Kesävauvat 2010

Tolteekki; huomasin, että tähän ketjuun laittamassasi listassa minulla on aivan väärä laskettu aika jostain kumman syystä. Aluksi se oli 8.7. mutta ultrassa muuttui niin, että nyt se on 20.7. Jossakin on siis sattunut virhe. [:)] Mutta jos viitsit korjata samalla, kun päivität muutenkin. Kiva, kun pidät tuommoista listaa. Niin ja lisäyksenä tuohon rakenneultraan... Meillä on 2.3 ja viikkoja tasan 20.

Nonunen mietiskelit tuota synnytystä ja toiveita siihen liittyen. Eihän siitä ainakaan haittaa ole jos neuvolassakin asiasta mainitset, mutta eikös ne ole sitten parempi esittää siellä sairaalassa, jossa aiot synnyttää. Varmasti joka paikaan pääsee tutustumaan jo etukäteen ja vähän paikasta riippuen eikös sellainen tapaaminen ole aika yleistä jo nykyään, missä erikseen kysytään juurikin toiveita kipulääkitykseen liittyen yms. asiaan liittyvää.

Hyviä uutisia Jasmiini. [:)] Ja isot onnittelut tytöstä. Nyt vain sitten ostoksille. Muillakin ollut paljon asiaa. Useamman päivän kun on koneelta pois niin sitä juttua kertyy. En nyt jaksa enempää ruveta kommentoimaan juttuja. Ilmoitan vain että edelleen hengessä ollaan mukana vaikken joka päivä täällä kirjoittelekaan. Kaikki on mennyt ja menee edelleen hyvin. On tämä mukavaa olla raskaana. Tänään juuri kaupassa tuumin, kuinka ihanaa on ettei tarvitse siteiden ja tamponien kanssa sotkea pitkään aikaan. [:)]

Bixio pidetään peukkua, että vuoto lakkaa ja pääset liikkumaan.
Vaavi2010 ihanaa, että tätä menkatonta aikaa kestää ihan jonkun aikaa[:)]

Voihan nenä, sain pyykinpesukoneen rikki tai ehkä se hajosi ihan itsestään [8|] Olipa tuo jo 10v vanha, joten on se varmaan hintansa edestä töitä tehnyt[:)]  Huomenna pakko ostaa uusi ja ajateltiin katsella pesutornia, kun vauvakin on tulossa. Onneksi mies on huomenna kotona.. joskus kun töiden takia on poissa liki pari vuorokautta.

Moikka!
jasmiini onnea terveestä tytöstä....

Täälläki hyviä uutisia meille tarjottiin isompaa asuntoa tosta 100m päästä ja se asunto on aivan ihana. Maantasolla ni pääsee vaunuillaki hyvin sisälle!Se on 4h+k+s ja vuokrakaan ei ole paha onneksi...
Muuttamaan päästään maaliskuun alusta,ihanaa sitten pystyy laittamaan vauvallekkin tavaroita...

Simpura kun päivässä parissa tulee näin törkeesti viestejä! Rajoittakaa naiset!!! No ei vaitiskaan, ihana näitä on lukea, en vain sitten enää muista kenelle piti sanoa mitäkin.

No Jasmiinin onnittelua ei voi tietenkään unohtaa, onnittelut terveestä tyttösestä!

Ja Bixio, kurja kuulla että lekuri kielsi liikkumisen. Mä tulisin hulluks jos en pääsis liikkumaan (tai en mä selän takia pääsekään, mutta liikun silti [>:]). Noi treffit olis kiva juttu! Etenkin jos olis mahdollisuus ruokailla, sitähän ei koskaan voi tehdä liikaa [;)] Tosin mä oon seuraavina viikkoina vähän huonosti Oulussa, kun teen gradua Kokkolan suunnalla, mutta jos satun olemaan kaupungissa tulen mieluusti mukaan :) Pitää vaan sit lukea etukäteen kaikki vanhat viestit että muistaa kuka on sanonut mitäkin [:D]

Meillä oli tänään neuvola. Sydänäänet kuultiin, se oli iso helpotus. Mielessä kummitteli koko ajan, että onhan se vauva voinut kuolla kohtuun joskus viikolla 12 tai 13 eikä vaan ole tullut ulos. Nyt rv. 14+3 todistetusti elävä vauva mahassa, niin tuntuu ihan himputin hyvältä. Miehestä myös!

Neukkatäti on aivan mahtava! Me ollaan kaksi puheliasta ihmistä minä ja mun mies, ja täti se jaksoi kuunnella ja kommentoida, vaikka meni pitkästi yli varatun ajan. Hän on tosi empaattinen mutta toisaalta ihanan realistinen ja jämäkkä. Vaikka olisi voinut keskeyttää meidät, sillä 50 minuutin kuluttua tuli kärttyinen odottaja koputtelemaan, että kun hän on odottanut jo 20 minuuttia omaa vuoroaan [&o] Vähän nolotti ja pyydeltiinkin anteeksi kun vietiin niin paljon aikaa.

Toisaalta oli hyvä että saatiin puhua, sillä siinä lopussa tuli mainituksi se, että mun miehellä ei oikein ole täällä mieskavereita, joilla olisi perhettä, ja hänen oma suku ja verkosto on jossain 5000 km päässä. Hän on aika yksin näiden isyys-juttujen kanssa, kaikki on hänelle uutta ja outoa ja hän on aika epävarma.  [8|] Mulle nää asiat tuntuu niin luonnollisilta ja tuota naisten tukiverkostoa löytyy sekä perheestä että ystäväpiiristä, joten sitä ei aina tajua, miten hämmennyksissä miehen täytyy näiden asioiden kanssa olla, vaikka innoissaan hänkin tietenkin on. Ja vaikka hänellä olisikin jotain tuttuja, joilla olisi lapsia, hän ei ole oikein hyvä avatumaan, ei oikein luota ihmisiin. No, oli hyvä että asiasta mainittiin, neuvolatäti lupasi antaa miehen yhteystiedot jollekin isyys-asioihin erikoistuneelle miespuoliselle perhetyöntekijälle, jonka kanssa mun mies voi sitten halutessaan jutella "miesten juttuja". Mies oli tosi tyytyväinen, silminnähden helpottunut että on edes joku, jonka puoleen voi tarvittaessa kääntyä, ja perusteli vielä, että kun tuo mies on ammatti-ihminenkin, siihen voi varmasti luottaa. [:)] Sama mies tulee neukkatädin kanssa kotikäynnille kuukauden kuluttua, kyseessä on jonkinlainen neuvolan kokeiluohjelma jonka tarkoituksena on tukea pariskuntia vanhemmuuteen kasvussa. Saavat sitten nuo miehet jutella lisää isyysasioista vaikka kahvikupposen äärellä.

Joten tälle päivälle kaksi ihanaa plussaa: sydänäänet ja se, että miestäkin on nyt kuultu ja hänen tarpeistaan välitetty [:)]. Ai niin, ja HM:ltä ostin tänään parit mammalegginsit, innolla odotan niiden kokeilemista. Turvottaa niin että alkavat vaatteiden vyötäröt jo kiristää, joten aloitetaan tämän masuelämän helpottaminen niistä vaatteista jotka on lähimpänä masua.

hei ihanat heinämammat! [:)]

mun aamu on lähteny loistavasti käyntiin! [:)] ja kyl tää masu jo pollottaa oikein ihanasti..ottaisin teille kuvan jos olis nuo pari ylimäärästä kiloa jossain muualla ku tuossa keskivartalossa.. [:D] eilen kävin ostamassa pienokaiselle ensimmäisen bodyn jossa rinnassa on ihana nallen kuva ja lukee "welcome to the world" niin syötävän sulonen! [:)] ja kaks pientä hattua.. neki oli ihania.. niin pieniä..
nyt oon kyllä aika sata varma et tää masumyllertäjä on poika. ihan varma. onko muilla tullu tällasia tuntemuksia et "mä vaan tiiän et se on tyttö/poika!" ? [;)]

Terve taas

Noin tunti vierähti, kun lueskelin kaikkien kuulumisia ja juttuja sekä uusia topikkeja. Eläimellisetkin piti kahlata läpi, vaikkei meillä elukoita olekaan. Ne jutut vaan on kiinnostavia. [:)]

Täällä jatkuu vuodot edelleen. Alan olla aika varma, että se on stressiperäistä. Loppuviikosta ne aina palaa takaisin. )Eli se siitä ihanuudesta, ettei raskausaikana tarvis käyttää hiostavia suojia.[&o]) Mulla on aika hektinen työ muotialalla. Kiire on jatkuva ja lisää työtä vaan ladataan niskaan. Meillä on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että tehdään pitkää päivää. Otin asian puheeksi pomon kanssa jo viime viikolla. Enää en suostu tekemään pitkää päivää kuin poikkeusoloissa ja että yksin en selviä tällaisesta urakasta. Ja kuinka ollakaan, ensi viikosta saan apuvoimia. Ihanaa!!! Voiko meidän pomo oikeesti olla näin ymmärtäväinen???? Voihan se olla, että tämä kostetaan mulle vielä jossain vaiheessa, kun palaan takaisin mammalomalta. Jos mulla enää on työpaikkaakaan silloin. [:D] Muutoksia tapahtuu niin paljon koko ajan. Nauruhymiö siksi, ettei se haittais vaikkei paikkaa oliskaan. Voin jäädä mielihyvin kotiäidiksi ja tehdä lisää muksuja.

Ja onnittelut Jasmiinille hyvistä uutisista ja tytöstä!

Vaavi2010: Kiitos vastauksestasi! [:)] Niin taitaapa se noin olla niinkuin sanoit. Varmaan synnytysvalmennuksen yhteydessä sitten pääsee sinne sairaalaankin käymään. Yhtään en tiedä näistä jutuista omalla paikkakunnallani kun ei ole edes ystäviä täällä jotka olisivat hiljan odottaneet/synnyttäneet. Ei ole ketään keltä kysyä.. Ja ehkäpä vähän turhaa hötkyilyä multa, mutta minkäs teet kun on sellainen että haluaa mahdollisimman paljon tietoa mahdollisimman pian![:D] 

Joku puhui tuolla aiemmin sellaisesta "mahaviivasta"... Jossakin se nimettiin "Linea Negraksi". Mulle tuli sellainen heti alkuvaiheessa! Aluksi ilmestyi tumma viiva navasta alspäin ja nyt myöhemmin samanlainen (vähän himmeämpi) myös navasta ylöspäin! (Mutta eikös se niin ollut että pystyraita hoikentaa??!! HEHHEH! [:D][:D][:D]) ....Niin eli tietääkö joku enemmänkin tästä "pystyraidasta" ?? Onko sillä joku erityinen tarkoitus??

Mä oon täällä ollut niin kiitollinen kun olen välttynyt kokonaan alkuraskauden hormonimyrskyiltä, mutta eipä olisi saanut puhua mitään... Mulla ne näyttää tulleen vasta nyt.!..Koko viikko on ollu ihan p*****stä ja kaikki on menny ihan päin honkia!![:@] Pienetki asiat saa hermot kiristymään ja miesparkani on jo myös saanut osansa tästä..[&o] Tänään oli siivouspäivä...koskaan en oo siivoomisesta liiemmin tykännyt mutta tänään se tuntui aivan ylitsepääsemättömän kamalalta! Olisittepa vain nähneet kun riuhdon imuria pitkin asuntoa ja samalla mumisen kaikki maailman kirosanat jotka on keksitty![:D] ...Noh, tulipa lopuksi siistiä kun itku kurkus riehui pari tuntia imurin ja rätin kans [:D] 

Puntarille uskaltauduin eilen..kilo oli tullu lisää paris viikos meidän puntarin mukaan..Tosi turvonnu olo on ollu nyt viimepäivinä. Maha on kasvanu kivasti mutta tuntuu että siinä samalla kasvaa jotain muutaki..nimittäin reidet ja jenkkakahvat! [:@] Ihan pelottaa kuinka paljo tässä vielä lihoo ennen heinäkuuta! Pitää vissiin ottaa itteänsä niskasta kiinni ja alkaa vähä enemmän liikkumaan niin ei ihan pääse plösähtämään[:D]

Nonii..kylläpäs sitä juttua taas kertyi...Kiva jos jaksoitte lukea[:)]
Voikaahan paksusti heinämammat![:D]

Oij voij!
Einpä oo täälläkään kerennyt käydä [:-], kun koko ajan oon menossa jonnekkin vaikka loppuen lopuksi vietäön vain aikaa yksin teeveetä kattellessa, eij oikein oo kavereita tuolla ulkomaailmassa.. [&o] eij semmosii ihmisii joiden kanssa aikaa viettäis *harmittaa*..
No mutta meillä on mennyt ihan hyvin pikkuisenmasun kanssa.. [:D] 12 päivä on taas aika neuvolaan jossa sit varataan se rakenneultra aika.. Aw.. Odotan taas innolla niitä sydän ääniä, ne kun on niin uskomattoman mukavat kuulla.. <3
Töissä on huono puoli kun pitää käyttää työhousuja ja he hee.. hyvä että ne enään menee ees kiinni.. [:D] ennen ne oli silleen isot etteij ne olis pysynyt jalassa ilman vyötä, mut koht niist hajoo nappi.. :D

Potkuja odotellessa, voikaa mammat hyvin! <3

Huomenta mammoille!
Täällä edelleen edellään suht tasaisesti. Välilä tulee raivokkaita itkukohtauksia mutta muuten tunteet pysyy aika hyvin kurissa.[:D]

Sain varattua ensi viikolle fysioterapeutin ryhmään paikan. Onko muut helsinkiläiset odottajat käyneet jo näissä valmennuksissa? Tai muualla asuvat jos muissa kaupungeissa on sama systeemi.. Ihan kiva käydä kuuntelemassa mitä fysioterapeutilla on sanottavaa, kun ohjeet tulevat minun kohdalla vielä hyvissä ajoin kun vielä ainakaan ei ole ollut selkäkipuja tms *koputtaa puuta*..

Kotipuntarin mukaan vielä ei ole tullut yhtään lisäpainoa, tai jos on tullut niin max kilo..(vähän heittelee ylös ja alas riippuen koska punnitsee). Eli vielä menee sillä linjalla ihan hyvin.

Luulin että mulle alko heti plussauksen jälkeen muodostumaan 'linea negra' mutta se haihtuikin pois yhtä nopeesti kun yritti tulla..Eli vielä ei ainakaan ole.

Ihania tyttö-uutisia Jasmiinilla!! Tuo tulos vielä kun on ihan varma, kun ultrassa saatu ei koskaan ole ihan 100%. Itse odottelen malttamattomana rakenneultraa jos vauveli vaikka suostuisi paljastamaan onko poika vai tyttö..

Miksi potkut ei ala jo tuntumaan..?!?![:@]

ALKUPERÄINEN: Sädetikku84
Sain varattua ensi viikolle fysioterapeutin ryhmään paikan. Onko muut helsinkiläiset odottajat käyneet jo näissä valmennuksissa? Tai muualla asuvat jos muissa kaupungeissa on sama systeemi.. Ihan kiva käydä kuuntelemassa mitä fysioterapeutilla on sanottavaa, kun ohjeet tulevat minun kohdalla vielä hyvissä ajoin kun vielä ainakaan ei ole ollut selkäkipuja tms *koputtaa puuta*..

Itse en Helsingissä asu, mutta pääkaupunkiseudulla kuitenkin ja olen käynyt fysioterapeutin pitämässä valmennuksessa varmaan n. kuukaus sitten. Minun fiksu neuvolantäti sanoi, että sinne kannattaa mennä mahd. aikaisin. Enkä kyllä yhtään ole katunut. Käytiin ihan teoriassa läpi miten raskaus muuttaa kehoa, liikunta-asioita ja kaikkea tärkeää raskauteen liittyvää siltä kannalta. Lopuksi vielä saatiin jumppaohjeita lantionpohjanlihaksille sekä muulle kropalle ja yhdessä käytiin liikkeet läpi ihan oikeasti tehden. Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen ja suosittelen ehdottomasti muillekin, jos vain on mahdollisuus sellaiseen mennä.

Hei taas kaikki!

Täällä jaksellaan jo paremmin - torstain ja perjantain podin kotona kamalaa räkätautia ja olo oli aivan vetämätön. Nyt on taas voimat palautuneet ja iloisia uutisiakin on! Tunsin nimittäin perjantaina ensimmäisen kerran liikkeitä masussa - tai ainakin silloin tajusin niiden niitä olevan! :) Nyt iltaisin nukkumaan mennessäni hieraisen vähän alavatsaa ja jos olen onnekas, saan parit kuplinnat ja hipaisut palkaksi. Ihanaa, siellä se pikkuinen polskuttelee!

Vielä menee kuitenkin monta viikkoa siihen, että mieskin pääsisi tästä riemusta osalliseksi ja tuntisi potkuja vatsan päältä. No, yritän jakaa kaikki tuntemukset ja kovasti häntä tuntuu kiinnostavan.

Nonunen - pystyraidat todellakin hoikentavat! Loistava huomio! [:D] Itselleni ei tuota viirua ole tullut näkyviin vielä. Ja ei se armaan kaikille ilmestykään? No, tuo hoikentava vaikutus otettaisiin kyllä ilolla vastaan *reps* ! Nyt on nimittäin tässä loppuviikon aikana maha todellakin pullahtanut esiin. Kotona ollessani olen jo pitänyt sellaisia trikoisia mammahousuja ja ai että miten ovatkaan mukavat päällä. Saas nähdä meneekö huomenna töihin enää normifarkut jalkaan vai paukahtelevatko napit kattoon... Tilasin parit housut netistä ja nyt odottelen että saisin ne kotiin ja käyttöön.

Eipä täällä muuta. Tiistaista neuvolaa odotellaan...

Mutta iloista viikkoa kaikille ja voikaa hyvin :)

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa=)[;)]

Täällä raskautta takana 18+5 ja tosiaan nyt saikulla korkean verenpaineen takia. Piti oikeen käydä äitiyspolilla lääkärin vastaanotolla ja nyt on sitten kotiin hankittu mittari. Alapaine huiteli yli sadan ja päätä särki koko ajan. Nyt on levossa paineet laskeneet ja vointi kohtalainen. Mites Teillä muilla on verenpaineet? Millasissa lukemissa?

Rakenneultra on sitten jo 15.2. Aikaistui viikolla kun tuo sama lääkäri joka tutki verenpaine arvoja haluaa tehdä sen ultratutkimuksen. Ei ne edes kysyneet multa mitään vaan antoivat äitiyskortin käteen ja sanoivat että ultra on sitten muutettu. Kysyin että miksi? Hoitaja vaan totesi että lääkäri haluaa tehdä sen ultran. Mies on tulossa ultraan mukaan kun aiotaan kysästä kumpi sieltä on mahdollisesti tulossa=) Vähän jo jännittää.. itsellä sellainen tunne että poika tulisi ja mies on ihan varma että se on tyttö.

Kesälomista yms. Vuoden 2010 kesäloman voi siirtää seuraavalle vuodelle äitiysloman jälkeen pidettäväksi jos työnantaja suostuu siihen.Äitiysloma kerryttää myös seuraavalle vuodelle kesäloman. Itselläni äitiysloma alkaa toukokuun lopussa( 30 päivää ennen laskettua aikaa) ja aion pitää vuoden 2010 kesäloman ennen äitiysloman alkamista. Eli jään hoitoalan töistä "lomille" jo huhtikuun lopussa. Tässä on välissä vielä helmikuun lopussa talvilomakin. Tämä kesäloman pitäminen jo toukokuussa siksi että ollaan muuttamassa helsinkiin huhtikuun lopussa. En tiedä hesasta juuri mitään, onko täällä ketään hesalaisia? Missäs hesassa oikeen synnytetään? Entä mites synnytysvalmennus menee? Sellasessa ois kiva käydä miehen kanssa kun eka pienokainen on tulossa=)

Masu on kasvanut kovasti, tosin mun masu on selkeesti alhaalla. Ei mene housut enää kiinni vaan olen siirtynyt löysempiin urheiluhousuihin. Äitiyshousuja en ole vielä ehtinyt ostaa mutta siskoiltani olen saanut kasan äitiyspaitoja. Masu näkyy niissä kivasti vaikka odotan että masu kasvaisi vielä enemmän. Kuvia on tullut otettua läpi odotuksen ja kyllähän kasvun huomaa. Masua olen rasvannut säännöllisesti apteekista hankitulla raskausarpirasvalla sillä toden totta masu on alkanut"repeytyä", varsinkin oikealta puolelta. Vauvan liikkeet olen tuntenut jo muutaman viikon.

Oikein ihanaa odotusta kaikille=)
T: Heidikki [;)]

Hei!
Bixio: Onpa kurjaa, ettet päässytkään salille niin kuin toivoit. [&o] Minulle sopii kyllä tavata sinut ja Yppy Amarillossa, jos sopiva yhteinen aika löytyy. Eihän kavereita koskaan liikaa ole! Eikä minullakaan ole samoihin aikoihin vauvautuvia ystäviä täällä lähiympäristössä. [:)] Olikos meitä muita oululaisia?

Jasmiinille onnea hurjasti! Hienoja uutisia!

Neuvolakuulumisia viime keskiviikolta:
Sydänäänet kuuluivat heti, mutta hävisivät samantien ja neuvolan täti sanoi, että "pikkuinen taisi säikähtää ja lähteä karkuun!" Sitten äänet löytyivät taas TOSI voimakkaana paukkeena ja terkkari totesi, että "kylläpä se tuli nyt lähelle, taitaa olla utelias". [:D] Sikiön syke oli edelliskerrasta hieman laskenut, oli nyt 158. Tuota sukupuoli asiaa en silti lähde liiaksi sykkeen perusteella ennustamaan. Juttelin vasta ystäväni kanssa, jolla on kaksi poikaa ja hän oikein tarkisti äitiyskorteista, että pojilla on molemmilla ollut näillä viikoilla syke 160: luokkaa...

Itselleni oli painoa tullut kuukauden takaiseen 1 kilo. Onneksi, koska olin jo alkanut hermoilla, että miksei paino yhtään nouse. Oon kuitenkin yrittänyt syödä normaalisti ja vähän herkutellakin... mutta ehkä se tästä lähtee. Oma verenpaine oli 114/67. Ihan normaali minulle. Alkuraskaudesta se oli vielä matalammalla ja silloin kyllä huimasikin kovasti. Enää ei onneksi kovin paljoa ole sitä vaivaa.

Pesänrakennusviettiäkö lienee, mutta olen tässä kovalla tohinalla laitellut uusia verhoja ja käynyt läpi kaappien sisältöä. Kovalla kädellä karsitaan tavaraa: mieskin joutuu näihin talkoisiin. Täytyy tehdä tilaa pienelle tulokkaalle! [;)]

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Pihlajainen - sama siivousinto on täälläkin ollut valloillaan. Vaatekaapit järjestin ja raivasin viime viikolla molemmilta ja kaikkea turhaa heitin pois aika ronskilla kädellä! Onneksi mies on myös ollut innoissaan järjestelemässä paikkoja ja raivaamassa tilaa vauvan tarvikkeille - ollaan saatu yhdessä häärätä [:)]

Olen nimittäin oman luonteeni mukaisesti ajoissa näiden järjestelyjen kanssa... Viime viikolla käytiin ostamassa jo hoitopöytä ja sänky - niitä kun ei keltään tutulta ollut tulossa. Tiedän, onhan tässä aikaa, mutta kun on niin ihana laitella paikkoja ja ostella pikkuiselle kaikkea suloista. Vaatteita en sentään ole vielä hankkinut - vaikka katsellut olen jo niitäkin!

Aion nauttia tästä niin paljon kuin vaan mahdollista - niin kauan tätä pikkuista yritettiin, että nyt tuntuu loistavalta kun vihdoinkin haave perheenlisäyksestä toteutuu... [:)]

ALKUPERÄINEN: niiva
Täälläki hyviä uutisia meille tarjottiin isompaa asuntoa tosta 100m päästä ja se asunto on aivan ihana. Maantasolla ni pääsee vaunuillaki hyvin sisälle!Se on 4h+k+s ja vuokrakaan ei ole paha onneksi...
Muuttamaan päästään maaliskuun alusta,ihanaa sitten pystyy laittamaan vauvallekkin tavaroita...

Niivalle perheineen onnittelut uudesta kodista; kuulostaa erittäin hyvältä ja 100 metrin muuttomatka tekee siitä aivan täydellisen! [;)]

Hienoa Yppy miten miehellesi järjestyy jutteluapua raskaus- ja vauva-asioissa. Ja varmaan parempi tuollainen vieras mutta ammatti-ihminen, kuin että olisi joku tuttu kaveri tai sukulainen. Meinaan vaan että ei mun mies ainakaan oo sellasta tyyppiä että lähtis avautumaan mieltä painavista kysymyksistä kenellekään tutulle. Yritän parhaani mukaan muistaa miestäni kun hän on ekaa kertaa tulossa isäksi ja yhtä pihalla kuin minäkin. Ei hän surffaa netistä tietoa eikä oikein saa luetuksi tuota kirjaakaan jonka osti. Joten kun itse opin lukemalla jotain uutta ja tärkeää niin yritän muistaa kertoa miehellenikin siitä. Ja yritän vieläpä tehdä sen niin ettei hän tuntisi istuvansa koulun penkissä biologian tunnilla [:D]

Tällä viikolla kaupassa käydessämme kehtasimme ensimmäistä kertaa jarruttaa vauvatarvikkeiden osastolla ja alkaa hiplaamaan siellä niitä tuotteita. Kateltiin hintoja ja ihmeteltiin mikä mikäkin vempain on ja mietittiin mitä me tarvittais ja mitä ei välttämäti tarvittaiskaan. Mieheni yllätti minut tietämällä sittenkin niistä tavaroista jotain, itse asiassa aika paljonkin. [:)] Tosin emme ostaneet mitään vielä, vain yhden kuvakirjan ostimme vauvalle etukäteislahjaksi.

ALKUPERÄINEN: tiger
nyt oon kyllä aika sata varma et tää masumyllertäjä on poika. ihan varma. onko muilla tullu tällasia tuntemuksia et "mä vaan tiiän et se on tyttö/poika!" ? [;)]

Musta tuntu että on tyttö tulossa - kuten nyt onkin. Tosin arvelin sen johtuvan siitä että salaa toivoin lapsen olevan tyttö. Toki lapsen terveys on tärkein asia, se on sanomattakin selvää.

Mipu76 :lle onnittelut siitä että sai apuvoimia työhönsä! Ei ihme että ihmettelet pomosi ymmärtäväisyyttä, minun kokemuksestani kun työnantajat heräävät työntekijän avuntarpeeseen vasta sitten kun työntekijä sanoo ittensä irti lopen uupuneena [;)] Hyvä Mipu76 että oma pomosi heräsi ajoissa.

Nonunen, joskus surffaillessani osui silmiini tällainen lista johon voi laittaa omat toiveet synnytystä koskien. En tiedä kuinka yleisessä käytössä tällaiset ovat ja miten sairaaloissa niihin suhtautuvat. Minulle tämä oli aivan uusi asia. Mutta kannattaa ainakin kokeilla antaa tällainen toivelista, ei kai siitä haittaakaan voi olla? Ja googlettamalla esim. toivelista synnytys saat lisää hakutuloksia ja listamalleja. Tässä nyt yksi:

http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynntoiv.html#toiveet

Muikku80:lle onnittelut vauvan ensiliikkeiden tuntemisesta! Mahtavaa varmaan! Ite en oo vielä tuntenut, mutta ehkä jo pian.

Jaa että Heidikki onkin jo tuntenut vauvan liikkeet jo viikkoja vai!? Hieno homma! [:)]

ALKUPERÄINEN: Pihlajainen
Pesänrakennusviettiäkö lienee, mutta olen tässä kovalla tohinalla laitellut uusia verhoja ja käynyt läpi kaappien sisältöä. Kovalla kädellä karsitaan tavaraa: mieskin joutuu näihin talkoisiin. Täytyy tehdä tilaa pienelle tulokkaalle! [;)]

Pihlajainen , juuri samaa mietin ite täällä ja ihmettelin miehellenikin että joko tää järkkäily ja jatkuva siivoilu voi olla sitä pesänrakennusviettiä. Mä kun luulin että se tulee vasta odotuksen loppumetreillä. Mä oon kans alkanu järkkäämään kaappeja ja heittämään pois vaatteita ja muitakin tavaroita joita ei oikeesti oo tarvittu aikoihin - jos ikinä. Tosin mun tarttee tehä tää poisheittely salaa, koska mieheni on sellainen että ei koskaan halua heittää mitään pois, kaikki pitää säästää koska jotain voi tarvita joskus, ainakin kerran, ehkä joskus 100 vuoden päästä... [:(] [:D] Heittelen nyt tarpeettomia pois ja ei hän sitä huomaa myöhemmin jos jotain uupuu, jotain minkä olemassaoloa ei ole muistanut ainakaan viimeseen 5 vuoteen, jos ikinä.

Sitte kun tämä pesänrakennusvietti lähtee kokonaan hanskasta, aattelin tehdä lastenhuoneesta tällaisen:

[/image]
[/image]

Siinä setissä on 72 erilaista tarraa. Ite maksan tästä noin eur 50, Suomessa näitä myydään vähän kalliimmalla, eur 75, mitä oon netissä katellu. Jossain myytiin käytettynäkin hintaan eur 20. Jos jotakuta kiinnostaa tällaset tarrat niin googlettamalla esim. Funberry Farm saa tästä tietoa. Nää tarrat tarttuu kuullemma seinään ku seinään ja voidaan irrottaa ilman että rikkovat tapettia tai maalia. Seinän maalaus täytyy tehä ite, jos haluaa ton esimerkkikuvan kaltasia vihertäviä, sinertäviä ja kellertäviä taustoja, eli taustatarroja ei setissä ole. Tää farmi oli mulle "must" koska maalla eläinten keskellä asutaan [:D] mutta löytyy Funberrylta muitakin aiheita, esim. mereneläviä jne.

Kiitokset kaikille lopuillekin onnittelijoille! Jotenkin tuntuu että ois mun itkut ja raivarit kadonneet taivaan tuuliin nyt kun sain lapsivesikokeesta niin helpottavia uutisia [:)] Yhtä hyviä uutisia toivon teille kaikille nyt lähenevissä rakenneultrissa!

ALKUPERÄINEN: Pihlajainen

Hei!
Bixio: Onpa kurjaa, ettet päässytkään salille niin kuin toivoit. [&o] Minulle sopii kyllä tavata sinut ja Yppy Amarillossa, jos sopiva yhteinen aika löytyy. Eihän kavereita koskaan liikaa ole! Eikä minullakaan ole samoihin aikoihin vauvautuvia ystäviä täällä lähiympäristössä. [:)] Olikos meitä muita oululaisia?

Hei Pihlajainen ja Yppy ( sekä muut Oululaiset jos innostusta löytyy)!   Ypyllä taisi olla jokunen viikko aika kiirettä opintojen suhteen, ellen väärin muista. Minäkin olen helmikuussa lomalla ja reissussa muutaman viikon, joten miltä naiset kuulostaisi maaliskuussa treffit keskustassa, joku pe tai la iltapäivä? Pitäsköhän oikein oma ketju avata siihen tarkotukseen, tällä foorumilla ei taida privaviestit kulkea -tai jos kulkee ni en sitten vaan osaa [:D]  Hmm, " Mammamiitti Oulussa! "   [:D]

B 17+1

Tää on mennyt vähän sekavaksi jo, kun on muitakin listoja tuolla menossa... Mutta korjailkaa taas... Yritin poimia korjaukset ja lisäykset viesteistänne.

LA:

24.6. niiva
29.6. heidikki
30.6. baby86
1.7. Anskulova, HK80, henttara, Pisara
2.7.
3.7.
4.7. Nina_, JoLi
5.7.
6.7. Pihlajainen, monsku,
7.7. Muikku80
8.7. Durina,
9.7. Tolteekki, miiva85, Jasmiini, Tiger, sahrami
10.7. Bixio, Rila, geanna,
11.7. Nonunen, Kedorla
12.7.
13.7. wagana, Millinen, kitano,
14.7. Memaik, hainhammas,
15.7. MiniMöö, hetao,
16.7. TyhjäSyli, päivänkakkara
17.7. Mie, Mipu76,
18.7. Satsu73, hexuli, Elaisah, eljulka,
19.7. j79,
20.7. Maisis, pevi, Vaavi2010
21.7. Hilma, Sanni86
22.7.
23.7. Lai, Milu, katariina, Ellen80
24.7. Mickey.Mouse, emma82, niiva, Sädetikku84, eloquu,norppa123
25.7. Inka, samala,
26.7. Dora76, Minnuska19,
27.7. Anouk77, pepi
28.7. Luppa82, Yppy (tai 30.7.), susu80
29.7. susu80, taiga, HKL,
30.7.
31.7. Zipi, Tintsu82
5.8. Nappisilmä

Rakenne:

4.2. niiva rv20
11.2. Pisara rv20
12.2.Nina_ rv 19+5

15.2. JoLi, heidikki
22.2. Muikku80, wagana rv19+6,
24.2. Pihlajainen rv21+2, hetao
25.2 Kedorla rv20+4
26.2. päivänkakkara rv20, Tolteekki rv20+6
1.3. Mipu76 rv20+2, Satsu73 20+6

2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20,
3.3. TyhjäSyli rv20+5
5.3. Nonunen rv21+5, Sädetikku84 rv19+6, Ellen80 rv 20+1
9.3. Elisah rv21+2, Sanni86 rv20+6

10.3. Maisis rv 21+1
11.3. HKL rv20, Luppa82 rv 20+1

heippa vaan kaikki!

Heidikki tuolla noista paineista kyseli, täällä kans toinen joka niistä kärsii..mulla oli keskiviikkona neuvolassa 140/90 eli korkealla on...sitä nyt sitten aletaan seuraileen.Mullakin on oma mittari kotona, mies sai synttärilahjaksi yks vuosi, ompa tullut tarpeeseen.

jep, saikku loppu ja kävin sitten tänään töissä kaks tuntia ja totesin ettei tästä tuu mitään[:@], selkä meni ihan jumiin..ensviikolla meen sitten fysioterapeutille, josko sieltä apu tulisi..tympäsee

Mutta Jasmiini oli kyllä ihania tarroja löytänyt!miten sää oikeen hallittet ton homman?oon ihan tumpelo näissä tietokone asioissa..en osaa ees itelle mitään kuvaa laittaa tohon nimimerkin alle..

eipä tässä, alan lapsia ootteleen koulusta, hyviä vointeja kaikille[:)]

Moi

Jasmiinilla on ihanat suunnitelmat ja tyttö tykkää varmasti![:)] Olen suunnitellut sisustaa vauvan huoneen Catalina Estradan kuvilla. Niissä on mielettömät värit ja lapsillekin löytyy aiheita. Eläimiä, pikkutyttöjä/poikia jne. Ja enkeleitä! Mutta pääasiassa ovat rakastamani uskomattomat värit!!! Lapsen on mahtava katsella niitä[:)]. en nyt vain ihan tiedä miten toteuttaa idea, tarvisi saada kuvat jotenkin tosi suurina. (googlen kuvahaulla löytyy kuvia Catalina Estrada -nimellä, jos jota kuta kiinnostaa). Suuren ajattelijan Paulo Coelhon ajatukset sopivat hyvin noihin kuviin. Voisin niistäkin kehittää sitten jotain seinille, siis lapsen elämään sopivia tekstejä tietysti.

Mulla on kovat ALIpaineet. Huimaa välillä. Koitan syödä paljon salmiakkia ja lakua[:D][:D]

Tylsää. Mulla ei vieläkään masua. Koitan töissä PULLISTAA sitä, mut ei kyllä saa aikaiseks mitää ja kukaan ei huomaa[:D]. Jollei nyt sitten ihmettele miksi istun vessassa jatkuvalla pissanlorotuksella.

Takaisin