kesävauvat ❤

Mä jätän kanssa hankkimatta, kun itseni tuntien saisin sillä todennäköisesti vaan enemmän stressiä aikaan. Ekakin raskaus mentiin ilman.

Mulla on dopleri joka on kiertänyt jo aika monen kaverinkin :-D mä en siitä onneksi ressiä saanut kun mies toimi sydänääni löytäjänä ja teki sen todella helposti ;-)

Hhheeei, mä liityin tänne, lauantaina tein haamun, sunnuntaina tehty oli vielä haaleampi kuin ensimmäinen, mutta tänään alkoi olla jo suht selkeä viiva. :) Alustavasti laskettu 24.6, eli juhannusvauva tiedossa. Ensimmäinen lapsi syntyi 40+5, joten veikkaan tämänkin menevän yli, mun puolesta vois mennä vaikka 10pv yli, niin saisin synttärikaiman. :)

Heips, yksi odottaja lisää joukkoon ilmoittautuu. Viikko sitten tikutin haalean plussan ja edelleen haaleaa plussaa näyttää. La on ehkä juhannusviikolla, kierto kun on ollut epävakaa joten paha varmaksi sanoa. Toinen lapsi on kyseessä ja esikoinen olisi 2 v 11 kk kun tämä näkisi päivänvalon. Varovaisen odottavaisin mielin eteenpäin :).

Kuinka kauan näitä menkkamaisia jomotuksia tulee tässä alussa? melkeen viikon oli alavatsa kipeä plussauksen jälkeen, sit ei pariin päivään mitään ja nyt taas juilii :( voiko noi kivut pahentua jostain tietystä syystä vai onko ne ihan normaaleja kohdun kasvukipuja? Ärsyttää jännittää joka vessakäyntiä, että alkoiko vuoto vai ei... :( ootteko muut yhtä vainiksia? :D

Kuinka kauan näitä menkkamaisia jomotuksia tulee tässä alussa? melkeen viikon oli alavatsa kipeä plussauksen jälkeen, sit ei pariin päivään mitään ja nyt taas juilii :( voiko noi kivut pahentua jostain tietystä syystä vai onko ne ihan normaaleja kohdun kasvukipuja? Ärsyttää jännittää joka vessakäyntiä, että alkoiko vuoto vai ei... :( ootteko muut yhtä vainiksia? :D

Mulla tänään 7+2, edelleen jomottelee vatsaa ja selkää, joskus enemmän, joskus vähemmän, melko vaihtelevalla voimakkuudella. Oon kyl ajatellut ne kohdun ja alkion kasvusta johtuvana. Kyllä mäkin vuotoja jännittelen vielä.

Täällä kans tosi voimakkaita kipuja väliin, varsinkin alaselässä. En muista että esikoisesta ois ollu näin pahoja, mut jospa se nyt on voimakkaampia kun edellisestä raskaudesta kuitenkin niin vähän aikaa. Pelottaa kans käydä vessassa mutta yritän olla ajattelematta asiaa, kun eihän sille sitten mitään voi jos huonosti käy. Onneksi tuo kohta puolivuotias neiti vie ajatukset suurimmaksi osaksi päivää ihan muualle :)

Mulla on kaikki kivut ja säryt ollu aina pahempia kun edellisestä. Innolla odotan mitä on ne jäätävät loppuraskauden liitoskivut kun tosta kolmannesta oli jo sellaset että itkua väänsin.

Tuleeko muilla paljon valkovuotoa? Mulla tulee (joka kerta tullut) ja se vielä vähän hämmentää tätä pelko tilaa. Välillä ihan tuntuu että jotain lorahtaa housuun ja hädissäni tietysti juoksen vessaan. Valkkaria se vain on ollut. Ärsyttävää...

Toissayönä tuli sellanen särky takareisiin, jalkoihin ja alaselkään. Sellasta veemäistä hermosärkyä. Muistelen sitä olleen ennenkin mutta mutta vasta loppuraskaudesta. Silloin istuminen pahensi sitä ja terkka sanoi että kohtu varmaaan painaa johonkin hermoon. No jipii jos se nyt rv7 painaa jo hermoa niin en varmaan sitten loppuraskaudesta pysty kävelemään. No se jää nähtäväksi.

Tämä viikko sais nyt hujahtaa vauhdilla jotta olis jo maanantai ja ultra.

Mulle iski myös flunssa ja kurkkukipu... jostain tuolta alhaalta viiltelee nivusiin ja alaselkää särkee hetkittäin. Toivon et on vaan kohdun kasvukipuja. Pelottaa kaikki kivut ja kolotukset.
Ja tosiaan,koko ajan saa juosta vessassa ja housut on kosteat.

Muokattu viimeksi:
Valkovuoto mullakin lisääntynyt huomattavasti ja tuntuu välillä just siltä että nyt ne menkat alko. Tänään uutena oireena järkyttävä ummetus... täytyy varmaan alkaa vetää luumua :D

Mulla myös "menkkakipuja" alavatsalla ja selässä vaihtelevasti. Plussan jälkeen (kun normaalisti olisi ollut menkat) särki muutaman päivän. Sen jälkeen on särkenyt vaihtelevasti lähes päivittäin enemmän tai vähemmän. Eilen oli ehkä pahin särkypäivä ja tuntui kuin koko lantio olisi tulessa. Itse en näitä kipuja kamalasti säikähdä koska näitä on ollut jokaisessa raskaudessa :) Luulen että johtuu kohdun kasvusta ja ns. kasvupyrähdyksistä.

Heippa!

Minäkin liityn keskusteluun mukaan, ihana plussayllätys tuli viikko sitten. :Heartred
Nyt pitäisi viikkoja olla 5+4 ja oireet on jo voimakkaat.
Oikeastaan jo pari viikkoa sitten alkoi oireet, ovat siitä vaan voimistuneet.
Pahoinvointia,huimausta,väsymystä,pissalla ravausta ja menkkamaisia juilimisia alavatsalla/alaselässä.
Mäkin olen säikähtänyt jokakerta noita kipuja ja aina vessassa käydessä jännittää, alkaako vuoto.
Eipä ole kuitenkaan mitään tullut, joten uskon ja toivon että kaikki on hyvin.
Ensimmäistä neuvolaa pitäisi varmaan alkaa varailemaan, eka viikko plussan jälkeen pitänyt vähän sulatella asiaa. :rolleyes:

Edellisellä sivulla kysyttiin sydänäänten kuuntelusta. Mulla yritettiin kuunnella ekassa raskaudessa joskus viikolla 15 tai 16, eikä edes silloin saatu kuulumaan muuta kuin istukan virtausäänet, vähän olin paniikissa, mutta sitten pari viikkoa myöhemmin vasta ensimmäisen kerran kuulin sydänäänet. Eli oikeasti voi mennä aika pitkäänkin ennen kuin ne kuuluvat kunnolla.

Hei kaikki te jotka pyöritte SOMESSA. Missä vaiheessa ajattelitte siellä myöntää/julkaista asian?

Mä odottelen varmasti ainakin sinne viikoilla 12, voi olla että jopa vähän pidempään. Riippuu vähän siitäkin miten nopeasti maha tulee selkeästi näkyviin.

Itse aika aktiivisesti päivittelee snäppiä ja yks läheinen kaveri laittoi vkl viestiä ettet vaan ois raskaana kun näyttää noi päiväunet maistuvan Hän siis tietää, että vauvalle on lupa tulla. En kuitenkaan myöntänyt mitään, laitoin alhaisen hempparin piikkiin.

En uskalla somessa kertoa... ihan vain omien huonojen kokemusten vuoksi. Tyttöä odottaessani asia paljastui fb:ssä vasta lähempänä 30 raskausviikkoa ;) en ole tästäkään kertonut kuin miehelle ja parhaalle ystävälle,vanhemmille ja omille sisaruksille kyllä paljastan luultavasti jouluna jos eivät huomaa itse aikaisemmin ;)

Sydänäänistä vielä: aikooko joku hankkia kotidopplerin? Mulla on sellainen (tosin laturi kadoksissa), mutta saa nähdä tuleeko käyttöön.. Viimeksi vajaa kolme vuotta sitten kun odotin kolmatta ja kuunneltiin yhdessä vauvan sykettä, niin iloinen perhetapahtuma päättyi siihen että isommat muksut juoksi itkien toiseen huoneeseen kun pelkäs niitä ääniä :D

Meille ei varmastikaan doppleria hankita. Jäisin kuitenkin koukkuun sydämen kuunteluun. Toisaalta luulisin, että se lisäisi myös stressiä ja olisin kokoajan kaivamassa konetta esiin. Oon krooninen murehtija ja pessimisti. :oops:

Hei kaikki te jotka pyöritte SOMESSA. Missä vaiheessa ajattelitte siellä myöntää/julkaista asian?

Esikoisesta kerroin FBssä joskus rv 25. Nyt en oikeen tiedä. Riippuu varmaan siitä kuinka selvästi maha alkaa tästä kasvamaan.

Takaisin