kesävauvat ❤

Hei kesäkuiset!

Mieki taidan vihdoin ilmoittautua mukaan tänne :happy:

Viikon verran olen tehnyt positiivisia testejä ja tänään soittelinki neuvolaan aikaa. Sain jo torstaille ns pika-ajan. Meillä taustoissa on siis yritystä 10/15 asti sekä keskenmeno varhaisessa vaiheessa viime kierrosta. Tämän kierron piti olla suruaikaa, eikä laskettu päiviä, tikutettu ovista tai muutakaan ihmeellistä. Normaalisti kyllä jatkoin gelee royaleiden, sinkin sekä parlodel-lääkkeen syömistä noin kp 20 asti. Sitten greippimehu vaihtui ananasmehuun (olen joskus aikanaan kuullut, että ananaksella olisi vaikutusta kiinnittymisen). Nämäkin oli jo vain vanha totuttu tapa :D

Ystävälleni sitten jossain KP 36-38 valittelin taas pitkittyvästä kierrosta, ja tämä sitten epäili josko olisin vaan taas raskaana! Empä oikein uskonut, kun ei ollut mitään tuntemuksia kuten keskenmenokierrosta. Ajatus jäi kuitenkin kaihertamaan ja niimpä testailin ekan haamulaisen kp 40 ja siitä testit on vaan vahvistunut. Eilen clearbluen plus testi näytti tosi vahvaa plussaa ja digiin ilmestyi 2-3 viikkoa raskaana :dummy::dummy1:

Nyt sitten vaan ihmeissään mietitään, että mikäköhän se raskauden kesto nyt todellisuudessa on. Jos siitä edellisestä vuodosta laskisi, niin tänään olisi jo rv 6+2 ja LA 17.6, mutta taas kuitenkin testin mukaan vasta viides viikko, jolloin LA olisi ihan kesäkuun viimisille päiville :) Hankalaa! Siksi siis neuvolaan hakemaan pika-apua :wink

Aivan äärettömän onnellinen olo on nyt, olokin on ollut hyvä eikä suuria raskausoireita ole vielä ollut.:angelic: Aavistuksen välillä kuvotusta, jos ei ole muistanut syödä terveellisesti.

Meille tämä on kolmas lapsi, meillä on ennestään 8- ja 10-vuotiaat tytöt. Aika pitkä aika on viime kerrasta, joten kaikki pakkaa vähän jännittämään :hilarious: Lisaan itseni listaan sitten torstain jälkeen, jos vaikka osaisin sanoa tuohon laskettuun aikaan tarkemman ajan :happy:

Fiorella

Hei kesäkuiset!

Mieki taidan vihdoin ilmoittautua mukaan tänne :happy:

Viikon verran olen tehnyt positiivisia testejä ja tänään soittelinki neuvolaan aikaa. Sain jo torstaille ns pika-ajan. Meillä taustoissa on siis yritystä 10/15 asti sekä keskenmeno varhaisessa vaiheessa viime kierrosta. Tämän kierron piti olla suruaikaa, eikä laskettu päiviä, tikutettu ovista tai muutakaan ihmeellistä. Normaalisti kyllä jatkoin gelee royaleiden, sinkin sekä parlodel-lääkkeen syömistä noin kp 20 asti. Sitten greippimehu vaihtui ananasmehuun (olen joskus aikanaan kuullut, että ananaksella olisi vaikutusta kiinnittymisen). Nämäkin oli jo vain vanha totuttu tapa :D

Ystävälleni sitten jossain KP 36-38 valittelin taas pitkittyvästä kierrosta, ja tämä sitten epäili josko olisin vaan taas raskaana! Empä oikein uskonut, kun ei ollut mitään tuntemuksia kuten keskenmenokierrosta. Ajatus jäi kuitenkin kaihertamaan ja niimpä testailin ekan haamulaisen kp 40 ja siitä testit on vaan vahvistunut. Eilen clearbluen plus testi näytti tosi vahvaa plussaa ja digiin ilmestyi 2-3 viikkoa raskaana :dummy::dummy1:

Nyt sitten vaan ihmeissään mietitään, että mikäköhän se raskauden kesto nyt todellisuudessa on. Jos siitä edellisestä vuodosta laskisi, niin tänään olisi jo rv 6+2 ja LA 17.6, mutta taas kuitenkin testin mukaan vasta viides viikko, jolloin LA olisi ihan kesäkuun viimisille päiville :) Hankalaa! Siksi siis neuvolaan hakemaan pika-apua :wink

Aivan äärettömän onnellinen olo on nyt, olokin on ollut hyvä eikä suuria raskausoireita ole vielä ollut.:angelic: Aavistuksen välillä kuvotusta, jos ei ole muistanut syödä terveellisesti.

Meille tämä on kolmas lapsi, meillä on ennestään 8- ja 10-vuotiaat tytöt. Aika pitkä aika on viime kerrasta, joten kaikki pakkaa vähän jännittämään :hilarious: Lisaan itseni listaan sitten torstain jälkeen, jos vaikka osaisin sanoa tuohon laskettuun aikaan tarkemman ajan :happy:

Fiorella

Ihanaa, toivotaan et kaikki menee hyvin <3

Heippa naiset! Ilmottaudun tännekkin ketjuun! :) Eli reilu viikko sitten tuli tehtyä plussatesti.Nyt on rv 5+1. OIreet on ollut melko vähäiset ja olo on ollut aika hyvä! Poikkeuksena jatkuva haukottelu ja satunnaiset horkkaolot. :grin

Onkos kellään muuten kilpirauhasen vajaatoimintaa?? Mulla aloitettiin heinäkuussa tyroksiini kokeilu lääkitys, kun arvot oli pikkusen koholla (TSH 4.9 ja T4 13). Ja ne laski kuukaudessa normaaliksi ja nyt kävin viime viikolla kontrollissa ja arvot olivat edelleen hyvät (TSH 2 + T4 17). Tällä hetkellä syön siis pienintä lääkitystä 1x25mg. Neuvolasta käskivät mainita lääkärille, että raskaana ollaan, kun raskaus vaikuttaa noihin tyroksiinin annosteluun. Kysyin sitten lääkärilta puhelimitse arvoista ja kerroin olevani raskaana ja kysyin pitääkö annostusta nostaa, niin hän sano että ei. Mulle jäi silti vähän semmonen olo, että mahtokohan tuo lääkäri olla nyt ihan perillä kaikista raskausajan lääkityksistä ym. Tosin oon lueskellut netistä, että tyroksiinin tarve kasvaa alkuraskaudessa 30% ja arvot ovat ok jos pysyvät TSH alle 2,5. Maltankohan odottaa nyt ekaa neuvola aikaa marraskuun puoliväliin ja siellä sitten ottaa uusiksi puheeksi tämä. Onko kohtalotovereita?

Heippa naiset! Ilmottaudun tännekkin ketjuun! :) Eli reilu viikko sitten tuli tehtyä plussatesti.Nyt on rv 5+1. OIreet on ollut melko vähäiset ja olo on ollut aika hyvä! Poikkeuksena jatkuva haukottelu ja satunnaiset horkkaolot. :grin

Onkos kellään muuten kilpirauhasen vajaatoimintaa?? Mulla aloitettiin heinäkuussa tyroksiini kokeilu lääkitys, kun arvot oli pikkusen koholla (TSH 4.9 ja T4 13). Ja ne laski kuukaudessa normaaliksi ja nyt kävin viime viikolla kontrollissa ja arvot olivat edelleen hyvät (TSH 2 + T4 17). Tällä hetkellä syön siis pienintä lääkitystä 1x25mg. Neuvolasta käskivät mainita lääkärille, että raskaana ollaan, kun raskaus vaikuttaa noihin tyroksiinin annosteluun. Kysyin sitten lääkärilta puhelimitse arvoista ja kerroin olevani raskaana ja kysyin pitääkö annostusta nostaa, niin hän sano että ei. Mulle jäi silti vähän semmonen olo, että mahtokohan tuo lääkäri olla nyt ihan perillä kaikista raskausajan lääkityksistä ym. Tosin oon lueskellut netistä, että tyroksiinin tarve kasvaa alkuraskaudessa 30% ja arvot ovat ok jos pysyvät TSH alle 2,5. Maltankohan odottaa nyt ekaa neuvola aikaa marraskuun puoliväliin ja siellä sitten ottaa uusiksi puheeksi tämä. Onko kohtalotovereita?

Mulla on Thyroxin. Nostin ihan itse annosta heti kun plussasin. Mullakin sama 25mikrogr. x 1 ja nostin sen x 2. Sitten kysyin tk:sta, ja muuttivat ohjeistuksen juuri näin 25mikrogr. x 2. Tää annostuksen noston tarve oli siis kerrottu mulle äippäpolilla etukäteen, koska mm. sydänvikaan liittyvien lääkkeiden vuoksi piti jo suunnitteluvaiheessa käydä monet sisätautilääkärin konsultaatiot lääkityksen muuttamisesta. Aiemmat lääkkeet oli vaarallisia tulevalle vauvalle. Seuranta tulee olemaan sitten tiivistä sairaalan puolella, eli riskiraskaus...

Mulla oli ekassa raskaudessa tyroksiinilääkitys. Pääsin eroon synnytyksen jälkeen ja tänään kävin taas kontrollissa. Tsh 2,5 ja t4v 16,4. Eli tsh raskausajan ylärajalla. Huomenna neuvola jossa katotaan tarviiko lääkitystä

Ensimmäinen neuvola tänään, ja herranjestas mua jännittää / pelottaa.... näillä päivillä 8+2 oli keväällä kkm... kyttään nyt oireita aivan hulluna.

Ensimmäinen neuvola tänään, ja herranjestas mua jännittää / pelottaa.... näillä päivillä 8+2 oli keväällä kkm... kyttään nyt oireita aivan hulluna.

Tsemppiä, totta kai niitä kyttää kkm n jälkeen. Onks sul ultra?

Hellou! Varovaisesti liityn tänne mukaan.
Taustaa sen verran että viimevuoden maaliskuussa sain keskenmenon ja siitä lähtien ollaan vauvaa toivottu ja yritetty. Ensimmäinen lapsi olis nyt toivottavasti tulossa. Pelottaa kovasti onko siellä masussa edes ketään.
Varhaisultraan oon kyllä menossa kunhan vaan viikot siiheniin riittää ja jos sinne asti päästään :)

Yritän saada tänään ultra-ajan et tarkistettais raskauden kesto... mulla oli pientä tuhrua oletettujen menkkojen aikaan... onneksi meillä on niin ihana neuvolantäti et melko varmasti saan ultran :) peukut pystyyn. Onneksi niitä oireita on mut pelolle en voi mitään...

Yritän saada tänään ultra-ajan et tarkistettais raskauden kesto... mulla oli pientä tuhrua oletettujen menkkojen aikaan... onneksi meillä on niin ihana neuvolantäti et melko varmasti saan ultran :) peukut pystyyn. Onneksi niitä oireita on mut pelolle en voi mitään...

Peukut pystyyyn! :)

Tervetuloa uusille munkin puolesta. Mä itse odotan edelleen koska vuoto alkaa. Sen verta km:t ovat tehneet tehtävänsä ettei osaa odottaa et tämäkään raskaus hyvin menisi. Yritysta meillä 08/15. Ennen tätä plussaa oltiin jo luovutettu yrittäminen. Ilman ehkäisyä mentiin mutta ei muuta. Jos tämä menee kesken voi hyvin olla ettei enää pysty yrittämään.
Vuotoja ei ole eikä kipuja. Olen aika oireeton ja se pelottaa. Testejä en halua tehdä enkä uskalla pelkään et ne näyttää kuiteskin huonolta. Katson nyt pari viikkoa etiäpäin. Neukku 11.11. sen jälkeen mahdollisesti menen varhaisultraan jos vielä raskaana olen.

Kävin tänään ekassa neuvolassa. Eipä siellä mitään ihmeitä kun vaan käytiin läpi kaikki käynnit, seulonnat, ruokajutut yms. Lähetteet laitto ultriin ja verikokeisiin.

Voisinkin muuten lisätä itteni tuonne listalle...

Muosk. Se tuli mulle uutena tietona että kun edellinen vauva kellastui ja joutui valohoitoon otetaan viikolla 36 verestä vasta-aineet. Se mulle ei ihan selvinny mikä siinä on sitten se riski. En tajunnut kysyä...

Muokattu viimeksi:
Apua, tää pahoinvointi on muuttunu sellaseksi jatkuvaksi kuvotuksen oloksi ja ei voi syödä mahaa täyteen ja heti kun nälkä yllättää tulee huono olo ja varsinkin jos yhtää makeeta tai mausteista ruokaa syö, iltasin on kaikista pahin. onko kellään kokemusta niistä pahoinvointirannekkeista? Auttaiskohan ne mitään

Mä ostin rannekkeet kun oksentelin vaan ja olo oli huono. En oo sen.jälkeen oksentanut kuin kahdesti. Mulla siis auttaa :)

Mulla oli koko hereillä olo ajan kuvotusta!
Rannekkeet käytössä pahin huippu on selätetty, välillä tulee silti huono olo!
Suosittelen kokeilee! :)

Kävin tänään ekassa neuvolassa. Eipä siellä mitään ihmeitä kun vaan käytiin läpi kaikki käynnit, seulonnat, ruokajutut yms. Lähetteet laitto ultriin ja verikokeisiin.

Voisinkin muuten lisätä itteni tuonne listalle...

Muosk. Se tuli mulle uutena tietona että kun edellinen vauva kellastui ja joutui valohoitoon otetaan viikolla 36 verestä vasta-aineet. Se mulle ei ihan selvinny mikä siinä on sitten se riski. En tajunnut kysyä...

Oho? Mullakin oli tänään eka neuvola eikä ollut mitään puhetta tuollaisesta. Meilläkin esikoisella oli keltaisuutta ja hoidettiin valohoidolla vuorokausi muistaakseni noin viikon ikäisenä. Onko kellään lisätietoa tästä?

En kyllä oo kans ennen kuullu moisesta. Riippuskohan siitä jotenkin että missä vaiheessa ja mistä syystä aiempi lapsi kellastunut..hmm. Mulla eka neuvola 1.11. katotaan mitä mulle sanotaan :) esikoimen oli kans yhden yön valokapalossa kun bilirubiinit niin korkeella, mut hänellä 100% varmasti johtu ennenaikasuudesta. Mielenkiintoista. Kertokaa toki jos joku tietää enemmän tai saatte tietää viralliset syyt :)

Huhtikuisista huutelen :-) Mulla myös Thyroxin ja kysyin raskauden suunnitteluvaiheessa annosnostosta terveyskeskuslääkäriltä. Luki ihan jostain ohjeistuksesta, että heti plussatessa 25 mcg / päivässä lisää lääkettä. Nostinkin heti plussatessa ja kun soitin neuvolaan ensimmäistä käyntiaikaa niin terveydenhoitajakin siellä sanoi samalla tavalla. Ja annosnostosta aina 4-6 vko päästä verikoe tsh ja t4v. Olen nyt rv 15 ja jo kolme nostoa joutunut tekemään. Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää tarkistamaan asia, älä odottele marraskuulle :-)

Takaisin