kesävauvat ❤

Mulle tuli ultra ajat ja nt-ultra olis 2.12. Viikkoja sillon 12+3 neuvola on sitten siitä seuraavalla viikolla.

Mulla on ihan kamala olo!!! Aamusta iltaan saa oksentaa ja jos välissä on parempi päivä/päiviä niin niitä seuraa entistä kamalampi. Väsymys on ehkä ihan vähän helpottanu mutta väsyttää silti ihan tosi paljon.

Väkisin yritän aina syödä jotain vähän kerrakseen mutta sekään ei aina auta. :(

Mulle tuli ultra ajat ja nt-ultra olis 2.12. Viikkoja sillon 12+3 neuvola on sitten siitä seuraavalla viikolla.

Mulla on ihan kamala olo!!! Aamusta iltaan saa oksentaa ja jos välissä on parempi päivä/päiviä niin niitä seuraa entistä kamalampi. Väsymys on ehkä ihan vähän helpottanu mutta väsyttää silti ihan tosi paljon.

Väkisin yritän aina syödä jotain vähän kerrakseen mutta sekään ei aina auta. :(

Pystyks sä lepäämään päivät?

Mä en ole vieläkään saanut ultrakutsua, neuvolasta 1,5 viikkoa. Jokohan pitäisi soitella perään... tänään täysi kymppi 10+0, poksista!

Me saatiin ultraukseen aika ekan neuvolan jälkeen ja samalla eka lääkärintarkastusaika myös. Neuvola pitäs johonki väliin ottaa kun käytiin niin aikaisin se eka käynti...
Oon välillä niin pihalla näistä ajoista, kaikki on jotenki muuttunu siitä kun viimeksi näitä tarvi.

Mitenkäs hoitoalalla olevat, ja muutkin tietysti samalla; otatteko influenssarokotteen? Jos otatte/ette ota niin onko joku erityinen syy sille? Minä vielä asiaa harkitsen, viime vuonna otin, toissa vuonna en, nyt en ole vielä päättänyt. Kaikki ylempää saneltu "pakko" ärsyttää periaatteestakin, mutta onhan tuossa hyvätkin puolensa lähinnä vastasyntynyttä suojaa ilmeisesti hyvin. Tiedä sitten käytännössä meneekö vaan arpapeliksi ja tuurilla sairastuuko vai ei... kuulisin kuitenkin mielelläni muiltakin odottajilta mielipiteitä.

Meidän koko perhe ottaa rokotukset vaikka yleensä olen sitä vastaan ollut, mutta nyt alkaa sairastelu kierteet ja univaje riittämään. Täällä ei varmaan tähän aikaan paljon ihmiset pyöri, minä olen tämmöinen yö kukkuja, omasta rauhasta nauttija.:) päivisin en paljon älylaitteita käytä.

Mä oon sem kerran aiemmin ottanu ja sinä vuonna olin varmaan eniten kipeä kuin koskaan aiemmin :S tänä vuonna sen otan vaan siksi että työkaveri saa sen pistää :D

Hannanna oletko jo käynyt sikiö seulontoja varten verikokeissa? Niissä täytyy käydä rv 9-11 mutta luotettavimman tuloksen seulontoihin saa jos kokeet on otettu rv 10. Kannattaa pian kysellä neuvolasta jos ei niskaturvoke ultraan aikaa kuulu.

Mun piti itse varata nt-ultraan aika, neuvolasta sain numeron kyllä. Verikoe seulontoja varten maanantaina rv 10+2, siitä tasan kaks viikkoo ultra. Neuvolasta varattiin verikoeaika valmiiksi.

Minulle taas on aina varattu neuvola käynnillä nt ultra ajat, eri paikoissa menee vissiin eri tavalla.:)

Täällä myös lähihoitaja/ensihoito. Oon kyllä tehnyt enemmän työtä vanhuspuolella sekä kehitysvammaisten kanssa. Oon hoitovapaalla nyt, mutta oon kyllä katsellut keikkatöitä, koska mieskin on osa-aikainen. Se tässä aina vähän jännittää miten työhaastattelussa suhtautuu kasvavaan mahaan :D

Haluaisin sanoa esikoistaan odottaville, että nauttikaa kunnolla raskaus ajastanne, koska jokainen on yhden ainoan ja viimeisen kerran ensimmäistä kertaa raskaana.:) ikävä on sitä aikaa, jotenkin niin ainutlaatuista ja kaikki on vielä silloin niin uutta ja tuntematonta.:)<3 minä ainakin mieluusti vastailen jos jollakin on jotain kysymyksiä.:)

Tuo on kyllä varmasti ihan totta että pitäis yrittää nauttia tästä.. itselläni meinaa vaan olla paha tapa ajatella, että tässä ollaan yksin ensimmäistä kertaa raskaana, kun miehellä on jo ennestään lapsia.. Jotenki typerästi mieleen tulee aina ajatuksia miten mies on jo jonkun toisen kanssa kokenut tämän uuden ja ihmeellisen ajan ja nyt mä oon yksin tässä tilanteessa ensikertalaisena :sorry: Tokihan se toisaalta on kiva että miehellä on jo kokemusta vauvan hoidosta ym. mutta silti jostain kumpuaa aina paha mieli jos se kertoilee jotain lapsiensa vauva-ajasta tai odotusajasta. Ihan typeräähän se on järjellä ajateltuna olla jollain lailla mustasukkainen tommosesta mutta minkäs teet.. :sad001

Tottakai se on vähän kurjaa noin ajateltuna, mutta ei se mies koskaan sitä samaa koe mitä sinä itse juuri nyt.:) sinun sisällä kasvaa ensimmäistä kertaa uusi elämä, yritä keskittyä omaan äidiksi kasvamiseesi ja ajattele, että on vain rikkaus että miehellä on kokemusta.:)

Ja ethän sinä yksin ole kuitenkaan.:) yhdessähän te raskautesi koette vaikka miehelläsi onkin jo ennestään lapsia.:) älä suotta "myrkytä" mieltäsi negatiivisilla ajatuksilla.:) helppohan se on tietenkin minun sanoa kun ei moisesta kokemusta ole, mutta on paljon muusta ei niin mukavasta.:/

Mä varasin itse verikoe-ajan, se otettiin rv 9+0, neuvolasta tilattiin np-ultra,se on rv 12+5.
Yritän nauttia tästä raskaudesta oireineen kaikkineen täysillä, tämä on meidän viimeinen raskaus. <3
Marsa80 rv 9+2

Mie en osaa nauttia yhtään enään raskaana olosta. Uskon saavani elävän vauvan kun hän on sitten oikeasti miun sylissä. Tammikuussa synnytin esikoiseni kuolleena ja hoivaan esikoista hoitamalla hänen hautaansa, se on ainut mitä voin enään esikoiselle tehdä. Jännittää ja pelottaa tämä raskaus paljon että miten tässä käy.

Voi Janniliini, olen pahoillani! :( hirveästi jaksamista matkaan! Miten maailma onkin näin julma :(

Nautin näistä oireista sen vuoksi,et ne on mulle kuin joku "vakuutus" että kaikki on hyvin, keväällä sain keskenmenon rv10+3, ja sitten selvisi,että pieni oli menehtynyt jo 8+3. Tuossa raskaudessa oireet katosivat tuon 8 viikon aikana, joten nyt toivotan kaikki oireet tervetulleiksi. Elän etapeissa,joista nyt seuraava on np-ultra. Haluan pitää raskauden "itselläni" mahdollisimman kauan omana tietona,menetyksen pelko on hirveä.

Takaisin