kesävauvat ❤

Ooh. Mä haluun jo ekaan neuvolaan, jos vaikka vois kuunnella ihan vaan sykettä! :)

Moi Heidi Hoo, paljon onnea. Olipa melkoinen ja ihana yllätys!

Jeffree, mä ostin kans eilen ekat mammahousut. Omista housuista ei mee nappi kiinni ja vetskarikin painaa. Vatsa on turvonnut,eikä anna periksi yhtään. No,näihin housuihin mahtuu maha kasvamaan! Mukavampi olo itsellä,kun on sopivat housut.

minä tulin tänne vaikka laskettu luultavasti on tuolla toukokuussa, mutta luulempa, että lapsukainen odottelee kessänasti :)

Naadikselle pahoittelut ja voimia!

Ootko Helmerielviira aatellu käydä varhaisultrassa?

Mun oireet on vähentyny radikaalisti maanantai aamusta. Ens maanantaina sit selvii et onko tuolla elämää vai ei. Oon koittanu psyykata itteni valmiiks pahimman varalle vaik tiien et vaikeeta se tulee kuitenki olemaan!

Pahoittelut kaikille tippuneille (anteeksi etten muista teidän nimimerkkejä) [emoji173]️

Mulla väsyttää niin että meinaan seisaalleni nukahtaa joka päivä. Eilen menin nukkumaan klo 20 ja toissapäivänä 20.30. Aamuisin on herätys 5.30 ja se alkaa vähän tuntua. Kotimatkoilla meinaan nukahtaa autoon ja töissäkin tekee välillä tiukkaa pysyä hereillä. Ajatukset on ihan puuroa ja on ihan töttöröö olo. Saa nähdä millon ne töissä tajuaa etten oo ihan läsnä.

Pahoinvointikaan ei ole helpottanut vaan ehkäpä jopa lisääntynyt. Aamut alkaa oksentamalla, päivällä pitää monesti ainakin yökkiä ja illalla sitten taas oksennetaan. Yök!

Farkut ei ole mennyt jalkaan enää moneen viikkoon ja viikonloppuna on tarkoitus suunnata mammavaate ostoksille. Justiin tietysti kaikki hävitin ton pienimmän jälkeen kun ei oltu silloin aateltu hankkia näitä lisää. Samoin hukkasin paljon vauvan vaatteita, pinniksen ja hoitopöydän...

Millos muuten muut meinaa kertoa isommille lapsille?
Oon meinannu meidän 9v ja 6,5v tytöille monta kertaa lipsauttaa ja tänään sitten kyllästyin keksimään selityksiä kun kyselevät kokoajan. Meillä ei siis yleensä ole mehuja ja nyt on ollu pakko ostaa kun vesi tulee aamulla kaaressa ylös. Se mehu vähän helpottaa - ainakin toisinaan.
Tytöt tossa jankkas että miksi vain minä saan niitä juoda ja miksi he eivät saa jne. Kerroin sitten että vauva on tulossa. Esikoinen ei meinannu uskoa ja keskimmäinen ei ehkä ihan tajunnu - tai ainakin siltä vähän vaikutti.
Saa nähdä osaavatko pitää salaisuuden :D

Naadikselle pahoittelut.

Mä pelkään kanssa että on jotain pielessä, kun tikkuun tulee edelleenkin vain hailakka viiva vaikka viikkoja pitäisi olla tarpeeksi. Multa mitattiin hcg 4+3 (480) ja 5+3 (2627) ja aika matalallahan tuo on. Tässä on liikaa samankaltaisuuksia ekan raskauden kanssa, kun koitin lukea tihrustaa ikkunan edessä haaleita testin viivoja ja se sitten päättyikin vaikeaan kromosomipoikkeavuuteen rv 18+.

Toivottavasti Helmerielviira olis kaikki hyvin ja huolet osottautuis turhiksi <3

Itsellä yksi keskenmeno takana ja kauhee pelko koko ajan et menee kesken. Mulla oli aika hailakka viiva kanssa ekassa testissä jonka tein seuraavana päivänä ku menkkojen olis pitäny alkaa. Tänään oli pakko ostaa digitesti ja näytti viikkoja 2-3 joten kyllä siellä taitaa ainekin toistaseksi kaikki olla niin kuin pitää :)

Naadikselle pahoittelut.

Mä pelkään kanssa että on jotain pielessä, kun tikkuun tulee edelleenkin vain hailakka viiva vaikka viikkoja pitäisi olla tarpeeksi. Multa mitattiin hcg 4+3 (480) ja 5+3 (2627) ja aika matalallahan tuo on. Tässä on liikaa samankaltaisuuksia ekan raskauden kanssa, kun koitin lukea tihrustaa ikkunan edessä haaleita testin viivoja ja se sitten päättyikin vaikeaan kromosomipoikkeavuuteen rv 18+.

Voi, sulla on rankkoja kokemuksia taustalla :-( . Mulla ei ole ja silti pelkään. En oo hcgtä käynyt mittaamalla, vaan ajattelin et ensi viikon ultra kertoo enempi. Ootko sä ajatellut mennä varhaisultraan?

Täällä uusi ilmoittautuu mukaan
Raskauden kesto vielä epäselvä, mut kesäkuulle osuu. Ensi keskiviikkona on aika varhaisultraan ja toivotaan hyviä uutisia. Tämä raskaus on yllätys, meidän ei pitänyt kolmatta tehdä

Mä en kerro ennen np-ultraa lapsille. Meidän 4v. tyttö kertoisi sen kaikille. 3v. poika edes tuskin älyisi et mitä mä selitän :)
Tyttö on jo pitkään halunnut pikkusiskon johon mä oon aina vastannut et pikkusisar tulee jos sellainen meille suodaan.

Kiitos vastauksista kilppariasiaan!:)

Soittelin tänään neuvolaan ja kysyin asiaa myös heiltä. Ei kuulemma tarvitse nostaa annosta, ihan niinkuin lääkärikin sanoi, koska tsh arvot on alle 2,5 (nyt mulla on siis 2). Mutta arvoja kuulemma kontrolloidaan ja tarvittaessa nostetaan lääkitystä. Vähän alko "hävettämään" tuo soitto, kun tuntu et se nainen vähän naureskeli sitä, että miks soitan sinne kun lääkäri oli jo sanonut että ei tarvi nostaa... :D Tuli niin epäluulonen olo, kun kaikkialla lukee, että pitää nostaa..!! :D

Ok. Hyvä kun soitit. Itse oon sellainen tehosoittaja :) Oon ajatellu, että parempi soittaa, kuin stressata.

Osanotot Naadis❤

Mä mietin että meidänkin pitää hommata vielä lisää vauvanhoitotarvikkeita. Esim.viimeksi meillä ei ollut sitteriä ja nyt kun on isompi sisarus niin varman turvllisempi että vauva ei ihan lattialla ole. Haluaisin myös sellaisen itsekseen keinuvan kehdon..

Tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta niin mullakin voi olla että joudun pyytää taas tässä raskaudessa verikokeita. Siskolla on vajista ollu raskauden aikana...

Täällä ilmoitauttuu yksi joka on toivonut lasta 9v ja nyt ilman mitään hoitoja tulin raskaaksi. Ihmeitä tapahtuu.
Kielsin kaikki oireet, pahoinvointi, kipeät rinnat, vatsakivut. Menin gynelle eilen vatsakipujen takia...ja kun katselin ruutua kysyin...onko se kasvain? Gyne tuumas, kyllä täällä joku kasvaa ja siltä löytyy sydämen lyönnit Ei itkulle meinannut tulla loppua, onnen kyyneleet.
Eli noin rv 7+4 ja tarkasti ei vielä tiedä kun mun menkat voi olla muuten vaan 3kk tulematta jos sille päälle sattuvat.
Nyt oon aivan paniikissa, ekaa kertaa raskaana ja pelkään menettäväni jotain minkä sain vasta eilen.

Oi miten ihanaa <3 *hali* Oikein kovasti onnea! Toivotaan että pysyy matkassa <3

Käytiin äsken kattomassa miehen siskon vauvaa joka syntyi viime sunnuntaina! Oi ne on ihania ja pieniä <3
Miehen sisko siinä kysyi "tartuttaako se teille vauvakuumeen?" Vähän aikaa vilkuiltiin miehen kanssa toisiamme kunnes totesin vain "ei kai sitä enää tarvi tartuttaa!" :D

Must tuntuu et mul ei oo mitään oireita :S vaik sit kuitenki on, mut on niin erilaista ko ton ekan kohdalla.

Mullakaan ei oo vielä oireet pahentunut ainakaan kamalasti. Ehkä siksi vähän huolettaakin. Nyt vaihtui viikkokin rv 6+0.

Huono olo on ollut jokapäivä, mut ei kuitenkaan niin, että oksennus tulisi.. Mutta etova. Ja väsymys edelleenki. Öisin herään pissalle ainaki kaks kertaa ja herään tosi aikasin ennen kellonsoittoa eikä tuu enään uni. :D Niin ja pari kertaa ollu kohdunkaulan kohdalla tullu semmosta tökkivää kipua. Vähän pelästynytkin niitä. Mutta tosi nopeesti on menny ohi, eikä oo ollu mitään vuotoja.

Takaisin