Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Aurinkoista aamua täältäkin päin!

On kyllä monilla jo jännät paikat käsillä! :)
kesämasu saitpas hyviä uutisia äippäpolilta!

Mamma1/11,
mä aloin myöskin miettimään eilen että oiskohan jotain synnytystä enteilevää kun vatsa on ollut pari-kolme päivää sekaisin - täälläkään ei mitään vatsatautia. Jokseenkin toivon että mentäis ainakin laskettuun aikaan asti (2.6, eihän sinne ole enää kuin viikko +1 päivä :O), mutta toisaalta alkaa tämä olo olla aika tukala että sais mun puolesta jo syntyä. Mies toivoo että menisi 5-6 päivää yli eli kahden viikon päähän, kun on sinne merkannut lomansa :D

Huomenna poksuu täällä 39+0, miten se aika kuluukaan - niin nopeasti, mutta toisaalta niin hitaasti :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Täälläpäs oliki hyviä uutisia monellakin :)

Tänään oli ä.polilla kontrolliultra pojan painosta/mitoista. Oli aika hurjaa, että viikoilla 38+1 poika on jo 3880g :o Syntymäpainoksi veikkas siis yli 4 kiloa.... Huhhuh :o
Mutta pää ja hartiat on sopusuhdassa, eli ei pitäis olla pelkoa siitä, etteikö hartiat mahtuis ulos synnytyksessä. Ja olihan poju kuitenkin kasvukäyrän sisällä, yläkäyrällä tosin, mutta pääasia että käyrällä :D Eli rd:n mahd. aiheuttamasta makrosomiasta ei ole kyse. Käynnistyksestä sanoi sen verran, ettei mielellään siihen mentäis vaan ootellaan luonnollista käynnistymistä.. Lääkäri tutki myös lantion ja totesi tämäkin lekuri että tilaa on reilusti. Ja sellasella voimalla se kyllä ronkki, et aattelin että varmana rupee supistelemaan sen jälkeen, mut EI... Kohdunsuu oli jo pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni.
Elikkäs elikkäs.... tässä nyt on jo tullut pestyä ikkunoita, imuroitua ja ja ja :D Kai se on otettava kaikki konstit käyttöön :D vaikkei ne varmaankaan toimi, mut kokeillaan nyt kuitenkin :P En haluis mitään jättiä synnyttää ekana lapsena :D :/

neuvolassa ja lääkärintarkastuksessa käyty. vauva EI ole kiinnittynyt vieläkään, oon niiiin super pettynyt siihen. vaikka onhan tässä melkein vielä 4viikkoa aikaa askettuun aikaan. mutta silti. mä en halua olla viimeisilläni kuuman kesän edetessä. aarrgh.

painoarvio oli 3200g..mutta, en luota noihin koska esikoisesta sanottiin arvioksi 3kg ja tyttö painoikin pari grammaa vajaa 4kg.  muuten oli kyllä kaikki ok. kaikki paikat vissiin ihan kiinni ja supussa. kaula lyhentynyt vähän sitten viime käynnin.

ja eilen vedin kilarit ananakselle. en ole koskaan siis koittanut leikkaa tuoretta ja kokonaista pötikkää. itku meinasi tulla kun en onnistunut. esikoinenkin kysyi miksi suutuin ananakselle :D :D  

Tänään poksuu rv 38 :) Alkaisin kyl jo oleen ihan valmis siihen et tää pikkanen voisi tulla..Ärsyttää ku oon tottunut tekemään paljon ja nyt ei oikeesti enää jaksa ku käy heti kolottaa ja puuskuttaa..Eikä pahemmin auta ku kaikki sanoo et pitäs lepäillä! Kun musta ei oo semmosee et katson vierestä ku muut raataa :/
Tosin viime neuvolassa th sano et paikat on jo niin kypsät et sen puoleen vauva voi tulla milloin vaan..sf-mitan perusteella kuitenki oli sitä mielt et vaavi viel ens viikolla mahassa on kun on kuulemma niin korkea 34,5...vauva on jo suht alhaalla mut kuulemma tilava lantio kun pääsee viel niin hyvin pää liikkuu siel..
No johan se kohta kesäkuu vaihtuu niin eiköhän sit näitä vauvoja ala enemmänki tulemaan täällä :)

Jahas, se olis sitten 3 päivää laskettuun ja oikeesti jännittää jo ihan mielettömästi että millon nähdään tää vauveli. Ei jaksais enää, kun itellä kanssa jo niin vaikeeta tää oleminen ja sit kun kanssa tykkään touhuta kokoajan jotain niin rupee tympäseen kun ei vaan pysty. Sitten tää järkyttävä turvotus mun jaloissa ei vaan laske(ananasmehut tulee jo korvista) niin en saa mitään muita kenkiä jalkaan kun lenkkarit. On muuten ihan kamalaa pitää lenkkareita jalassa tällasilla helteillä. Sais kyllä todella jo syntyä. Sit rupee vähän jo väsyttämään tää jokapäiväinen särky ja jomotus. Yöt on ihan kamalia, eikä helpota että kotona sisälämpötila on +25. Onneks kohta muutetaan. Tosin en tiedä onko siinä meidän rivarikämpässä kuinka lämmin. Mutta sinne saa sit asennettua sen ilmalämpöpumpun. Taas tällanen vali vali kertomus. 

Mutta siis IHANAA kun on jo näin lämmin. emoticon Pojankin kanssa helppo lähtee ulos kun ei muutakun kengät jalkaan ja hattu päähän. :))

Nyt on ollut taas hiljasta, että kohta tuleee varmaan taas syntyneitä oikein urakalla. 

Mä voisin nyt jatkaa tätä raskautta vaik kuin pitkälle. Tuntuu et sen jälkeen kun torstaina sain tietää vauvan olevan pää alaspäin, on vaivat pienentyneet huomattavasti. Varmasti myös osaltaan vaikuttaa nää ihanan lämpöiset ilmat, nivelet tykkää lämmöstä :D  Mieli on ollu hyvä ja virkee, eikä tosiaan kivut oo niin pahoja kun mihin on viime aikoina tottunut.

Tänään oli tytöllä elämänsä ekat viestijuoksu kilpailut. Ylpeänä katselin tyttöjen juoksua, hienosti meni <3  Ja mä nautin ulkona olosta. Selkä sai mukavasti väriä kun oli sellainen maximekko missä yläselkä paljaana :D

Ihanaa kesäkuun odottelua kaikille. Mä nautin nyt täysin rinnoin tästä olemisesta <3 :D

Kyllä mulle alkaa kans tämä raskausaika riittämään. Taas tällä kertaa :) . Viikkoja on jo 36+2 . Ja kätilö meinas, että tämäkin syntyisi jo siinä 38viikoilla, ku aikasemmatkin on syntyneet :) . Noh, huomenna vielä viiminen työpäivä ja sitten saa alkaa kotona siivoomaan/remontoimaan jne.
Ihana on kyllä, kun on lämmintä ja kaunista, mutta sitten kun tuntuu, että nämä lämpöset ilmat turvottaa vaan lisää. Eli turvotusta on siis aivan niin reiluhun, et aivan hirvittää.. Helpottaa onneksi tieto siitä, että paino putoo heti synnärillä, ku saa tämän turvotuksen samalla pois :) .
Maanantaina ois neuvola aikaa taas tiedossa, katsotaan mitä siellä tällä kertaa sanotaan. Viimeksi jo sanottiin, että vauveli olis hiukan laskeutunu, ku sf-mitta oli 30,5 . Mutta katsotaan ja edetään ainakin eteenpäin :)

Täälläkin alkais kyllä jo tää raskausaika riittelemään, sen verran tukala olo alkaa olemaan, vielä kun alkoi nää helteetkin ja niiden mukana turvotus, sekä siitepölyallergia ei vieläkään hellitä, sisätiloissa on mennyt nääkin aurinkoiset päivät :(
Mutta onneks ens viikoksi lupas jo viileempää ja toivon todella että rupeis jo toi allergiakin hellittämään.

Synnytystapa arvioinnissa käytiin tiistaina, kaikki hyvin ja hyvä on lantiokin, joten mahtuu tulemaan. Pää on alaspäin, mutta ei oo vielä laskeutunut, ja sen huomaa kyllä kun vatsa on nyt korkeimmillaan ja vauvan liikkeet ja jalat tuntuu tosi hyvin :D toivon kyllä että ens viikolla jo laskeutuis, helpottaa sekin oloa sit..ehkä. Kohdunsuuta oli 1,5cm ja kiinni paikat, joten ei oo nyt vielä kyl syntymässä. Painoarvio oli 2900kg, että ihan hyvän kokonen jässikkä tulossa, jos menee laskettuun aikaan, ja varsinkin jos paljon yli. Mä en kyllä kestä ajatella että tässä olis vielä esim. yli 4 viikkoa jäljellä :S Mää oon kyllä jo ihan valmis lähtemään synnyttämään, eikä millään malttais odottaa vauvan näkemistä :)

Sairaalakassia olen yrittänyt pakkailla, ja vielä olis vauvan vaatteita, mitä tarvis pestä. Jotenkin alkaa olemaan niin saamaton olo, kun kroppa painaa ja yöt menee valvoessa. Onneks saan nukuttua sit päikkäreitä, ei vaa oikee osaa olla tälleen että vaan on eikä tee mitää "järkevää". Alkaa olla vaan jo niin malttamaton olo :D

Jospas sitä itsekin liittyisi keskusteluun, kun ei tämä odotus tunnu loppuvan ikinä :D Viime torstaina kävin TYKSissä, kun epäiltiin ahdasta lantiota ja samalla tehtiin synnytystapa-arvio. Mahdollisuus on, ettei mahdu syntymään, mutta alatiesynnytyksellä lähdetään kuitenkin. Painoksi arvioitiin 2850g ja viikkoja silloin 37+1. Pientä ja hoikkaa vaavia lupailivat :) Oli kuulemma vartalo hyvin hoikka, mutta kasvukehitystä on kuitenkin, niin ei mitään erikoisempia ruvettu ihmettelemään. Pää onkin sitten ihan normaalia kokoa, että saa nähdä millainen tapaus sieltä sitten oikein syntyy :D

Positiivisen streptokokin vuoksi supistelee ihan hullun lailla joka päivä, iltaisin pahenee. Kipeitä ne ei kuitenkaan ole. Olen jo ihan varma, että täällä mennään viikolle 42 ennen kuin mitään tapahtuu ! :D Ja ihan jo senkin vuoksi, että nämä viimeiset viikot on madelleet niin. Vaikka synnytys jännittää ja hiukan pelottaakin, niin olisin jo valmis lähtemään. Sairaalakassikin on pakattu jo siihen pisteeseen, että sieltä puuttuu enää tavarat, joita tarvitsen päivittäin. Luulen kyllä, että sitten kun se lähtö tulee, niin perun sanani siitä, että syntyisi jo ;)

Tällä viikolla vaihtuu jo kesäkuuksi <3

Maanantaita kaikille!

Täällä toivottiin/"pelättiin" jo että oltais tänään oltu kahtena kappaleena.
Sunnuntaina irtosi limatulppa aamuyöllä. Vähän sitä jo uumailin lauantai iltana kun alkoi vuotamaan sellaista rusehtavaa limaa ja oli jotenkin outo olo. No eilen sitten koko päivän supisteli menkkakipu asteisesti, illalla vasta aloin kellottamaan ja sen verta säännöllisiä supistuksia oli että soitin synnärillekin ennen nukkumaan menoa. Siellä käskivät ottamaan pari panadolia ja seurailla tilannetta. Joko sitten kovenevat tai helpottavat - no olin nukahtanut, eli helpottivat. Pari kertaa yöllä heräsin supisteluun, hetken kellotin ja sitten taas olin nukahtanut. Aamulla ei mitään Neuvolaterkkarille oli aika aamusta ja sinnekin kävelin ripeästi et jospa jotain tapahtuis. Vähän alavatsaa alkoi juilimaan, mutta ei kummempaa. Muutamia kivuliaita supistuksia taas tullut päivän mittaan. Eli saas nähdä koveneeko ja muuttuuko säännöllisiksi tänä iltana/yönä. Vähän alkoi tulla sellainen fiilis, että pienoinen saiskin jo tulla emoticon
Tuo rusehtava/verinen vähäinen vuoto jatkuu edelleen, jostain luin että kuuluu asiaan ja että synnytys ois lähellä - toivottavasti näin on!

Terkkarissa muuten kaikki hyvin, vauva kiinnittynyt kuten jo viimeksi, oma paino oli tullut alaspäin 600g, eli turvotusta oli viimeksi aika reippaasti ja sitä lähtenyt. Sf-mitta nyt 35.

Sellaista tänne... Jännät paikat! :)

Voi että kun itelläkin olis jotain noinkin selkeetä joka viittais siihen että kohta päästään synnyttämään, mutta ei. Noita supisteluja tulee ja menee ja joka ilta oon ollu jo kellottamassa noita supistuksia kun on koventunu mutta ei niitä tuu kun muutama ja loppuu. Huomenna on laskettuaika. Jännä, vaikka ite oon koko ajan ollu sillä mielellä että en odota mitään tapahtuvaksi vielä ainakaan viikkoon niin jostain syystä silti kokoajan ootan lähtöö. Tosi stressaavaa. 

Onneksi anoppi tuli viikoksi tänne meille auttelemaan(jännä nähdä kuinka pitkä viikko tulee ) jota arvostan kyllä suuresti. Mies kun on vielä töissä. Sekin on jo ihan tulisilla hiilillä kokoajan ja aina jos vähänki supistelee niin alkaa kauhee kysely, tyyliin "kuinka kipeitä, kuinka tiheesti, joko mennään??" 

heh hehe..miehet. munkin mies joka kerta kun mulla ilme menee ruttuun pienestä kivusta niin kyselee heti supistaako/sattuuko/. toisaalta tietty ymmärtää miks kyselee, mutta silti se naurattaa sisäisesti. ei voi päin naamaa naurahtaa kun toinen vielä ottais itteensä ja nakkelis niskojaan sen jälkeen periaatteella "en sitten kysele enää" ;D

voi vitsit, te joilla on LA ihan käsillä niin on varmasti jännää!! ite tosissaan olin uskossa että tää lapsi tulee aikasin, ei ole näkynyt, joten en asiaa enää edes pohdi, ja kun suppareita tulee niin mietin vaan että ihan sama, en usko että lähtö tulee. 

mun sairaalakassista puutuu vissiin enää dödö ja shampoot. ja hammasharja+tahna.

ihanaa kun edes vähän sato vettä. vaikka en ole allerginen millkekkään pölyille tms, silti vedentulo helpotti oloa.

yöllä nukuin tosi huonosti kun selkää särki, häpyluuhun tai vastaavaan pisti ja supisteli. argh

Täällä eilen irtoili limatulppaa, reilun kokoiset tuli, mut eipä mitään tuntemuksia oo tullu sen jälkeen. Yöllä nukuin todella huonosti. Nukkumaan mentiin ehkä kymmenen aikaan, ja kun olin varma että ollaan jo pitkällä aamuyössä, niin kauan olin pyörinyt ja hikoillut sängyssä, ni kello olikin 24. En vaan jaksanut enää sängyssä makoilla vaan nousin ylös ja sohvalle istuskelemaan ja läppäri syliin. Vessassa ramppasin varmaan viis kertaa ja kolmen aikaan kävin pitkälleen sohvalle. Siihen sitten nukahdinkin ja seitsemään saakka sain nukkua.

Ärsyttävää kun vaikka kuinka sanoo itselle ettei oo mitään kiirettä vielä synnyttää ja se on selkee sit kun pitää lähtee, ni silti jää kuulostelemaan kun vauva liikkuu masussa ja kaikkia kohdun liikkeitä syynää "mitähän nyt" . Ja kun mä en oikeesti viel haluu synnyttämään. Haluun päästä masun kans ottamaan aurinkoa ja nauttia vielä "rauhallisesta" menosta isompien kanssa kun niilläkin alkaa loma tällä viikolla. Tänään poksuu 37+0, eli ihan hyvin vois mennä vielä se 5 viikkoa :D

Tänään neuvola, otetaan streptokokki näyte, on rutiini ainakin täällä meilläpäin. Mites muilla? Onko otettu vaikkei mitään epäilystä ko asiasta oliskaan?  Paino kauhistuttaa. On tullu syötyy vähän suolasempaa ja rasvasempaa joten turvotuksetkin on lisääntyneet.. saa nähdä mitä vaaka näyttää :D

Jänskää, Mamma1/11 tänään sulla sitte LA :) Vaikka eihän sitä pitäis noihin laskettuihin aikoihin niin kovin tuijottaa, se vauva tulee sit kun on valmis siihen (näin se oma mummokin tuossa yks päivä sanoi :D).. Miks annetaan niin tarkat lasketut ajat, ahdistaa vaan tietää ja odottaa :/

Kaveri eilen kyseli, että joko monet kyselee että onko alkanu tapahtumaan = EI onneks, paitsi sit tuli mieleen, että nii.. Oma mieshän se on koko ajan kyselemässä "onko ollu mitään tuntemuksia, onko vedet menny" tms... :/ Ärsyttävää!! Koittanu täs kuitenki ite ottaa sen asenteen, et en mieti asiaa sen enempää, ku tuntuu et mitä enemmän miettii h-hetkeä, sitä kauemmas se siirtyy :D... No mut onhan se ihan suloista, et mies jo niin kovasti odottaa, sillä alkaa pe loma, niin sithän tää poitsu sais ihan rauhassa jo tulla ;)

Mulla ei ainakaan supistusten perusteella lähtö oo lähelläkään :DD Ehkä muutaman kerran päivässä supistaa, toisinaan ei ehkä ees sitäkään. Ja kipeitä ne ei yleensä oo. Täytyy vaan koittaa elää mahd. normaalia elämää ja yrittää kävellä paljon :P (vaikkei kyl jaksaiskaan :/)
Alkaa olee aika väsyny olo, ei noi yöt enää oo mitään hyvin nukuttuja....

Hyvinkäällä ei oo ainakaan otettu strepto-näytettä!! Tai ainakaan multa siis..

Multa otettiin streptokokki näyte, kun supisteli niin paljon ja epäiltiin streptokokin aiheuttavan niitä. Muuten ei varmaan oltaisi otettu. Ei ainakaan ollut sellaista puhetta, että se mitenkään normaali käytäntö olisi.

Mulla on ollut sormissa turvotusta kahdella viime neuvolakäynnillä ja nyt pari päivää olleet nilkoista varpaisiin ihan pullat nuo jalat. Viime viikolla neuvolassa ei vielä mitään turvotusta jaloissa. Enää en saa sormusta pois eikä noihin nakkeihin mikään tunnu auttavan. Aina herätessä kädet tosi kipeät. Tänä aamuna poikkeuksellisesti jalat melkein normaalia kokoa, mutta silti havaittavissa turvotusta. MUTTA, mitä ihmettä; kävin aamulla vaa'alla ihan mielenkiinnosta, että paljonko sitä painoa on taas tullut lisää, mutta vaaka näytti kuusi kiloa vähemmän kun viime neuvolakäynnillä, joka oli tasan viikko sitten. Mun paino on noussut ihan tasaisesti (vaikkakin liikaa) koko raskauden ajan ja nyt se olisi yhtäkkiä noin paljon vähemmän. Vikaa vaa'assa vai mitä täällä tapahtuu ? :S

Tänään tasan 38vk. Eikä merkkiäkään et mitään tapahtuis... Mitä nyt vihlaisuja harvakseltaan tuolla alapäässä. Yöt nukun edelleen hyvin ja niinkin sikeästi että kun vessaan sit herään niin hätä on jo niin kova et ei tahdo ees pystyä kävelemään.
Viikonloppuna tuli laiteltua makkari valmiiksi eli pinnasänky on kasattu ja koppa koristeltu viel pitäs petivaatteet laittaa paikalleen. Kassikin on kutakuinkin valmiina joten voitas lähtee jo, tosin isännällä alkaa loma vasta päivää ennen laskettua aikaa sen puoleen ei ois hoppu, ei vaan malttais oottaa enää

Täälläkin tuntuu "oireet" vähenevän vaan sitä mukaa kun viikot kertyy. Tai ehkä se vaan tuntuu siltä, kun nyt niitä tuntemuksia jotenkin odottaa enempi. Reilu viikko sitten lääkärintarkastuksessa oli edelleen kohdunkaula sen 3cm, mitä se on koko aika ollutkin. Paikat oli pehmenneet. Esikoista odotellessa on kuitenkin mahdoton tietää kuinka nopeasti asiat tuosta edistyy. Ja kuinka lähellä se pikkuisen maailmaantulo sit on?
Mulla on ollut jonkin verran vihlaisukipuilua, oikeastaan aikalailla päivittäin ja säännöllisesti. Supistelut sen sijaan on jääneet vähälle. Viime yönä tuli pidempi pätkä kipeitä supistuksia, joiden innoittamana päätin pakata sairaalakassin valmiiksi.
Kassi on ollut puolivalmiina jo pitkän aikaa, mutta koska aina on tuntunut olevan vielä NIIN pitkä aika laskettuun, etten ole jaksanut pakata loppuun asti. Viime yön jälkeen alkoi vähän jännittää, että sinne synnyttämään saattaa tosiaan joutua/päästä lähtemään hetkenä minä hyvänsä. 

Heipsan! 

Päivittäin tulee käytyä lukemassa muiden kuulumisia, mutta harvemmin itse tulee kirjotettua. Jos nyt muutaman sanasen.. :) Eli tänään poksuu 38+0, uskomatonta! Just vastahan se plussatesti tehtiin.. Mutta täällä oltais kyllä aivan valmiita pienoisen tuloon, millään jaksais enää odotella. Suurempia tuntemuksia ei kylläkään ole ollut, muutamia kipeempiä supistuksia siellä täällä ja menkkamaista juilintaa, siinä kaikki. On se jännää ku ei koskaan voi tietää milloin tulee lähtö. Sitä odotellessa siis! Täällä pidetään peukkuja kaikkien muidenkin puolesta :)

Turvotuksia on ollu aivan hirmusesti täälläkin, jalat näyttää ihan muodottomilta ja sormet menee aika vaivalla nyrkkiin.. Tasaseen tahtiin paino nyt viime viikot noussu (liikaa) ja tuossa viime viikolla oli tullu huimat 1,6kg/viikko lisää painoa. Kyllähän se kauhistuttaa, mutta ajatusta helpottaa ku tietää sen suurimmaks osaks olevan nestettä. Muuten kaikki on aika kivasti, ei ole valittamista. Tsemppiä kaikille!

Terve vaan!

Täälläkin yhä yhtenä kappaleena. Viime yönä supisteli ehkä tunnin välein, huooh... Ja tänään ihan satunnaisesti. On ollut ehkä astetta kivuliaampia supistuksia, mutta eipä mitään muuta. Mua alkaa nämä yksinäiset päivät ärsyttämään, sen puolesta sais pienoinen jo putkahtaa meidän elämään. Aamupäivät menee telkkaria töllötellessä ja kaupassa käydessä ja iltapäivällä otankin sitten 1,5 tunnin nokoset.
Muuuutta jos pienoinen on sitä mieltä että äitin masussa on vielä hyvät oltavat niin olkoon vaikka kolme viikkoa

Mä ostin viime viikolla kuivattuja ananaspaloja kokeillakseni tuohon turvotukseen. En tiedä onko ne vai ihan jokin muu mikä on vähän helpottanut turvotusta. Eilen siis oli laskenut paino viikossa 600g.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Tulin poksumaan, tänään 37+0!

Viime viikolla oli vika neuvolalääkäri. Paikat oli pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki, mutta lääkäri totesi, että normaalia uudelleen synnyttäjälle.Kaulaakin taisi olla vielä pari senttiä jäljellä. Lääkäri ei ollut ollenkaan sen oloinen, että vauva sieltä kohta tulisi. Vauva on kyllä laskeutunut ja melkein kiinnittynyt.
Minun puolestani vauva saisikin masussa viihtyä vielä viikon tai kaksi niin saisi hieman painoa lisää. Syntymäpaino arvio, kun oli 2800-2900g, mutta eipä nuo tyttöset ollut paljoa isompia: esikoinen 2950g ja toinen 3176g. Eikä tässä kyllä ole ollut mitään tuntemuksia, että olisi jo tulossa, vaikkakin minusta tuntuu siltä, että ei päästä LA:n.

Ei ole multakaan otettu streptokokki näytettä, eikä asiasta ole mitään mainittu. Hyvinkäällä minäkin käyn neuvolassa kuten riksuke.

Muutenkin oli neuvolassa kaikki hyvin, paineet kohdillaan, hb 133 ja pissa puhdas. Painoa ei ollut tullut grammaakaan lisää edellisestä käynnistä, mutta vauva oli kuitenkin kasvanut edellisestä kerrasta. Vaikka en todellakaan ole syömisiäni tarkkaillut. emoticon
Kävin ylimääräisissä ultrissa viime viikoilla, joten siellä tsekattiin vauvan kasvu (siitä tiedän, että vauva kasvanut vaikka mulle ei ole tullut painoa lisää). Vauvalla oli edellisellä kerralla neuvolassa ylimääräisiä sydänlyöntejä (syy miksi kävin lisäultrissa), mutta kaikki kuitenkin osottautui olevan kunnossa, mutta tuli asiasta kuitenkin muutama ylimääräinen sydänmenlyönti äidillekin.

Sairaalakassi on melkein pakattu, jotain pientä vielä puuttuu, mutta jos lähtö tulee niin pakatulla sisällölläkin pärjää. Pinnasänky odottaa edelleen kunnostusta, ehkä sitten ensi viikolla pääsisin sen kimppuun....? Muuten alkaa tavarat olemaan kunnossa vauvaa varten. Kovasti odotan jo kuten moni muukin käärön tapaamista!

Takaisin