Kesävauvat 2010

Hei vaan kaikki,

Täällä voidaan hyvin, toki odottavalla kannalla ollaan ja jännittääkin jo...

Viime tiistaina maanantaisen lääkärin ja sisätutkimuksen jälkeen meni limatulppa ja supistukset ovat viikon aikana selvästi voimistuneet ja lisääntyneet. Niitä ei kuitenkaan tule kuin 10 min välein ja korkeintaan neljä-viisi kerrallaan eli ei riittävästi vielä että laitokselle saisi lähteä.

Torstaina siis käynnistys mikäli ei ennen sitä ala tapahtua mitään, toivotaan nyt että alkaisi tulla itse!

Mutta pitää nauttia auringosta ja kesästä - pian se vauva-arki alkaa [:)]
 
"Laskettuun aikaasi on 1 viikko ja 1 päivä".... mihin se 9kk on oikein mennyt?? [:D]
Kyllä nyt taas on vuorostaan jännittänyt ja miettinyt tulevaa.... Eilen saatiin meidän oma makuuhuone siivoiltua ja vauvan koppa sinne laitettua valmiiksi. On se vaan niin hieno. Vielä kun sais sinne "täytettä" [:)][:)][:)]
 
Aika on tosiaan kulkenut siivillä täälläkin; nyt sitä oikein ihmettelee, että miten 9 kk voi "kadota" noin vain. [:D] Jokaisesta hetkestä tosin nauttineena = aika kultaa muistot [;)]

Täällä on supistellut, muttei niitä useita säännöllisiä ole tullut vieläkään...mietin muuten tuossa yöllä hereillä ollessani, että kun sanotaan "kun supistuksia tulee 3-4 krt 10 min sisään niin pitäisi lähteä synnärille viimeistään" niin voivatko ko. supistukset olla vielä hailakoita? Vai onko ne kaikilla aina tuossa vaiheessa jo kestämättömiä tuntemuksia... hmm...olen niin paljon ehtinyt jo ajattelemaan tätä synnytyksen alkua, että alan epätoivoisena keksimään kaikenlaisia hölmöjä ajatuksia mm.  "mitä jos en tiedä kun synnytys alkaa ja vauva syntyy kotona" tai "jos ei tulekaan mitään selviä merkkejä synnytyksen käynnistymisestä". [:)]  Olen pääsääntöisesti kuitenkin sillä kannalla, että kyllä sen sitten huomaa! Ehkä tämä 40+ tuottaa omia ajatusmyllerryksiä mukaansa.

Vau kirjan mukaan suurin osa vauvoista syntyy 38+2 päivää hedelmöityksestä eli RV 40+2...katsotaan kuuluisinko ko. ryhmään [;)] Toivossa on hyvä elää! [:D]
 
Täällä supisteli ja möyri eilen illalla noin kolmisen tuntia, mutta sitten kaikki loppu kun seinään. :(
Ja tänään ei taas ole ollut oikeastaan mitään tuntemuksia..
Sais sitten poju alkaa jo tulemaan mamman syliä kohden sieltä. :)

Pumpuli82, mä pidän sulle täällä peukkuja!
 
Tein omaksi ilokseni touko-kesäkuun syntyneistä vauveleista excel taulukon, johon merkitsin raskausviikot jolloin syntynyt ja sukupuolen. En siis muuta. Halusin nimittäin tietää, minkä verran ilmoitetuista syntyineistä vaaveista on tullut maailmaan minäkin raskausviikkona; tulos oli ihan miellyttävä [:D]

Raskausviikoilla 39, 40 ja 41 on syntyneiden määrät suurimmat. Näissä jokaisessa viikossa on syntynyt 17 vauvelia. Kaikkiaan touko-kesäkuun ilmoitettuja vauveleita on ollut 77. Vain 4 näistä on RV 42 jälkeen syntyneitä.

RV 39 = 7 tyttöä / 10 poikaa
RV 40 = 10 tyttöä / 7 poikaa
RV 41 = 7 tyttöä / 10 poikaa

Lisäksi mielenkiintoista oli myös esim. kesäkuun syntyneiden tyttöjen ja poikien lukumäärä. Kaikkiaan siis 45 vauvaa, joista 23 tyttöä ja 22 poikaa. Toukokuussa oli isompi ero; 18 tyttöä ja 14 poikaa.[:)]

Ettei vain aika käy täällä pitkäksi niin pitää kehitellä erilaisia ajanvietteitä [;)]
 
Täällä ollaan kotiuduttu sairaalasta tänään, laskettuna päivänä maanantaina syntyi meille suloinen poika! [:)][:)]
 
Onnittelut tännekin jo kaikille vauvautuneille! Camsulla on ollut todella tarkka vauveli. [:D] Ja mielenkiintoisia tilastoja Pumpuli!

Itse en ole 3 viikkoon pässyt nettiin ja hirveästi tänne tullut taas luettavaa. Äkkiä se aika vaan on mennyt. Moni heinäkuinen on jo syntynyt ja itselläkin vain 9 päivää enää laskettuun. Saas nähdä kauanko täällä vielä odotellaan. Vauva tuntuu hyvin vielä viihtyvän mahassa, ei juurikaan merkkejä siitä että pois haluaisi. Vain yksittäisiä supisteluja ja vihlaisuja silloin tällöin. Ainoa oikea vaiva tuntuukin olevan tuo helle. Kuumaa on ja kävelylle jos haluaa niin on mentävä aikaisin aamulla tai sitten myöhään illalla, kun on vähän sentään viileämpää. Mutta en sentään ole ihan niin iso valas ja kömpelö kuin kuvittelin viimeisilläni olevan. Eikä mahakaan ihan kokoaikaa tiellä ole. Nyt vain ei enää malttaisi odottaa, että sen pienen ihmeen saa vihdoin syliinsä. Mutta 9kk tässä tosiaan jo mennyt ja maksimissaan 3 viikkoa jäljellä. Että yritetään malttaa. [:D]
 
Ei naurata. Nukuin viime yön huonosti, jännitin tämän päivän käynistystä. Aamulla aikaisin, mies suoraan yövuorosta, lähti minua sairaalaan viemään. Sovittiin, että hän ajaa vielä kotiin nukkumaan ja soitan jos jotain alkaa tapahtumaan. Sairaalassa ottivat käyrän, vaihdoin vaatteet ja purin laukkua..
verenpaineet pilvissä (jännitin) ja viimein lääkärin luo.

Sama lääkäri joka käski käynistykseen 12.7, sanoi että on liian hätäinen ollut.. "tule viikon päästä uudelleen"..
Eli käynnistävät sitten 19.7. Hyvä näin vauvan kannalta, mutta...

Miehellä on loma vasta elokuussa, hän sai kesälomalla olleen kuskin tulemaan töihin viikoksi, että saa tän käynistysviikon vapaaksi. Nyt kaikki työkuviot hänellä meni uusiin puihin ja joustavilla työkavereilla.

Tulevaa 19.7 en edes enää jännitä :/
 
voi taiga..on varmaan ollu hirvee pettymys ja turhaan stressannuki vielä..
 
Oi harmituksen huipentuma Taiga tuota sun tilannetta[:@]
Todella harmillista että aikaa yht´äkkiä siirretään viikolla eteenpäin, kun olitte saaneet miehen työkuviotkin järjestettyä.
Tuollainen tuntuu ihan kiusanteolta lääkäriltä[&o] Onhan se hienoa että vauva saa vielä viikon kasvaa, mutta ymmärrän että harmittaa vietävästi...
 
Voi ei taiga, onpas outoa käytöstä. Mulla olis ainakin niin mennyt hermot siihen lääkäriin, mur!!! [:@]

Missä ihmeessä on muuten Jasmiini?
 
Mä näin unta että Jasmiini sai pienen tyttövauvan [:D] Outoa, mun unissa on seikkaillu jo Yppy ja nyt Jasmiini. Ei liene mistään enneunesta kyse, sillä unessani menin itse sairaalaan synnyttämään ja siellä odotti Jasmiini pienen nyyttinsä kanssa. Luulen että meidän välillä on sen verran matkaa että näin ei ole tapahtumassa... [:D]
 
Pikaisesti ilmoittautumassa. Poika syntyi viime perjantaina. Synnytys oli pitkähkö ja lopussa jouduttiin avustamaan imukupilla, mistä tuli vauvan päähän ruhje. Ja ilmeisesti ainakin osittain sen seurauksena vauvan bilirubiiniarvi nousi liian korkealle ja sitä hoidetaan sinivalolla. Olemme siis keltaisuuden vuoksi yhä sairaalassa... Onneksi tuo ei ole hoidettuna vaarallista, muuten poika on täydellinen ja ihan terve! Ja itsekin voin hyvin.
Tsemppauksia kaikille vielä odottaville ja onnittelut jo vauvan syliin saaneille (on muuten huikea tunne!!!).

Kunhan kotiudumme, tulen kertoilemaan tarkemmin... [:)]
 
Voihan helteet, loppuis nyt jo pikkuhiljaa [:@][:@] Eipä oo aiemmin tarvinnut toivoa vesisadetta, mutta nyt sais tulla...

Mietin tässä oikeesti että eipä se tuskainen kuumuus siihen vauvan synnytykseen lopu. Ensinnäkin jännittää kuinka ilmastointi pelaa sairaalassa. Kiva siellä on purertaa kun on jo valmiiksi hiestä märkä. Puhumattakaan niistä ihanista pitkähihaisista ja -lahkeisista vaatteista. Ei hel*****, pakko kait se on ottaa jotain omia vaatteita kuitenkin mukaan.

Ja kyllä jo huolestuttaa sekin että miten vauvan synnyttyä pärjätään täällä kotona. Tuskin on vauvallakaan helppoa tässä kuumuudessa olla. Täytyy varmaan muuttaa johonkin kellariin!!!
 
Kääk, te ootteki täällä jo näköjään ihmetelly mis mie oon ollu! Anteeksi, ei ollu tarkotus huolestuttaa, oli vaan tietska rikki pitkään. Kaikki hyvin, minulla ja vauvalla ja miehelläkin, ja tarinaa alkaa pukkaamaan enämpi piakkoin.
 
mukava kuulla että jasmiinillakin on kaikki hyvin[:)] erityisellä mielenkiinnolla odotan tarinaa sun synnytyksestä siellä klinikalla ulkomailla[;)] menikö kaikki ok? Oletko muuten saanut ne vaunut ynnä muut mitkä tilasit?
Tosi monella alkaa olemaan jo nyytit sylissä..mulla on huomenna aamulla siihen käynnistykseen meno, jos nyt ei päätä tänään tai ens yönä alkaa tulemaan mitä kyllä epäilen[;)] taitaa olla hyvät olot mahassa..
Tunteet on kyllä sekalaiset, haluaisin vauvan just nyt mutta toisaalta tuntuu että apua,mää en halua lähtä huomenna mihinkään, pysytään vaan kotona..no ei se auta, yritän ottaa oikeen rennosti tän päivän, en varmaan saa ens yönä nukuttua ollenkaan..
 
Päivänkakkaralle onnea huomiselle! Mullakin käynnistettiin ja sillon aamusella ku kävelin klinikalle ni pelotti hirveesti. Sanoin miehelle että kävelen sisälle klinikalle koska on pakko, kuin robotti, mutta ihan oikeasti mieleni tekisi juosta pelosta karkuun! [:D] Kyllä se hyvin menee Päivänkakkara, luota vaan hoitsuihin / kätilöön / lääkäriin, mieheesi ja ennen kaikkea itseesi. Oman synnytystarinani kirjotan tarkemmin sitten myöhemmin joskus.

Kiitos kysymästä, sain Saksasta tilaamani vaunusetin ajoissa ja sitä on jo käytettykin tosia ahkeraan. Oon tyytyväinen Hauck-merkkiin, ja oon tyytyväinen että hankin kunnon menopelin, vaikka se vähän vaikee olikin löytää. Nyt on ilo lähteä vaunuilemaan ja pakata kärryt autoon ja autosta ulos kun homma käy helposti.
 
Takaisin
Top