasolla, nyt ainakin semmoinen vaihe. Toisaalta en oo kerennyt asiaa paljon miettimään, kun ollut nyt niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa ja on tuosta ikävästä uutisesta "jo" kolme viikkoa aikaa. Mutta tällaiset hetket, kun yksinään istuskelee ja mietiskelee niin mielipaha nostaa päätään, ja se kun miettii että kohta olisi jo viikko 12 plakkarissa. Tiedän, turha miettiä, mutta omille ajatuksille ei voi mitään :sad001 kuitenkin aika positiivisin mielin kohti tulevaa ja oikeastaan tuntuu että olisi jo mukava päästä piankin taas yrittämään.
Onneksi mullakin kohtu oli lääkärin mukaan tyhjentynyt, eikä mitään toimenpiteitä tarvita. Vielä pieni hyytymä tms. löytyi, mutta ei kohdussa ja siitä ei lääkärin mukaan tarvitse huolestua, tulee itsekseen todennäköisesti pois..
Tosiaan suositteli, että yhdet kuukautiset kerkeisi tulla ennen seuraavaa yritystä, mutta onkohan tuo nyt sitten ihan välttämätöntä, kun toisille ohjeistetaan toisin.. Mulla vielä hieman tulee kylläkin vuotoa, mutta ei pahasti enää.
 
Takaisin
Top