kesävauvat ❤

Hannanna oletko jo käynyt sikiö seulontoja varten verikokeissa? Niissä täytyy käydä rv 9-11 mutta luotettavimman tuloksen seulontoihin saa jos kokeet on otettu rv 10. Kannattaa pian kysellä neuvolasta jos ei niskaturvoke ultraan aikaa kuulu.

Juu, maanantaina kävin. Ja tulihan ne ultra-ajatkin tänään postissa, juuri kun kerkesin hötkyillä :)

Pystyks sä lepäämään päivät?

Oon päivät töissä. Aamusin herätys 5.30 ja illalla kun lapset menee nukkumaan klo 20 voi ekan kerran oikeestaan hengähtää. Voishan sitä jäädä saikulle tai olla muutaman päivän pois mutta mulla ei luonto anna periksi. Stressaan sitten niistä tekemättömistä töistä ja poden huonoa omaatuntoa kun en oikeasti ole kipeä. Eilen itkua väänsin illalla kun tuntui että tukehdun oksennukseen eikä vessasta voinut poistua. Aamulla tuntui jo paremmalle mutta ennen lounasta piti taas jo oksentaa :(

Ei tämä helppoa ole näiden kolmen lapsen kanssa ja tämä pahoinvointi on kyllä pahinta mitä missään muussa raskaudessa.

Mulle annettiin influenssa rokote sillon ekassa neuvolassa pari viikkoa sitten. Olisin ottanut muutenkin - olen jo monta vuotta ottanut ja rokottanut lapset. Rokotteesta huolimatta olen satunnaisesti saanut influenssan mutta lievempänä. Se on niin inhottava tauti ja kaikki jälkitauti mahdollisuudet että kyllä mie mielummin otan rokotteen kuin sen taudin.

Kai se edelliset raskaudet vähän vaikuttaa mutta mulla alkaa olla ongelmia peitellä tätä mahaa... Aattelin että töissä kerron Nähdään np-ultran jälkeen mutta voi olla että on pakko kertoa aiemmin...

Oon päivät töissä. Aamusin herätys 5.30 ja illalla kun lapset menee nukkumaan klo 20 voi ekan kerran oikeestaan hengähtää. Voishan sitä jäädä saikulle tai olla muutaman päivän pois mutta mulla ei luonto anna periksi. Stressaan sitten niistä tekemättömistä töistä ja poden huonoa omaatuntoa kun en oikeasti ole kipeä. Eilen itkua väänsin illalla kun tuntui että tukehdun oksennukseen eikä vessasta voinut poistua. Aamulla tuntui jo paremmalle mutta ennen lounasta piti taas jo oksentaa :(

Ei tämä helppoa ole näiden kolmen lapsen kanssa ja tämä pahoinvointi on kyllä pahinta mitä missään muussa raskaudessa.

Mulle annettiin influenssa rokote sillon ekassa neuvolassa pari viikkoa sitten. Olisin ottanut muutenkin - olen jo monta vuotta ottanut ja rokottanut lapset. Rokotteesta huolimatta olen satunnaisesti saanut influenssan mutta lievempänä. Se on niin inhottava tauti ja kaikki jälkitauti mahdollisuudet että kyllä mie mielummin otan rokotteen kuin sen taudin.

Kai se edelliset raskaudet vähän vaikuttaa mutta mulla alkaa olla ongelmia peitellä tätä mahaa... Aattelin että töissä kerron Nähdään np-ultran jälkeen mutta voi olla että on pakko kertoa aiemmin...

Tsemppiä sulle kovasti ja tiedän tunteen ku ei viittis töistä olla poikessa "turhaan" vaikka eihän se turhaa oo. Mietit et parissa päivässä ei maailma kaadu jos oikeesti laatta lentää ni saat hetken huohahtaa <3 Onko mies tai sukulaisista apua arkisin lasten kanssa?

Tsemppiä sulle kovasti ja tiedän tunteen ku ei viittis töistä olla poikessa "turhaan" vaikka eihän se turhaa oo. Mietit et parissa päivässä ei maailma kaadu jos oikeesti laatta lentää ni saat hetken huohahtaa <3 Onko mies tai sukulaisista apua arkisin lasten kanssa?

On mies jonkin verran apuna mutta suurimmalti osin pyöritän tätä huushollia ja kuskaan lapsia harrastuksiin jne. Sukulaisista ei apuja saa kuin ihan satunnaisesti.

Mulla stressi ja aamuherätys pahentaa pahoinvointia. Älä rasita oikeesti ittees liikaa, kun sä voit hyvin niin vauvaki <3 mä oon kovin samantyylinen ja olin 3kk sillon pois sen rajun raskauspahoinvoinnin takia töistä. Palasin heti ku olo vähäki salli.

Tuo on kyllä varmasti ihan totta että pitäis yrittää nauttia tästä.. itselläni meinaa vaan olla paha tapa ajatella, että tässä ollaan yksin ensimmäistä kertaa raskaana, kun miehellä on jo ennestään lapsia.. Jotenki typerästi mieleen tulee aina ajatuksia miten mies on jo jonkun toisen kanssa kokenut tämän uuden ja ihmeellisen ajan ja nyt mä oon yksin tässä tilanteessa ensikertalaisena :sorry: Tokihan se toisaalta on kiva että miehellä on jo kokemusta vauvan hoidosta ym. mutta silti jostain kumpuaa aina paha mieli jos se kertoilee jotain lapsiensa vauva-ajasta tai odotusajasta. Ihan typeräähän se on järjellä ajateltuna olla jollain lailla mustasukkainen tommosesta mutta minkäs teet.. :sad001

Ymmärrän hyvin tuon tunneskaalan. Meillä taas on niin, että mies ei ole sanut mahdollisuutta osallistua raskauteen ja myöhemminkin hitaasti lapsen elämään, minä taas olen odottanut yksin kahdesti ja hoitanut vauvan, sittemmin taaperon ja vauvan yksin, vaikka parisuhteessa olinkin. (Suljetulla palstalla voin myöhemmin avata lisää.)

Pointtina siis, että ymmärrän sekä sua, että sun miestä. Mun on vaikeaa kertoa odotuksesta, synnytyksestä ja vauvanhoidosta, vaikka olenkin kokenut ne yksin, mutta häneltä se oikeus vietiin kokonaan ja minun silloisella miehelläni ei kiinnostus riittänyt. Tavallaan on äärettömän surullinen olo, että olen kokenut aiemmin tämän ja silti koen, että on "oikeus" jakaa aiemmat kokemukset, jotta mies tietää, kuinka naisena käyttäydyn niissä tilanteissa, kun olen nimenomaan äiti ja nainen.

Raskautta ja synnytystä on pakkokin muistella, vaikka pelkään, että mies voi hetkittäin kokea surua, samalla tavalla, kuin itse koen kun mies kertoo edellisen elämänsä tapahtumista ja lapsen hoidosta. Mutta jos tilanne olisi toisinpäin, en haluaisi kuulla yhdestäkään raskausoireesta tai synnytyksestä, mutta yrittäisin luultavasti oppia mieheltä ne muut taidot...

Uusioperheellä on omat tietyt haasteensa... Jännä nähdä, miten sitten, kun on "mun, sun ja meidän lapset", vaikka kaikki nyt ovatkin meidän lapsia ja puhuttelevat meitä isänä ja äitinä. Ehkä meidän vahvuus on nimenomaan se, että kummankin aikaisemmat huonot kokemukset on nyt tämäm suhteen vahvuuksia, ja kumpikin haluaa antaa sen mitä ilman toinen on jäänyt.

Oho! Tulipa omaanapaa...

Mitä ihmiset on mieltä kesäkuusta laskettuna aikana? Minusta on todella mahtavaa, että kerkeää synnyttää ennen helteitä, pari kertaa olen viimeisillään raskaana helteet kärvistellyt ja se oli kovin epämukavaa..:/ sitten on vaan nyytti sylissä mikä luo oman lisänsä kuumiin päiviin mutta oma oleminen on helpompaa kun suuren mahan kanssa.:)

Miusta kesäkuu on hyvä. synnytys sairaalaan on noin 150km niin ikävä sinne talviliukkailla ois ajaa! ja tosiaan ajatus isosta mahasta ja helteistä ei houkuta :)

Musta on ihana kun kesällä on valoisaa. Kestän paljon paremmin väsymystä kesäaikaan kuin talvella :)
Ja vauvaa ei tarvitse pukea paljoa. Ulkonanukuttaminen jää varmaan vähemmälle, se on miinus. Esikon kanssa leikitään pihalla ja pikku2 saa sit nukkua sisällä viileässä ilmalämpöpumpun alla :)

Kyllä oon iha tyytyväinen et synnytän kesäkuussa. Onpaha helppo viiä paketti kotiin! Toivon vaa ettei ens vuonna tuu toukokuulle niitä parii tukalaa helleviikkoo mitkä yleensä on :D

Täälläkin oon tyytyväinen tuohon kesäkuun LA:han, ei tarvi mahan kanssa helteistä kärsiä. Talvi vaan hieman kauhistuttaa, että miten sitä saa mitkään talvivaatteet päälle jos tulee kunnolla lunta ja pakkasta

Tuo on kyllä varmasti ihan totta että pitäis yrittää nauttia tästä.. itselläni meinaa vaan olla paha tapa ajatella, että tässä ollaan yksin ensimmäistä kertaa raskaana, kun miehellä on jo ennestään lapsia.. Jotenki typerästi mieleen tulee aina ajatuksia miten mies on jo jonkun toisen kanssa kokenut tämän uuden ja ihmeellisen ajan ja nyt mä oon yksin tässä tilanteessa ensikertalaisena :sorry: Tokihan se toisaalta on kiva että miehellä on jo kokemusta vauvan hoidosta ym. mutta silti jostain kumpuaa aina paha mieli jos se kertoilee jotain lapsiensa vauva-ajasta tai odotusajasta. Ihan typeräähän se on järjellä ajateltuna olla jollain lailla mustasukkainen tommosesta mutta minkäs teet.. :sad001

Mulla ihan samanlaisia ajatuksia. Taisin joskus vielä jo paljon ennen raskautta kilahtaa miehelle, etten halua todellakaan kuulla sitten kun tulen raskaaksi että mikä on normaalia mihinkin aikaan odotusta ja miten hänellä on jo asiasta kokemusta ja mies taitaa muistaa tuon hyvin koska ei juuri osallistu keskusteluihin mun oireista tai ajatuksiin raskaudesta ylipäätään...

Mua taas vähän mietityttää osaanko kesävauvaa hoitaa! Edelliset kun on tuotu kotiin kolmenkympin pakkasilla... :grin Esikko pääsi ekakerran vaunulenkille kolmikuisena... :wink

Ihanaa kun ei oo paha olo! Mulla on virkeystaso pitkästä aikaa plussan puolella vaikka onkin työviikko takana!
:smiley-bounce015

Meidän lapset on syntyny yks syksyllä, yks talvella ja yks keväällä. Nyt sitten kesällä. Mulla on edellisestä raskaudesta toppikset jotka mahtuu jalkaan isonkin mahan kanssa ja untuvatakki jota käytin kun keskimmäinen synty tammikuussa. Ei siis vaateongelmaa talveksi :D
Mutta mitä tulee kesävauvaan niin onhan se helppoa kun lähes heti voi ulkoilla eikä vaatetta tartte topata niin paljon. Ainut on sitten se aurinko ja kuumuus. Vaunuissa lämpötila nousee todella nopeasti ja vauva on tosi herkkä kuivumaan. Auringossa ei saa olla ja itellä ainakin imetyksen aikana hormonit aiheuttaa ihan kamalaa hikoilua.

Nukuin sitten 12h yöunet :b on olo paljon virkeämpi vaikka aamuyö meni vähän risaiseksi. Pienin heräs monta kertaa ja esikoinenkin näki painajaisia. Oksentaa ei ainakaan vielä ole tarvinut ja pyykitkin on jo koneessa. Alku näyttää siis ihan lupaavalle ;)

Mulla oli esikoisestakin laskettuaika kesäkuussa, mutta tupsahti jo toukokuun alussa ulos :D mut oli kyl kiva kun ei tarvinnu niin kauheesti pukea! :)

Täälläkin oon tyytyväinen tuohon kesäkuun LA:han, ei tarvi mahan kanssa helteistä kärsiä. Talvi vaan hieman kauhistuttaa, että miten sitä saa mitkään talvivaatteet päälle jos tulee kunnolla lunta ja pakkasta

Mä ostin esikoisesta semmosen hiton ison talvitakin ni sillä mennään tääki raskaus :D

Takaisin