Kesämasujen toinen kolmannes

Täällä on mammavaatteet käytössä ollu jo hyvän aikaa, paino ei oo noussu ollenkaan mutta masu on kyllä kasvanut. Makeen syönti on vähentynyt ihan mielettömästi kun ei vaan yksinkertaisesti tee mieli, ja tosiaan ruuastakin tuun jo suht pienestä määrästä kylläiseksi ja liikaa ei voi syödä kun sit alkaa etoo.

Ei maar on lähdettävä nukkumaan. Huomista odotellessa, lupasin lapsille että illalla/yöllä lähdetään ajelulle katselemaan raketteja, joutunee ottaa päikkärit että jaksaa valvoa :)

Heissan taas kaikille! :) Joku kyseli siitä milloin niitä KELAn lappuja täytellään, niin meillä on neuvola rv 22+1 (reilun kolmen viikon päästä) ja silloin täytetään meillä ne laput jotka sitten lähetetään KELAan. 

Mää oon nyt kyllä aika varma että otamme sen rokkibeibin pakkauksen jos nyt siis on saatavilla vielä sitten muutaman viikon päästä. Mieskin siitä tykkäsi ja meillä kun on kanssa melkein uunituore äitiyspakkaus josta kanssa se toppapuku ihan melkein käyttämätön niin ei kannata oikeastaan ottaa uutta samanlaista pakkausta. Ja vaatteita ollaan saatu niin kauheasti(menee useat sekä pojalle että tytölle) mummuilta ja kummeilta etttä senkin puolesta tuo vaihtoehtoinenpakkaus olisi meillä hyvä. :)

Itse en ole vielä miettinyt tuota liikkumapuolta, muutakun mitä nyt lenkillä tulee käytyä koiran kanssa. Kanssa kärsin noista selkäkivuista ja liitoskivuista välillä(kiva kun nyt jo tulivat) että ei oikein meinaa pystyä mutta senkin takia olisi hyvä pitää yllä jonkinlaista liikuntaa jottei ihan liikuntakyvyttömäksi tule..  Maha kasvaa sen verran nopsaan että äitiysvaatteetkin kovassa käytössä jo. Muunlaisia vaatteita ei (varsinkaan housuja) pysty käyttämäänkään enään. Yhdet ihanat hennesin äitiysfarkut olen hukannut johonkin enkä kyllä tiedä yhtään missä ovat..... harmittaa suuresti.... No huuto.netistä huusin halvalla yhdet espritin mammahousut ja lindexin vanhasta, jo lopetetusta äitiysvaatemallistosta yhden mammakauluspaidan. :)  Ja tänään löysin hennesiltä aletangolta 7 eurolla yhden mammapaidan.  

Papunen melskaa taas kovasti masussa, ihan naurattaa välillä. emoticonEi minullakaan tunnu jokapäivä yhtä vahvasti nuo liikkeet, ja siihen vaikuttaa tuo kun istukka edessä ja sitten tietysti tuo sikiön asento.Ja tosiaankin muistaakseni esikoista odottaessani tunsin kanssa ekat liikkeet(niin että tiesin niiden olevan vauvan liikkeitä) puolenvälin tienoilla ekankerran. Ja masukin näkyi selvästi vasta rv25 jälkeen. :D Nythän tämä masu onkin pullahtanut ihan ennätystahtia esiin.

Rakenne- ultra olisi meillä jo 1,5viikon päästä, ihanaa!Silloin poksuu jo raskauden puoliväli. Jotenkin en nyt niin kauheasti jännitä kuin viimeraskaudessa. Sitten saadaan pähkäillä että mennäänkö siihe 4d-ultraan. Jos vain rahat riittää niin ehdottomasti kyllä.

Esikoisen 1v.synttäreitä ollaan pitämässä tuossa tammikuussa, ja voi kun äitin pikkuinen kasvaa niin kovaa vauhtia. Pieni vauva se kyllä silmissäni on vieläkin. emoticon
Juuri olimme kaupoilla käymässä jokinaika sitten ja menimme sitten vaippaa vaihtamaan lastenhoitohuoneeseen, ja yleensä vaihdan vaipan jo sylissä istualtaan mutta sillä kertaa laitoin pojan hoitopöydälle. Ja voi kun toinen siinä selällänsä köllötteli ja nosti jalat sillain koukkuun masunpäälle(niinkuin pienikin vauva) niin kyllä se vaan niin pikkuiselta vieläkin näytti. :)

Mutta tällaista tälläkertaa. Jos lähtisi nukkumaan.
Hyvää uuttavuotta 2012 kaikille kesämasuille!! 

Niin ja tuosta painoasiasta vielä.Itselleni oli tullut ekan reilun kolmenkuukauden aikana sellaiset 100g/vko painoa lisää, eli ei kamalasti. Varmaan vaikutti se ympärivrk huono-olo.
Nyt en ole puntarilla käynyt, mutta saas nähdä sitten neuvolassa että kuinka reippaasti on painoa tullut... :D

Heip \o :)

Ootte liikunnasta puhunu. Mä kävin tossa vesijumpassa ja sitte sellasessa kansalaisopiston käsipainojumpassa ennen joulua. Nyt ne alkaa taas parin viikon päästä \o/ ajattelin kyl mennä, ihan innolla odotan emoticon tosin, on tota iskias vaivaa jonkin verran ollu nyt, et saa nähä miten se siihen reagoi. Onneks käsipainojumpassa on vetäjänä fysioterapeutti, ni voi sitte kysellä neuvoja emoticon

Sitte ootte puhunu äitiyspakkauksesta, en muista oonko siihen jo jotain kommentoinu, mut kyllä me se ainakin otetaan. Esikoinen on kuitenki ja aika kalliita kaik tavarat on, nini..

Nniiii ja vauvan liikkeistä on ollu juttua. Täällä odotetaan ainakin erittäin kovin, et jotain tuntuis! Rakenneultra on 30.1.2012 emoticon

Hyvää uutta vuotta kaikille

Liikunnasta sen verran et on aika vähille jäänyt päivittäin pari pientä lenkkiä n. 2 km yhteensä. Nyt ois tarkoituksena yrittää lisätä liikuntaa että pysyy paino kurissa nyt tullu n. 2kg lisää. Eikä se painon nousu omalla kohalla hirveästi huolleta mut mies tuntuu samalla lihoavan ja sillä ton painon ois syytä mennä toiseen suuntaan :)

Äitiyspakkaus aiottaan ottaa kun on esikoinen kysessä. Vaikka kyllä tuo vaihtoehtoinen ois kanssa hieno.

Seuraavaa neuvolaa odotellessa ja innolla et millon ne pikkusen liikkeet alkaa tuntua...

Ihanaa uutta vuotta kaikille!!! 

Tänä vuonna me sitten saamme vauvamme emoticon  Vuosi vaihtui meidän perheessä rauhallisesti, käytiin illalla kylässä mun serkulla tuossa naapurissa, miehet joi glögiä ja me serkun kanssa otettiin se ilman viinaa, kummallakin kun masuasukki on :))  Lasten kanssa lähdin illalla puoli kahdentoista aikaan ajelulle katselemaan raketteja, uhkailin että ketään en sitten kanna autosta jos nukahtaa, kumpikin pysyi hereillä. Kotiin tultiin takaisin paria minuuttia yli kahdentoista. On ne raketit vaan kauniita... ja haisee hyvälle :)

Huomenna olis sitten töihin meno parin viikon oleilun jälkeen, saa nähdä kuinka pääsen aamulla ylös, tottunut makaamaan ainakin ysiin saakka!! Mukavaa on taas nähdä työkamut, saa nähdä onko yhtään rakettivammaa tullut osastolle, toivottavasti ei!  Tai enhän kyllä vielä tiedä missä oon huomenna, kierrän siis lastenosaston, vauvatehoa ja synnyttäneiden osastoa, ihana duuni

Mitenkäs muiden vuodet vaihtui? Teittekö lupauksia tai päätöksiä jostain uudesta? Mä en luvannut mitään, parempi olla lupaamatta ettei petä lupausta :)

Hyvää uutta vuotta Kesämasuille!

Vuosi vaihtui aikas rauhallisesti systerillä pelatessa ja siskon pojan kanssa tinaa valatessa :) Alkaa kummipoikani jo lämmetä kesällä tulevalle serkulle. Sovittiin, että kun tulen kylään niin leikin hänen kanssaan ja systerini saa sitten hoitaa vauvaa ;) Että oiskos tuo sitten se mun uuden vuoden lupaus :D

Vaikken kauheasti uskokaan horoskooppeihin yms. niin tulipa tämän vuoden sellainen luettua eilen. Hyvää ennusti minulle ja miehelle, ja merkintänä oli myös Jupiterin "saapuminen" 11.6.2012. Eli eikös tuosta voisi tulkita, että meitin esikoinen syntyy tuolloin!? ;) Ihan realistinen päivämäärä.

Liikunnasta:
Mulla on myöskin jäänyt vähiin viime aikoina (parin viime kuun aikana). En edes kävelylenkkejä ole juurikaan tehnyt, tosin eilen puolen tunnin lenkki käveltiin miehen kanssa ja ihan mukavaahan se oli pitkästä aikaa. Aattelin nyt laatia sellaisen liikunta suunnitelman itselleni, jotta pysyis edes jotenkin paino hallinnassa (ettei tulis 20 kiloa). Sain perjantaina soitettua neuvolan tulevien äitien fysioterapiaryhmästä, ja sellainen kerta ois sitten reilun viikon päästä tiedossa. Sitten aion hommata itselleni paikan myös mammajoogaan. Suuria suunnitelmia :)

Olettekos te muut kokeilleet mammajoogaa tms.?

Laiskiainen, mä oon kans hevosihmisiä, esikoista odottaessa ratsastin puoliväliin asti. Sit tuli vaan itelle sellainen olo ettei enää huvittanut =/ sen jälkeen en oo ehtinyt/ päässyt uudelleen hevosen selkään ollenkaan, ja nyt en voisikaan edes ratsastaa ton istukan takia. Kaiholla kyllä odotan sitä päivää että pääsen taas ratsastamaan! Ja kyselit noista mammavaatteista, mulla on ollut jo hetken aikaa mammahousut käytössä, samoin isommat rintsikat. Painoa on tullut hyvin maltillinen 1,8kg \o/ näin tosin oli esikoistakin odottaessa, ja puolivälistä alkoi sit hurja kilojen kerääminen...nyt oon päättänyt että en päästä itseäni enää siihen kuntoon ollenkaan (niin on mieskin, meillä parisuhde kärsi silloin aika rankasti juuri mun painon vuoksi) ja nyt kun arjessa on enemmän aikaa, ostan kuntosalikortin ja teetän itselleni saliohjelman =) lisäksi ajattelin etsiä josko Tamperella olis nyt keväällä mammajoogaa mihin pääsis, olis niin ihana kokeilla sitäkin =)

Katjaana, sitä synnytysvalmennusta/ perhevalmennusta on vähän vaihtelevasti. Meillä Nokialla valmennus koostuu Taysin nettisivuilta löytyvästä videosta...nyt tietty on ite jo tokaa kertaa menossa ni ei oo niin tarvetta, mutta esikoista odottaessa olis ollut kamalan kiva...ja perhevalmennustakaan meillä ei järjestetä. Onneks oli itsellä paljon vauvoja kavereilla ni heiltä sai apua. Ja täältä tosiaan myös, mikään kysymys ei ole niin hölmä etteikö sitä täällä voisi kysyä =D

Saman oon huomannut kesämasu, makeaa ei tee mieli juurikaan, ainakaan siis pullaa ja karkkia! Hedelmiä ja mehuja kiskoisin kyllä ihan mielin määrin =) esikoista odottaessa söin ihan hurjasti suklaata, varmasti silläkin ollut osansa mun painonnousuun silloin.

Me ei nyt sit varmaan kuitenkaan oteta mitään äippäpakkausta, vaan otetaan rahana KELAsta se korvaus. Tossa rokkibeibinkin pakkauksessa on loppuviimeksi kamalasti sellaista mitä me ei koeta tarvitsevamme, niin päädyttiin miehen kanssa siihen että mieluummin käy sit ostamassa rahalla sen mitä oikeasti tarvii!

Mamma1/11, meillä saa 4d-kuvia molemmissa ultrissa ihan noin niinku kaupan päälle! Ihana kun ei erikseen tarvi mennä ultraan sitä varten. Nuo ekan ultran kuvatkin oli jotenkin niin ihania, kun siinä näkyi koko vauva ihan kuin valokuva olis otettu =) kamalasti vaihtelee nuo vehkeetkin varmaan ultrapaikasta toiseen =/

Meillä vaihtui vuosi leppoisasti kotona miehen ja pojan kanssa kolmisin =) aamulla käytiin katsomassa meidän viikon vanhaa uutta kummityttöä <3 jos ei olis pullat jo uunissa ni voi kamala mikä vauvakuume olis noussut!! Syötävän suloinen ja pieni kuin mikä =) oliko meidänkin pojanjytky joskus noin pieni?!?? Esikoisen kanssa ihmeteltiin raketteja sisätiloissa ensin, kovasti hiljaa niitä sylistä katseli mutta kun ite siinä innostuneena niitä pojalle näyttelin niin pääsi sekin pian tunnelmaan ja alkoi pyytää "lisää" joka pamauksen jälkeen =D kuuden jälkeen käytiin sit ulkona ampumassa yhdessä muutama raketti, poika kovasti innoissaan niitä katseli! Sen jälkeen on joka päivä muisteltu raketteja ja kuinka ne sanoi "pum pum" =)

Tänään sitten aamulla kävin neuvolassa kääntymässä =) siellä se sydän jumpsutti ja pienet jalat potki vimmatusti <3 hemppa oli noussu siitä 117 -> 129, ja on mulla olokin huomattavasti parempi! Ei päivällä enää väsytä koko ajan ja illallakin pysyn hereillä sinne puol10 asti (jopa)! Aion kyllä vielä jatkaa tota raudan syömistä, ettei nyt heti pääse sit laskeen taas. Ja esikoiselle sain varattua kevääksi muskaripaikan \o/ viime vuosi jäi kokonaan väliin kun en töitten takia olisi ehtinyt, nyt heti hyödynnän yrittäjän vapaat työajat ja lähden pojan kanssa harrastamaan =) poikakin tykkää hurjasti musiikista ja tanssii ja soittaa pianoa mielellään! Eli varmasti tulee olemaan hauskaa =)

Mutta rattoisaa vuodenvaihdetta kaikille mammoille ja masukeille =) Tää on meidän vuosi!!!

Tirri: Me ei tosiaan  esikoisestakaa saatu sillo ultrauksessa ku sen normi kuva mutta muistaakseni työkaveri kun oli käyny äitiyspolilla niin se oli kuiteski saanu sitten 4d kuvan sieltä mukaan. Ilmeisesti meillä ei siellä jokahuoneessa oo sitä laitetta että sitten on iha arpaonnea että osuuko kohdalle sellanen täti joka on "oikeassa" huoneessa.. Aion kyllä kysyä nyt kun on se ultra että löytyyykö heiltä sellanen laite. :) Olis kyllä ihana ku ei tarvis erikseen mennä. :)

Me saatiin näin myöhäiseksi joululahjaksi kamala flunssa pojan kanssa. :( Mieskin tossa vähä niisteli nenäänsä, mutta vielä pystyi töihin menemään. Viimeyö valvottiin pojan kanssa ja varmaan 4 kokonaista tuntia saatiin nukuttua. Nenä friida oli kovassa käytössä ja poitsu sitten oksensikin vielä kaiken lisäks kun ei se lima muuten poistunu sieltä kurkusta. :/ Että näin ihanasti alko meillä uusivuosi! :D Ja just kun pääsin sanomasta että kuinka meillä ollaan oltu niin terveitä... 

Oikein hyvää Uutta Vuotta :)

Täällä uusvuos vaihtui töissä ollessa. Ensimmäinen päivä (eli eilen) heti kun heräilin  laitettiin ruokaa ja syötiin hyvin perheen kanssa.

Tänään oli vihdoin se toinen neuvolakäynti ja pikkuisen käynti etukäteen jopa jännnitti kun tajusin etten ole moneen päivään tuntenut liikkeitä, mutta siellähän se sydän onneksi jumpsutti ja liikkeitäkin tunsin siinä maateessa! Painoa on pari kiloa tullut, mutta en ihmettele yhtään, sen verran tullut joulun aikaan syötyä herkkuja ja liikuntaa lähes nolla...

Äitiysvaatteita ei ole vielä tarvinnut kaivaa esille, mutta ei kyllä hirmuisesti enää kestä mahan kasvaa kun on tavan vaatteet laitettava hyllyn perukoille!

Tänään kerrottiin meidän lapsille että kesällä syntyy vauva, ottivat tosi hienosti asian vastaan. En tosin tiedä, että kuinka hyvin oikeasit ymmärsivät koko asian (3 ja 5 vuotiaat). Mennään illemmalla minun vanehmpieni luo saunomaan ja sanoin lapsille että saavat sitten kertoa salaisuuden siellä. Vähän jännittää reaktio, kun ollaan moneen kertaan sanottu meidän lapsiluvun olevan täynnä ja nyt sit tuleekin vielä yksi. hih.

Tänään oli taas neuvola. Syke 150 ja kaikki hyvin :)

Onko kellään ruvennut tulemaan mitään ylimäärästä nestettä rinnoista?
Täällä rupesi nyt valuttamaan kirkasta nestettä. Sinänsä vähän inhottavaa kun ei haluais rintsikoita pitää yöllä kun painaa jne jne. mutta oot ilma ja se vasta inhottavalta tuntuukin.
En ihan ajatellut että tässä vaiheessa jo :o ja se että onko tää sitten jatkuvaa vai voiko tulla pidempikin tauko ilman mitään?
On tää kun ensimmäistä odottaa ja aikki ihan uutta niin miettii jokaista pikkuasiaakin..

iidda: Minulla tiputtelee kanssa vähäväliä nestettä rinnoista, tosin itselläni imetys vasta loppui muutama kk sitten esikoisen kanssa että johtuuko sitten siitä että niin herkästi tulee. Mutta muistaakseni kun esikkoa odotin niin tuota nestettä tuli vasta iha viimeisinä kuukausina mutta ei kai ole mitenkään harvinaista että voi tiputella jo aikaisemminkin.Kai tuokin on yksilöllistä ja lueskelin toiselta forumilta että on muillakin tullut jo rv18 lähtien jotai maidontapaista rinnoista. :) Eli täysin normaalia! 

Nyt sitten tänään poksuu raskauden puoliväli!!!emoticonÄlytöntä että just sitä teki sen plussatestin ja sekin piti tehdä moneen kertaan kun ei uskonu ekalla testillä. ;) Eilen kuultiin taas sykkeet pikkuselta niin siellä se jumputti het niin nopeesti että josko se olis sit tosiaan tyttö. juupajuu... Vauveli kyllä heitti taas jotai kuperkeikkaa että varmaan ne sykkeet oli siks koholla. ;)

Puoliväli juu häämöttää pian, jännää kuinka nyt pikkuhiljaa saa ruveta miettimään synnytystä KUN hetki sitten puhuttii ALKUoireista ;)
Mä en yleensä mitään mehuja/limsoja juo. Mutta saunassa kun eilen käytiin tyttöjen kanssa nii vedin hyvin tiuhaan tahtiin kokistölkin. No eihä siihen kauan menny kun pikkunen alkas heittää volttia masussa ;)
Ihanaa kun noi liikkeet o ruvennu tuntuu viikko viikolta enempi.
Nytkin nykyää o ihana herätä aamuun pikkuisen kanssa kun liikkeet siellä tuntuu kovasti ;) (KUN ÄITI HERÄÄ NII HERÄÄ PIKKUINENKIN)

Lilypie - (OGUP)

Hyvää tätä vuotta Kesämammat ja -masuasukit :)

Liikunnasta: aloitin äitiysjoogan joskus loppuvuodesta. Se on ollut hurjan rentouttavaa ja kivaa. Tosin enemmän rentoutumista jne ei siis kovasti käy liikunnasta. Jotakin muuta pitäisi kyllä tehdä sen lisäksi. Jotenkin huomaa että alkaa tää raskaus ja laiskiaisuus vaikuttaa... olo muuttuu hitaammaksi ja kömpelömmäksi. No viimeistään kun kevättalven aurinko alkaa näyttäytyä enemmän alan taas käymään kävelylenkeillä.

Unia oon edelleen nähnyt paljon ja pimeitä. Ilmoittauduinkin unien tutkiskelu ja tulkinta kurssille. Saa nähdä millaista itsetutkiskelua saan unistani ammennettua ;)

Monesta muusta viikot tuntuu kuluvan nopeesti, mun mielestä ne matelee. Voi kun osaisi nauttia tästä raskaudesta enemmän ja pelätä vähemmän. Meidän edellisen vauvan kuolinaika alkaa lähestyä tässä raskaudessa, huomaan sen myllertävän mieltä. Ehkäpä pelot vähenevät kun niiden viikkojen ohi päästään onnellisesti...

Ihanaa ja mieltä rauhoittavaa on ollut kun olen alkanut tuntea liikkeitä. Ekat pienet muksasut jo jokin aika sitten. Nykyään jo päivittäin <3

Hyvää vuoden alkua kaikille! Minä vasta tänään liityin tänne foorumille, mutta nyt suoraan asiaan: 2. kolmannes on alkanut huomattavasti helpommissa merkeissä, pahoinvointi ja uupumus on tiessään. Sen kyllä huomaa, ettei ihan samoin jaksa kuin ennen: koiran kanssa tänään pellolla rämpiessä tuli ihan hiki, ja koira ihmettelee miksi matelen aina ylämäet... :) Olen tottunut olemaan aika aktiivinen liikkuja ja nyt olo on ...vähän hidas. :) Mutta verrattuna edelliseen raskauteen on ollut paljon helpompaa! Ruokaa menisi lähes kokoajan, koitan napostella hedelmiä ym ettei ihan kamala turvotus tulisi. Viiniä maistoin jouluna lasillisen ja mahassa alkoi kauhea jumppa, tuli outo olo itsellekin, keho ei ole enää tottunut lasilliseenkaan. Hyvä niin. :) Mammahousut on jo käytössä, vanhat menisi muuten mutta kun ei saa kiinni. ;) mitään puristavaa en kestä masun päällä. Tuntuu että toista odottaessa masu pomppasi esiin paljon nopeammin. Tytärkin ihastelee päivittäin masua, taputtaa kumpua sanoo "Onpa se iso!". Baletissa olen sitkeästi käynyt, se on niin ihanaa, hetki ihan itselle, kaunis musiikki ja keho notkistuu. Voi olla että jossain vaiheessa on pakko pitää taukoa, mutta sinnittelen niin pitkään kun vielä johonkin taivun masun kanssa! Vähän jännittää kuinka sitä kahden lapsen kanssa pärjää: kuinka esikoinen hyväksyy nuoremman ja miten itse jaksaa vauva-ajan vähine unineen ym. Nelivuotiaan kanssa kun saa nukkua 9-10h yöunet.. :) Mutta hyvin kaikki varmastikin menee. Kaikilla! Kauniita talvikelejä!

Voihan väsymys. Työviikko on alkanut ihanasti, mukava oli mennä töihin ja siellä oon jaksanut oikein mukavasti, mutta kotiin kun pääsee niin haluis vaan nukkua. Häpyluu ja lonkat on myös olleet sitä mieltä että vähän liikaa on oltu jalkojen päällä. Tänään kävin pojan kanssa "lenkillä", eli mitä vauhtia nyt 5v kävelee n kilometrin matkan, ja liitokset oli kipeenä!!!  Eilen hipsin syn.osastolle kuuntelemaan sykkeitä, huikkasin vaan että lainaan konetta :)  Siellähän se jumpsutti 155/min ja oikein vahvana kuuluikin. Tänään EHKÄ pienen pieniä liikkeitä tuntunut.. tai sit taas oon kuvitellut ne :)

Miiruli, uskon vahvasti että helpottaa kun pääset niiden viikkojen yli, tottakai pyörii mielessä ja pitääkin, tavallaan varmasti osa toipumisen prosessia että miettii ja käy tunteita läpi, tulee asia pohdittua ja pelko kohdattua. Mulla oli esikoisen kanssa alitajunnassa pelko kätkytkuolemasta kun hän oli 9kk ikäinen. Syy tähän oli oman pikkusiskoni kuoleman tuon ikäisenä. Vaikka olin silloin vasta 3 vuotias, muistan tapahtuneen. Pelkoa ei ollut ennen tuota ikää eikä sen jälkeen, mutta kun tyttö oli sen 9kk niin pelkäsin todella. Toisen kohdalla ei pelkoa enää ollut :)

Rintojen erittämisestä, mulla on muistaakseni molemmissa ed. raskauksissa alkanut rinnat vuotamaan puolenvälin paikkeilla ja kun se kerran alkoi niin jatkui loppuun saakka.

Mutta, nyt taas nukkumaan, oi se on ihanaa puuhaa. Ihanaa viikkoa kaikille !!!

Nyt vasta huomasin että täällä on kesämasuillekkin oma keskustelu! kivaa :)
täällä mennään jo viikoilla 17+6. aika rientää!

Mulla oli eilen toinen neuvola käynti ja sain kuulla ihanat sydänäänet! huokasin ja hihitin onnesta, olipa helpotus. olin jännittäny kamalasti että onko masussa kaikki hyvin.
Pari päivää sit ostin kolmet mammahousut, alkaa jo masu olee turvonnu :D

enää kaks viikkoa aikaa rakenne ultraan! saakohan jo tietää kumpi se on:):):)

ooona minne oot menossa synnyttämään?
Meilläkin meinaan 2vk päästä rakenneultra kättärillä.
Alkuperänen aika ois ollu 8 aikaa aamulla, mutta vaihdoin myöhemmäks ku haluun miehen mukaan eli nyt mennään VASTA 14.30, aaarrrgggh, tulee varmaan työnteosta yhtään mitään sinä päivänä

Tervetuloa taas uusille :) Listaa päivitellessäni huomasin, että taidan olla ainoa päksissä synnyttävä tässä porukassa Olis ollu mukavaa jos joku toinenkin olis ollu sinne menossa, olis voinu vaikka ihan tavatakin :)

Mulla edellisessä raskaudessa alkoi tulla nestettä rinnoista joskus rv 15-16 alkaen ja jatkui ihan sinne asti kun muksu oli 11kk :) Puolessä välissä raskautta jouduin jo alkaa käyttää yöllä liivejä ja reilusti ennen rv30 liivinsuojia koko päiväisesti. Ei nyt ainakaan kannata tehdä sitä virhettä, että puristelee niitä rintoja (itsehän niin tein...) ettei tavaraa ala tulla enempää. Olisin ehkä itsekin säästynyt lammikossa nukkumiselta jos vaan olisin jättänyt tissit rauhaan... Tässä raskaudessa ei vielä ole kunnolla alkanut vuotamaan, eilen huomasin valkoisissa rintsikoissa pienet läntit nännien kohdalla, mutta onneks vain pienet. Välillä on ollut hassuja tuntemuksia tisseissä, tuntuu välillä ihan siltä kuin maito nousisi emoticon .

Harkkasupparitkin on alkaneet... Tai alkoi jo muutamia viikkoja sitten. Inhottavia, mutta onneksi menee ohi kun liikkuu tai vaan vaihtaa asentoa tai venyttelee. Alkoi vaan taas pelko peessä jäytämään, että kuinka aikaisin mahtaakaan tulla tämä kaveri. Tuukka odottaessa sain ekat kipeät supparit jo puolessa välissä muistaakseni, ja silloinkin harjoitukset alkoivat hiukka ennen. Kortisonitkin piikkittivät muhun silloin vissiin rv 33 tai 34.

Toinenkin ikävä vaiva on on yllättänyt aikaisemmin kuin edellisessä odotuksessa. Ummetus ja siitä johtuvat perikset emoticon yökyökyök! Hanuri välillä niin kipiänä ettei istua kärsi :/ Ja eipä paljoo helpota tieto, että synnytyksen jälkeen helpottaa. Siihenkin on vielä mooooonta pitkää viikkoa. Pahoinvointikaan ei meinaa millään helpottaa. Onneksi ei ole enää kokopäiväistä oksentamista vaan ihan vaan sitä huonoa oloa. Eikä mikään tunnu auttavan... Jospa sekin sitten synnytyksen jälkeen...

Ei mitään niin inhottavaa etteikö jotain positiivista, liikkeet tuntuvat nykyään päivittäin ja välillä useamman kerrankin :) Töissä välillä oikeen meinaa ääneen hymyilyttää kun Lempi niin kovasti melskaa emoticon Asiakkaat ovat välillä kattoneet hieman pitkään kun yhtäkkiä vaan alkaa naurattaa :D Masukin tuntuu kasvavan kamalaa vauhtia nyt, näyttää omaan silmään päivä päivältä isommalta. Syömisen jälkeen on jo hieman tukalaakin kun nahka tuntuu venyvän äärimmilleen, mutta se onneksi helpottaa parin tunnin sisään.

Kaikki siis loppujen lopuksi hyvin täällä :) Huomenna alkaa 18. viikkoa (kauhee miten nää viikot oikeesti vaan vilistää!!!) ja enää 3 viikkoa rakenneultraan! Jei!

Jaksamista teille joilla pelkoja. Ymmärrän hyvin huolenaiheenne, äitini sai keskenmenon rv 17 joskus 90-luvun puolivälissä ja itsellenikin juurikin tämä 17. viikko on eräs etappi josta on selvittävä, että uskaltaa taas iloita. Seuraava etappi on sitten viikko 24, jonka jälkeen vauvalla on jo mahdollisuudet selvitä jos sattuu syntymään :)

Täällä taas tiputtelee... =/ hyvin hyvin vähäistä vuotoa, mutta ärsyttää kyllä hieman. Toisaalta pitäis vaan aatella, että sieltä se istukka nyt sit nousee! Plääh, ei ku pikkuhousunsuojia sit vaan ostaan...

Voi onneksi aika on kulunut näin nopeasti =D pian on rakenneultra, ja toivottavasti kuullaan sit pikkutäpinän sukupuoli <3 saa sit alkaa ihan oikeasti valmistautumaan vauvan tuloon sen jälkeen! Jotenkin se mun mielestä tekee siitä sit niin konkreettista, kun tietää että tuleeko sieltä luukakselle sisko vaiko veli =) pikkumies on ite keksinyt jostain että "sikko" siellä äidin masussa on.

Mun pitäis todellakin alkaa liikkua enemmän...eilen kävin ystävän kaa lenkillä niin että poika oli rattaissa, ja herrajumala mulla ei meinannut millään jaloissa puhti riittää kotiin saakka! Kelikin oli tietty raskas rattaiden työntelyyn ja kävelykin teetti töitä ku oli niin liukasta. Mietinkin että äityiköhän nyt tuosta rasituksesta sit tuo istukka =/ ärsyttää ku ei oikein tiiä mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei!

Mulla ei rinnat vuotanu ollenkaan esikoista odottaessa, eikä ainakaan vielä ole tälläkään kertaa mitään näkynyt. Mulla kesti viimeksi 3-4pv että maito kunnolla nousi, voi olla että sikskään ei vuoda että rinnat ei kamalasti valmistaudu hommaansa etukäteen =) Paitsi kasvamalla, huhhuh sentään...koskaan ennen mulla ei ole ollut rintojen välissä tämmöistä tiukkaa vakoa niinku nyt on, tuntuu että rinnat on ihan pirusti kasvaneet nyt parin viikon aikana, paljon enemmän kuin viimeksi! Ei kovin kauaa kyllä nämä liivitkään enää mahdu päälle =S no, mies ei varmaan valita =D

Kiva saada taas uusia kesämasuja mukaan jutusteluun!! Tervetuloa siis uusille!! emoticon
Täällä kanssa tissit niin turvoksissa että oikein ahdistaa. Ja isorintasena en halua enää yhtään isompia!!! Esikoista kun odotin niin kasvo varmaan 2 kuppikokoo.... voivoi.. Ei muuten mutta sekin rasittaa selkää(muutenki toi iskias vaiva) ja ei meinaa löytää sopivia rintaliivejä.... Hyvä tilitys.. emoticon  Ja joo, miestä ei kuulemma ollenkaan haittaa.. Mutta sehä ei näitä joudu kantamaankaan.....  :D

Joo rakenne-uä olis viikonpäästä. Voi apua kun jännittää... Mutta odotan sitä kyllä kun kuuta nousevaa!!emoticon

Poitsulle puhkes korvatulehdus... Yöllä käytii päivystyksessä hakeen läääkkeitä kun kotona ei särkylääkkeet auttanu. No nytt rupee tehoamaan onneks jo ab-kuuri kun nukku hienosti 2 tuntii päivällä. Olin iha onnessani kun sain pojan nukkumaan. :) Mies raukka joutu vaan töihin vielä tänään. Onneks vasta iltaan meni.

Täällä kanssa jo mieli kovasti synnytyksessä, kun just työkaveri sai vauvan viikko sitten ja heti tuli esikoisen syntymä mieleen.Noh.. tää aika kyllä menee tästä nopsaan. Yritän tosiaan kovasti nauttia tästä raskaudesta kun jäi niin haikee mieli siitä kun esikoinen synty ja sit yhtäkkiä tuolla masussa ei ollukkaa enää ketään. :) Että yritän ton huonon-olon ja kaikki muut sivutuotteet mitä tästä raskaudesta tulee niin ottaa sillain rennoin mielin.. 

Ikävää Tirri että taas rupes tiputtelemaan. :( Mutta niinkuin sanoit se on siitä johtuvaa että istukka nousee, mikä on hyvä juttu. Tosin varmasti aina säikäyttää.

Takaisin