kesävauvat ❤

Tervetuloa uusille mukaan ja tarrasukkia teidän pikkuisille! <3

On: tänään varasin alkuraskauden ultran, se on tasan kahden viikon päästä. Menispä kaksi viikkoa nopeasti. :) millä päivillä teillä muilla on alkuraskauden ultrat ollu? Mulla tulee olemaan silloin 6+4.

Muurahainen ja pikkuinen 4+4 <3

Mulla ultrattiin kun oli 6+4, vastasi viikkoja ja sydänäänet löytyi hyvin :)

Uskaltaiskohan sitä tänne kirjottaa :) Elikkä toista odotetaan viikoilla 5+3. Laskettu aika on näillä näkymin 13.6.
Esikoinen syntyi 6/15, jännää saada toinen kesänlapsi. Esikoisesta oli kans ennen ultraa laskettu aika 13.6, mutta siirtyi ultrassa pari viikkoa eteenpäin :)

Mulla on sillon ehkä 7+0, siellä sit varmistellaan missä mennään

Varasin ultran 24.10 eli mun laskujen mukaan 7+1. Aiemmista oon käyny 6+2-6+4 jos oikein muistan ja aina on syke löytynyt.

Hah sain vaihdettua nimimerkin eli olen se joka ennen oli Kyfie(miljoona numeroa) [emoji1]

Varasin ultran 24.10 eli mun laskujen mukaan 7+1. Aiemmista oon käyny 6+2-6+4 jos oikein muistan ja aina on syke löytynyt.

Mäki varasin just ens viikon keskiviikolle 19.10. Silloin on mun laskelmiem mukaan rv 7+4 :) Huii..

Mä täällä kovasti pohdin pitäiskö tilata se varhaisultra. Tänään varasin ekan neuvola ja kunnalliseen en ainakaan pääse ennen nt-ultraa.

Niin on vahvat oireetkin, että neuvolatäti rauhoitteli mun huolia ka sanoi että hyvin voin odotella sinne ekaan seulaan. Mut mut.. viime kerrasta jäi kammo, kun siellä seurassa ei mitään sykettä löytynyt ja sitä oli elänyt raskautta jo sen 12 viikkoa :(

Pitää pohtia, luultavammin ultraan mennään. Ehkä varaan sen viikoille 7-8, nyt on 5+0

Mä täällä kovasti pohdin pitäiskö tilata se varhaisultra. Tänään varasin ekan neuvola ja kunnalliseen en ainakaan pääse ennen nt-ultraa.

Niin on vahvat oireetkin, että neuvolatäti rauhoitteli mun huolia ka sanoi että hyvin voin odotella sinne ekaan seulaan. Mut mut.. viime kerrasta jäi kammo, kun siellä seurassa ei mitään sykettä löytynyt ja sitä oli elänyt raskautta jo sen 12 viikkoa :(

Pitää pohtia, luultavammin ultraan mennään. Ehkä varaan sen viikoille 7-8, nyt on 5+0

Pakko kysyä että olitko neuvolassa kuitenkin kuullut sydänäänet ennen ultraa?
Enkä halua ketään pelotella tai muuta. Itsellä kävi niin että näin ultrassa sykkeen ja kaikki oli hyvin, viikkoja oli 6+2. Viikolla 10 alkoi vuoto ja päivystyksessä todettiin että on mennyt kesken lähes heti tuon ultran jälkeen.

Pakko kysyä että olitko neuvolassa kuitenkin kuullut sydänäänet ennen ultraa?
Enkä halua ketään pelotella tai muuta. Itsellä kävi niin että näin ultrassa sykkeen ja kaikki oli hyvin, viikkoja oli 6+2. Viikolla 10 alkoi vuoto ja päivystyksessä todettiin että on mennyt kesken lähes heti tuon ultran jälkeen.

Ei sydänääniä yleensä kuunnella vasta kun isommilla viikoilla. Ei ne taida kovin aikaisessa vaiheessa kuulua ees neuvolassa. Jos ei oo siis ultraa.
Olin siitä raskaudesta 8+3 neuvolassa missä käydään niitä diipa daapa juttuja vähän läpi. Sitten oli 11+ viikoilla nt-ultra. Mitään oireita keskenmenosta ei ollut, ehkä vaan paha aavistus pari päivää ennen ultraa. Meidän pikkuinen oli lopettanut kehityksen jo viikoilla 5-6, mutta ei vain tullut luonnollisesti ulos. Kohtu kasvoi silti normaalisti ja lapsivettäkin oli jo jonkin verran. Vatsakin pömpötti ihan kunnolla. Onneks saatiin lääkkeillä kohtu supistelee ja tyhjenee, ettei tarvinnut kaavintaa tehdä.

Sen takia haluaisinkin nähdä viikoilla 7-8, että onko kaikki hyvin, niin jaksaisi edes vähän paremmalla mielellä odottaa sinne isommille viikoille.

Essi riippuu varmaan vähän neuvolastakin. Mulla on keskimmäisestä kuunneltu sydän äänet ekassa neuvolassa joka tosin oli vasta 9+3 ja ne löytyi silloin. Ton pienimmän neuvolakortti on jossain muussa paikassa niin en nyt voi tarkistaa.
Kaamea kokemus ja surullista tuo on joka tapauksessa [emoji20]

Mulla on välillä tosi tosi paha aavistus tästä raskaudesta. En oikein tiedä mitä ajatella kun välillä on ihan just sellanen olo että joo raskaana ollaan ja oksennus meinaa lentää ja välillä ei tunnu missään. Kaipa sekin pitäisi vaan hyväksyä että voi olla parempi olo ja kaikki silti hyvin. Viikko pitäs vielä odottaa...
Lopetin ne monivitamiinit - mulla ei maha kestä niitä. Pahentaa oloa ja päivittäin lounaan jälkeen menee maha ihan sekaisin. Pitää vissiin yrittää löytää joku paremmin sopiva merkki.

Mulla on kesältä sama kokemus kuin Essillä. Mitään oireita ei ollut ja vatsa pömötti enemmän kuin esikoisesta tosin ei juuri mitään ihmeellisiä raskausoireitakaan ollut mutta eipä ollut ykkösestäkään. Siksi aattelinki nyt varata yksityiselle varhaisultran rv 7 paikkeille ja sen jälkeen varaan eka neuvolan :) nyt siis mennään 5+2

Täällä tehty toistaiseksi viimeinen raskaustesti joka näytti +3. Tänään RV 5+5. Edelleen uskomaton olo mutta jos vaikka maanantaina uskaltaisi jo varata ekan neuvolan. Täällä edelleen oireet pysynyt sama. Pientä närästystä, kylmyyttä, nännit kipeet ja alamahan nippailut. Hyvää viikonloppua kaikille!

Hei! Uskaltaisko varovaisesti mukaan. Viikot vasta 4+2 eli ihan vasta pari päivää sit plussattu. Toinen lapsi olis tulossa jos kaikki hyvin etenee, jännittää ihan valtavasti et miten täs käy. LA ois joskus 23.6.17

Hei!

Täältä ilmoittautuisi mukaan juuri tänä aamuna plussannut! Toinen lapsi tulossa, esikoinen nyt 1v6kk eli ikäeroa tulisi 2v2kk. Luulisin, että tänne kesäkuisiin kuulun, 14.6. sain lasketuksi ajaksi. mulla nimittäin loppui just menkat. Viikko sitten perjantaina tein raskaustestin, joka oli negatiivinen. Pe iltapäivällä alkoi menkat jotka oli ihan normaalit, ja menkat loppui siis tässä alkuviikosta. Tällä viikolla oli kuitenkin vaan semmonen olo että voisinko sittenkin olla.... ja tänään testi oli positiivinen! Ihanaa, koska tätä oli kovasti toivottu :Heartred eli laskin la:n sit näitä edeltävien kuukautisten mukaan.

Sain vaan kehiteltyä itelleni panikkin ja tosi huonon omatunnon, koska viime lauantaina olin sitten kaverin kanssa muutamalla (join yht ehkä neljä), koska luulin etten ole raskaana (negatiivinen testi+menkat eli järjen mukaan ei ois tarvinnut välttää alkoholia...) mutta siltiii. Kun sitä nyt kun tietää niin tekee kaikkensa masuasukin hyvinvoinnin eteen. <3 joooh pakko johonkin vähän purkaa tätä jännitystä ja ajatuksia. :)

Muokattu viimeksi:
Jep jep! Viimenen tunti istuttu vessassa ja oksennettu :yrjö:
Sanonpa vaan että jos tuolla mahassa ei ole mitään elämää niin alkaa vähän huumori loppua tähän touhuun...

Onkos teillä muilla selkäsärkyä? Mulla on,sellaista et tuntuu et selkä on "väsynyt"...

Juu mulla on, ollu melkein plussasta asti ja se on yks vahvimmista oireista mitä mulla on. Mulla tulee menkkoja ennen ja eka päivänä samanlaista, tosi voimakasta selän jomotusta. Oon ajatellut tän johtuvan kohdun ja alkion kasvusta.

Heips! Tänä aamuna tein digitestin ja plussaa näytti. Oireina mulla ollut tällä viikolla (RV5?) menkkamaista alavatsakipua, hieman selkäkipua, ummetusta/turvotusta, närästystä, ajoittaista pahoinvointia ja arat rinnat. Eli aika perus oireilua. Ennen tätä viikkoa mua paleli ajoittain ja uuvutti/väsytti. Lisäksi olen viikon verran herännyt aamuyöstä vessahätään, nestettä on mennyt ehkä normaalia enemmän (juon yleensäkin paljon vettä). Tuntuu myös, että leposyke on kiihtynyt - muilla ollut vastaavaa?

Ihanaa et jollakin on samaa, mä pelkään kkm, silloon kans tuli selkäsärky. Mut tätä on nyt ollut jo viikon, nyt 6+5? Samanlaista jomotusta kyllä kuin menkkojen aikaan, vatsakivut onneksi puuttuu :)

Jos minäkin uhmaan kohtaloa ja ilmoittaudun mukaan. :) Taustalla on kkm 11/09 ja kemiallinen nyt juhannuksena. Tuossa kemiallisessa testi näytti negaa 4+3 ja vuoto alkoi 4+4. Tänään on meneillään 4+4 ja en ole testaillut ekan hailuran plussan (4+2) jälkeen. Vielä ei kuitenkaan tunnu, että vuoto alkaisi, joten pidetään peukkuja. Kemiallisessa mulla oikeastaan kaikki oireet loppui 4+0 (plussasin 3+6) jälkeen, mutta tämän kertaisessa oireita löytyy ihan kiitettävästi. Mutta eihän tässä auta kuin antaa ajan kulua. En kuitenkaan kykene itse ennaltaehkäisemään mahdollista keskenmenoa. Se tapahtuu mikä tapahtuu.

Muuten, mulla olisi ollut laskettu aika kesäkuussa 2010, mutta keskeytynyt keskenmeno sitten osui kohdalle. Toivottavasti saataisiin tulevana kesänä vauva kainaloon, seitsemän vuotta myöhässä. :Heartred

Takaisin