ALKUPERÄINEN: niiva
Täälläki hyviä uutisia meille tarjottiin isompaa asuntoa tosta 100m päästä ja se asunto on aivan ihana. Maantasolla ni pääsee vaunuillaki hyvin sisälle!Se on 4h+k+s ja vuokrakaan ei ole paha onneksi...
Muuttamaan päästään maaliskuun alusta,ihanaa sitten pystyy laittamaan vauvallekkin tavaroita...
Niivalle perheineen onnittelut uudesta kodista; kuulostaa erittäin hyvältä ja 100 metrin muuttomatka tekee siitä aivan täydellisen! [;)]
Hienoa
Yppy miten miehellesi järjestyy jutteluapua raskaus- ja vauva-asioissa. Ja varmaan parempi tuollainen vieras mutta ammatti-ihminen, kuin että olisi joku tuttu kaveri tai sukulainen. Meinaan vaan että ei mun mies ainakaan oo sellasta tyyppiä että lähtis avautumaan mieltä painavista kysymyksistä kenellekään tutulle. Yritän parhaani mukaan muistaa miestäni kun hän on ekaa kertaa tulossa isäksi ja yhtä pihalla kuin minäkin. Ei hän surffaa netistä tietoa eikä oikein saa luetuksi tuota kirjaakaan jonka osti. Joten kun itse opin lukemalla jotain uutta ja tärkeää niin yritän muistaa kertoa miehellenikin siitä. Ja yritän vieläpä tehdä sen niin ettei hän tuntisi istuvansa koulun penkissä biologian tunnilla [:D]
Tällä viikolla kaupassa käydessämme kehtasimme ensimmäistä kertaa jarruttaa vauvatarvikkeiden osastolla ja alkaa hiplaamaan siellä niitä tuotteita. Kateltiin hintoja ja ihmeteltiin mikä mikäkin vempain on ja mietittiin mitä me tarvittais ja mitä ei välttämäti tarvittaiskaan. Mieheni yllätti minut tietämällä sittenkin niistä tavaroista jotain, itse asiassa aika paljonkin. [:)] Tosin emme ostaneet mitään vielä, vain yhden kuvakirjan ostimme vauvalle etukäteislahjaksi.
ALKUPERÄINEN: tiger
nyt oon kyllä aika sata varma et tää masumyllertäjä on poika. ihan varma. onko muilla tullu tällasia tuntemuksia et "mä vaan tiiän et se on tyttö/poika!" ? [;)]
Musta tuntu että on tyttö tulossa - kuten nyt onkin. Tosin arvelin sen johtuvan siitä että salaa toivoin lapsen olevan tyttö. Toki lapsen terveys on tärkein asia, se on sanomattakin selvää.
Mipu76 :lle onnittelut siitä että sai apuvoimia työhönsä! Ei ihme että ihmettelet pomosi ymmärtäväisyyttä, minun kokemuksestani kun työnantajat heräävät työntekijän avuntarpeeseen vasta sitten kun työntekijä sanoo ittensä irti lopen uupuneena [;)] Hyvä Mipu76 että oma pomosi heräsi ajoissa.
Nonunen, joskus surffaillessani osui silmiini tällainen lista johon voi laittaa omat toiveet synnytystä koskien. En tiedä kuinka yleisessä käytössä tällaiset ovat ja miten sairaaloissa niihin suhtautuvat. Minulle tämä oli aivan uusi asia. Mutta kannattaa ainakin kokeilla antaa tällainen toivelista, ei kai siitä haittaakaan voi olla? Ja googlettamalla esim.
toivelista synnytys saat lisää hakutuloksia ja listamalleja. Tässä nyt yksi:
http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynntoiv.html#toiveet
Muikku80:lle onnittelut vauvan ensiliikkeiden tuntemisesta! Mahtavaa varmaan! Ite en oo vielä tuntenut, mutta ehkä jo pian.
Jaa että
Heidikki onkin jo tuntenut vauvan liikkeet jo viikkoja vai!? Hieno homma! [:)]
ALKUPERÄINEN: Pihlajainen
Pesänrakennusviettiäkö lienee, mutta olen tässä kovalla tohinalla laitellut uusia verhoja ja käynyt läpi kaappien sisältöä. Kovalla kädellä karsitaan tavaraa: mieskin joutuu näihin talkoisiin. Täytyy tehdä tilaa pienelle tulokkaalle! [;)]
Pihlajainen , juuri samaa mietin ite täällä ja ihmettelin miehellenikin että joko tää järkkäily ja jatkuva siivoilu voi olla sitä pesänrakennusviettiä. Mä kun luulin että se tulee vasta odotuksen loppumetreillä. Mä oon kans alkanu järkkäämään kaappeja ja heittämään pois vaatteita ja muitakin tavaroita joita ei oikeesti oo tarvittu aikoihin - jos ikinä. Tosin mun tarttee tehä tää poisheittely salaa, koska mieheni on sellainen että ei koskaan halua heittää mitään pois, kaikki pitää säästää
koska jotain voi tarvita joskus, ainakin kerran, ehkä joskus 100 vuoden päästä... [:(] [:D] Heittelen nyt tarpeettomia pois ja ei hän sitä huomaa myöhemmin jos jotain uupuu, jotain minkä olemassaoloa ei ole muistanut ainakaan viimeseen 5 vuoteen, jos ikinä.
Sitte kun tämä pesänrakennusvietti lähtee kokonaan hanskasta, aattelin tehdä lastenhuoneesta tällaisen:

[/image
]
[/image]
Siinä setissä on 72 erilaista tarraa. Ite maksan tästä noin eur 50, Suomessa näitä myydään vähän kalliimmalla, eur 75, mitä oon netissä katellu. Jossain myytiin käytettynäkin hintaan eur 20. Jos jotakuta kiinnostaa tällaset tarrat niin googlettamalla esim. Funberry Farm saa tästä tietoa. Nää tarrat tarttuu kuullemma seinään ku seinään ja voidaan irrottaa ilman että rikkovat tapettia tai maalia. Seinän maalaus täytyy tehä ite, jos haluaa ton esimerkkikuvan kaltasia vihertäviä, sinertäviä ja kellertäviä taustoja, eli taustatarroja ei setissä ole. Tää farmi oli mulle "must" koska maalla eläinten keskellä asutaan [:D] mutta löytyy Funberrylta muitakin aiheita, esim. mereneläviä jne.
Kiitokset kaikille lopuillekin onnittelijoille! Jotenkin tuntuu että ois mun itkut ja raivarit kadonneet taivaan tuuliin nyt kun sain lapsivesikokeesta niin helpottavia uutisia [:)] Yhtä hyviä uutisia toivon teille kaikille nyt lähenevissä rakenneultrissa!