Kesämasujen toinen kolmannes

No niin pääsin tänne kirjautumaan pitkästä aikaa, tai sanotaanko jaksoin kirjautua.. Paljon käyny lukemasssa, mut ei oo ollu joko aikaa tai sit jotain muuta... hyvin näkyy monella jo menevän. :) Täällä masu vielä pieni ja tuntuu ettei meinaa kasvaa yhtään, kuitenkin jo toinen vauveli kyseessä.

Täällä oli tänään toinen kunnon neuvola. Paino oli tippunu 3kg nyt Joulun aikana, vaikka oon mättäny ruokia oikeen kaksin käsin, eli on nyt kaks kiloa vähempi kuin ennen raskautta, hb oli 122 ja verenpaine 109/69.. mitään eivät käskeneet tehdä tai aloittaa, vaikka meinasin ite ett hommailen jonkulaista rautaa kohta puoliin. Harjoittelijan kunniaksi näin pikkusen<3 eli ultrattiin taas<3 siellä koitettiin kovasti nukkua.. mut sit ku dobblerilla alettiin häiritseen niin heräiltiin heti ja alettiin potkia dobbleria.. sykkeeksi saatiin +150x. Kolmisen viikkoa ois nyt siihen rakenneultraan ja 1.2 tai olla seuraava neuvola. 

Asiasta toiseen.. 17.1 olen lähdössä Saksaan lentäen.. tarvitaanko mitään ihmeellistä mukaan?
Norwegianilla mennään Oulusta Helsinkiin ja Air Berlinillä mennään Helsingistä Düsseldorffiin. Paljonko ootte lennelly?

Ninanina, synnytän Naistenklinikalla! :)

Zeni,  mullakin alkoi ummetus, mut ei onneks vielä mitää kivuliasta vielä.. mulla on todettu Krooninen paksusuolentulehdus vuonna 2008, joten jännittää kyllä et meneeks mulla oireet hankalaks.. :/ Ja mua pelottaa synnytys sen taudin takia...!!! :/
Mulla alkaa huomenna myös viikko 18, jihuu! :)

Mamma1/11, tuttu juttu  tuo tissejen kasvu...! Mulla on jo jonkin aikaa ollut koko H75, ja ei todellakaan oo nyt pienenemään päin.. liivit alkaa jo jäämää pieneks, tissit ON KIPEET! ja kauhulla odotan miten isot näistä tulee... joo ei haittaa lapsen isää ei.. :D

Hei muuten, kysymys kaikille.. :
Ootteko kärsineet huimauksesta, pyörtyilystä, sellaisesta "silmissä sumenee ja pään särky iskee" - kohtauksista? Mulla on melkein joka päivä, useimmiten matkalla töihin, tai koiran kanssa ulkona, ja se on tosi pelottavaa jos ei esim heti pääse istumaan. Mä syön hyvin, ja neuvolassa kaikki testit näytti olevan OK, joten mistä ihmeestä tää johtuu...! :( Neuvolassa sanottiin että seuraillaan, ja jos pahenee tai jatkuu tosi pitkään niin sit ne tutkii lääkärin kanssa?? Kääk...

Muuten olo on tosi onnellinen ja hyvä :)
Plussana sain tänään VIHDOIN puhuttua lapsen isän kanssa asiat kunnolla läpi, ja hän nyt päättikin haluta mukaan seuraavaan ultraan eli rakenneultraan. Alussa hän ei halunnut osaa eikä arpaa, mutta nyt vähän mieli muuttuu... :) Onneksi ollaan hänen kanssa tosi lämpimissä väleissä. Ehkä se tästä...

Täälläkin silmissä sumenee ja heikottaa välillä! Mulla on tosin hb pienessä ajassa tippunut, joten pistän kyllä ihan sen piikkiin. Neuvolan terkka oli tosin sitä mieltä, että "tää sun hb on edelleen tosi hyvä" kun se on nyt 125 (ja siis aikaisemmin se oli 150). Nojoo onhan se toki edelleen tarpeeksi hyvällä tasolla, mutta kyllä se nopea pudotus silti voinnissa tuntuuu.

Ummetustakin myös täällä. Mulla ei yleensä lähes koskaan ole maha kovalla, enemmänkin päin vastoin, mutta edellisissäkin raskauksissa kärsin tästä samasta vaivasta vaikka koitan syödä paljon kuituja ja juoda vettä. Kai se on vaan marssittava apteekkiin hakemaan vähän pehmennystä vatsalle...

Jokos muuten ootte työnantajalle kertoneet raskaudesta? Mä en ole vielä uskaltanut, olen sijaisena ja pelkään, että sopparia ei jatketa kun kerron raskaudsta, eli meinaan kyllä pitkittää kertomista niin pitkään kun vaan mahdollista!

ooona: Ihanaa että olet saanut puhuttua asiat läpi lapsesi isän kanssa! Mahtavaa!!!!emoticon  Itselläni on ollut molemmissa raskauksissa kyllä todella osallistuva mies ja pyytänyt jopa vapaata töistä/vaihtanut vuoroja jotta pääsisi mukaan neuvoloihin ja ultriin, ja kyllä se vaan tuo sellaisen turvan tunteen kun toinen on mukana. . :) 

Hibiscus: Mulla on nyt ollut tosi hyvä hb, viimeks neuvolassa mitatiin nii 140. Mutta viimeraskaudessa oli samantapainen tilanne, kun mulla oli edellisellä kerralla ollu kun mitattiin niin 140 ja sit parissa viikossa oli tippunut 118:sta. No terkka siihen sitten että edelleen kyllä hyvä.... Noh jaaa,a... Mutta kyllähä se nyt tuntuu voinnissa todellakin jos hb 140:stä tippuu 118:sta.. :DD
Mulla muutenki kyllä aika rajusti välillä heittää noi arvot. Verenpaine on ollut vähä koholla ja terkka sano että vois kotiin hommata mittarin millä seurata.Mutta niin kauan kun ei oo sitä päänsärkyä ja huonovointisuutta (ilmeisesti siis raskausmyrkytyksen oireita) niin seurataan.Ei kyllä ollu viimeraskaudessakaan tuota myrkytystä, ONNEKS! 

HELLOUUU!! Neuvolassa käyty tänään ja hui kun mun paino o noussu ;)
No melkeihä sen arvasin jo tämän kolmannenkin kanssa.. Täytyy si karsii niit herkkui lopussa vähemmälle ettei tuu iso BEIBI :D

Mua kyl heikottaa ja huimaa välillä ja en kyl väsyny oo mut Hb oli noin kk si 135 ja nyt oli
laskenu hurjasti 109, huh.. IHMEKKÄÄ!!
Ny si popsitaa rautaTABUI ;)

Syke kuului hyvin ja 150 <3 

Lilypie - (OGUP)

Tuo rintojen kasvu on täälläkin aika ...mielenkiintoista. :) Minulla on normaalisti a-kuppi, ja nyt näytän siltä kuin olisin silikonit hankkinut. Mitkään rintaliivit ei tunnu mukavilta ja rinnat on tosi arat. Mies ei kyllä täälläkään ole valitellut. ;) Hauskin tosin on edessä, kun imettäessä rinnat on sitten aina 'eriparia'. :) Minua huimaa myös toisinaan, neuvolatäti sanoi että se voi johtua matalasta verenpaineesta (mulla on luonnostaan tosi matala). Mieheni lähti juuri tänä aamuna työmatkalle Osloon ja jäin masuasukin, tytön ja koiran kanssa pariksi viikoksi yksikseen. Vähän on haastavaa välillä, varsinkin koiran ja villin nelivuotiaan ulkoilutus kolme kertaa päivässä. Onko kukaan muu muuten huomannut että kevätsiivousinto olisi jo iskenyt? Kova pesänrakentamistarve täällä. :) Toinen juttu minkä olen nyt parina viikkona huomannut on itkuherkkyys, kaikesta meinaa tulla itku, mikä vähänkin on liikuttavaa. Hyvää loppiaista!

Kaikki jotka pähkii huonojen rintsikoiden kanssa niin suosittelen lämpimästi change liikettä!
En oo aiemmin siellä ees käyny, oon ajatellu et se on joku tosi kallis erikoisliike, mutta siellä on todella ammattitaitoinen henkilökunta (ainakin Jumbossa oli eilen!)
Menin sisään niin myyjä tuli kysymään millasia etsin ja onko mua koskaan mitattu, sanoin että etsin jotain suht edullisia sillä oon raskaana ja nää tästä varmasti kohta taas kasvaa.
Sitte se kysy että mitä kokoa käytän ja sanoin että 75B niin sano että ihan väärä koko!
Ympärysmitta on pienempi ja kuppi isompi!
Löysin kahdet hyvät rintsikat ja hinta oli yhteensä alle 50e! Eikä nää liivit ollu edes alennuksessa! Eli suosittelen lämpimästi!!

Ohohoh, tulipas hyvin mainostettua, mutta oon tosiaan ite pähkäilly niin kauan näitten liiviasioitten kanssa että pakko kehua kun sai noin hyvää palvelua

muoks. korjattu typot ;)

Uudistunut ulkomuoto mietityttää täälläkin aina välillä. Paino nousi alkuun aika hurjasti ja muutoinkin oli vaikea hyväksyä omaa yhä vaan lihoavaa ulkomuotoa. Nyt alkaa jo vauvamasu olla selkeämpi ja painonnousukin on tasoittunut. Samoin turvotus on vähentynyt. Olo alkaa taas olla aika ok ja peiliinkin sietää katsoa. Rintojen kasvun otan ilolla vastaan, sillä pienirintaisena olo tuntuu nyt paljon naisellisemmalta. Saavat mun puolesta kasvaa edelleenkin .
Huimausta mulla ei ole ollut koko raskausaikana juurikaan. Mihin olen toki oikein tyytyväinen.
Uudeksi riesaksi ovat ilmaantuneet alavatsakivut. Normioloissa eivät haittaa menoa, vaikka tuntuvat silloinkin. Toisinaan kuitenkin yltyvät melkoisiksi (lähinnä jos on paljon kyykkimistä, kumartelua yms.) jolloin olo on kertakaikkisen tuskainen.
Töissä kerroin raskaudestani jo muutamia viikkoja sitten ja nyt alavatsakipujen myötä olisi ollut viimeistään pakko kertoa. Ne kun on otettava huomioon töissä.
Muutoin elo on aikamoisen ihanaa. Rakenneultra on varattuna ja puoliväli häämöttää ihan pian jo. Liikkeetkin alkais pian toivonmukaan tuntumaan kunnolla. Nyt en ole tuntenut kuin pientä epämääräistä muljimista välillä.

Joosu: Täällä kanssa ollu noita alavatsakipuja ,ja jopa yöllä heräsin siihen kun rupes kramppaamaan(ilmeisesti venyttelyn tuloksena). Varmaan niitä kohdunkasvukipuja mutta tooodella epämiellyttäviä. :/ 

Huomasin myös tässä eilen että rupes maha kovettumaan aina välillä ja tuli sellanen puristava tunne(supistus ilman kipua) eli  ilmeisesti harjoitussupistuksia ruvennut tulemaan. 
Nyt on ruvennut kyllä jännittämään keskiviikon rakenne-ultra iha todenteolla. Ei sillain pelota oikeestaan yhtään mutta sellanen ihme jännitys kokoajan. Sillain toivoo että olis ohi jo... huhhuh...
Papunen liikkuu melko paljon, tosin päiviä menee kun ei tunnu paljoa mitään mutta taas kerran, ilmeisesti vaikuttaa tuo etuseinämässä oleva istukka. Kyljessä ja alavatsalla tuntuu ne kovimmat potkaisut tai nyrkin heilautukset. emoticon

Mitäs mitäs muuta... Olo rupee olemaan parempi ,ei väsytä eikä ole niin kauhee huono-olokaan enään. :)

joosu ja Mamma1/11: Täälläkin välillä alavatsakipuja, mutta ei niin paljon kuin oli tuossa jokunen kuukausi sitten. Ikävän tuntuisia ovat, mutta kuulunevat asiaan.

On kyllä tämä raskaus ollut aika yllättävää näin ensikertalaiselle. Siis kaikki se mitä kropassa tapahtuu, kyllähän sitä on aiemmin lukenut kaikkea, mutta kun itse kokee.
Iski eilen illalla ihan hirveä väsymys, kävin sitten seitsemän aikaa päivänokosille ja mukavasti tuli nukuttua pari tuntia. Toivottavasti ei ole hb alhaalla, oon kohta pari viikkoa napsinut rautaa kun viimeksi neuvolakäynnilla, joulukuun puolessa välissä, hemo näytti 112. Seuraavaan neuvola-aikaan on vielä kolmisen viikkoa :(

Pitkästä aikaa on urheilukin alkanut maittamaan, mukavaa päästä vähän lähemmäksi sitä tilannetta mikä oli ennen raskautta. Talviurheiluvarusteisiinkin tuli eilen hommattua täydennystä, vielä 10-20 senttiä lisää lunta niin pääsee tallailee hankeen :)
Ens viikolla olisi tuleville äideille tarkoitettu fysioterapiaryhmä -tunti, mielenkiintoista nähdä saakos siellä hyviä vinkkeä kunnon ylläpitämiseen ja ennemminkin on hauska nähdä muita tulevia mammoja, jotka on suunnilleen samoilla viikoilla kuin itse :).

Potkuja tuntuu aina silloin tällöin mikä on mahtavaa ja masukin kasvaa ihan mukavasti :) Pitäis varmaan alkaa oikeesti käyttämään ihon myötäisiä vaatteita enemmän, jotten näytä vaan lihonneelta.

Mukavaa viikon vikaa päivää ja tulevaa ens viikkoa kaikille! :)

Täällä on ilmennyt täysin samanlaisia asioita ku Lucialla, oikein himoitsin kodin täys-siivousta ja vihdoin kun sen aika tuli eilen nautin 4-5h siivouksesta :D ja ajattelin hieman vielä jatkaa tänäänkin.. Ihan kummallista! Ja sama juttu tuon itkuherkkyyden kanssa, joku hyvä ohjelma telkkarista ni jo aukee hanat.. Toinen mitä ei ilman nessupakettia voi tehdä on muiden synnytystarinoiden luku.. Huoh..  Ajatella että se on edessä<3

Masussa on joka päivä havaittavissa jonkin asteista möyrimistä, muutamia kunnon potkuja tullu, odotellaan niitä lisää <3

Täälläkin on ruvennu tuntumaan hentoisia potkuja säännöllisen epäsäännöllisesti :D sen tajuaa jotenki viiveellä, kun on tuntunu potku et hetkonen toi edellinen tais olla jonku sortin potku :D eilen illalla myös ekaa kertaa taisin tuntea harjoitussupistuksen, makoilin selällään sohvalla ja yhtäkkiä kohtu jotenki kiristyi niin että sen tunsi alavatsalla. Tosi jännä tunne :D
Aamulla kuunneltiin dopplerilla sydänääniä ja pikkuinen antoikin kuulla jumputuksen yllättävän pitkään! Niin kauan että saatiin laskettua sykkeeks 148 <3 :))) Ihanaa!
Vielä kun jaksais tasan 12 viikkoa töissä, sit sais jäädä "kesä"lomalle ja sen perään äippäloma :) Ei ois enää hirveen kauaa, jos vaan selkä jaksaa... Rakenneultraankaan ei enää kuin 11 päivää :)
Paino ei oo IHME kyllä vielä noussu kuin vajaan 2 kiloa jos sitäkään... Ihmettelen sitä kyllä suuresti. Vaikkakin ihan hyvä näin, kun on ylipainoa muutenkin. Ja masun kasvu on ehkä vähän "rauhoittunut", tuntuu vähän että on ruvennu kasvaa tonne sivulle päin :D

riksuke äkkiä ne potkut voimistuu ja nykyään mulla tuntuu monta kertaa päivässä ku asukki melskaa oikein tosissaan, välillä oikeen pelästyy ku monottaa ihan kunnolla :D
Olit raapustanut myös tuonne hankinnat sivulle ja oon ihan kade et olet jo kaikki hommanut, mä pelkuri en uskalla mitään ostaa. Eilen kävin vauvatarvike kaupas mut en kehdannu vaunuja edes pahemmi katella, ku siel oli niin isoja masuja samaan aikaan :D Mies kans toppuuttelee, vaikkei ole sen rahat kyseessä. Jotenkin ollaan niin pessimistejä, et ei uskota todeksi et meil ihan oikeesti tulee vauva, vihdoin..

Mulla on siis painoa tullut alusta tähän päivään jo 5-6 kiloa eli toivottavasti alkais vähän hiipumaan toi nousu. Oon aina ollut hoikka ja olo tuntuu nyt jo raskaalta ja muka vaikeelta tehä jotain tiettyjä liikkeitä :D

Koskas teillä muilla niitä rakenne ultria oli (ne jotka menossa)? Mulla tosiaan samaan aikaan riksukkeen kanssa 20.01 ja silloin 21+0! Tulispa se äkkiä, jotenkin taas pelottaa niin kuin sillo np-ultraakin.. Toivotaan kaikille että siellä näkyy terve pikku vaavimme.

Hyvää sunnuntain jatkoa!

hei kertokaa vielä mistä ootte hankkinut bola korun? Mä silloin ennen odotusta selailin verrkokauppoja ja yhes oli ihan hirveen suuri valikoima ja oli edullisia mut en enää muista mikä kauppa kyseesä.. Taisin silloi katella jotain häihin liittyviä verrkokauppoja..

Itse tilasin bola-korun Raskauskeiju-sivuilta, siellä oli aika paljon valinnan varaa, olis tehny mieli ottaa kaikki :)

Minä kanssa tilasin raskauskeijun sivuilta bolakorun. Laitan tähä vielä kuvan tuosta, vaikka kuuluis varmaan tonne hankintoja-puolelle. tohon kehikkoon pystyy vaihtamaan jos haluaa niin toisenvärisenkin pallon. 

Oi kuinka ihana koru. Mulla on sellainen peruspallo vaan. Pitäisköhän hankkia tuollainenkin...
Mä vasta viime viikolla varailin rakenneultraa. Täällä pääsee kuitenkin aika hyvin noihin ultriin, nytkin sain valita päivää ja aikaa itse. Menen 25. tammikuuta, viikkoja silloin kasassa tasan 20.
Me ollaan kanssa jo tehty hankintoja jonkun verran, kun tuntuu, että on niin hirvittävästi hankittavaa. Ja ihan jo rahanmenon vuoksi on hyvä, ettei sitten mene kaikki saman kuun tilistä. Tänään haettiin vaunut. Vau, mä olen niin fiiliksissä. Ne on vaan niin sairaan hienot .

Huomenta ja viikon alkua mammat =)

(.) aloitin aamun soittelemalla neuvolaan, kun pientä vuotoa on jatkunut jo melkein viikon verran =/ sain torstaille ajan lääkäriin, katotaan mitä tuumaa tilanteesta. Mulla on vielä 1kk ultraan aikaa, jos vaikka pistäis mut tk:lla ylimääräiseen ultraan gynelle, et näkis mitä nyt on meneillään! Onneks tuo Täpinä potkuttelee tuolla päivittäin, nytkin myllää ku istun töissä koneella, muuten olis kyllä iso huoli, vaikka syy vuotoon sinänsä onkin tiedossa.

Sintsi, tuo itkuherkkyys on ihan tuttu juttu =) erehdyin katsomaan viikonloppuna hurjaa remonttia tv:stä ja voi huhhuh ku aukes hanat taas.

Riksuke, mulla kans masun kasvu pysähtynyt hetkeksi, kun alkuun tuli niin hurjan nopeesti esiin =) painoa ei kans oo tullu kun se vajaa 2kg \o/ hyvä vaan =)

Voi mamma1/11, hurjan nätti bolakoru sinulla!! Pitäsiköhän itekin tilata toinen =D ja toi onkin tosi kiva jos pystyy tuon värillisen pallon vaihtamaan sit vaikk sukupuolen mukaan! Mulla on kans ihan peruspallo, missä on kuita ja tähtiä.

Meillä on rakenneultra 7.2. ja sillon on viikkoja tasan 21.

Mäkin tilasin bolakorun raskauskeijusta
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=20&ala=&tuote=249

R-ultra meillä on ens keskiviikkona (rv20+1) ja jännittää aikalailla, aluks jännitin sitä että kumpikohan tulee, mutta nyt oon alkanu jännittämään että onkohan kaikki hyvin.
Mä oon hirvee ressaaja kyllä välillä

Ja nyt oon keksiny vielä uudenki ressinaiheen, vauvan sukupuolen!
Jos tulee poika niin tulee paha mieli miehen  äidin puolesta joka siis toivonut tyttöä ja hänellä 3poikaa ja 2 pojanpoikaa eikä yhtään tyttöä. Plus melkeinpä kaikki meidän tutut "toivoo" meille tyttöä.
Ja jos tulee tyttö niin tulee paha mieli meidän pojan puolesta!
On tullu ittelleen mieleen miten mua on aina harmittanu et mulla on isoveli eikä isosisko ni päätin nyt siitäki kehittää ittelleni päänvaivan

potkuja tunnen useita kertoja päivässä emoticon
Huomenna neuvola ja torstaina kampaaja, ihanaa <3

Takaisin