Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Aiim, mie luulen että on ihan normaalia olla välillä alakuloinen. Onhan tämä kuitenkin niin mullistavaa fyysisesti kuin henkisestikin. Ja niin kuin itsekin tuossa aikaisemmin totesit, niin tuo viimeisin painon noususi on varmasti suurimmaksi osin turvotusta. Kyllä minuakin välillä ahistaa tämä painon nousu, mutta minuu ainakin lohduttaa se, että painonnousu kuuluu asiaan. Mutta jos ottaa pannuun, niin tännehän on hyvä niitä tuntemuksia purkaa :) Ja varmasti meidän kaikkien miehet saa välillä kiukkupuuskia niskaansa, eihän ne täysin voi ymmärtää mitä nainen tässä tilanteessa kokee.
Parempaa loppuviikkoa toivottaen :)

No johan on :)
Onpas tänne tupsahdellu pikkusia nyyttejä. Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! emoticon

..tänne ei juur uutta. Äippäloma alko lauantaina 12 pv. :) <3
Supistuksia tulee silloin tällöin, välillä ne tulee, kun vaan istuu sohvalla, mut menee ohi kyllä.. Rintojen alta puristaa aika-ajoin, varsinkin oikeelta puolelta. Inhottavaa!
Hhhjjuuh, ja tosiaan synnytystapa-arvio on tiistaina. Ja oon kyl aikavarmasti siihen sektioon nyt päätyny. Jjjep.

Eipä siis muuta. :) Ihanaa loppuodotusta naikkoset.

Aiim kyllä varmasti meillä kaikilla on jossain vaiheesa alakuloisuutta ollu, en sitä kovasti jäisi pohtimaan, itsekin välkillä huomaan takertuvani pieniin asioihin ja jään niitä vatvomaan niin et ahistaa :/ Ja miehesi varmasti ymmärtää moisen, eiköhän jokainen jossain vaiheessa saa kokea hieman pahanmielen purkamista raskauden aikana, ihme on jos ei ! :) Ja paino, komppan Puccia, varmasti osa tuosta johtuu turvotuksesta mutta eihän se kivaa ole..mutta voidaan lohdutautuu sil et lähteehän se sit hiljalleen pois kun vaavi syntyy. Ja tuo tuijottaminen, itse vihaan täysin sitä myös, se ottaa niin päähän..
Kyllä se mieliala siitä varmasti kohenee! Ja tännehän näitä tuskastumisia kannattaa purkaa niin mies säilyy edes osalta kiukuista ;)

Tänään ois vauveli täysaikanen!! :) Mut enpä usko että vielä tapahtuu mitään, hetkeen tai pitkään aikaan :P Eipä tässä muuta ku niitä menkkajomotuksia toisinaan ja sukkapuikkokipuja... Supistelutki taas jääny vähemmälle. Toisaalta toivois et jo piakkoin tapahtuis, mut tuskin.. Vauvan painonkin takia kyllä toivoisin että syntyis jo pian, en haluis mitään jättiä ekana lapsena synnyttää :D

Synnytystapa-arviot täällä tehdään mun ymmärtääkseni ensiodottajille vaan? Tai varmaan myös siinä tapauksessa jos on rd tai jos on jotain muuta "erityistä" odotuksessa..?

Mielialat kyllä vaihtelee täälläkin ja ikävä kyllä se mies on se joka niitä joutuu kestämään sit kans :/ Hetkessä saatan muuttua iloisesta suorastaan vittumaiseks ja sit ihmettelen, et miks mies otti itteensä mun sanomiset tms. :/
Musta tuntuu, et toiset raskaana olevat tuijottaa kans toisinaan "julmastikin" :o Tosin, tulee sitä itsekin havaittua herkemmin muut masu pystyssä kulkevat, mut mä en ainakaan mielestäni sentään katsele heitä arvostellen.. Kun tuntuu et ite saanu välillä sellasiakin katseita, et katotaan päästä varpaisiin tyylillä "tollanenki raskaana" :s

Embylle
tsemppiä sektioon, jos siihen päädyit sitten :) Onhan se kiva ainakin sitten tietää varmuudella vauvan syntymäpäivä :)

Hei taas kaikille ihanille mammoille. 
Olisi kyllä hieno jos joku sitten haluaa/jaksaa laittaa vaikka  näille uusille synnytyskertomuksille oman ja sitten jos niitä vauvojen kuvia laitellaan kanssa.  :)

kesämasulle tsemppiä synnytykseen. Toivotaan että pystyisit synnyttämään alateitse. :)

Aiim: Itse kanssa kirjoittelin tänne jokinaika sitten kun pelkäsin oikein että sairastun masennukseen kun olin useanapäivänä todella itkuinen ja kaikki tuntui kaatuvan päälle. Mitään en jaksanut tehdä. Välillä vieläkin on kamalan väsynyt ja alakuloinen olo ja itkettää mutta sitten välillä on ihan taas hyviäkin päiviä. Ilmeisesti vain nämä hormoonit ovat niin voimakkaat että aiheuttavat tällaista. Esikoisesta en ollut yhtään näin kipeä kuin nyt ja tuota painoakin on tosiaan ihan jo turvotuksen takia(kädet ja jalat ovat ihan turvoksissa) tullut liikaa ja sekin varmaan tekee sen että tässä raskaudessa olen ollut niin "masentunut". Vaikka tiedän kaiken palautuvan suht normaaliksi tämän vauvelin synnyttyä. 
Toivottavsti olosi helpottaa edes hetkeksi. Tiedän tunteen kun pitäisi pystyä nauttimaan raskaudesta mutta ei pysty. Ja niinkuin jossakin vaiheessa jo sanoin, minullakin tämä raskaus on ollut kaikkea muuta kuin hehkeää aikaa. Sitä ihanaa keskiraskaudenkaan hehkua ei tullut.  Ja itseäni on ruvennut ärsyttämään kun kaikki kyselevät että ai eikö vieläkään ole syntynyt???Ärsyttää vastata aina että vielä voi mennä se 3-4 viikkoakin. Huhhuh.

Emby`: Kaikki menee varmasti oikein hyvin. Ja itseäsikin varmasti helpottaa kun tiedät jo asennoitua siihen sektioon ja se on tosiaan oma päätöksesi. :)

Nyt jos veisi pojan mummulaan hoitoon loppupäiväksi niin saa sitten miehen kanssa viettää vähän laatuaikaa(lue= siivousta ja pyykinpesua) 

Kiitos myötätunnosta kaikille! Tänään hiukan parempi päivä, ei ainakaan vielä ole tullut itkeskeltyä ja mielikin vähän optimistisempi kun jalkojen turvotus helpotti yön aikana. Saas nähä miten taas sitten illalla nuo jalat turpoavat. Olen kyllä yrittänyt lepäillä jalat ylhäällä. Neuvolatätikin ottaa päähän kun muistuttelee joka kerralla että pitää vaan juoda vettä tarpeeksi niin se turvotuskin helpottaa (mä olen aina juonut vettä vähintään sen pari litraa päivässä!!!). Jostain syystä sitä nestettä vaan kertyy muhun, ehkä tämä lämpökin, meillä sisällä nyt jo päälle 24 astetta jatkuvasti. Ostettiin tornituuletin, nyt olkkarissa, mutta sitten kun vauva syntyy se siirtyy makkariin, jotta saadaan sinne vauvalle optimaalinen 20-22 astetta.

Tsempit teille joiden täytyy päättää alatie- / sektiosynnytyksen välillä perätilan takia!

On kyllä nyt rytinällä jo kesävauvoja syntynyt, onnittelut teille! :)

Täällä vielä venytellään masussa, peppu toisessa kyljessä ja jalkapohja toisessa, näin ainakin päättelen tuon ihanan pienen kummun tuossa <3 Pää ei vielä ole kiinnittynyt ja kaveri heittää peppuaan oikealta vasemmalle :D
Nyt on alkanut silloin tällöin tulemaan vähän kivuliaampia supistuksiakin, kerran pari päivässä. Yritän niiden aikana muistuttaa itseäni rentoutumaan, jospa sitten synnytyksenkin aikana muistais.

Nyt jeesaamaan miestä ruoanlaitossa, hän on meidän perheen kokki ja hyvä sellainen :)

Alakuloisuus kuulostaa tutulta :/ Itsellänikin meinaa olla mieli maassa koko ajan. Etenkin kun ei oikein ole mitään tekemistä päivisin. Miehellä olis ollu tänään vapaapäivä, mutta onkin ollut koko päivän ajelemassa moottoripyörällä kavereiden kanssa. Me sitten pojan kanssa kökötetään kotona. Tosi kivaa. Jaksamisia muillekin näiden mielialavaihteluiden kanssa. Kyllä se helpottaa sitten joskus kun imetyshormonitkin tasottuu...

Muuta ihmeellistä ei meille kuulu. Vajaan kahen viikon päästä mahdollinen käynnistys :) Toivottavasti vaan vauva pysyy sinne asti kyydissä. Kovia ja osin säännöllisiä supistuksia on alkanut tulla yhä enemmän.

Jaksuja kaikille ja erikoistsempit niille joiden täytyy tehdä päätös synnytystavasta :)

Tänään sit vihdoin ja viimein sain vietyä tavarat takaisin remontoituun huoneeseen (vauvan tuleva huone) ja kasattua sit meidän makkariin pikkuiselle pinniksen :) on se vaan niin söpö! emoticon sit enää täyte puuttuu sieltä.
Muutoinki nyt saanut pestyä vaatteet mitä vauvalle on tähän mennessä hankittu ja vietyy ne vauvan huoneeseen :) Vaunujen päälliset/kangasosat pitäs vielä pestä kun käytettynä vaunut ostettiin..muutoin tässä alkaisi kai kaikki olemaan niin valmista vauvaa varten kun voi olla..
Sairaalakassia en oo vieläkää pakannut..hygieniatarvikket on jo laitettu valmiiksi mut omat ja vauvan vaatteet pitäs viel katsoa ja laittaa kasssiin..jos sen viel tämän viikon aikana saisi tehtyä!!

Vitsi tuo maha on iso, säilyi pitkään aika pienenä mut nyt se on tommoinen pallo..pikkunen taitaa punkea itseään jo alemmas kun koko ajan painaa tuonne alas..no lauantaina tulee 37 vko täytee niin sen jälkeen on pienoikainen jo terevtullut!

Me päästiin eilen kotiin pojan kanssa. Muutaman päivän meidän poika vietti siis vastasyntyneiden teholla tarkkailussa ja sokeritipassa. Ei meinannut verensokerit ensin millään pysyä tarpeeksi korkealla ja nenämaletkukin jouduttiin virittämään kun ei itse jaksanut imeä. Nyt onneksi pelkällä rintamaidolla pärjätään, vielä pitää vähän herätellä ja houkutella syömään, mutta muuten hyvältä vaikuttaa. Huomenna käydään kontrollilabroissa, kun bilirubiiniarvo oli noususuuntainen. Eli nyt toivotaan, että arvo on lähtenyt laskuun eikä tarttis palata sairaalalle sinivalohoitoon. Sisarukset (3 ja 6 vuotiaat) ovat ottaneet vauvan tosi hyvin vastaan, käyvät silittelemässä ja tuovat leluja vauvalle. Auttava äitiä myös tuomalla harsoja jne jos tarvitsen <3

Täällä on monella jännät paikat jo. Pakko käydä täällä välillä kurkkimassa milloin seuraava kesävauva syntyy :)

Iltoja!

Tuli sitten tänään soitto Kys:n äitipolilta niistä magneettikuvista. Sanovat, että puoli senttiä pitäs olla lisää tilaa, että voisi alatiesynnytykseen lähteä, eli siis sektiohan tässä sitten olis edessä. Saattaisi kuulemma mahtua syntymään perätilassa alakautta, mutta niillä on kuulemma tarkat mitat ja jos ne ei täyty, ei alatiesynnytystä edes kokeilla. Ja ihan hyvä niin, eipähän oo sitten epävarmaa, että mahtuuko tulemaan vai eikö mahdu. Ennemmin haluan kuitenkin suunnitellun sektion, kun sitten hätäsektiona, jos jotain ikävää alatiesynnytyksessä sattuisi.
Tosin pikkusen alkoi nyt jännittää/pelottaa, maanantaina pitää soittaa äitipolille ja siinä sitten sovitaan leikkauspäivä. Ilmeisesti olis tarkoitus leikata 31.5. tai 1.6., eli viimeistään kahden viikon päästä saa oman pikku nyytin syliin! <3

Neuvolassakin tuli tänään käytyä, rv 37+1. Vaa'alle mennessä ihan säikähdin kun tullu taas kilo viikkoon lisää painoa. Sanoi johtuvan turvotuksesta, onneksi. :D Nytkin jalat taas niin turvoksissa, että ihan koskee. :| Sf-mitta oli 34cm, viikkoon ei siis ole tapahunut siinä muutosta. Vauvalla kaikki hyvin, siellä se tyytyväisenä istuskelee. :)

Hei taas pitkästä aikaan nyt alkaa olla jännittävät ajat kun osa saa jo vauvoja . Kuukausi on tainnu vierähtää kun viimeksi kirjoittelin, mutta nyt alkaa muutto olla ohitse ja saa keskittyä taas odottamiseen. Vauvan vaatteita olen alkanut pikkuhiljaa pestä ja sairaalakassia pitäisi kanssa pakkailla. Vielä ois reilu kuukausi laskettuun aikaan (34+2) ja olo alkaa olla tukala kun vauvalla on ahdasta.

Onnea jo niille jotka vauvan on jo saaneet me muut odotellaan vielä jonkun aikaa. Ihanaa lauantai päivää kaikille

Tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan :) Vielä siis reilun viikon saisi pikkunen masussa pysyä niin sitten alankin toivomaan että syntyisi jo. Viime viikolla oli neuvolalääkäri ja tilanne ei ollut edennyt siitä kun pääsin pois Kättäriltä osastolta, eli enää ei tarvi olla vuodelevossa. Mahtavaa! Kuitenkin vielä pitäisi ottaa rauhallisesti sinne reilun viikon päähän kun vauva on täysiaikainen.

Zeni: miehet osaa kyllä joskus olla ajattelemattomia pönttöjä. Meillä ainakin auttaa kun väännän rautalangasta tyyliin haluisin että oisit himassa, haluun että vietät aikaa meidän kanssa!!! Musta tuntuu että miehet ei aina tajuu että niitä tarv itaan mutta ovat sitten jopa mielissään kun sen suoraan sanoo.

Nennna: Jäipä harmillisen pienestä kiinni toi alatiesynnytys. Vaikka varmaan jollain tasolla helpotuskin kun ei tarvi pähkäillä. Ja sektio on varmasti sekä vauvalle että sulle tässä tilanteessa paras tapa syntyä/synnyttää.

Aarghh, mulla menee hermo! Käväisin terassilla päivällä ja huomasin et taas on meidän valokatteessa reikiä+kivi terassilla..ei saatana! viime vuonna jo kertaalleen piti korjata kun naapurin pentu kavereineen kivitti sen paskaksi..on se kumma kun ei vanhemmat osaa lapsilleen enää opettaa mitä saa ja mitä EI saa tehdä.. Ei siinä muuta mutta meidän pienokainen tulee varmasti siinä viettämään aikaa/vaunuissa nukkumaan kun on muutoin niin kivan suojaisa terassi..Revin pelihousuni jos siihe terassille ilmestyy yksikää kivi / reikä sen jälkeen ku vauva on syntynyt!!! Ihan hyvin voi sit napsahtaa vaunuihin ne kivet..Mutta mitäpä tuollekaan teet?siis voi että ottaa päähän..

onks teillä mimmonen aitaus siinä pihojen välissä? mulla kun menis tollaseen pelleilyyn hermo niin rakentaisin varmaan hillittömän suojan ja verkonkin heittäisin vielä pihan suojaksi :D :D tai hommaat sellasen liiketunnistimen jollain ihan kamalalla äänellä niin ehkä se poika säikähtää ja vanhemmat myös. ehkä vähän huumorilla heitin nuo vaikka ymmärrän täysin kiukun ja ärsytyksen.

mulla tää mahanvaltaaja on tainnut laskeutua ihan huolella kun on tää päivä ollut tosi tuskaisa. seisominen sattuu, istuminen pistää, makaaminen on vaivalloista ja ja ja.. :D no, huumorilla pitää ottaa nyt sillä synnytyksessä ei naurata. ;)

Joo oon mä miettinyt kaikkea äänellisistä liiketunnistimista valvontakameroihin :) tosin eipä välii ku viimeks pojat jäi kii nii toisen isä (ei kylläkää naapuri) naureskeli vaan et pojat on pooikii heh heh lapsensa kuullen!!! Et ei ihme jos pennuista kasvaa tommosii :(

Joo siinähän tuo onkin kun meidän sekä naapureiden tontit rajoittuu semmoseen pitkään kallioon misssä lapset tykkää leikkiä niin ovat sielt viskoneet ne kivet..en edes tajuu miten jaksavat ja varsinkin kun ne kivet oli sinne viime vuonnaki raahaamalla raahattu..Muutoin kallio antaa kyl mitä mahtavimman yksityisyyden tontille :)

Ei jumankauta mitä toimintaa rrunner133!!! Mä pistäisin ne pennut maksamaan uuden valokatteen ja keräämään joka jumalan kiven pois terassilta! Voi että miten mua alkokin oikeen vituttaan sun puolesta!
Meillä on tilanne vaan naapurin kissojen kanssa. Saan niitten pikkuperkeleitten paskoja siivota harva se päivä hiekkalaatikon luota tai terassin nurkalta. Nyt onkin kissanloukku etsinnässä. Kerrankin jos joudun hiekkalaatikosta niita kakkoja keräämään, niin laitan laskun uusista hiekoista naapuriin.

Huh, kun nousi verenpaine....

Pahoittelut kielenkäytöstäni...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Turvonnut olo jatkuu edelleen täällä ja terkkarin puntari näytti jälleen reilun kilon tulleen viikossa lisää. No jalat ja kädet ihan turvonneet, viikkoon en ole sormusta enää änkenyt sormeen. Vettä litkin ja ananastakin olen yrittänyt syödä, muuta teetä en juokaan kuin vihreää eli kaikkea olen yrittänyt jotta nestettä ei kertyisi enää lisää. Tämä lämpötilakin varmasti vaikuttaa asiaan.
Muuten kaikki neuvolassa hyvin, verenpaine ensi mittauksella ok, vauva terkkarin mukaan kiinnittynyt ja sykkeet hyvät. Pienoinen liikkui aikas paljon kun sykkeitä kuunneltiin :)
Edelleen silloin tällöin kivuliaampia supistuksia, mutta ei mitään tajun kankaalle lyöviä. Mulla on näitä supistuksia lähinnä öisin, mitenkäs teillä muilla?
Viime yökin meni supistusten, potkujen ja niska/hartia/selkäsärkyjen siivittävänä, joten nukuttua ei juurikaan saanut. Pitää ottaa päikkärit kuhan olen kasvissosekeiton saanut väsättyä ja syötyä.

Illalla katsomaan kummipojan kevätjuhlaa! :)
Niin ja vuosiakin tulee täytettyä tänään, ja meidän loppujen kesämasujen asukeista tuleekin sitten joko kaksosia taikka rapuja :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Neuvolassa taas käyty:Rv 36+6,painoa +600g/vk, Hb 132,pissa puhdas, paineet 129/80, sf 35(eli yläkäyrän yläpuolella mennään)Sokeriseuranta ok.Liikkeet ++, sykkeet 135, ilmeisesti rt, mutta todella todella ylhäällä. 1.6 ultra, jossa tarkistetaan koko ja miten päin neiti on. Terkka meinaa sano, että vaikuttais että neiti on poikittain, kun on niin ylhäällä ja alamasu on ihan tyhjäntuntuinen ja todella ison kokoinen vauva kai olisi.. :/ Voi prkl! Sitten jos vaikuttaa isolta, niin mahdollisesti ei päästetä yli lasketun ajan. Jännittää kovasti, menispä aika nopeesti, että pääsis sinne ultraan pian...Muuten kaikki hyvin ♥

Aurinkoista päivää mammoille!

Rv 37 ja jäljellä äippäpolikäynti, täällä käydään myös ns. synnytystapa-arvioinnissa jos edellisessä synnytyksessä on ilmennyt jotain poikkeavaa. Nyt kuivaa vauvan vaatteita pihalla ja mietityttää kumpi tulossa, selviäispä se ultrassa vielä :)

Aiim:  Täällä noita kipeitä supistuksia tulee jo pitkin päivää ja varsinkin kun lähtee kävelemään niin joutuu oikein pysähtymään välillä. Ei oikeastaan yöllä. Paitsi tuota menkkajomottelua on selässä ja mahassa välillä. noi liitokset on ruvennut särkemään oikein urakalla ja yöunista ei tule enää mitään vaikka kaksi tyynyä päänalla ja yksi jalkojen. Kääntyminen sattuu ja kaikenlainen liikkuminen. Joten väsymys on ihan huipussaan nyt. Toivon todella että vauva alkaa syntymään piakkoin. 
Turvotuksia on kanssa käsissä niin että sormien nyrkkiin puristaminen sattuu ja jalat ovat niin paksut että kesäkenkiä en meinaa saada jalkaan. 

Huomenna poksuu rv 39 ja sen kunniaksi on taas neuvola. Voi kun jäisi nyt viimeiseksi kun hirvittää tuo painon nousukin. Tai siis viimeiseksi ilman vauvaa. Mielelläni sitten seuraavan kerran menisin jo pikkuisen kanssa. 

Takaisin