kesävauvat ❤

Mä en oo tänne tainnut vielä mitään sanoakaan, korjataan tilanne ;) plussasin viikko sitten, nyt rv 5+0 ja la 18.6. Ensimmäinen tulossa ja koko ajan pelottaa että pysyykö matkassa, on tämä niin toivottu. Onnea kaikille odotukseen! <3

Ilmoitan tänne julkisellekin puolelle, että perjantaina selviää meidän vauvan kohtalo. Viime perjantaina vauva ei vastannut ollenkaan viikkoja, ovis tiedossa. Lääkäri sano, että on lakannut kasvamasta tai sitten ensi perjantaina on ottanut kasvuspurtin. Ja jos ei sykettä näy niin aloitetaan lääkkeillä sitten keskeytys.

Milloin sydänääniä aletaan kuunnella neuvolassa?

Minulla on kuunneltu aina rv9-10, kun on ollut eka neuvola. Mutta se on kuulemma enemmän tuossakin neuvolassa poikkeus entä sääntö. Taitaa löytyä yksi tai kaksi neuvolatätiä, joka noin aikaisin kuuntelee.

Meillä on kuunneltu aina vasta toisella neuvolakäynnillä. Silloin on ollut viikkoja 14-16.. On sanottu ettei kannata liian aikaisin yrittää, tulee turhaa huolta jos ei kuulukaan. Jopa noilla 14-16 viikoilla äänet katoaa välillä kun vauva pääsee niin hyvin karkuun vielä :)

Sydänäänistä vielä: aikooko joku hankkia kotidopplerin? Mulla on sellainen (tosin laturi kadoksissa), mutta saa nähdä tuleeko käyttöön.. Viimeksi vajaa kolme vuotta sitten kun odotin kolmatta ja kuunneltiin yhdessä vauvan sykettä, niin iloinen perhetapahtuma päättyi siihen että isommat muksut juoksi itkien toiseen huoneeseen kun pelkäs niitä ääniä :D

Mä ostin ton dopplerin viime raskaudessa ja se oli kyllä ihana :) Sain sillä äänet kuulumaan jo rv 10 ja ja siihen asti et liikkeitä Alko tuntumaan kuunneltiin miehen kanssa aina silloin tällöin yhdessä pientä jumputusta. Varmasti tulee käyttöön nytkin :)

Liikkeet <3 Mä niin odotan et jotain alkaa tuntua. Oon tuntenut aikaisemmin aika myöhään, joskus rv 18-20 vasta ensimmäiset :) Sit vasta kun liikkeitä tuntuu niin uskallan ensimmäisen kerran huokasta.

Tänään rv 6+0 :) täällä on esikoikoisella menossa joku nukkumislakko, ei suostu nukkuu päiväunia...mä tunsin ensimmäiset liikkeet heti rakenneultran jälkeen eli rv 20. Mulla oli viime rakkaudessa dopleri mutta myin sen pois. Pitää varmaa ostaa uusi:)

Juu mulla on kans jo doppleri valmiina. Vähän sitä jo kokeilluki vaikkei mitään vielä kuuluiskaan kuulua mut kivalta laitteelta vaikuttaa.

Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa dopleri ja paljon sitä silloin käytinkin. Nyt olen netistä tutkinut, kun on tullut uudenlaisia. Hieman houkuttais ostaa se sellainen jonka saa puhelimeen liitettyä ja sykkeet tallennettua. :)

Muurahainen ja pikkuinen 5+0

Ostin kans viime raskaudessa doplerin, just sellasseen minkä saa puhelimeen. Tykkäsin siitä paljon. Ekan kerran sain sydänäänet kuulumaam rv 10 :)
Muutama viikko täytyy viel malttaa odottaa

Mulla ei oo doppleria enkä ajatellu hankkiakaan. Oon semmonen hermoilija että sit jos ei löydykään mitään niin alan vaan panikoida. Hyvin pärjättiin ekakin raskaus ilman :)

Mulla on dopleri jossain varaston uumenissa,ihan oman epävarmuuden vuoksi ajattelin sen sieltä etsiä :) tänään alkoi yhtäkkiä särky nivusissa,tuntuu liikkuessa inhottavalle. Mä oon jo ihan heikkohermo, onko nää sit jotain kasvukipuja? En enää muista tytön odotuksesta tällaisia tuntemuksia ;)

Mulla on kans edellisestä raskaudesta tallella ja aion kyllä nytkin käyttää :)

Takaisin