Keskenmeno ja tunteet

Mulla alkaa kans elämä taas voittaa. Jälkivuoto on ohi ja menkkoja malttamattomana odottelen, varmaan ekaa kertaa elämässäni näin päin :D

Silti hieman pelottaa että tuunko enää raskaaks ja jos tuun ni käykö taas samanlailla :/ Onneks parin viikon päästä alkaa loma ni ehkä silloin ei ehdi eikä muista moisia pohtia. :)

Mulla kans vuoto loppu nyt ihan kokonaan. Mietin tässä, et pitääkö niitä menkkoja nyt oikeesti odottaa, tai jotain ehkäisyä muka käyttää. Tulehdus on kans jo aikahyvin parantunut, ja tulehdusarvot normaalit.
Mieliala on kyl heittelevä ja huono pääsääntöisesti. Oon kokoaja pahalla päältä ja vihanen.. Enkä itsekkään tiedä, että miks. Tänää taas yks potilas soitti raskaustesti vastausta. Sattumoisin oli raskaana, mut halus abortin.. Että mulla keittää..

Mä olen sen lääkärin kanssa samaa mieltä, että jos elimistö ei ole valmis niin ei se raskaudu. Joten ihan omantunnon mukaan. Me ei käytetty mitään ehkäsyä km vuodon loputtua. Ja nuo tunteet on ihan tuttuja, että pahalla päällä km jälkee. Mulla se oli ainakin itsesyytöksistä johtuvaa aika pitkälle. Ja tiedän, että ärsyttää kun itsellä ei raskaus onnistu ja toisilla onnistuu mutta eivät halua pitää sitä. En silti usko, että aborttia haluavillakaan ole helppoa sen päätöksen kanssa. Mutta vituttaahan se ihan vietävästi. Tsemppiä <3

Tykkäys vuodon loppumiselle, ei abortille. :/ Ei kai nyt sentään ehkäisyä... musta ainakin tuntui ihan hullulta ajatus ehkäisystä kun oltiin niin kauan yritetty. Se on varmaan totta että ei sitä kumminkaan tule raskaaksi jos kroppa ei ole siihen valmis.

Kesä, oikeesti KAIKKI on raskaana. Möh.

Juu niin kirpasee... Mulla kaks kaveria synnyttää kuukauden sisään, ja just yks synnytti parissa päivään sitten. Työnpuolesta saa jatkuvasti tietää raskausuutisia,vaikka ei haluaisi. itsesyytöksiä mulla ei onneksi oo ollu yhtään (ihme kyllä) , et tää vitutus johtuu jostain muusta.

Niin ja pahimmat on noi "en halua lasta "...niin ja lisäks tiedän pari perhettä,jotka on sijaisperheinä ihan vastasyntyneille.. Ne siis hakee valvoja laitokselta, ja hoitaa sen pari kk, mikä on adoption harkinta-aika.. Ja niillä tuntuu olevan jatkuvaa ruuhkaa. Ihan karseeta , et mikä määrä pienelläkin paikkakunnalla on abortteja jne . Oikee muoti-ilmiö,tai sitten siihen kiinnittää nyt niin paljon huomioo.

En oo enää moneen vuoteen tajunnut miten ihmiset ONNISTUU edelleen tulemaan vahingossa raskaaksi!

Ei mullakaan mitään itsesyytöksiä ollut. Eihän keskenmenolle noin aikaisessa vaiheessa vaan voi mitään.

No sepä!!!just töissäkin tänään tuumasin samaa, et vois vähän paremmi ehkäisystä huolehtia..eikä ne ihmiset on ees pakosta mitää nuoriakaan. Tai siis ei mee minkään teinisekoilun piikkiin, vaan porukka on lähempänä kolmeakymppiä, kuin kahta.

Tosin kun oon ihmetellyt tätä kavereillekin useampaan otteeseen ääneen niin kaveri kertoi että sen kaveri tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Vähänkö v*tuttaa sellaiset tarinat. :D

Mites muute radiob ja muutkin, jos ette oo käyttäny ollenkaa ehkäisyä, niin miten tiedätte hcg arvon tilanteen? Tai siis sen, että ootteko raskaana, vai onko kohtuun jääny jotain romua?

Kävin ultrassa 2 vkoa keskenmenosta ja sit tein 3 vkoa km:sta raskaustestin. Sit tiesin, että onko kyse uudesta tai vanhasta raskaudesta jos ja kun menkat ei ala.

Mä ajattelen, et voisin huomenna pyytää sen hcg:n, niin näkisin, et missä vaiheessa mennään. Ainakin reilusti se oli jo muuttamassa päivässä laskenut , kun viimeinen ke se oli 53000, ja nyt ma 3000. ja voishan sitä tosiaan käyä yksityisellä ultrassa, niin siellä ainaki näkee tilanteen varmastikin, ja mahdollisen ovulaation myös :)

Jl86, en mä käyttäny ehkäisyä km vuodon jälkee, mutta en ovuloinut ollenkaan, joten ne menkat tuli välissä.. :)

Tänään näin mun kaverin joka odottaa viikolla 25 sen kolmatta lasta. Hän tuli raskaaksi vahingossa baari illan päätteeksi vaikka nuvaring käytössä?! Ja ensin ei edes halunut tätä kolmatta!

Last edited by a moderator:
No mulla meni kesken niin alkuvaiheessa että sain testeihinkin vielä todella haaleita viivoja. Ja ovuloin heti kaks viikkoa vuodon alkamisen jälkeen. Jossain tämmösessä ketjussa internetin uumenissa oltiin sitä mieltä että uudestaan ei voi tulla raskaaksi ennen kuin se hcg on kadonnut kokonaan.

Muistaako kukaa omaa hcg arvoja, et miten ne meni? Mulla oli viime keskiviikkona 53000 ennen tyhjennystä. Tyhjennyksestä kolmen päivän päästä 3000, ja viikko Keskeytyksestä, eli tänään 600. Laskenut on, mutta onks se normaalin, et viikonkin päästää se on vielä ton verran?

Takaisin