Kesämasujen toinen kolmannes

Tervetuloa mukaan Netta :) 

Täälläkin joulu meni kivasti syödessä. Makea ei maistu minullekaan ja ruuastakin tulee todella pian kylläiseksi, vaaka näyttääkin vähän putoamisen merkkejä, mikä siis on mun kohdallani ihan positiivinen asia, tavoite oli että joskoi paino pysyisi suunnilleen samassa niin vois laskee laihtuneensa kun vauva syntyy :))

Minä itse en oo painajaisia nähnyt, mutta mies on. Lähes joka yö ja tosiaan useamman eri painajaisen. Lukaisin odotuskirjasta isän 16. raskausviikon ja siell' sanottiin että isän painajaiset ovat tiedostamatonta valmistautumista synnytykseen ja isyyteen. Sinänsä huvittavaa että se tapahtuu alitajunnassa, mies nimittäin oli (on) tätä raskautta vastaan. "kun kerran on kaksi tervettä lasta miksi ottaa taas riski" plaaplaaplaa... lopullisen päätöksen vauvan tulosta tein minä ja enemmän kuin tyytyväinen olen, ja ihanaa elämää meillä elellään emoticon

Helinä-Maria: Onneksi tuo raskausdiabetes on eri asia kuin oikea diabetes. Vaikka joutuisi insuliineille, saa piikityksen lopettaa yleensä synnytykseen. Kaiketi riski todelliseenkin diabetekseen on suurentunut, mutta raskausajan diabetes poistuu kun raskaus päättyy.

Kaikenkaikkiaan tää viikko on ollut melko mainio. Maanantaina en ottanut enään yhtään särkylääkettä (hammasvaiva..) eikä vuotoja oo ollu maisemissa. Leppoista saikkuilua nyt sitten tämä viikko ja ens maanantaina töihin. Odotan kyllä jo sinnekin pääsyä, niin ihana paikka se on :))

Heipparallaa! Voi kun monella on alkanut tuntua jo liikkeet. Täällä ei tunnu mitään vaikka miten yrittäisi kuunnella. Tosin viikkojakin on vasta 14+1, joten ei niitä taida olla vielä hetkeen odotettavissakaan, ensimmäistä odotellessa. Pahoinvointi ja ällötys on nyt hellittänyt hieman ja jopa suklaatakin olen syönyt, mikä oli ihan ehdoton ei monta viikkoa. Mie soitin eilen yksityiselle lääkäriasemalle saanko tulla tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa. Jotenkin kun oireet alkaa hävitä ja liikkeeitä ei tunne, niin tulee edpätodellinen olo, onko siellä enää ketään. Höpsö kun olen, niin halusin käydä varmistamassa. Ajoin sitten kesken työpäivän naapurikaupunkiin ultraan. Siellä se "piipponen" veti taas sellaista kuperkeikkaa että hyvinkin elossa ollaan :D Yllätykseksi käynti ei maksanut mitään. Kätilö totesi että ei hän tästä pienestä tsekkauksesta mitään veloita ja sain vielä muutaman ultrakuvan mukaankin :) Mahtavaa palvelua, tuli niin hyvä mieli. Jännä huomata miten mieliala liikkuu niin herkästi. Pahamieli tulee hyvinkin herkästi, joskin myös iloinen ja onnellinen fiilis on pienestä kiinni. Joka päivä sitä jaksaa miettiä miten ihmeellistä tämä kaikki onkaan.

Piipponen sai myös ensimmäiset joululahjat. Pienen pieniä vaatteita ja Minun kirjani.  Mites teillä? Toiset on hankkineet jo varusteita vauvalle. Myö ei olla ostettu vielä yhtään mitään. Vauvan huonetta pitäisi (saa) alkaa kohta suunnittelemaan, ihanaa. 

Sokerirasituksesta ei ole vielä neuvolassa puhuttu mitään, mutta se on kaiketi edessä kun alkaa tuota ikääkin olemaan ;) 

Onko kukaan aloittanut tai aloittamassa mammajoogaa? Meillä sellainen alkaa tammikuun alkupuolella ja olen innolla menossa. Kuntosalilla olen käynyt nyt harvakseltaan, kun en oikein ole tiennyt mitä voisi tehdä. Onneksi hyvä ystäväni on saanut personal trainerin lisenssin ja hän lupasi minulle tehdä ohjelman kun ennen joulua vihdoin kerroin että kesävauva olisi tulossa.
Kävelylenkillä olen käynyt mutta viime aikoina kun tuo sää on ollut ihan peestä, niin sekin on ollut helposti välteltävissä. Ja vaa´an lukemat senkun paukkuu.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mamma1/11  : Mä en kans insuliinia tarvinnut kakkosraskaudessa.
Ja toki hyvä että pitävät huolen mutta jotenkin rassaa se että aina o jotain naputtamista jostain, pitäis varmaan koittaa väsyneenä katsoa asioita POSITIIVISEMMIN :D

TIRRI: vihdoinkin, sinullakin ;) Mä heräsin moneen otteesee viim. yönä pissalle ja pikkusen riehumiseen, kovasti jo odottelen josko rupeis tuntumaan kädellä nuo potkut :)

Lilypie - (OGUP)

Helinä-Maria, juu, vihdoinkin \o/ koko päivän on tänään ollu hirveet jumpat menossa =) kesken palaverinkin alko niin naurattaan kun Täpinä pisteli menemään! Tais glögistä ja suklaakakusta saada hyvin virtaa *hih* ja huomasin autossa, että tämä kakkonen reagoi selvästi mun lauluun ja alkaa potkia enempi. Eihän vauva sitä vielä kuule, mutta ne värähtelyt varmasti tuntuu, neste kun niitä kumminkin vielä voimistaa entisestään. Esikoinen ei koskaan mun lauluun oikein raskausaikana reagoinut, vaikka kuinka yritin. Autossa hoilotan vähän väliä jotakin biisiä radiosta tai cd:ltä. Täytyykin alkaa noita esikoisen tuutulauluja opettelemaan hiljalleen, että voi niitä sit lauleskella Täpinällekin <3

TIRRI: mä tunsin mun ekan VARMAN jymy potkun töiden pikkujoulujen jälkeen kun menin ilalla nukkumaan.. Ajattelin et olisko se glögi sitten vaikuttanut asiaan ;) Kun join pienen lasillisen ja oli 4% HUVITTAVAA ;)

ÄippäpakkausASIAAA..
Mä pähkäilen pakkauksen kanssa, kuinka moni meinaa ottaa pakkaukse??
Mä en kauheesti oo säästelly mitää tyttöjen vanhoja ku ajattelin ettei meille enää pikkuista tuu :D
Nyt mietin et säästääkö noit 80 koon kakkosen vaatteita, esikoisen kanssa otin pakkauksen ja siitä riitti aika pitkäksi aikaa vaatteita... tokan kanssa otin rahana ja ostin sillä tarvittavat. Nyt jos poika nii pakkaus olis mallillaan.. Miten edes osaan mennä kauppaan poikien puolelle kun kaks prinsessaa tässä nii pitkää pyöriny <3

Lilypie - (OGUP)

Äitiyspakkauksesta: Mä pohdin ihan samaa, että oottako vai eikö ottaa. Esikoiselle otettiin ja toiselle rahana. Mutta me ollaan annettu melkein kaikki pienet vauvan vaatteet eteenpäin kun ajateltiin että lapsiluku on nyt täynnä, joten pienille vaatteille olisi kyllä käyttöä. Toisaalta kylpylämpömittari, hiusharja, kynsisakset yms kyllä löytyy. Onneks tässä on vielä miettimisaikaa.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, enkä usko että tehdäänkään ennenkuin laskettu aika alkaa olla ihan lähellä. Mä en vieläkään oikein osaa rentoutua ja luottaa että kaikki menee hyvin ja vauva tosiaan syntyy. Odottelen niin pelolla sitä rakenneultraa, että onko kaikki hyvin. Hankintoja sen verran pohdiskelin, että rintapumppu on ihan ykköshankinta, edellisen myin kaverille kun ajattelin etten sitä koskaan enää käytä. Mutta senkin ehtii kyllä hankkia vaikka viimehetkellä.

Äitiyspakkauksesta, mä en ole ihan varma otetaanko se vai ei. Jos ei oteta, ni sit tilaan ton Beibiboxin rokkibeibin sivuilta, mihinkä laitoin tuohon omaan ketjuun linkin. Vähän kahden vaiheilla olen kyllä, jos poika tulee niin pieniä vaatteita on enemmän kuin riittävästi. Toisaalta olis ihanaa ottaa pakkaus rahana ja ostaa sit kaikkea tarpeellista, kuitenkin esikoisen haalarit, makuupussit yms löytyy kaapista odottamasta, tuntuu jotenkin turhalta ottaa toiset =/

Täällä ollaan taas saikulla, toinen iso flunssa jo kuukauden sisään, ei kivaa  :/ yritin töissä olla mut nyt täytyy ajatella muutakin kuin itseään ja töitä, ja pikkuinen on kaikista tärkein, joten lepoa sit vaan kotona. Mitenköhän tästä saa itsensä kuntoon näiden flunssien jälkeen!?!
Ootteko harrastaneet mitä liikunta lajeja? Mä olen ollut jotenkin niin vauhko sen keskenmenon jälkeen, että nyt en ota mitään riskejä enkä oo juurikaan uskaltanut enkä jaksanut tehdä mitään :( paitsi kävelyä, mutta tän flunssan jälkeen on pakko ottaa itseään niskasta kiinni.

Pucci: Mä olen myös ajatellut mennä katsomaan mammajoogaa tammikuussa kun täällä jatkuu joulutauon jälkeen, en oo kyllä koskaan käynyt joogassa mutta salin sivuilla luki että ei tarvi olla mitään kokemusta eikä käydä "joogakurssia", innolla odotan myös. Oon kanssa ennen käynyt salilla yms. mutta nyt en oo uskaltanut tehdä mitään, en edes juosta, mutta jotain on pakko alkaa uskaltaa tekemään jahka saan itseni terveeksi.

Mä kanssa täällä surkuttelen kun monella jo tuntuu liikkeet, ja mulla ei mitään :( tai en ainakaan tiedosta, tosin tämä on myös esikoiseni joten ei ehkä vielä kannata odotellakkaan...mutta kun ei malttais odottaa :) Mennään kanssa maanantaina yksityiselle ultraan kun haluan nähdä vauvan ja että kaikki on kunnossa <3 sitten seuraavalla viikolla onkin toinen neuvola ja rakenne ultra sitten helmikuun alussa. Kumpa aika menis nopeempaa :D
Meidän masukki sai myös muutaman joululahjan <3 Itse ei olla vielä hankittu mitään..

Äitiyspakkauksesta: Aijon kyllä ottaa, koska tämä on ensimmäinen ja kaikki on uutta, ja odotan oikein että pääseen hypistelemään sitä pakkausta :)

Hyvää loppuvuotta kaikille, kohta alkaakin jo sitten meidän vuosi 2012 <3

Hibiscus : Milloin sul o se rakenneultra??
Mua vähä pelottaa kans, vaikka ekas ultras kaikki ok.. Näin nii kauhee painajaisen, et hyi..
(Olin menossa ultraan unessa ja elämä pysähtyi siihen, raskaus olis pitäny keskeyttää)
Vielä kun jaksais kans sen 3-4 viikkoa ;)

Mä kans ajattelin sitä pumppua, mikä merkkinen o hyvä ja mitä hintaeroja o sähköisel ja käsipumpulla??
Itel ei kauheesti kokemusta ku käsipumpusta ja hintaluokat hukassa ku oon aina lainannu kaverilta.
Nyt varmaan joudun hankkii uuden/oman.

Tirri : Musta kans tuntuu ottaa tavallaan turhaan vaik meile i oo mitää, PIENELLE. Mut henkasta saa kyl kohtuu halvalla hyviä ja halpoja pikku bodyja ja housuja jne..
Mä melkein se haalari takia ja unipussukan mut nykin vois jo ostaa varalle ja kirppareiltakin löytyy hyviä :)

Katjaana : Mä en oo kauheesti mitään erityistä tehnyt, kävelyä.. Oon nii poikki iltaisin nykyää työpäivän päätteeksi ettei oikee meina pylly nousta sohvalta ;)
Mulle kun vielä NEUVOLALÄKÄÄRI tuumas että heti työpäivän päätteeksi lenkille kävelylle kun ei se PPH:työ nii kauhee liikunnalista ole.. HUH.. eipä kyl se lääkärin työkään. :)

Lilypie - (OGUP)

Kiva kun kaikki alkaa tuntemaan liikkeitä! Itse myös joka päivä tuntenut nyt viikon ajan emoticon
Kunpa vaan rupeis tuntumaan vielä useammin päivän aikana ja voimakkaampina että pääsis mieskin ja hänen poikansa kokeilemaan. Pojalle kerrottiin jouluna ja oli aivan intona (5v.)
Oli äidilleen kertonut että "isin mahassa on vauva" <3

Äitiyspakkauksesta: Me ajateltiin myös ottaa. Minun ensimmäinen lapsi ja pojasta ei ole ihan kaikkea jäljellä niin ihan jo käytännön syistä. Olisin kyllä toivonut että pakkauksessa olis ollut hiukan enemmän väriä eikä vain tota sininen harmaa valkonen juttua.. Olihan siinä toki muutama keltanen läntti ja yhdet punaset potkuhousut mutta silti.. Innolla kuitenkin odottelen että pääsen pakkauksen kimppuun! :)

Mulla on ultra rv 21+0, luulenpa että jos siellä näkyy selvästi kumpi on tulossa, teen sitten päätöksen minkä pakkauksen otan. Mun mielestä toi kelan paketti on niiiiin poikamainen, että luultavasti jos näyttää tyttö olevan tulossa niin sen rokkibeibin paketin otan, katsoo nyt. Jompikumpi kuitenkin.

Illalla kun menin nukkumaan niin mietin että olikohan meissä yhtään kaksosten odottajaa, mutta siis Malendra ainakin. Tervetuloa mukaan kaikki uudet :)) 

Täällä on unirytmi ihan hanurista. Eilen en meinannut päästä sängystä vielä ysiltäkään ja tänään ei uni oo maittanut klo 4:30 jälkeen. Jonkinlainen tasaisuus olis ihan kiva. Tässä viimeisen viikon aikana on hiipinyt esiin uusi vähemmän miellyttävä oire jonka tiedän helpottavan vasta syn.sairaalassa, eli liitoskivut. Kaupassa menin kyykkyyn kun pojalle sovitin kenkiä niin johan alkoi juilia häpyluuta, ja ylös kun nousi niin hetken aikaa tuntu ku olis joku "pallo" jalkojen välissä. Vaikee kuvailla, mutta tunnistan kyllä vaivan ja odottelen vaan sen pahenemista. Vielä ei sentään tarvii tyynyjä jalkojen väliin :)

Ja vielä mikä ärsyttää, ihan sata varmasti aiemmin oon hentoisia liikkeitä tuntenut, mutta enpä enään. Kuulostelen ja kuulostelen mutta ei, hiljaista on. Täytynee maanantana töissä hipsiä käymään synnärillä taas kuuntelemassa onko sykkeitä..

Jokos muut on siivonnu joulun pois? Mä ajatelin tänään kerätä kaikki ja viskata kuusen pihalle. Tod.näk. jätän sen taas tuohon rappujen viereen ja asennan ulkovalot niin näyttää kivalta. sikälimikäli keksin kuinka sen saan pysymään pystyssä, viime vuonna painoin hankeen ja pysyi siinä kevääseen saakka.

kesämasu: täällä myös liitoskivut palanneet, mulla oli joskus marraskuussa jo, mutta ne sitten pikkuhiljaa kaikkosivat. Tänä aamuna sitten juuri häpyhuulta juilii aika ajoin. Näille viikoillahan ainakin jonkin opuksen mukaan niitä saattaa alkaa tuntumaan eli normaaliksi nämä lasken.
Itsekin olin tuossa viime viikonloppuna varma, että liikkeet tuntui, sitteen oli pari päivää ei mitään, mutta sitten eilen nukkumaan mennessä oli sellaista melskettä masussa, hentoa, mutta kuitenkin :) Kolmisen viikkoa rakenneultraan, toivottavasti nämä liikkeet alkaa tässä tuntua selvemmin niin ei tartte huolestua. Sulla on kyllä hyvä kun pääset näppärästi kuunteluttamaan sykkeet.

Onneks on lomapäivä, alkoi tuo töissä istuminen taas ottamaan selän päälle. Saatiin työnantajalta joululahjaksi viime perjantai ja tämä perjantai palkalliseksi vapaaksi. Mulla on sitten tässä viimisen kuukauden puolentoista aikana ollut vain yksi täysi työviikko! Ja ensi viikkokin on vajaa. Eikä haittaa yhtään ;)

Äitiyspakkauksesta: Me varmaankin otetaan se, vaikkakin kummallakin, miehellä ja mulla, on vähän toiveissa tyttö, mutta poikakin passaa sata varmasti jos sellainen näin esikoiseksi tulloo :) Onhan tuo vuoden 2011 äitiyspakkaus tosiaan aika poikamainen, mut jos tyttö on tullakseen niin en aio pukea sitä vaaleanpunaisiin nuttuihin. Tottahan toki jos sellaisia lahjaksi tulee niin käytetään, mutta itse en oikein diggaa väristä.

Mutta nyt pitää alkaa metsästää hammashoitopaikkaa johon pääsee parin kuukauden sisällä paikkaamaan hampaan ja sitten soittoa neuvolaan/terveysasemalle mammajoogasta, fysioterapiasta. Vielä en taida ilmoittautua perhevalmennukseen, sitten rakenneultran jälkeen uskaltaa. Ja kaiken tämän asioiden hoitamisen päälle menen leikkimään viisi vuotiaan siskonpoikani kanssa koko päiväksi :)

Hyvää uutta vuotta kaikille, taisinkin jo aiemmin viikolla sitä toivottaa :)

Helinä-Maria, juu meillä kun on ne esikoisen toppahaalarit ja unipussit ja täkit yms kaikki tallessa, ni en toisaalta tiiä kannattaako ottaa pakkausta sit kun sieltä jäis kamalasti käyttämättömäksi tavaraa =/ ja tosiaan kaupasta saa kuitenkin hyvin halvalla ihan uutta vaatetta sillä rahalla tosi paljon pienelle. Täytyy miehen kans jutella tästä, se kun on sitä mieltä että ilman muuta otetaan pakkaus. Täytyy sillekin vaan listata, että kuinka paljon kaikkea turhaa sieltä tulee, ja kun niistä ei sit saa kirppiksellä yhtään mitään kun kaikki myy niitä siellä...

Aamulla vessassa huomasin että nytpä vuotaa =/ ei isosti, mutta kuitenkin. Toisaalta on ehkä hyvä merkki, että se istukka sieltä hiljalleen nousee. Suurin kauhukuva mulla on että se ei nouse riittävästi...mutta liian aikaista nyt murehtia siitä! Kotiinhan en kyllä malttanut tänään jäädä, mulla kun on viimeinen työpäivä palkansaajana ennen yrittäjän uraa, ja läksiäislounaat työkavereiden kanssa ja kaikki...täytyy vaan illalla ottaa hissukseen ja levätä viikonloppuna =) eipä tää mun työkään kyllä rasittavaa silleen oo, ku persiillään istun suurimmaksi osaksi =D jännästi vaan tuntuu tuolla kohdun seurulla sellainen epämiellyttävä olo, vähän niinku tosi lieviä menkkakipuja olis. Varmaan se istukan irtoominen kuitenkin jotenkin tuntuu sit jonkinlaisena kipuna.Ärsyttää vaan, ku Täpinä on nyt sit samalla käännähtäny jotenkin niinpäin että liikkeet ei tunnukaan niinkun nyt parina päivänä koko ajan =/ ei mulla sinänsä nyt huolta vauvan voinnista ole mutta ärsyttää mokoma! Kun ne liikkeet tuo kuitenkin sitä varmuutta sit siihen että siellä ollaan ja hyvin voidaan!

Katjaana: Mä olen kans harmitellut, kun niin monet jo tuntee liikkeet ja mä en mitään :/ Parina päivänä pari viikkoa sitten, tuntui että "kupla" olis puhjennut alavatsassa mutta sen jälkeen ei oo tuntunu mitään :/ Mä kun myös ensiodottaja, niin normaaliahan se on ettei vält. vielä tunnekaan, mutta kyllä niitä jo NIIN kovasti odottaa!! :)
Mä en myöskään oo nyt pahemmin mitään liikuntaa harrastanut, muuta kuin koiran kanssa lenkkeilyä. Olin toissapäivänä Helsingissä shoppailemassa ja voi luoja kuinka selkää särki, väsytti ja jalat puutu :( ja viikkoja vasta 17 :o Huh. No, kaikkien odotus on tietty yksilöllistä...

Outoa, 3 viikkoa enää ja sitten ollaan PUOLIVÄLISSÄ raskautta :D uskomatonta :D
Musta tuntuu tai näyttää ettei vatsa ois nyt kasvanu yhtään (en oo mitannu vatsan ympärystää kylläkään kertaakaan...), mutta sitte taas toisaalta tuntuu että alushousut/muut housut rupee koko ajan vaan jäämään alemmas mahaa... :)
Meillä rakenneultraan aikaa tasan 3 viikkoa :)

Tirri : Kävin kattomassa sen ÄP-KAKKOSvaihtiksen :) Vitsi oli ihana, en edes tienny et tollaisa vaihtoehtoja o olemassa...  Olitko sinä kirjoittanu jonnekkin et teil siellä äp-pakkaus vastaa teil 165e?? Niin nopeesti vain luin sen :) Meil 140e
Nyt pitäis se si pian ottaa ennenku tarjous menee, vissii iha 20 viikol ei neuvolas sit kelan hakemusta tehä, ei muista enää
Noh kuitenkin ihana pakkaus ja meinaan ite innolla odottaa sitten kun sen kotiin saan :D Mulla muuten oli kans viim. viikolla ihan naatti olo ja oli menkkamaisia jomotuksia alaselässä ja alavatsassa, ihan uutta mulle. Nyt taas jokin hyvä vaihe kun ei mitään oo ollu, lenkillä oo yrittäny käydä iltasella ja o huomannu ku nivuset si heti kipeytyy.
Mullakin päiviä kun ei liikkeitä tunnu  mut si iltasella kun istahtaa nii rupee tuntumaan ;)

Lilypie - (OGUP)

Helinä-Maria, sama kait se summa on jokapuolella! Esikoista odottaessa jotenkin muistin lukeneeni että 165€, mutta voin hyvinkin olla väärässä tai sit sekin summa on kokenut inflaation =)

Heippa kaikki! Täällä ei liikkeitä tunnu, viikkoja 16 ja 3, esikoisesta tunsin vasta jotain 20 viikolla, että eipä kiirettä vielä, istukka oli sillon etuseinämässä, nyt ei vielä tietoa siitä.

Katjaana kyseli liikunnasta ja olen käynyt vesijuoksemassa ja aijon hankkia äippäuikkarit niin pääsee siihen asti kun tuntuu hyvältä :) Viimeraskaudessa jouduin luopumaan ratsastuksesta, se kuuluu minun "tätä en harrasta raskausaikana" -listalle, toiset tosin ratsastaa niin pitkään kuin mahan kans selkään pääsevät, mutta mielipiteensä kullakin.

Tuo rokkibeibin pakkaus on kyllä kiva, onkohan niitä kohta enään kun kaikki tilataan? ;)

Onko ihmisillä jo mammavaatteita käytössä ja miten on painonnousun laita?

Riksuke: odotellaan nyt malttamattomana sit vaan niitä ekoja liikkeitä, eiköhän ne sieltä piakkoin tule ja sitä varmasti kannattaa odottaa <3

Ei kans tunnu että kohta ollaan jo puolivälissä raskautta, täällä 5 viikon päästä, mihin tää eka puolisko tästä raskaudesta on mennyt!?! musta tuntuu että tää on kirjaimellisesti vaan yhtä odottamista :D aina kun saa jonkun etapin, niin parin päivän päästä jo odottaa seuraavaa..jotenkin ei vieläkään tajua että on raskaana, vaikka tuntuu se joka päivä todellisemmalta. Kai sitä sit jotenkin odottaa hirveesti jotain tältä raskausajalta, en tiedä. Tuntuu vaan että koko ajan pitäis tapahtuu jotain, eikä malttais millään odottaa :D

Laiskiainen: mä ajattelin kanssa uintia/vesijuoksua, jahka saan itseni kuntoon. Jotain on tehtävä koska muuten ihan laiskistuu ja painon nousua (turhaa) pelkään. Mä en oo tutustunut vielä äitiysvaatteiden ihmeelliseen maailmaan, koska masu ei oo kasvanut niin paljoo vielä, vaikka kivasti onkin pyöristynyt :) omat housut menee vielä kumilenkin avustuksella ;) sain kyllä kavereilta kasan äitiysfarkkuja ja housuja, mutta ne on vielä liian isoja. En hokannut muuten edes tota, että tehdään äitiysuikkareita!! :D tarvii lähtee h&m:lle katsomaan vähän äitiysvaatteita, jahka tulee tarvetta. Paino vaihtelee täällä hurjastikkin, nousua on n. 2 kg johtuen pitkälti ekan kolmanneksen jäätävästä ruokahalustani :D ja nyt en ole siis päässyt liikkumaan kahteen kuukauteen kunnolla. Eiköhän se siitä tasaannu ja tule normaaliksi painon nousuksi jahka pääsen taas arjesta kiinni. En ole huolissani vielä tässä vaiheessa painon noususta, mutta tarkoitus olisi kyllä pitää itsestä huolta, on sitten helpompaa synnytyksen jälkeenkin.

Missä vaiheessa muuten yleensä alkaa ne synnytysvalmennukset? Mä kun en ole kuin kerran käynyt neuvolassa, ja nyt on siis reilu viikon päästä vuorossa toinen neuvola käynti. Mä en oikeastaan tiedä mistään mitään ja neuvolatätikin on vähän vanhanaikainen ja vanha. No kai mä sieltä perustiedot saan...luen täällä sitten loput :D :D

Tuonne ensiodottajiin jo raapustelinkin mut laitetaan  kuulumiset nyt tännekkin : )
Eli mä olen nyt joitain päiviä tuntenut jo pientä liikettä masussa mut vain noin kerran pari päivässä, tosi ihanaa mut tuntuu jotenkin hassulta :D

Mulla rakenne ultra 20.1 ni pääsee sit vimpan kerran pikkusta näkemään, toivottavasti on terve..

Mua kauhistuttaa (toisin kuin Katjaana) tuo painon nousu, mulla on reilu 5 kiloo tullut jo alusta tähän päivään. Aluksi tuli heti kyl aika nopsaa, kun oli kokoaikainen nälätys ja olen 20 vuotta käyttäny kahviin ja teehen hermesetasii ja sit kun tiesin olevani raskaana ni aloin käyttää sokerii. Ja juon kahvia (valitettavasti) vieläkin paljon, vaikkei sekään hyväksi..

Nappasin tänään ekan kuvankin mun pienestä kummusta ni koitan saada jossain välissä laitettua sen tänne :D

Hyviä oloja kaikille kesämameille!

Takaisin