Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Täälläkin poksutaan, tänään 38+0. Limatulppa irtos viime viikon maanantaina, eli ei tod. enteilly mulle lähellä olevasta synnytyksestä :D  Sinänsä jänittää kun joka kerta ultrassa painoarvio on kyllä oikeilla viikoilla, mutta päänympärys kaksi viikkoa enemmän, eli nyt olis siis meiän vauvan pää sellainen kun 40 viikkoisella. Jättipää, kiva odotella synnytystä :D  Supistuksia tulee satunnaisia, mut ei mitenkään mainittavan kipeitä. Niitä sukkapuikkokipuja on aina välillä, mut just yks kätilökaveri sanoi ettei ne vissiin olis mitään valmistavia, luokittelis ennemminkin liitoskivuiks.. tiedä sit mistä johtuu.

Liitokset täällä on ollu ihan helvetin kipeet. Häntäluun molemmin puolin tuntuu kun olis lantio halki. Sängyssä kääntyminen on yhtä tuskaa, käsillä on autettava jalat ihan koukkuun että voi hitaasti kääntyä ensin selälleen, sit varovasti hilata takapuolta toiselle sivulle ja sit edelleen jalat koukussa keikauttaa kyljelleen. Hankalaa, ja melko huvittavaa sillon kun aviollisia velvollisuuksia ollaan touhuamassa, "venää hetki kun vaihdan asentoo", siin on erotiikka kaukana :D  Panadolia menee päivässä vähintään 2 x 1G. Sinänsä, hoituu flunssan lääkitys siinä samalla. Yli viikon ollu kaamee nuha ja lauantaista saakka sit yskää. Ja yskiminen pelottaa kun sattuu keuhkoputkeen ja kurkkuun niin vietävästi.

Taas vuodatusta :)  Mut ihanaa on kun lapset on lomalla ja saa niiden kanssa olla ja touhuta minkä jaksaa. Tyttö (11v) auttaa ihan mielettömästi, just meni laittaa pyykkikoneen päälle <3  Poika lähti viimeiselle päiväkodin kevätretkelle vaikka hoito jo loppuikin, mut nää jotka on jo kesäloman aloittaneet sai lähtee mukaan. 5 vuotinen päiväkotiura on pulkassa ja syksyllä alkaa sitten eskari.

Täällä alkaa monella olla h-hetki lähellä  itellä saattaa mennä vielä kuukausi ennen kun saa oman nyytin syliin.

Voimia ja pikaista paranemista kesämasu!

Torstaina olisi neuvola ja toivottavasti sf-mitta olisi kasvanu koska muuten pitää ilmeisesti tutkia onko kaikki pikkusella hyvin. Muuten täällä olla voitu ihan hyvin kunhan muistaa ottaa rauhallisemmin. Toisinaan tulee paljon harjoitus suppareita ja muusta ei ole vielä tietoakaan

Tänään napsahti 39+0 mittariin! Mut mitään merkkiä ei jakautumisesta oo. Ainoot infot asiasta on sukkapuikkokivut niitä on nyt tullut parina iltana peräkkäin ja on pistänyt kyllä ähkimään.
Eilen illalla poksahti mahassa oikeen kunnolla jotkut teistä on niistä maininnutkin mut en muista mistä se johtuu?
Huomenna ois taasen neuvola mut luulenpa et siel ei mitään uutta tuu.
Olo on ihan hyvä, saan nukuttua hyvin mitä nyt vessassa käyn parin tunnin välein mut uni tulee kyl samon tein kun sänkyyn pääsen. Toisina päivinä maha on sen verta "kipee" et menee sohvalla kököttäessä ja välillä voi vipottaa menemään niinkuin ei raskaana oiskaan, vauhti on kyl hidasta.
Ei vaan jaksais oottaa kun haluais pikkuisen (kuitenkin kerkii kasvaa isox ) jo syliin.

Hips ja hei, eipä täälläkään vieläkään mitään sen ihmeempää kuin kasvavia kipuja.. Aamulla lähdin ilman koiraa pellonlaitaa kävelemään, aurinko paistoi ja ihastelin kukkia ja perhosia. Mutta tuo kävely alkaa olla tosi hankalaa, vähän väliä vihlaisee niin häpyluussa, että on pakko pysähtyä, vauva muljuu tosi alhaalla ja supistelee tosi herkästi. Tuli sitten pellonlaidalla vähän ääliömäinen olo, että miks mä tahallaan menen paikkaan, jossa ei ole ohikulkijoita ja mitä jos akku juuri loppuu kännykästä?? Ei kun lyllertämään takaisin... :) Parina yönä olen jo odotellut lähtöä, kun on illalla supistellut jo tosi hyvin ja kipeämmin ja pidempään. Mutta ei mitään, oon valvonut ihan turhaan ja ollut sitten vaan älyttömän väsynyt.. Viime yönä hermostuin niin, että otin panadolin ja nukuinkin sit tosi sikeästi aamuun asti. :) Alkaa olla jo niin tukala olo tän mahan kanssa, että saisi jo tullakin! :) Mies lähti just hakemaan autoa korjaamolta, on lisännyt vähän yllätys momenttia. Toivotaan, että nyt toimii! No, enää 10 päivää LA:han! :D Jaksamista kaikille!!

Neuvolasta kotiuduttu ja vauva siellä jo kolmatta viikkoa pää kuopassa ja muka tulossa mutta kanavaa edelleen 1-1,5cm tosin todella pehmeä ja vauvan päähän ylttyi koskemaan. :D Sanoi sitten vaan että kuhan ne supistukset tulisivat kunnolla niin ei varmaan kauan mene kun vauva maailmassa. JA sehän tässä tosiaan jännittääkin kun mies vielä töissä. 

yliaikaiskontrollista: perjantai aamusta menen sitten äitiyspolille(jos ei ennen sitä synny) siihen kontrolliin jossa laitetaan käyrille hetkeksi ja sitten lääkäri ultraa vauvan koon, istukan, ja oikeastaan tutkii kaiken mm. tekee hieman ronskimman sisätutkimuksen että jos se sitten pistäisi asiat rullaamaan. Neuvolantäti sanoi että kannattaa sitten varautua jo jäämään osastolle. Riippuen tilanteesta, jään tosiaan sitten jo osastolle jossa kypsytellään tuo kohdunkaula(tai jos kaula hävinnyt niin puhkaistaan kalvot) tai sitten odotellaan vielä päivä,pari ja katsotaan lähteekö tulemaan itsestään. Minulla kun on tuota kovaa turvotusta jaloissa ja jokapäiväistä supistelua mikä on jo kipeetäkin niin todennäköisesti jään jo sitten sairaalaan. Että varmaan viikonloppuna saa nyytin syliin viimeistään. 
Mutta tämä jos mikä on ollut todellista odotusta. 
Tsemppiä kaikille muillekkin viimeisillään olijoille, kyllä ne tosiaan sieltä tulee jossain vaiheessa. 

kesämasu: Hih, kuulostaa tuo sängyssä kääntyminen NIIN tutulta.  Seksiä ei edes tee mieli enää kun ei vaan taivu eikä pysty kääntymään niin makaa siinä sitten vaan kuin valas konsanaan.  

Huoh. 2 päivää laskettuun..
Eilen tosiaan tuli 2h ajan kipeitä suppareita 5min välein, mutta sit loppu. Yöllä vähän toivoin vesien menevän tai suppareiden jatkuvan, mutta ei tietenkään :D
Yhdyn teihin moneen muuhun, että alkaa jo tää odotus riittämään... Mut harmi kun se ei ole itestä kiinni, et milloin ois valmis synnyttämään :D VALMIITA ois varmaan jo monetkin :P
Mieskin on jo ottanu sen kannan et LA:n yli mennään...... Vaikkakin on testattu niitä ässiä ja vadelmanlehtiteetäkin ja ei mitään. En mä usko kyllä että ne oikeesti auttais, paljolti riippuu varmaan siitäkin, kuinka osaa rentoutua (koska eikös juuri yöllä rentona ollessa synnytykset monesti käynnisty?!?!). Ainiin, mut Ruotsissahan kuulema yks ässä on SKUMPPA :D Eli mites ois? Lasillinen kuoharia hmmm? Eiköhän toikin liity vähän siihen, et pieni määrä alkoholia pistää kehoa rennoks?..

ps. Jätin turhat sokerit pois rv 35 tienoilla ultran takia (kun poika oli jo silloin kookas), mutta mitä lähemmäs ollaan tätä viimeistä viikkoa tultu, sitä enemmän oon ruvennu lipsumaan :/ Eli odotettavissa siis varmaan lähemmäs 5 kilonen "pikkuinen".. UPS.

Täällä poksuu kanssa, 38+0 ja olo alkaa kieltämättä olemaan jo "valmis" :D nyt on alkanut olemaan menkkamaista kipua, eilen oikeen tosi paljon, mutta supistuksia ei oo ollut eikä mitään muita merkkejä synnytyksestä. Eikä oo kyllä laskeutunut vielä, sen verran korkeella on toi masu vieläkin :S mut raivotarjonnassa ja pääalas päin sentään vauva on ollut jo monta viikkoa. Ja liikkuu ihan älyttömästi <3 se on hyvä vaikka haittaakin unta jne. mutta ainakin tietää että kaikki on kunnossa. Mulla on alkanut kans olee turvotusta, onneks säät suosii nyt meitä kesäkuun odottajia helteet tästä nyt vie puuttuiskin..
Vähän jännittää kun mulla on taas tänään äitiyspoli käynti kun maksa arvot on alkaneet vähän nousta, että mitä ne siellä sanoo, ilmeisesti käynnistetään (ensi viikolla?) jos kovin nousee, mua ei kyllä haittais se käynnistys kun vauva on nyt vissiin jo aika kookas, lähemmäs 4 kiloa! Tarvis varmaa kans tajuta jättää sokerit pois
Niin ja ONNEA munkin puolesta kaikille jo vauvansa saaneille! :) niitä varas lähtöjä olikin vähän viimekuussa, nyt onkin sit ollut hiljasempaa kun tuli kesäkuu,kaikilla tuntuu menevän yli ajan..Vitsi kun ei itse malttais kans millään enää odottaa!!

Tänään olisi sitten rv41+2 ja huomenna mennään sitten äitiyspolille ja mietitään sitä käynnistämisen mahdollisuutta. Näyttää siltä että meidän vauvalla on kaksio ja liian hyvät oltavat että ei ole ilman käynnistystä pihalle tulossa. Ja tämä mamma rupee olemaan hieman väsynyt jo näihin kipuihin ja turvotuksiin. Proteiinitkin oli jo hieman plussalla, mikä kyllä voi johtua noista eritteistä mitä tulee kohdunkaulantuntumasta kun paikat kypsyy mutta ei kuulemma vieläkään mitään hätää sen suhteen ,sanoi terkka.
Mutta huomista odotan siis jo aivan innolla vaikkakin hieman jännittyneenä.! Ihanaa jos nyt sitten jo saisi vauvan syliin. Ja mikä ihaninta, saan sen syntymäpainoarvionkin sitten samalla kun lääkäri ultraa niin tietää minkä kokoista vauvaa sieltä sitten työntää pihalle. 
Mutta joskohan tämä jäisi sitten viimeiseksi päivitykseksi ja seuraavan kerran laittelenkin sitten syntymäilmoitusta...emoticon

Toivotaan mamma 1/11, että seuraavaksi saat päivitellä vauvauutisia <3

Tänään oli aamulla neuvola ja kaikki ok. Nyt sain jopa painoarvion, 3,2 kg tällä hetkellä. Eli ei onneksi mikään jättiläisvauva:) Tänään 38+0 . Esikoinen syntyi 38+1 jännitystä ilmassa siis. Raskaus edennyt ihan samalla kaavalla, kuin ensimmäinenkin. Painoakin oli nyt saman verran mitä esikoista synnyttämään mennessä:) Viikonloppuna oliskin hyvää "joutoaikaa" synnytellä. Miehellä ens keskiviikkon töitä ja sitten alkais loma. Olen "pestannu" apujoukkoja kotiin miehen työpäivien ajaksi, jos tulee äkkilähtö sairaalaan niin on tytölle vahti valmiina.

Kamalasti on väsyttänyt, kun yöherätysten jälkeen ei oikein saa unta:( Vihlomiset sattuu ihan piip piip paljon, että olen miettinyt miten pirusti synnytys sitten sattuu, kun noi vihlomiset ovat jo  aivan kauheita. Viimeksi en kerennyt ottaa muuta apua, kuin ilokaasua ja olihan ne kivut jotain niiiin kauheita, että meni ihan tajunnan yli. Ponnistus vaiheessa meinasinkin nukahtaa supistusten välissä, kun ei sattunut:D

Mamma1/11 tsemppejä huomiseen :) Tai sitte käy niin, et pääsetki tänään vielä synnyttämään :D

Täällä tänään LA ! Mut ei mitään tuntemuksia, et ois lähtö lähellä :D Vaikka eihän niitä välttämättä tulekaan.. Neuvolassa tänään terkkari puheli siihen malliin, et ens viikon aikakin tulis vielä käytettyä...... No, se jää nähtäväksi. Täytyy koittaa pysyä positiivisena, että kyllä tää täältä vielä jossain vaiheessa tulee :D Ainakin kesäkuussa syntyy, se on varma :D
Olo on ihan jees, nukuttuakin nyt saanu paljon paremmin, et vessaankaan ei oo tarvinnu herätä ku kerran yössä!!! Ihanaa! Ja nyt kun on viileempää, ni turvotuksetki on vähentyny!

No nii.. Täällä kans tänään 38+0 viikko. Eilen olin lääkärineuvolassa, ja siellä sanottiin lupaavasti, että kohta kyllä varmaan syntyy.. Kohdunkaulaa oli jäljellä enää vaan n. 1cm ja pehmeenä oli. Ja vauva on ollut jo hyvän aikaan alhaalla. Kiinnitymisestä ei täl kertaa puhuttu mitään, mut mut... Mä niin jo kans odotan, et pääsis lähteen sairaalaan pe-su ajalla :) .
Tänään on kyl taas tultu siivottua ja ähkittyä. Tai kokonaisen viikon verran jo. Kaikki komerot ja kaapit pesty ja siivottu ja tänään oltiin mattopyykillä. Kyllä tällä menolla luulis tulevan :D .
Viime yönä olin kyl niin valmis jo lähtemään. Ei olis millään saanu unta, nukahdin vasta joskus viiden jälkeen ja tietysti häjylikka herätteli jo seiskalta :) . Ihana <3 .
Ei erikoisemmin ollut supistuksia, samas määrin. Mut emmä muista, et niit ois aikasempien synnytysten kans ollu niiiiiiiin paljoa ennen.

No eikä tämä tästä kohta selkeenny. Onnea paljon vauvoista ja kihlauksista :) <3

Tänään poksu 37+0 ja lääkäri/neuvollassa tuli käytyä. Sf-mitta oli 35 ja kohdunkaulaa oli 0,5cm jäljellä. Ensi viikolla sitten uudestaan neuvolaan...Saas nähdä milloin tämä pikkuinen päättää syntyä.

mulla on ollut näilläkin viikoilla neuvol kahden viikon välein, vaikka olen muistavani että edellisten kanssa olis jo ollut viikon välein :O

huomenna on siis seuraava neuvola ja epäilen että vauva ei ole vieläkään kiinnittynyt ja syntyy joskus kaksi viikkoa lasketun jälkeen. jotenkin ärsyttävää käydä täällä vaan kirjottelemassa supistuksista ja siitä kuinka mitään ei tapahdu, niin parempi purkaa tuntojaan tänne kuin kiukutella viattomille kanssa asujille.

Tänään 39+5 eikä ainakaan vielä ole mitään ihmeellisempiä tuntemuksia....lueskelen täällä muiden fiiliksiä ja jo syntyneiden listaa jokapäivä ja kärsimättömänä odottelen omaa vuoroani...mulla kanssa jo noin parin viikon ajan sukkapuikkokipuja...välillä menkkamaista jomotusta...toinen jalka 24/7 turvoksissa..blaah....olisin jo niin valmis lähtemään synnärille ja tapaamaan vauvaa =) <3

Kävin synnytystapa-arvioinnissa 36+5 eli kolme viikkoa sitten ja silloin kohdunkaulaa jäljellä 3 cm eikä paikat ollenkaan pehmentyneet....nyt toivon että, näin ei enään olisi...neuvola sanoi että, nuo menkkamaiset jomotukset + muut kivut ovat vain oire paikkojen kypsymisestä....joten näiden jomotuksien jälkeen ei sitten varmaankaan ole enään paljoa kohdunkaulaa jäljellä!! =D

Toivotan kaikille niille joiden laskettu aika on ovella tai mennyt jo, erittäin vauvarikasta loppupäivää sekä niille joilla vielä hiukan odotusaikaa jäljellä tsemppia loppuviikkoihin/aikaan =)

Taidan ruveta imuroimaan....sen jälkeen muute siivoamaan ja illalla kunnon löylyihin ;) jos sitte sais tulla päivittelemään vauvauutisia!! <3<3<3<3

neuvolassa käyty. sf-mitta oli tippunut 34->32cm, johtuen siitä että vauva on laskeutunut lisää, vaikka ei ole vielä kiinnittynyt.(arvasin.) muutenkin kaikki oli ok, liikkeet ja sydänäänet ok. 

heräsin tänään jo 3:30 aamulla, enkä saanut enää millään unta, siinä mä makoilin sängyssä tai laahustin pitkin kämppää tylsistyneenä kunnes kuuden aikaan päätin keittää jo aamukahvit. heräsin eilenkin samoihin aikoihin, mutta sain sentäs unta tunnin kuluttua. 

kysyin myös miksi mulla on neuvolakäynnit vaan kahden viikon välein, niin, se kuulemma on tollai uudelleensynnyttäjillä. aina oppii siis uutta.

Täällä mennään viikoilla 38+3 ja eilen oli neuvola: pissa puhdasta, painoa oli tullut 1260g/vko (osa varmasti turvotusta), paineet hieman koholla, hb hieman laskenut ja sf-mitta oli kasvanut puolella sentillä.
Vauva on jo kiinnittynyt, lähtökuopissa!!  Alkoi mun neuvolatätikin ihan jännittämään, että nähdäänkö ensi viikolla ku, oli tuossa alkuviikosta kipeitä supistuksia (ja viime yönäkin tuntui muutama) ja kun vauvakin on kiinnittynyt! Noi kohonneet paineetkin voi kuulema enteillä synnytystä... jos vaikka viikonloppuna pääsisi tosi hommiin...?!?! Ja on noita vihlaisujakin tuntunut ja sitä menkkakipuilua...

Illalla viedään tytöt mummilaan yökylään niin ehditään (toivottavasti) vielä viettämään kahden keskistä aikaa miehen kanssa ennen kuin alkaa uudet "rumbat"! Joko mennään ulos syömään tai sitten vain köllötetään kotona isojen karkkipussien kera.

mint85 eipä mullakaan ole ollut loppuaikana viikoittain neuvola. Viikoista 30 alkaen on ollut kahden viikon välein. Ensi viikolla olisi sitten ensimmäisen kerran viikon välillä.

Mamma1/11 oletkohan jo saanut nyytin syliin.. jännittävää...?

Täällä tänään 38+3 ja neuvola oli tänään. Paino oli  +210g/vko eli ihan ok, turvituksia on kohtalaisesti, nilkassa kuitenkin muoto vielä :)  Paineet oli kans vähän kohonnu, 114/84 kun se tähän asti on ollu 105/74 luokkaa, ei siis mitenkään huimasti kohonnu, mut vähän :) 
Pissa oli puhdas, viimeksi otettu streptoB oli negatiivinen, onneksi :)  Sf mitta oli huimat 38cm!! Tosin menee ihan sillä mun käyrällä, todennäköisesti edelliskerran notkahdus johtui vauvan asennosta. Pää on napakasti kiinni mut silti peppu on korkeella, saa nähdä kuin pitkä poika sieltä oikein tulee :D

Noista sukkapuikkokivuista, mulla kans ollu nyt muutaman päivän sellaisia et ihan kun puukkoa käännettäis tuolla alaosastossa, ihan hirvittävä kipu. Mut mitä oon aiheesta kyselly ja lueskellu, ne ei olis mitään valmistavia juttuja. Siellä vaan vauva on jo niin alhaalla ja kun päätään puskee niin osuu johonkin hermoon, ei siis avaa tai pehmennä kohdunsuuta. Menkkakivut sen sijaan käsittääkseni on kypsyttäviä kipuja vaikkei varsinaista kovaa supistusta oliskaan, mut ne olis kuitenkin sitten jotain aikaansaavia. Tiedä häntä, kaiketi yksikään vauva ei mahaan oo jääny joten jossain vaiheessa jotain kypsyttävää tulee varmasti :D

Mä oon ihan varma et mulla on häntäluun vieressä olevassa rustossa, joka siis kiinnittää sen perseluun häntäluuhun, joku halkeema! Se on niin vietävän kipee et ei mitään järkee. Kävely sattuu, istuminen sattuu ja makaaminen sattuu. Kotia pitäis siivota, mutta kun kaikki kumartaminen ja liikkuminen on työn takana, on tahti niin hidas että muut ehtii sotkee sitä mukaa, todella palkitsevaa siis. Ehkä tää(kin) tästä. Sit kun vauva on syntynyt niin toivottavasti paikat palautuu nopsaan. Mun tuurilla tietty repeen selkärankaan saakka ja saan häntäluun murtuman ja kaikkee muuta et oon ihan rampa seuraavan puoli vuotta.

Josko tää avautuminen taas riittäis. Pyykin laittoon ja sit imuroimaan. Heipat vaan taas :D
Niin ja ihanaa viikonloppua kaikille :D

Täällä rv 41+1. Laskettu aika 1.6. tuli ja meni.. 
Maanantaina vika neuvola, silloin soitellaan tyksiin käynnistysaikaa varten.. kuulemma 15.6 viimeistään sit vissiin käynnistetään jos ei oo vauva päättäny tulla sitä ennen.

Olo on ihan hyvä, polvet vaa rutisee ja ovat tosi kipeet. 

:)

Hipsheij naikkoset.

Maanantaina se sitten on. H-hetki. Melkosen hurjaa.. :)

Onnea tuhannesti kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä niille joilla koitos on vielä edessä! <3 :) Kyllä me naiset vaan ollaan melkosia pakkauksia!!

Tyksissä nähdään ensviikolla, ne jotka sinne eksyy \o :)

Takaisin