kesävauvat ❤

Muurahainen, Mä varasin äsken just varhaisultran yksityiselle, 1.11. joten viikkoja olis sillon.. öö.. 7+3 (päivälleen muuten sama, kun esikoisesta :D )

Juu mulla on kans sama laskettuaika kuin esikoisesta :D

Aiemmin oli puhetta töissä kertomisesta... mä tein varmaan ennätyksen, n. puoli vuorokautta plussatestistä marssin esimieheni luokse kertomaan ´:D Oli vähän pakko. Ja ihana tyyppi on kyseessä, eli ei edes haitannut, lämpimät onnittelut sain. Muille töissä yritän olla kertomatta sinne nt-ultraan asti, mutta ei tule ihan onnistumaan, jään kiinni varmasti parille ensi viikolla, kun jää alkoholi juomatta.

Mä jouduin tänään kertomaan pahoinvoinnin takia.. Puhelimessa :-D Ei tullut vielä onnitteluita tais tulla niin puskista.. Meillä on just jäänyt kaksi äitiyslomalle ja minä jäisin siis viimeistään toukokuussa..

Mulla on ollut tänään sellanen epätoivon päivä... tuntuu että pahoinvointi on hellittänyt, vihlasut ja repäisyt on loppu, rinnat on arat mutta ei ehkä niin arat kuin aiempina päivinä. Olo on jotenkin "ei niin raskas"

Itkettää ja suututtaa! Meillä kyllä on ihan kamala flunssakin joka on vielä pahentanut väsymystä (joka sekin vähäisempää tänään). En tiedä, mitään vuotoa tai kipuja ei ole mutta ei mulla ollut sillon 2009:kään kun oli kkm.

Vielä ei kannata mennä ultraan siellä ei yhtään viisastu. Ei tässä auta kun odotella ja odotella.

Minä kerroin töissä yhdelle (koulutukseltaan kätilö) kun hän saattaisi kiinnittää huomiota jos ravaan hänen pöydän vieressä vessassa oksentamassa. Muille en kyllä kerro ennen kuin tämä on varmaa että edes jatkuu tai jos joku huomaa ja kysyy niin en aio kiistää.

Äitini huomasi viikko plussasta kun oltiin saunassa ja siskolleni ja parhaalle ystävälleni kerroin. Haluan että joku tietää jos kaikki ei menekään hyvin.

Anteeksi synkistely, mutta jollekin pakko purkaa.

Oon nyt syöny minisunin mama vitamiineja ja ne pahentaa mun oloa ja mulla menee maha ihan kuralle. Tänään (ainakin selitin itselleni) kun unohdin ottaa että jäätävän huono olo johtuu osin niistä. Onko muilla samaa?
Aiemmissa raskauksissa multi-tabs raskaus monivitamiini on aiheuttanut vastaavaa.

Mullakin ollut huono päivä. Aamulla oksetti, mitään ei tosin tullut ylös. Olen ollut tosi väsynyt, väsyneempi kuin kertaakaan raskauden aikana. Mä olen muutaman yön vanhempieni luona ennen kuin putkiremontti valmistuu meidän kämpässä. Huomenna toivon mukaan päästään kotiin. Mä en jaksaisi kuunnella äitini juttuja koko päivää, mutta ei auta.

Tänään iltapäivällä mä säikähdin kun tunsin rintakipua vasemmassa rintalihaksessa tai jossain niillä main. Aloin maalata kaikenlaisia piruja seinälle. Järkeilin, että varmaan se on joku lihasjumi, sellaista on ollut ennenkin, mutta yleensä oikealla puolella. Soitin kuitenkin terveyskeskukseen kun pelotti. Sieltä sanottiin, että kannattaa soittaa päivystykseen, jos huoletuttaa. Pian sen jälkeen mieheni soitti ja aloin itkeä saman tien. Hän rauhoitteli minua ja sanoi, että hänellä on ollut samanlaisia lihaskipuja. Hän kyseli oikein tarkkaan miltä tuntuu eikä ollut huolissaan. Rauhoituin siitä sen verran, etten soittanut enää mihinkään. Jaksoin sitten vielä käydä kirppikselläkin ja siellä unohdin koko kivun eli tuskin se oli mitään vaarallista.

On ollut tunteet pinnassa kun haluaisin vain vihdoin kotiin olemaan kahdestaan mieheni kanssa. Hän ei voi olla täällä vanhempieni luona vaan yöpyy muualla ja mulla on ikävä.

Kyfi, minäkin olen peloissani... kamala tunne kun et tiedä onko kaikki hyvin, kkm jätti kyllä niin suuret arvet. En oikeasti edes uskalla ajatella olevani oikeasti raskaana,ennenkuin on ultralla varmistettu kaiken olevan hyvin. Etova olo ja arat turvonneet rinnat otan enemmän kuin onnellisena vastaan, ne puhuu raskauden puolesta :) kunpa se eka neuvola olis jo pian, se on varattuna 25. päivä tätä kuuta.

Mä kerron lähipiirille vasta nt-ultran jälkeen. Sen jälkeen tiimikamuille. Pomolle viimeistään joulukuussa. Siihen saakka yritän vaan selviytyä tän kuvotuksen kanssa ja salailla asiaa. Oon päiväkodissa töissä ja ihan hyvin oon tähän mennessä pystynyt olojeni kanssa olemaan, tuntuu että liikkeellä pysyminen auttaa mun huonovointisuunteenkin,

Aiotaan tällä kertaa kertoa sekä lähimmille että mä mun työparille vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Viimeksi oli muutamille pakko kertoa jo ennen. Nyt yritän välttää tilanteita, joissa asia paljastuisi ennemmin. Mulla oli viimeksi ja nytkin on ollut alkuraskauden vuotoja ja nekin osaltaan vahvistaa epävarmuutta ja stressiä siitä onko kaikki hyvin. Vaikka ainakin viimeksi syntyikin täysaikainen ja terve lapsi.

Mäki ilmoittaudun mukaan! Laskelmieni mykaan viikkoja on 6+6 ja la on 3.6. Niin ja kyseessä on ensimmäinen raskaus :) Eka neuvola on 1.11.

Mietin kuumeisesti tota varhaisultraa, kun tiistaina mulla tuli aamupissalla käydessä ihan kirkasta verta pönttöön :'( Vitsi mikä paniikki ja itku. Enempää ei kirkasta vuotoa ole tullut (pientä ruskeaa tuhrua vain), ja mitään kipuja ei ole ollut, mutta silti niin kova huoli, että onko kaikki ok :( Mitä te ootte mieltä? Neuvolan mukaan ei tarvitsisi huolestua, kun kipuja ei ole ja kun kirkas vuoto oli noin vähäistä.

Muokattu viimeksi:
Ei ole mahdollista että olisit plussannu 2+5 kun hedelmöitys tapahtuu sillon 2+0. Joku siinä heittää. 3+ loppuviikosta on mahdollista jo plussata.

Tässä nyt tuohon plussauksen ajankohtaan vaikuttaa se, että mun ovulaatio oli jo kp7. Eli siis myös hedelmöitys on tapahtunut paljon aiemmin ku mitä normaalisti. Mut joo, pitää miettiä sitä yksityistä. Maksaa vaan sen verran kivasti että.. Katotaan.

Mäki ilmoittaudun mukaan! Laskelmieni mykaan viikkoja on 6+6 ja la on 3.6. Niin ja kyseessä on ensimmäinen raskaus :) Eka neuvola on 1.11.

Mietin kuumeisesti tota varhaisultraa, kun tiistaina mulla tuli aamupissalla käydessä ihan kirkasta verta pönttöön :'( Vitsi mikä paniikki ja itku. Enempää ei kirkasta vuotoa ole tullut (pientä ruskeaa tuhrua vain), ja mitään kipuja ei ole ollut, mutta silti niin kova huoli, että onko kaikki ok :( Mitä te ootte mieltä? Neuvolan mukaan ei tarvitsisi huolestua, kun kipuja ei ole ja kun kirkas vuoto oli noin vähäistä.

Vismuntti kyllä neuvolassa varmasti tiesi mistä puhui, joten luottaisin tähän tässä asiassa.

Ite oon kotona tämän 9 kk tytön kanssa, joten töissä kertomista ei tarvi miettiä. Läheisille varmaan sitten 12 vko täytyttyä. Siskolle tosin kerroin jo, ja parille läheisimmälle ystävälle tulee varmasti kerrottua aiemmin:)

Täältä kans ilmoittaudun mukaan :grin Plussatestin tein eilen ja nyt siis menossa vasta 4+0. Toivotaan että tyyppi pysyy matkassa ja on majoittunut oikeaan paikkaan. Viime kerralla erehtyi paikasta mihin maja kuuluu rakentaa ja siinä lähti sitten toinen munatorvi :shifty: ja hyvä että oma henki kulta säästyi.. Aikomus on siis varhaisultraan mennä julkiselle puolelle siinä 5-6 viikon tietämillä. Siihen saakka voi olla aikamoista panikointia tämä elo.. sen verran kamalat kokemukset jäi tuosta viime kertaisesta.

Kannattaa varmaan sinne ultraan mennä oman mielenrauhan takia. Noilla viikoilla pitäisi jo löytyä sykekin. Mutta ilmeisen yleisiä ovat alkuraskauden vuodot, itselläkin on niitä ollut sekä esikoista odottaessa että nytkin. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Kiitos ihanat rohkaisuista! :) Puhuin jo aamulla miehelle varhaisultrasta, ja hänkin on sen kannalla. Sinne siis ensi viikolla! Toivottavasti kaikki on hyvin. Tuo inhottava ruskea tuhruvuoto saa vain epäilemään joka päivä. Saisi luvan loppua, mur!

Heippa!
Ilmottautusin itekin mukaan, vahvojen pahoinvointioireiden takia plussasin jo ekan haamujen haamun 6.10.,se jatkoi tummumista ja sisälläni taitaa kummitella! :)

Esikoinen on syntynyt 11/14 ja jo odotusajasta asti olen sivusta seuraillut foorumia. Kesäkuu uskaltauduin liittyä ja nyt pääsin tänne kesäkuisiin hakemaan vertaistukea! :shy:
Joten kiitos jo etukäteen kaikille tuesta!

Päivikki & Nuppu 4+3

Tervetuloa uusille mukaan ja tarrasukkia teidän pikkuisille! <3

On: tänään varasin alkuraskauden ultran, se on tasan kahden viikon päästä. Menispä kaksi viikkoa nopeasti. :) millä päivillä teillä muilla on alkuraskauden ultrat ollu? Mulla tulee olemaan silloin 6+4.

Muurahainen ja pikkuinen 4+4 <3

Takaisin