kesävauvat ❤

Me varmaan laitetaan someen joku kuva sitte joskus ku alkaa masu olla selvästi näkyvillä.. :) Ihan lähimmille ihmisille kerrotaan varmaan varhaisultran jälkeen mikäli kaikki on ok. Ehkä isänpäivänä vois omalle isälle ja appiukolle laittaa korttiin jotain mainintaa tms. Mutta ei oikein uskalla ajatella vielä edes sinne asti kun niin epätodellinen olo koko raskaudesta vielä..

Olen nyt tämän viikon yrittänyt saada neuvolantätiä kiinni mutta ei onnistu.. soitin jo terveyskeskukseenkin ja he lupasivat välittää soittopyynnön, mutta vieläkään ei ole mitään kuulunut. Olis vain kiva saada se varhaisultran lähete jo menemään eteenpäin että saisi sen ajankin mahdollisimman pian..

Mä ilmottaudun myös, varovaisen rohkeesti. Plussasin eilen illalla, mut oon jo tovin tienny raskaana olevan :D Oireet on melkolailla selvät ollu alusta asti ja näin toista ootellessa niitä osas vähän tunnustellakkin :) LA menis 11.6. tän hetkisillä tiedoilla, mut saas nähdä, esikoinen änkes ittensä kuukauden etukäteen ulos :D

Tosta hcg:sta esim. mulla ku sitä on nyt seurattu kun raskauden kesto vielä epäselvä niin viime perjantaina miulla se oli 2720 ja sunnuntaina 5350. Sillon ku ultrassa koko vastas 4+ ni hcg oli 933. Meen ens maanantaina taas ultraan et josko sitten selvii et onko kaikki ok ja millon ois sitte se la.

Tänään varhaisultrassa lääkäri mainitsi raskauden aikaisesta matkustamisesta hyvän pointin, eli zikaviruksen riskialueet. THL:n sivuilta löytyy lisätietoa. Se tulisi huomioida myös, jos puoliso matkustaa riskialueilla esim. työmatkoilla (suositellaan kondomin käyttöä koko loppuraskauden ajan!). Meillä ei matkoja ole tulossa, mutta mietittäväksi muille, jos reissuja on suunnitteilla.

Tosta hcg:sta esim. mulla ku sitä on nyt seurattu kun raskauden kesto vielä epäselvä niin viime perjantaina miulla se oli 2720 ja sunnuntaina 5350. Sillon ku ultrassa koko vastas 4+ ni hcg oli 933. Meen ens maanantaina taas ultraan et josko sitten selvii et onko kaikki ok ja millon ois sitte se la.

Näkykö ultrassa jotain 4+ viikolla jo? :) Milloin sulla pitäis olla La? :)

Kolmas yövuoro alkoi ja onneksi on myös viiminen... ennen raskaaksi tuloa yövuorot oli parhaimpia vuoroja eikä koskaan mitään ongelmaa valvomisen kanssa. Nyt vaikka oon päivisin nukkunut lähes kaheksan tuntia niin meinaa silmät lupata heti töihin tultua. Muita jotka tekee 3-vuorotyötä? Kuinka jaksatte ja aikaisempien raskauksien aikana mihin asti olette tehneet yövuoroja?

Täällä kolmivuorotyöntekijä :) täällä kans yövuorot just menossa! Mulle ei tuota vaikeuksia ainakaan normaalia enempää valvominen :) ja aiemmassa raskaudessa tein yövuoroja ihan viimiselle työviikolle asti :) oli mulle hyvä vaihtoehto, jakso jopa paremmin töissä kun oli välillä niitä öitä siellä muiden vuorojen välillä :)

Heippa! Itekki liityn tänne joukkoon, aikamoinen ylläri oli tämä raskaus, ei mitenkään yritetty eikä toivottu, pillereillä tehty. Nyt alku järkytyksen jälkeen olo kuitenkin onnellinen ja odottavainen, vaikka samaan aikaan kauhea panikoiminen, että kaikki menee hyvin. Laskureiden mukaan 19.6 olisi LA, mutta miun menkat on tullu kyllä vähän miten on tullu. Toivottavasti pääsisi ar ultraan neuvolan kautta, ei jaksaisi odottaa nt ultraan asti, että tietää onko kaikki ok ja tietäisi tarkemmin viikot. Eka neuvola on 31.10 Nää viikot menee vaan niiiiiiiiin hitaasti

^^ Elliotilia: sillon näki vaan vaaleen pallon ja omien laskujen mukaan tuolloin ois pitäny olla jo 6+2, mut ultra vastas tosiaan 4+. Lääkäri epäili tuolloin jo kkm. La ei siis nyt mitään hajua kun ei ole se 3.6 joka oli omienlaskujen mukaan. Jos tuolla nyt sitten elämää on niin luulen et la joskus juhannuksen tienoilla. Ja jos tuolla elämää on niin muuta selitystä en osaa sanoa ku tosi myöhänen ovulaatio....

Täällä kanssa mukaan liittyisi yksi odottaja :) eilen plussa tuli. Oireita on ollut pitkään. LA olisi 26.6. melki juhannusvauva <3
Kolmas olisi tulossa. Aiemmat lapset vm. 2012 ja 2013. Tätä plussaa saatiin odottaa yli vuosi. Myös km mahtuu yritykseen. Josko nyt pysyisi matkassa.
Muutama sairaus kulkee mukana ja tekevät raskaudesta riskialttiin. Onneksi näin alussa ei vielä pitäisi olla ongelmia.Liikun myös pyörätuolilla. Se tuo omat haasteensa vauva-aikaan.

Onnea kaikille muillekin plussanneille :)

Mä siirryn nyt tänne toukokuisista. Mulla ehti oleen yhdet menkat synnytyksen jälkeen ja menkkojen mukaan olis jo 10+0. Raskauden kannalta mahdollisia seksiä oli kuitenkin vaan kp20 ja kp29. Eilen neuvolassa ultrattiin niin koko vastas 6+4 ja jos ois kp30 ollu ovis olis pitäny olla 7+5. Mutta mittavirheitä tulee näillä viikoilla :) jos nyt sit mennään sen mukaan et ovis oli kp30 niin LA on 2.6 :)

Mä siirryn nyt tänne toukokuisista. Mulla ehti oleen yhdet menkat synnytyksen jälkeen ja menkkojen mukaan olis jo 10+0. Raskauden kannalta mahdollisia seksiä oli kuitenkin vaan kp20 ja kp29. Eilen neuvolassa ultrattiin niin koko vastas 6+4 ja jos ois kp30 ollu ovis olis pitäny olla 7+5. Mutta mittavirheitä tulee näillä viikoilla :) jos nyt sit mennään sen mukaan et ovis oli kp30 niin LA on 2.6 :)

Tervetuloa susanne!

Aika hurjia viikkojen heittelyjä siis muillakin kuin mulla. Mulla siis menkkojen mukaan olisi varhaisultrassa pitänyt olla viikkoja 7+4 mutta olikin 5+6. Ovulaation mukaan laskeskeltuna taas 7+0. Toivottavasti olis mittavirheitä, eikä alkavaa km:a :/ Näkykö ultrassa syke? :) Meetkö milloin uudestaan ultraan?

Syke kyllä näkyi jotenkin, huonot vehkeet vähän meillä. :) mulla edellisessä raskaudessa oli ar ultrassa oikeesti 7+2 mut vastas 6+3. Ja lopulta se oli sen mitä menkoista laskettuna. Tiistaina menen uusiks neuvolaan ja terkka taas ultraa, katsotaan onko kasvanut. Ei sullakaan vismuntti sitten olisi kuin 8pv heittoa, koska pääset uusintaultraan? :)

Mites tuo porukoiden pahoinvointi? Itse olen nyt joutunut saikuttamaan kun vessa on ollut linnani parin viikon ajan. Kerrottiin myös läheisille jo nyt (rv7+5) koska oli vaan koko ajan niin paha olla.

Lääkäri määräsi pahoinvointilääkettä jota nyt olen sitten nappaillut. Nyt sitten alkanut kipuilut alavatsassa kun kohtu kasvaa.

Syke kyllä näkyi jotenkin, huonot vehkeet vähän meillä. :) mulla edellisessä raskaudessa oli ar ultrassa oikeesti 7+2 mut vastas 6+3. Ja lopulta se oli sen mitä menkoista laskettuna. Tiistaina menen uusiks neuvolaan ja terkka taas ultraa, katsotaan onko kasvanut. Ei sullakaan vismuntti sitten olisi kuin 8pv heittoa, koska pääset uusintaultraan? :)

susanne: Kävin varhaisultrassa yksityisellä, eikä sieltä tullut ohjeena muuta kuin odottaa viikko vuodon runsaantumista ja kovempia kipuja (eli keskenmenoa) :( Ja viikon jälkeen siis vasta yhteys lääkäriin.. Mulla on siis ollut jo kohta muutaman viikon ajan vuotoja: eka viikko vain ruskeaa tuhrua ja tällä viikolla myös ihan verta. Neuvolan mukaan ei aihetta varhaisultralle, kun ei kovia kipuja eikä runsaita vuotoja. Siksi menin yksityiselle. Nyt vain siis odottelen viikon, tuleeko km vai ei. Jos ei viikon sisään tule, luulisi jo pääsevän kunnalliselle ultraan!

Heipähei kaikki! Mää oon lukenu teidän viestittelyä tässä noin viikon verran. Nyt uskaltauduin sit ilmiantamaan itseni! :D Plussa tehty viikko sitten. Nyt 5+2. La mun laskujen mukaan 20.6. Alku meni aivan shokissa onnesta ja nyt sitten pelot alkanu hiipimään mieleen.. Ensimmäinen tosiaan kyseessä, niin sitä on vainoharhanen kyllä ihan joka asiasta. Mulla oli vahvat oireet ennen plussaa ja plussan jälkeen, mut nyt viime päivät oon tosiaan voinut omasta mielestä liiankin hyvin. Pitäis varmaan olla vaan tyytyväinen että ei oo tarttenu oksentaa jne., mut se pistää mietityttämään et onko sit kaikki hyvin. Mutta eihän kaikki pode huonoa oloa raskausaikana. Pakko elää vaan päivä kerrallaan. :-)

Vismunttiolis kyllä aiheellista päästä ultraan! Näkis tilanteen ja pääsis käsitteleen asiaa.. mieluummin tietty sitä että sikiö on kasvanut ja vuoto ei olis keskenmenoa :/

Täällä tänään plussattu, menkat jo kaksi viikkoa myöhässä ennen kuin uskalsin testata, ei mitenkään erityisesti yritetty toista lasta vielä näin pian sillä esikoinen vasta 2/16, la olis suurin piirtein kesäkuun puolessa välissä eli viikkoja olis noitten sovelluksien mukaan jo 6+3 :D oireina ei muuta kuin tukkonen nenä ja aivastelut mitä oli edellisenki raskauden alussa ja huono olo vaan sillon kun nälkä pääsee yllättämään, edellisessä tässä vaiheessa oli jo aamuoksentelut nyt ei :D

Heipähei kaikki! Mää oon lukenu teidän viestittelyä tässä noin viikon verran. Nyt uskaltauduin sit ilmiantamaan itseni! :D Plussa tehty viikko sitten. Nyt 5+2. La mun laskujen mukaan 20.6. Alku meni aivan shokissa onnesta ja nyt sitten pelot alkanu hiipimään mieleen.. Ensimmäinen tosiaan kyseessä, niin sitä on vainoharhanen kyllä ihan joka asiasta. Mulla oli vahvat oireet ennen plussaa ja plussan jälkeen, mut nyt viime päivät oon tosiaan voinut omasta mielestä liiankin hyvin. Pitäis varmaan olla vaan tyytyväinen että ei oo tarttenu oksentaa jne., mut se pistää mietityttämään et onko sit kaikki hyvin. Mutta eihän kaikki pode huonoa oloa raskausaikana. Pakko elää vaan päivä kerrallaan. :)

Joo mäkin oon tyytyväinen siihen, että en ole ollut kovin pahoinvoiva. Uskon, että tässä ehtii oireet muuttua niin moneen kertaan, että nyt on turha murehtia etteikö kaikki olisi hyvin ;)

Takaisin