Keskenmeno ja tunteet

Mulla ei oo otettu ku kerran hcg arvot, eli sillon 5 viikkoo tyhjennyksen jälkeen, jolloin arvo oli vain 2. :confused: niin ja mun mielestä ihan ok on, jos viikon päästä vielä 600, koska mulla näkyi pari kolme viikkoa positiivista testeissäkin tyhjennyksen jälkeen..

Seurasin lähes pari kuukautta eri osioita ja viimeisen kuukauden aikana oli monta kertaa aikomus liittyä helmi16 odottajin. Nyt kun tilanne dramaattisen juonen myötä muuttui, tulin tänne.

Luin eilen keskeytyneen keskenmenon diagnoosin saaneena koko forumin läpi ja ulvoin huutoitkua. Teitä kanssasisaria on niin paljon. Voimahaleja kaikille!

Olin ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana. PAS siirto toi viimein kauan odotetun plussan. Emme uskoneet, että se edes on mahdollista, ikää on jo kuitenkin 35v. Jo alusta alkaen alkiomme laahasi varhaisultrissa n.5 päivää jäljessä kokonsa puolesta, alunperin hcg oli myös vain 70. Mitään kontrollia ei kuitenkaan määrätty, kun omakustanteisesti ensin kävimme ultrassa 6+2 (pieni koko ja ehkä sydämen lyönnit näkyi) ja sitten naikkarin virallisessa varhaisultrassa 7+2, jossa taas sydän näkyi hyvin, mutta koko vastasi 6+3. Oireita minulla oli vain kamala väsymys ja etominen sekä kipeät rinnat ja kohtikipuja. N. Viikko sitten etova olo katosi, tuli tunne ettei kaikki ole ok. Mitään vuotoja ei kuitenkaan missään kohden ollut. Eilen oli ensimmäinen neuvola. Odotin josko siellä olisi tämän huolen takia ultrattu. Täti sanoi tutkimatta, että kaikki on hyvin, turhaan pelkään. Iltapäivällä hakeuduin yksityiselle. Ja sain sen kamalan vahvistuksen. Alkion kasvu pysähtynyt rv 7+3, ei sydänääniä. Tuntui kuin sen huoneen katto olisi juuri romahtanut päälleni. Tänään sain cytotecit ja muutama tunti sitten sain pytyllä napattua sen pienen. Siinä näkyi kaikki mikä voi vain näkyä. Ehkä hetken keräilyn jälkeen pystyn kasaamaan mieltäni pala palalta.

Vielä kerran voimahaleja teille ❤️

Voi eilen :( voimia sinne! En voi edes kuvitella, että miltä se voi tuntua hoitojen ja pitkän yrittämisen jälkee :(.
Ninni22: mä oon ite pyytänyt tota hcg :tä ostettavaksi. On sellanen olo ton kohtutulehduksen jälkeen että haluan kyllä seurata tän asian loppuun asti... Tänään se oli jotain 100, eli viime viikosta hyvin laskenut.

Kiitos tsempeistä Mammu83, Anannaa ja jl86 (seurasin sinua helmi16 odottavissa ja olen myös tosi pahoillani!).

Miten tuo kohtutulehdus oireilee? Kun aina sanotaan, että jos on normaalista poikkeavaa, mutta kun kaikki tässä on normaalista poikkeavaa, niin mistä tiedän mikä "kuuluu" ja mikä ei. Ehkä pitää vaan luottaa siihen omaan vaistoon, niinkuin eilen tein. Tekisi mieli laittaa sille neuvomstädille kirje asiasta, tekisi myös mieli laittaa naikkarille kirje asiasta. Ja eilen ja tänään sairaalan päivystyksen asennevammaisille hoitajille, jotka kiukuttelevat, että joko soitin väärään aikaan tai ilmoittauduin väärään ikkunaan.

❤️

Voi ruru, osanottoni. Toivottavasti selviät fyysisesti ja henkisesti hyvin. Positiivista on että tulit raskaaksi ja että keskenmenon jälkeen tulee helposti uudestaan raskaaksi. Ja kyllähän sulla vielä on vuosiakin jäljellä. Ehkä nyt ei tunnu siltä että tekee mieli ajatella uutta yritystä, mutta mitä täältä olen lukenut muiden kokemuksia niin useimmilla on ollut heti fiilis yrittää uudestaan. Sama itselläni. Mutta muutama päivä oli kyllä ihan ulvomista. Ota rauhassa ja hemmottele itseäsi.

Mä sain myös päivystyksessä tosi karua kohtelua. :/ Kurjaa sekin kaiken kurjuuden keskellä.

Täällä pyöriessä tulee kieltämättä välillä sellainen olo että keskenmenot ja toistuvat keskenmenot on ihan hirveän yleisiä, mutta sen täytyy olla vaan joku vinoutuma. Oikeastihan varmaan suurin osa naisista tulee raskaaksi ja synnyttää onnellisesti eikä ikinä kirjoita mitään vauvafoorumeille.

Tsemppiä! Liity tohon keskenmenon saaneiden salaiseen ryhmään jos kaipaat pitempäänkin vertaistukea.

Kiitos radioboca ja johkuliini (plussatuulia kaikille ) ❤️

Minun ongelmani on se, etten ole koskaan saanut kiinni ovulaatiota. Lisäksi riesana on PCO ja miehen alhainen siittiömäärä. Toki tällaisen kehon valmistautumisen jälkeen, joka oli tuettu progynovalla ja lugeilla, oma kroppa on voinut vähän herätä ja ihmeitähän tapahtuu. Vaikkei nyt oikein tunnu siltä.

Onneksi julkisuudessa puhutaan tahdottomasta lapsettomuudesta ja keskenmenoista yhä enemmän, mutta silti se on niin tabu. Eniten satuttavat ihmiset, jotka eivät edes ajattelee mitä laukovat suustaan. Se täytyy myöntää, että tämä muuttaa ihmistä ihan tosi paljon.

Sanotaan, että musiikilla on suuri merkitys. Avasin telkkarin ja sieltä tuli Suomi Love ja juuri kappale "Balladi elokuvasta Klaani". Se oli kolahdus samantien, en ole kuullut kappaletta aiemmin. Ja tunteet sai vallan.

Mulla ei tartte ola edes surullinen tai tunneherkkä olo. Mulle riittää, että kuuntelen tiettyä musaa, niin itken jo. Mä oon tämmöinen todella todella tunneherkkä ihminen iha normistikin, ni sit ku oon paksuna ni ai että, voitte vaan kuvitella mitä se silloin on :hilarious:
Ja siis mähän koen ihanien värien näkemisenkin jotenkin ihan superisti. Henkisesti ja fyysisesti. Ja saatan tuntea erilaisia tunteita, joita joku muu kokee, mitä toinen ei oo ees ääneen sanonut. Tämmönen sensitiivinen persoona, jolle paha sana onkin sitten TODELLA paha ja sydän särkyy ihan palasiksi. Mutta voi korjaantua ihan hetkessä vaikka anteeksi pyynnöllä :happy:
Oh, no nyt te ajattelette, että voi luoja, mikä sekopää hihhuli toikin on, mut ei, mä oon ihan tosi normaali tatskattu ja lävistetty nainen, jolla on lapsi :wink

Kai ne menkat pitäis tossa ens viikolla alkaa. Eilen oli illalla ihan sika pahaolo yhtäkkiä, mut mulla saattaa tulla ihan selittämättömiä oksetusoloja, jos oon väsynyt. Kusella juoksen kokoajan, mut en mä silti miteskään oo aatellu, et tää olis hedelmöittymisestä johtuvaa.
Mun piti sitäpaitsi alkaa painon pudotukselle syksyn alkaessa. Saa nähä, vähä tietty jännittää, mut en osaa sillai kauheesti oikeestaan ootella mittää plussia tulevaksi.
Kyllä mää sitten älähdän täälläki , jos sattuu joku plussa joskus tulemaan. Viimeks uhosin, et venaan ainaki 2 vkoa menkkojen "pitäis alkaa"-päivästä, ennenku teen ees mittää testiä :wacky:

Löysimpä ihanan ryhmän ja tänne taidan itsekin kuulua.. Kaksi keskenmenoa takanapäin, ikää on 21.
11/14 ja 6/15, toinen otti tunteiden päälle todella todella paljon! Tuntui ettei ylipääsekkään ja monta viikkoa meni alla päin ja illat vollottaen ja mikkään ei tahtonu onnistua..
Nyt kuitenkin on jo positiivisemmat mietteet kaikesta ja ilosempi. Aikansa kutakin. :)

Tervetuloa joukkoon tähän e-d :)

Nonnii tytöt, mulla alkoi eilen menkat, eli nää mun kierrot taitaa olla ihan sekaisin, ainakin verrattuna entiseen, ennen km ja kierukkaa ja esikoista. Ne oli niin säntilliset. Nyt alkoikin 4 päivää ennemmin.
Mut en oo surullinen oikeestaan, kun en tosiaan kauheesti odotellut mittää plussia.

Saa taas röökaa rauhassa :wtf::hilarious:

Pahoittelut e-d menetyksistäsi <3

Johkuliini, mulla tulee kierrot +1/-1, mutta muuten on kroppa ihan sekasin.... toivotaan että se tasottuu :)

Takaisin