Kesävauvat 2010

Juu, täällä näläntunne senkun kasvaa myös. Ja kaikki herkut.. voi että mä voisin vaan syödä kaikkea makeaa!!!! Nytkin toi suklaakeksi pakkaus kiusaa mua kyllä koko ajan tossa pöydän reunalla [:D][:D] Tai ehkä sitä vois leipoa jotain, jos vaikka pyöräyttäis pullataikinan [;)]

jep, kaikkea makeaa tekis niin valtavasti mieli, mutta takaraivossa kuitenkin soi neuvolatädin ääni: eihän kasvateta mitään sokerivauvaa..

Mut nälän tunne on joo aina parin tunnin välein.. tosin syön kyl pieniä annoksia, niin ettei pääsis toi närästys vaivaan, joten ehkäpä se siitä sitten johtuu.

Moikka mammat!

Kävin aamulla äitiyspolilla vauvan kokoarviossa ja viikkojahan mulla on 36+1 niin vauva painaa jo 2950g ja laitettiin käynistys aika 24.6 eli lasketuksi päiväksi  jos vaavi ei nyt tajua tulla aikasemmin pihalle.Olen reilulle sormelle auki ja kanava 2,5 cm...Suppareita tulee säännöllisen epäsäännöllisesti ja maha on koko ajan pinkee...Yöllä ei saa enään nukuttua ja olo on tosi  tukala ja kaiken lisäksi iski hiivatulehus johon sain lääkkeet...Ois jo juhannus.Miten ihmeessä mie jaksan viel 4 viikkoa?

Niiva ja masukki

tsemppiä niiva, eihän sulla oo enää ku loppurutistus jäljellä[:)] ootkohan sää meän poppoosta eka onnellinenn ko vauvan saa?alkaa jo oikeesti itelläkin tää maha ahistaan..

Tsemppiä niivalle!! Odotus on varmasti pitkä, mutta eihän sitä tiedä jos vauva ilmoittelee itsestään jo aiemmin.

Kesäkuisissa on alkanut jo tapahtumaan. Ensimmäiset vauvat on syntyny jo maailmaan [:D][:D][:D]
Kukakohan meistä poksahtaa ensimmäisenä? [;)][:)]

Kiitos kannustuksesta!
Kyl rupeaa ahistamaan tää olotila ku maha on jo tosi iso...Ja neljä viikkoa tuntuu pitkältä ajalta...
Esikoinen syntyi37+6, seuraava 39+5 ja tuo edellinen käynnistettiin viikolla 40+1 eli mulla on vaan pitentyneet nää odotukset[:D] nyt supistelee taas...niitä tulee puolen tunnin ja 15 min välein muttei oo kovia tuntuu vaan ku massu kovettuu...pitäisköhän viikonloppuna pestä sauna[:D] onneksi kaikkki vauvan tavarat on jo ja sairaalakassi pakattuna... jos yrittäis ottaa tirsat[;)]

Heippa kaikille!

Olin koko viime viikon kipeänä ja vieläkään ei ihan terve olo ole. Illalla rupesin kuulostelemaan vauvan liikkeitä kun kovin vaisut liikkeet ja muutaman kerran vai potkaisi kun nukkumaan menin. Yö meini normaaliin tapaan huonoilla unilla ja heräsin kuuden pintaan.
8-9 maissa tajusin että vauva ei ole liikkunut yhtään koko aamuna pieni paniikki alkoi iskeä[&:]
Menin makuulle ja ryhdyin kunnolla kuulostelemaan..ei mitään..kävin syömässä ja liikkumassa..ei mitään. Mahassa aivan hiljaista vaikka mitä teki[:(] Karmea tunne.

12.15 oli neuvolaan aika ja 11 maissa itkin jo miehelle puhelimeen "miksei se herää" ja olin tosi hermostunut[:(]
Neuvolassa kuunneltiin ekaksi äänet ja kyllä ne sieltä löytyi normaaliin tapaan, vauva myöskin reagoi sykkeennousulla kun vatsaa tönittiin[:)]
Neuvolan jälkeen on hieman potkiskellut mutta aika vaisusti.
Sainkin neuvolasta seurantaohjeet eli kerran päivässä ainakin pysähtyä tunniksi kuuntelemaan liikkeitä(ilta paras) ja tunnin aika pitäisi saada 10-15 liikettä. Jos ei saa niin vähän liikuskella/syödä ja kuunnella sitten toinen tunti ja jos ei vieläkään niin soitto neuvolaan tai synnytysvastaanotolle.

Terkka epäili että vauva nyt ottaa hieman iiisimmin kun olen ollut tosi kipeä viikon ja stressaantunut.  Täytyy mennä syömään ja lepäilemään vauvan kanssa[:)]

Hyvä, että liikkeet ja sydänäänet löytyivä lopulta! Kauhistuttavaahan se on, kun ei tunne pikkuisen liikkeitä kuten normaalisti, osaan vain kuvitella..Itselläni oli perjantaina vastaavanlainen tilanne, kun vauveli ei ollut paljoa liikuskellut (tai en ollut liikkeitä tuntenut) ja sanoin miehelleni puhelimessa illalla, että nyt on ollut LIIAN hiljaista masussa koko päivän. Mutta heti puhelun jälkeen alkoi kovat liikehdinnät, joten sillä hetkellä selvisin säikähdyksellä.

Siskoni kysyi, että olenko saanut jo neuvolasta liikelaskenta ohjeet ja en ole saanut. Tietääkö joku, annetaanko niitä automaattisesti vai pitääkö niitä itse osata pyytää? [8|]

huomenta mammat[:)]

hoksasin tossa että nyt eletään kesäkuun eka päivää, ens kuu on meidän kuu[:)] menis joutusasti..
epäilen että ekat heinäkuiset alkaa syntyyn jo tässä kuussa[;)] loppupuolella kuitenkin, toivoisin[;)]

Ihanaa, kesäkuu!! [:D] Vauvoja vauvoja! [:)] Meidän pikkunyyttejä. Tänään menen kyllä ostamaan jotain pientä vaaville...niin hieno päiväkin matkustella bussilla että pyhitän vapaani vauvalle vaateostoksien merkeissä [;)]

Mä näin mielenkiintosta vauvaunta viime yönä.. Oltiin ekaa kertaa bussissa vaunujen kanssa ja vauva oliki tosi iso, istuskeli vaan vaunuissa ja keskusteltiin sen kanssa tyyliin säästä [:D] Kun oltiin nousemassa pois bussista niin tyyppi puki ite päälle takkia ja pipoa ja meni makoilemaan vaunuihin ku pikkuvauva.

Ties mistä näitä unia tulee...

Joo nää vauvaunet on kyllä ihan kummia:D Ite näin vähän aikaa sitten unen että vauva synty mun vanhempien luona. Ja unessa sain myös tarkat vauvan mitat, kiinnostaa kattoo että pitääkö ne paikkaansa ens kuussa:D

Hassua oli se että kun vauva oli jo päivän vanha niin aloin siinä miettimään että "Vitsi, pitäisköhän laittaa miehellekin tekstari että vauva synty..?" [:D]

ALKUPERÄINEN: päivänkakkara

hoksasin tossa että nyt eletään kesäkuun eka päivää, ens kuu on meidän kuu[:)]

APUA!!!! Lähellä ollaan jo[:D][:D][:D]
Aurinkoista ja lämmintä kesäkuun alkua vaan kaikille!!

Ensinnäkin helpotuksen sana niille, joita huolestuttaa vauvan liikkeiden vähyys. Sehän on ihan luonnollista, että nyt kun vauva on jo isompi ja kohdussa on vähemmän tilaa myllätä niin vauvan liikkeetkin muuttuvat hiukan. Saattaa olla enemmän sellaista möyrimistä kuin selkeitä potkuja. Mutta toki tämäkin on ihan yksilöllistä. Jos kuitenkin huolestuttaa voi tehdä seuraavan pienen testin. Juo tai syö ensin jotain makeaa ja odota 20min. Sen jälkeen mene selinmakuulle ja laske jokainen liike, jonka vauva tekee tunnin aikana. Liikkeitä pitäisi tulla 10. Jos saat vähemmän niin aloita testi alusta. Jos edelleen liikemäärä jää alle 10 niin sitten vasta kannattaa soittaa terkkarille.

Itselläni ei oikeastaan muuta vaivaa ole, kuin ajoittain yöunet jää hyvin katkonaisiksi. Toisinaan taas saa nukuttua lähes 6-8h putkeen[:D]. Ja isommat mäet alkaa jo vähän puuskuttamaan, mutta sehän on ihan luonnollista. Että mikäs tässä ollessa. Kesälomaa vietetään eikä töihin enää tarvitse mennä. JEE! On tämä aivan uskomaton fiilis. Koska viimeksi sitä on saanutkaan olla koko kesän kotona. Kovasti on kaikkea touhua ja pikkupuuhaa valmistellessa kotia pikkuista varten. Mutta pikkuhiljaa ja mies on onneksi innostunut auttamaan myös. Täytyy nyt vaan nauttia tästä kesästä, käydä kävelyllä ja rentoutua. Tänään suunnitteilla piknik tuonne luonnonhelmaan jonkin hyvän kirjan parissa. Ihana ilma kun aurinkokin paistaa. [:)]

Eilen käytiin myös ekassa synnytysvalmennuksessa. Hyvä oli kyllä meidän mielestä ja äkkiä se aika vierähti. Paljon tuli asiaa ja saatiin myös luonnollisesti tutustua siihen synnytysosastoon sitten tarkemmin. Tosi mukava ja viihtyisä paikka. Ja ilokaasuakin olisi saanut jo kokeilla. Moni sitä koittikin, mutta itse pitäydyin vielä tässä vaiheessa, etten itseäni pöllään "turhan" takia laita. Saa nähdä sitten tuleeko sitä koitettua synnytyksen aikana...

Meillä oli viimeinen perhevalmennus eilen ja oli kyllä hyödyllinen käynti. Lastenneuvolan täti oli kertomassa vauvanhoidon ABC asiaa ja pari filmipätkääkin katsottiin. Ihania vauvoja oli siinä! Hymähtelin ääneen niitä jokeltelevia vauvoja, tosi suloisia! [:D] Itse olin aiemmin kuullut osan asioista, mutta koska kyseessä oli ammattilainen kertomassa eikä niinkään "käteen jaettu opus", niin kuuntelin ihan innoissani asioita vauvan kakkaamisesta ja itkemisestä [:D] Mies hieman torkahteli siinä vieressä; oli ollut aikainen töihin lähtö aamulla + illalla odotti vielä vimeinen keikka ennen bändistä vauvalomalle jäämistä [:)][:)]

Noh, mutta nyt on perhevalmennukset takana ja neljä-viisi viikkoa (ehkä 7:n) odottamista edessä. Nyt on olo jo sellainen että haluan vauvan tuohon vierelleni ja pussata, halia ja helliä sitä! On alkanut hirveä hoitovietti kasvamaan tässä loppumetreilläkin vielä.. [:D]

Kohta on aika [;)]

meillä oli tänään synnytysvalmennuksen toinen osa, ns. lastenhoitotunti. [:)]
kuullostaa vähän köpöltä, ja mietinki menemistä mut onneksi mentiin, suosittelen kyllä kaikille joilla vaan mahdollista! tuli IHAN HIRMUISESTI uutta asiaa mm. imettämisestä, äidinmaidon tarpeesta ja sen hyödyistä vauvalle jne. video oli kyllä melkoisen vanha, veikkaisin et ainaki 10v mutta kyllä siinä silti oli tietoa mikä ei mikskään muutu vuosien aikana.
ja sitte oli neuvolasta täti kertomassa ja lisäämässä asiaa aina sen videon jälkeen (yht siis 3videota).

toinen video oli sitte ihan perus, eli vauvan hoitoon liittyviä juttuja kuten vaipan vaihto ja kylvetys, ja voin kertoa et tuli paljon uutta asiaa siinäkin, kun en ihan pikkuisia paljoa ole hoitanut. (lue: en juuri yhtään[:D])

kolmannessa videon pätkässä oli sitte arki rytmistä ja itseäni toistaen, uutta asiaa myös siinä [:D]

aattelin ennen tuota valmennusta et kehtaako sinne lähtee istumaan tunniks ja kuuntelee ku joku kertoo miten hoitaa vauvaa mut todellakin kannatti mennä, mä ainakin tykkäsin! [:)]
(kerranki tyytyväinen kunnan tarjoamiin palveluihin...... [;)])[:D]

Tolteekki mitä kuuluu?tuossa mietin päivällä ettei ole sinusta kuulunut pitkään aikaan mitään..[:)]

En tiedä pitäisikö tästä edes sanoa mitään, mutta varoitan nyt kuitenkin: ei ehkä kannata lueskella uusinta Kaksplus-lehteä, jos ei halua lisätä omia huoliaan... Oli tänään neuvola ja siinä vuoroani odotellessa selailin pahaa aavistamattomana ko. lehteä, kunnes yhtäkkiä - Kohtukuoleman jälkeen: Miten elämää voi jatkaa, kun odottavan äidin pahin pelko on käynyt toteen?

Voi itku. "Vauvani kuoli selittämättömästi kohtuun viikolla 35" ja "lapseni kuristui napanuoraan viikolla 37" eivät ole tässä vaiheessa sitä fiksuinta luettavaa. [&:] Onneksi mun vuoro olikin siinä aivan pian ja sain kuunnella tasaisesti jumpsuttavia sydänääniä!

Takaisin