Kuulemma norsut eivät voi hyppiä, koska niiden polvet eivät sovellu siihen tai jotain vastaavaa. Eilen jumpalla totesin, että hemmetti, mulla on hyppimiseen soveltuvat polvet, ja minähän hypin! Ja se onnistui! Taidan sitten olla maailman ainoa hyppivä norsu [:D]
Oli jännää kokeilla pieniä hyppyjä ekan kerran kuukausiin. Mitkään ylös-alas-pomput eivät onnistuneet kun maha heilui liikaa, mutta sellaiset sirot "liitelyt" (mikäli tässä olotilassa enää voi liidellä) sivuttaissuuntaan tuntuivat ihanilta. Kotona selitin miehelle innostuneena, että tämä tyttö hyppi. Mies tuijotti hölmönä, tyyliin "so?". Ihan kyynelet tuli silmiin kun hän ei tajunnut iloani.
Oivalsin vasta silloin, kuinka kova paikka on itselle ollut, kun tämä fyysinen tila on niin paljon rajoittanut menemistä ja tekemistä. Tiedän, että olen selvinnyt tosi vähällä ja olen varmaan paremmassa kunnossa kuin moni muu nainen tässä vaiheessa raskautta, mutta liikkuvana ihmisenä muutos aiempaan on ollut silti raju. On pitänyt unohtaa tanssitunnit, lopettaa hyppiminen, kävellä hissukseen jne. koska selkä on ollut kipeä ja vauhdikas liikkuminen on aiheuttanut supistuksia. Kun sitten pääsee tekemään muutaman paksun ballerinan hypähdyksen ja piruetin, tuntee edes hetken hallitsevansa omaa kehoaan ja tuntee sen todella omakseen, ei jonkun alivuokralaisen valtaamaksi paksuksi palloksi.
Saapa nähdä, milloin alivuokralainen suostuu syntymään. 5 viikkoa laskettuun aikaan, eli 3-7 viikkoa odottelua vielä. Olo on kyllä pääosin sen verran hyvä, että tällä voinnilla jaksaisin viisikin viikkoa, mutta henkisesti alan jo olla kärsimätön. Kunpa näkisin jo pienen tyttömme! Tässä vaiheessa alkavat sanat ja sanonnat odotus, raskaus ja olla paksuna todella sopia. Peilistä näen paksukaisen, olo on välillä aika raskas ja ennen kaikkea odotan niin kovasti pientä prinsessaa!!!