Keskenmeno ja tunteet

Voi sallahaa en osaa kuvitella edes miten hirveetä keskenmeno on ensimmäisestä. Itellä kuitenkin on tuo taapero piristämässä mieltä.

Onhan tää raskasta ja itsestä ainakin tuntuu pahalta ku on ajatellut sen lapsen omaan elämään ja suunnittelut tulevaisuutta sen mukaan että meille tulisi pieni nyytti...ehkä joku päivä

Niin, oon kyllä itekkin ajatellu että jos olisi jo lapsi ennestään niin ei ehkä tuntuisi niin pahalle. Yhtään teijän surua väheksymättä! Aluksi en tiennyt omasta lähi- tai tuttavapiiristä ketään, jolle näin olis käyny, joten siksikin tuntu että oltais jotenkin epäonnistuttu. Mä epäonnistuin, kun en kyenny pitämään tätä elossa. Vaikka oikeasti kun järellä mietin, niin en tehnyt mitään mikä olis voinu tän aiheuttaa, tää vaan nyt meni näin. Pieni ei ollut elinkelpoinen tai jotain vaan meni pieleen jossain välissä.

Pelottaa kyllä miten kauan seuraavaa plussaa saa ootella. Ja että pysyykö se tällä kertaa matkassa loppuun asti... Koitappa olla tämmösen jälkeen levollisin mielin :/ Ei uskalla tuudittautua siihenkään, että nyt kun kerran jo kävi näin niin se ei enää osu uudelleen omalle kohalle. Eihän se niinkään mee. Ja vaikkei menis kesken on niin monta syytä miksen sais elävää vauvaa syliin. Mutta joo, ehken ala pelätä kohtukuolemia sun muita vielä...

Kyllä teillekin varmasti vielä pikkukakkoset suodaan, toivottavasti pian :)

Mua kans ahistaa tuo et jos tästä alkaa joku keskenmeno kierre...ehkä sitä vaan ajattelee liikaa.

Kyllä mä kuitenkin uskon että meille kaikille suodaan ne pienet nyytit vaikka nyt on vaikeaa :)

Just tota kierrettä pelkään, että vaikka tuliskin aina äkkiä raskaaksi niin se ei ikinä pääsis jatkumaan loppuun asti! En tiiä miten kestäsin toisen putkeen... Ei pitäs ressata semmosta vielä, mut helpommin sanottu ku tehty :/ Mulla kuiteskin alkamassa vasta yk1 kkm:n jälkeen, joten vähän liian aikasta murehtia mitään :D Ja ois vaan tosi normaalia jos en heti tästä raskaaksi pamahda, kaipa se kropalla ottaa aikansa toipuu...

Voi perse miks mä menin taas maaliskuisiin selailemaan... Lähinnä halusin nähä onko listalta tippunu porukkaa nt-ultrien myötä mutta ei, kaikki vaan päivittelee omia laskettujaan ja on yhtä hymyä, kun ultrassa on pienet kädet viuhtonu. Vittujen vittu että vituttaa. Miksi minä???!

Voi Sallahhaa, mä käyn edelleen joulukuisissa kiduttamassa itteeni masukuvilla. Ei oo järkee ei, eikä se ainakaan helpota vaikka oonkin jo (kai?!?) kkm:sta yli päässyt.

Samoja pelkoja mullakin on siitä etten enää tuu raskaaks ja jos tuun ni meneekö sittenkään kaikki hyvin ja saanko ikinä lasta syliin. Kätilö sano mulle nt-ultrassa sen jälkeen kun oli todennu kehityksen pysähtyneen, ettei yleensä tuu toista km:a peräkkäin. Enpä siihenkään niin luottais kun täälläkin on monia jotka on useemman km:n saanu peräkkäin :( Mä luulen, että seuraava raskaus (jos niin hyvin vielä käy että raskaudun) tulee olemaan pelkkää pelkoa loppuun saakka :(

Hirveesti voimia toivon meille kaikille! ❤️ Uskotaan, että jokainen meistä saa vielä pienen syliin saakka :)

Kiitos Anannaa! Juurikin tuo asia ärsyttää ja harmittaa, että ihan ku multa ois viety oikeus onnelliseen raskauteen tän takia... Kun varmasti pelkäisin koko ajan, että otetaanko tääkin onni multa pois... Voimia myös sulle, olit jo nt-ultraan asti ehtinyt :sad001 Täällä on tosiaan aika monella ollu useempi tm, km tai kkm peräkkäin...

Pahoittelut kaikille keskenmenoista :(
Oon käyny lukemassa tätä puolta ja en oo oikein tienny "saanko" kirjoittaa tänne. Pakko kuitenkin vähän purkaa johonkin. Viime kierrossa kemiallinen/varhainen keskenmeno.. Kolmena aamuna kerkesin positiivisen raskaustestin tehdä ja ehdin jo todella innostua, liityin huhtikuisiin jne.. Sitten alkoi vuoto ja jouduin käymään päivystyksessä kun epäiltiin kohdunulkoista (hartiapistoksen takia). Kemialliseks sitten totesivat, onneksi ei joutunut mitään tekemään. Todella pahalta tuntui ilmoittaa huhtikuisiin, että jään pois ja käyn vieläkin välillä lukemassa juttuja. Onneksi on tuo pikkuneiti jo olemassa.

Muoks. Vuoto alkoi siis rv4+3..

Muokattu viimeksi:
Sallahaa ja anannaa, toivon että kun tulette uudelleen raskaaksi ja näätte pienen ultrassa, saisitte jonkunlaisen varmuuden ja onnellisen loppuraskauden :)

Kiitos mannikka, ja pahoittelut sulle :( Ootko ollu jutskailemassa tuolla Raskaaksi 2015-ketjussa? Taisin nimittäin onnitella sua siellä plussasta, ite taustailin kun olin jo maaliskuisiin siirtyny... Voi itku että kävi noin :(

Ärsyttää kun keskenmenon aiheuttama tuska ei meinaa vieläkään hävitä. Tuulimunan toteamisesta on jo 3 kuukautta mut vieläkin sattuu sen ajatteleminen. Tyhjyyden tunne on melkeen koko ajan läsnä, en kykene iloitsemaan juuri mistään, koko ajan pakkomielteisesti vaan toivon uutta raskautta.

Kuvittelin, että ajan myötä ois helpottanut, mutta edelleen itken sitä, etten tulekaan joulukuussa saamaan omaa pienokaista syliini. Olo tuntuu jollain tapaa vaan pahenevan mitä enemmän aikaa siitä on ja uus raskauskaan ei ala.

Miten ihmeessä tän surun saisi selätettyä...

Tää on kyllä tosi raskasta :)
Jaksamista sinne salamanteri

Itsellä kans pyörii kokoajan mielessä uusi raskaus ja millon sitä tulis raskaaksi ja entä jos ei tuukkaan....loputon kierre :(

Voivoi kuin samoissa fiiliksissä ollaan täälläkin :sad001 Kun osaisinkin kertoa miten se suru helpottas, niin tekisin sen. Kun en itekkään keksi muuta keinoa kun uusi raskaus... Voihan sitä yrittää keskittyä elämän muihin juttuihin ja asioihin, jotka on itellä hyvin, mut ei sitä vaan joskus pysty. Joskus ei oikein haluakkaan pystyä.

Hei! Kerron nyt omankin tarinani tänne. Itse uskon, että kaikella on tarkoitus ja niin oli minunkin keskenmenolla.

Lääkäri totesi keskenmenon 10+2 ja sikiö oli kuollut pari viikkoa aikaisemmin. Olin hänet kerennyt ultrassa jo tapaamaan, mutta todennäköisesti heti sen jälkeen oli kuollut.
Seuraavana päivänä tyhjenys lääkkeillä. Lähdin ajamaan autoa ja kipujen vuoksi menetin lähes tajuntani ratissa. Kivut oli niin kovat, että paikalle jouduttiin tilaamaan ambulanssi. Takasin sairaalaan ja illalla kotiin. Parin päivän päästä alavatsakivut yltyivät taas. Ensiavun kautta osastolle ja uusi yritys lääkkeillä, koska kohdussa näkyi edelleen raskausmateriaalia. Mitään ei tullut ulos, mutta kärsin supistukset uudelleen. Sitten yöllä kaavintaan ja aamulla lääkäri kertoi, että kohdusta ei löytynytkään raskausmateriaalia, mutta sieltä löytyi kasvain. Keskenmeno oli johtunut suurella todennäköisyydellä siitä. Lisäksi jumalattomat supistuskivut (ja kohtaus ratissa) johtui todennäköisesti kasvaimesta.

Vauvan ansioista kasvain siis löytyi. Jos sitä ei olisi löytynyt, olisi km seurannut minua joka raskaudessa tästä eteenpäin. Onhan tämä katkeransuloista, mutta näin sen kuului mennä.

Siitä huolimatta menetys tuntuu pahalta. Olen menettänyt tulevan lapseni. Takuuta siitä, voinko koskaan enää raskautua, ei ole. Silti ajatus mahdollisesta omasta lapsesta kantaa, enkä aio luovuttaa.

Onneksi sairaaloissa ei aliarvioitu menetystäni. Hoitajat etenkin ymmärsivät, että keskenmeno on menetys ja sitä saa surra. Lääkärit olivatkin sitten eri sarjaa, mutta niistä en edes jaksanut välittää. Pakko mainita, että ehkä pahiten särähti korvaan "Uutta yritystä vaan"…ottaen huomioon, että olin yksin raskaana enkä voi alkaa tuosta noin vaan yrittämään uudestaan. Aloitan kyllä inseminaation heti kun leikkauksesta paranen, mutta se vie silti oman aikansa. Mutta ihan selvästi osalla lääkäreistä on hyvin perinteiset olettamukset asioista, eivätkä viitsi ottaa asiakkaalta sen enempää selvää tilanteesta. Enkä sitä varsinaisesti odottanutkaan. Hoitajat sitten lohduttivat :)

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! Mennää päivä kerrallaan eteenpäin. Luotan siihen, että näin kamalia kokeneille on pakko tapahtua jotain positiivistakin joskus.

Bea, voi miten surullinen ja järkyttävä tarina! :( Onni onnettomuudessa tosiaan, että kasvain löytyi. Jospa tosiaan pienen tarkoitus oli saattaa se tietoisuuteen, vaikka itse sitten menehtyi siinä yhteydessä :( Lääkärit osaa olla tosi tunnekylmiä, omallekin kohdalle sattui yksi vastaava nais(!)lääkäri. Toivottavasti tuo ei tosiaan mitään pysyvää ongelmaa lastensaantiin aiheuta, vaan saatte vielä oman pikkuisen lopulta. Raskas tie edessä, paljon voimia siihen kaikkeen! <3

Voimia Bea
Täällä kans oli kyllä niin tunteeton lääkäri vastassa silloin...se on kyllä jännä miten lääkärit on monesti niin kylmiä :(

pitää itsekin tänne vielä kommentoida että itselleni sattui myös km:n tiimoilla joku tehopakkaus lääkäri kun kävin tarkastuttamassa että onko tyhjentynyt joka ei kummemmin "pahoitellut" vaan totesi että enpä tiedä miksi mennyt kesken ja eipä tää kohtu viikkojakaan vastaa ja ootte kuitenkin esikoisen saanut...

Kyllä oli mullakin ikävän oloinen maanantai versio lääkäri kun nyt eilen sain kkm:n tietää. Kaikki jäi jotenkin epäselväksi ja nyt vaan odotellaan kotona jos sattuisi itsekseen tyhjentymään. Kova huoli sillä lääkärillä oli vaan kun ei tiennyt mun veriryhmää muuta kuin sen että on O. Soitti oikein jälkikäteen iloisena kun oli selvittänyt että veriryhmä on O+. Eipä olisi se voinu vähempää eilen kiinnostaa! Eikä ees tänäänkään... Itkettää vaan... :sad001 Toukomammojen 2016 puolelta tänne siirryin... Huoh, ehkä vielä toivoa on saada tieto uudesta pienestä jossain vaiheessa...

Takaisin