kesävauvat ❤

Hei, ilmottaudunpa minäkin tänne. Tänä aamuna selkeä plussa tehty. laskurin mukaan nyt ois rv 4+4. Ensi viikolla tarkoitus soittaa neuvolaan ja kysellä aikaa/lähetettä varhaisultraan, jotta voidaan seurata ja aloittaa minihepariini hoito. Edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan ja synnytin enkelipojan 1/16, ruumiinavauksessa selvisi että istukassa oli tukos. Nyt vaan toivon että tässä raskaudessa kaikki menisi hyvin loppuun asti. :)

Mulla ois huomenna kaverin synttärit. Sinne on tilattu viininmaistattaja ja mä en tiiä miten mä sen klaaraan.

Ihan pokkana vaan siemaillen (tyylin kastan huulet viiniin) vai kieltäydyn kokonaan. En haluis vielä julkistaa asiaa niin laajalti, enkä haluis että asiasta tulee mitään numeroa.

Eli pitäiskö vaan näytellä maistelevansa. Mä nyt en oo muutenkaan viini-ihminen, joten sitä ei katsota kieroon jos annan miehen aina juoda lasin tyhjäksi

Maistajaisissahan se viini pitäis oikeeoppisesti sylkee pois, ei nielasta. Siinä ratkaisu :D

Mä maistelisin sin varmaan just noin huuliakastamalla ja oisin vaan mukana fiiliksessä :) mä kans oon menossa huomenna syömään enkä tiiä onko tarjolla jtn niin sanotusti kieltolistalla olevia ruokia...

Mullakin on kaverin juhlat huomenna. Hän kyllä jo tietää tilanteen kun piti jollekin kertoa ja koin luontevaksi kertoa hänelle koska a) mun paras kaveri ja b) oltiin kämppiksiä kun aloin esikoista odottamaan joten ties sillon jo heti plussa päivänä :D

Pari alkoholitonta siideriä ajattelin kuitenki ostaa ettei muut alkais niin ihmettelemään.

Mun on helppo kieltäytyä kaikista maisteluista,kun oon nyt kohta 4 vuotta ollut lähes absolutisti,enemmän ihmetystä aiheuttaa jos jotain maistaisin ;)
Täällä selvitty eilisestä hirveästä migreenikohtauksesta. Mies kävi apteekista hakemassa panadolia ja sain nukkua rauhassa niin kohtaus meni ohi. Ehkä vielä on vähän outo olo, mut kyllä se tästä. Tänään pitäis siivoilla ja leipoa pikku-neidin synttäreitä varten. Mies työreissulla. Jos kuitenkin ehtis pienet päikkäritkin ottaan jossain välissä :)

Huomenia! Pieni kysymys.. millä laskurilla ootte katsoneet lasketun ajan ja oletetut raskausviikot? Mulla on 2 eri sovellusta ja molemmissa tulee eri päivät. Mun kierto on lyhyt,25 päivää ja ovis on ollut yleensä 11 päivä. Ensi viikolla neuvola,luultavasti saan ultra-ajan, mut ois kiva tietää mitä sovelluksia ootte koittanut ja onko pitäneet ultran kanssa paikkaansa :)

Ite oon kattonu osotteesta tekay.fi siellä voi hakea esim ovulaation tai kuukautisten mukaan. Ite tykkään siitä, kun siellä on myös lisätietoa sikiöstä joka viikko :)

Mä katoin Vaun laskurilla :) ja ainakin viime raskaudessa oli ihan paikkansa pitävä :) ja latasin taas myös Vaun Odotus sovelluksen :) kertoo joka viikolle kehitysvaiheet ja jokapäivälle jotain pientä pikku infoa et missä mennään :)

Mäkin katoin aluksi vaun laskurilla, olin lähes varma ovulaation ajankohdasta. Mulla on vähän epäsäännöllinen kierto ollut niin menkoista en suoraan voinut laskee. Sen takia sain neuvolasta lähetteen varhaisultraan missä selvis että olin ollu hedelmöityspäivästä oikeassa. Menkkojen mukaan mulla olis viikkoja nyt 1,5 enemmän, neuvolatäti ei millään meinannu uskoo että tiesin ettei viikkoja voi menkoista laskea. Olihan se kiva kyl käydä ultrassa kattoo silti ja varmistaa et olin ollu oikeassa :)

Mä jouduin myös viime raskaudessa aina vääntämään neuvolassa siitä, missä kohtaa raskaus oikein on menossa. Kierto oli silloin pitkä, keskimäärin 35 pv, ja ovulaatio oli useimmiten vasta noin kp 20-23. Ja silti kaikkiin tietoihin merkattiin aina la 28 päivän pituisen oppikirjakierron mukaan! Ultrissa sitten aina ihmeteltiin, että kun tämä on nyt viikkoa pienempi kuin kuuluisi olla. No eipäs ole kun ihan oikean kokoinen, jos lasketaan sen todellisen kierron mukaan. Huoh.

Mulla tulee varmasti kans vääntöä, jos mua ei uskota et tiedän hedelmöittymspäivän suunnilleen. Mulla siis kierto 28-39pv ja yleisin on ollut tuo 39. Sain ovisplussan kp20 eli sekin viittais siihen et kyseessä ois taas ollut se pitkä kierto. Mulla on sovellus "odotukseni vauva" tai joku sellanen. Niin siinä pystyy tehdä joko hedelmöittymisajankohdan mukaan tai menkkojen mukaan. Tein hedelmöityksen mukaan ja antoi La:ksi 20.6. Jos olisin edellisistä kuukaustisista laskenut niin la olisi 15.6. Itse siis uskon et la on 20.6. Oon myös tehnyt vau.fi:n sovelluksella.

Mulla oli tässä kierrossa ovis kp20 ja sen mukaan ilmoitin myös menkkojen alkamisajan neuvolaan. Oikeesti menkat alkoi 9.9 niin ilmoitin 14.9. Ei tartte sit suotta heittää kolikolla laskettua aikaa. [emoji4]

Hah mulla oli ovulaatio kp 43 :D ja sen mukaan oon laskenu kuinka pitkällä mennään. Neuvolassa vähän kakistelivat kun viimeset menkat ollu elokuun alussa, mutta ultran tulos kertoi ettei niin pitkällä mennä. Huomenna uudestaan ultraan ja tiistaina neuvolaan. Vähän jännittää...

Mäkin oon saanut vääntää tuosta laskentatavasta kun kierto on lyhkäsempi kuin 28. Tais olla jossain radi-ultrassa joskus 25+ viikoilla kun lääkäri korjas la:n. Ja neuvolan oli mahdoton sitä olevinaan muuttaa...

Laskin nyt oviksen mukaan :) 8+0 tänään laskettu aika 4.6 jospa sais vielä ultralla varmistuksen. Vaun ohjelmalla tuli sama la. :)

Mullakin ovis kaks vk normaalia myöhemmin ja laitoin terkalle viestiä että pitäiskö ultrata niin se sano et voidaa ultrata mut ei se paljoo voi heittää seulontoja ajatellen.. no ihmetteli kuitenki ku sikiö oli 7vklla ku menkoista kymppi vklla ja sano et ei voi sulkee pois et ei kehittyis kunnolla. Ite en ollu huolissani ku tiesin et kaks seksikertaa mahdollisia raskauteen johtavia ja se toinen oli kp29. Ja mittavirhettä varmasti.

Mullakin menkkojen mukaan toi la on 19. Päivä mutta oviksesta laskettu ois 21 mutta uskon että sitä ei muuteta kolmen päivän takia nii siks pysyn tossa 19 päivässä kunnes ultra on :)

Voi apua, mulla olisi ensi viikolla kaverin synttärit. Olin ajatellut hoitavani juhlat helposti omilla juomilla, laittanut alkoholitonta tavalliseen pulloon jne. Nyt tulikin ongelma kun kaveri meni paljastamaan, että ostanut sinne erityisesti mua ajellen erästä siideriä mistä tietää mun pitävän.
Hyviä ideoita miten onnistun piilottelemaan tätä juomattomuuttani, koska en halua todellakaan vielä paljastaa.

Takaisin