kesävauvat ❤

Täällä melkein sama kuin Mimmillä. Ei mitenkään kauhean selviä oireita vieläkään siis.. Tänään on kyllä väsyttänyt aivan jumalattomasti, päikkärit nukuin ja silti ois vaan väsyttänyt. Välillä on etova olo myös, ja alavatsaa jomottelee. Ja hiukset rasvoittuu, joka päivä pitäis olla pesemässä!

Päätin nyt itekseni että LA saapii olla vaikka 27.6 kunnes toisin todistetaan :) Lisäsin itteni listaan ja latasin raskausappsin. Kiva kun voi nyt seurata edes jotenkin tätä edistymistä vaikka virallinen tämä pvm ei olekaan :)

Olo on edelleen hyvin epäuskoinen, kovin voimakkaita oireita ei ole.. Lievää pahoinvointia, etenkin jos syö tai ei muista syödä :wink kovasti on vatsaa turvottanut, en tiiä kuinka kauan on mahdollista piilotella tätä tilaa  o_O Kaapeista kaivettu kaikki löysät paidat esille..

Koululaisten "lämmittäminen" on jo aloitettu! Harmittelin heille sitä, kuinka isoiksi ovat jo kasvaneet ja kuinka mahdottoman pitkä aika heidän vauva-ajasta on... Kysyin heiltä eikö olis mukava vielä saada vauva perheeseen :shy: vastaukset oli mielenkiintoisia :hilarious: toinen ei halua missään nimessä ja toinen haluaa :joyful:

FionaG: mulla kans rasvottuu tukka ihan älyttömästi! :wideyed:
Joo se oli ehkä ensimmäisiä selkeitä oireita mulla! Plussaamisen jälkeen huomasin että toisena päivänä pesusta oli jo tosi rasvainen tukka vaikka yleensä voi ihan hyvin pestä joka toinen päivä vaan.

Hei mulla sama ongelma hiuksien kanssa!! Oli ekassakin raskaudessa, mut enpäs muistanut kuinka ärsyttävää se on! :D

Heippa! Plussasin viime perjantaina. Esikoinen on 6kk. Sekavat fiilikset... Edellisessä raskaudessa oksensin 6-18 viikot ja olin tiputuksessa pari kertaa. Mua pelottaa iha sikana tää raskaus.

7+4

Mulla myös tukka rasvottuu! Jopa samana päivänä kun on pessyt.. Hyi! Nyt pakotin itteni olemaan vuorokauden pesemättä ku en vaan eilen illalla jaksanu! :-D Illalla sit taas..

Moikka! Tänään oltu varhaisultrassa ja ihan vauvan näköinen vauva siellä jo näkyi. Viikkoja 8+6. Neljäs tuloillaan. Vähän jännittää millaista vipinää se on sitten neljän alle kouluikäisen kanssa.

Mullakin ihan kamalaa tää hiusten rasvoittuminen. Onneksi kuivashampoo välillä pelastaa.

Mitäs työ teette työksenne ja tuleeko raskausaika vaikuttamaan työntekoon/työtehtäviin? :)
Itse olen lähihoitaja ja viime raskaudessa jätin yövuorot jo hyvissä ajoin pois, koska meillä valvotaan yksin. Oli hirmu haasteellista jaksaa yksin valvoa yöt kun uuvutti niin paljon.

Mä olen lastentarhanopettaja alle 3-v. ryhmässä. Tulee varmaan vähän vaikuttamaan varsinkin ison mahan kanssa sitten, pieniä voi olla kans vaikee pukee jättimahan kans, ja nostelua ja kantelua voi joutuu sit hiukan loppuvaiheessa rajoittamaan. Joudun myös seisomaan ja kävelemään paljon. Aika näyttää miten jaksaa, eka raskaus niin vaikee sanoo. Paljon ollaan lattiantasossa et sitä varmasti joutuu vähentämään.

Oon sairaanhoitaja, kylläkin lähihoitajan paikalla töissä :) mulla vaikuttaa sen verran, että kun on varahenkilö niin tarvii lähtee loppuraskaudesta työkiertoon vaan yhteen paikkaan, kun sit en saa olla joka paikassa töissä väkivallan uhan takia :) mut viime raskaudessa tein kyllä yövuoroja ihan viimiselle työviikolle asti! Oli mulle helpottavia fyysisesti keveempiä vuoroja :)

Mä oon kans sairaanhoitaja, mutta lähihoitajan palkalla kun oli pakko joitain töitä ees tähän ennen pienen tuloon saada :) oon siis just valmistunut ja ei oo täällä Hämeessä oikee sh töitä :sad001 yövuorot jätän heti ku vaan saa niin pois, koska ne ei oo mitenkää lemppareita :rolleyes: ja vanhainkodissa oon siis töissä

Piti tohon niinkun tarkentaa et oon lähihoitajan vakituisessa työsuhteessa koska valmistuin työnohessa sh:ksi niin en tyhjän päälle tietenkään oo viittiny vakkaripaikasta lähteä :) ja oon kehitysvammapuolella :)

No nii onpas kivasti samaa ammattiryhmää :D sairaanhoitaja oon, olen tiiminvetäjänä yksityises vanhainkodis. Nyt äippälomalla esikoisest ja jatkan hoitovapaalle ja siitä tulevan äippälomalle :D Ossaakoha sitä ennää töitä tehä ku joskus sinne palaan :D

Pau! Miten toi väkivallan uhan kanssa töissä oleminen, millä viikolla ei saa enää olla? Kun mä oon kans sh opiskelija ja olen menossa dementia puolelle harkkaan. Silloin olen puolessa välissä tasan?

On varmaan vähän paikasta ja väkivallan tyypistä kiinni :) meillä tavallaan sovittu et sitten kun ei enää itse uskalla. Meillä voi tulla potkua ja lyöntiä mahaan ja joudutaan välillä kiinnipitotilanteisiin ni aika pian jo sanon pomolle et missä mennään :)

Takaisin