Kesämasujen toinen kolmannes

Täällä mennään kanssa toisella kolmanneksella. Tänään 14+6 :)
Mulla on alusta asti vaivannut merkittävä huimaus. Pahoinvointia ei oo enää ollu oikeestaan ollenkaan, mutta huimaa yhä. Vaa'alle en oo uskaltautunu. Huomenna tosin on neuvola nii tulee seki hoidettua, vastoin omaa tahtoani, nyyh ! :D

Painajaisia oon kans nähny usein ennenki, mutta nykyään ne on melkein jokaöisiä ! Ja mun unet on muutenki ihan älyttömiä.

Mulla häntäluu on alkanu vaivata. Tai siis siltä alueelta. En voi nojata taakse istuessa, koska alaselkä kipeytyy niin paljon ja saattaa alkaa vaivata ihan jo kävellessäkin. Ei kiva !

Tsemppiä kesämasulle ja tottakai kaikille muillekin ! Ja Hyvää Joulua kaikille, mikäli en tänne nyt ennen aattoa mitään kirjottele :)

Voih kesämasu, tosi tylsää että noi vuodot vaivaa =/ toivottavasti loppuis sultakin nyt kokonaan! Liikkeitä odottelen itse kovasti, sen yhden kerran lisäksi en oo mitään tuntenut, vaikka just iltaisin oon kovasti yrittänyt niitä tunnustella! Masu kyllä kasvaa kovaa kyytiä <3

(.) tää mun aamupahoinvointi on ihan omituista kyllä, mutta jatkuu siis edelleen...tänään tuli yhtäkkiä hirveen huono olo kun pestiin esikoisen hampaita, en ollut vielä ees ehtinyt syödä mitään! Ei siinä muuta kun äiti ympäri ja naama vessanpönttöön...tulipa todettua, että vesi, mama monivitamiini ja vatsahapot maistuu ihan kissanruoalle... =P voi ku tää tietäis ny sitä että tää olis tyttö!!! <3 ku en kerta esikoisesta oksentanu kertaakaan.

Ystävälle syntyi poika lauantaina =) heidän esikoistyttö on saman ikäinen kun meidän poika, ja tämä pikkukakkonen oli poika. Täytyy varmaan kysellä haluavatko poikien vaatteita lainaan, mä voin sitten lainata heidän pinkit vaatteet jos meille tulee tyttö =)

katjaana, kyllä täällä useammalla noita painajaisia oli ainakin vielä joku aika sitten, että et kärsi niistä yksin! Toivottavasti loppuvat pian, ei varmasti herää kovin virkeänä jos koko yön näkee painajaisia...

Sain tänään puhelinsoiton lapsivesipunktion tuloksista (reilun niskaturvotuksen vuoksi siis siihen osallistuttiin...) ja sen mukaan kromosomit normaalit! Huh! Nyt sitten odotellaan vaan jännityksellä rakenneultraa löytyykö sieltä mitään poikkeavaa. Kuitenkin, helpotti tuo tieto jo aika paljon, jos sitä vaikka uskaltais jo vähän ruveta nauttimaankin raskaudesta. Ai niin ja sukupuolikin muuten saatiin varmasti tietää  ;)

Tirri: Hyvä että perjantain kuulumiset meni hyvin :)

Ninanina: Mulal kans tissit kasvanu ihan sikan, kakkosen aikana ei niinkään ollu kipeet kipeet tai arat mut ny o, joka puolelta pursuaa :) Pitää siis nauttia näistä ku synnytyksen jälkeen pääse si repsahtaa :D

Kesämasu: kurjaa kyl et noita vuotoja tulee :( Halit, toivottavasti pian rupee hellittää!!!

Taas o sitte näit vihlaisuja tullu, vaikka neuvolassa sanottiin että olis norm. mut musta ei kauheen normaalille enää tunnu tai si tää o jotain muuta.
Eilen kävellessä kun työnsin rattaita, nii tuli ihan hirvee viilto ja oli erittäin vaikee kävellä.
Lepäsin si hetken sohvalla kun kotiin päästiin ja meni ohi. Tänää si pikkase menkkamaista jomotusta ja selkä kipee+ kun kumartaa nii nipistää koko alavatsaa ei muuten, ellei tää olis jotain ummetusta...?
Kolmas raskaus ja ei tällästä aikaisemmin oo ollu, ehkä mä panikoin turhaan, neuvola tammikuu alus, vaik voisinhan mä sinne soittaa...mut...

Lilypie - (OGUP)

Kävin taas lekurissa tänään. Vihdoin sain vastaukset paastolabrast ja muista.. labrat ja kaikki muut oli ok, paitsi spirometria. Löydös oli selkeä astma. Keskivaikea, jopa vaikea astma. Tänään hain piipun apteekista. Eli raskaus on mulle moisen laukassu.
Vahvat hajut ja rasitus teettää vaikeuksia hengittää. 

Mä oon niin hukassa kun lapset eivät ole kotona. Oma poikani on melkein 3vk poissa, miehen tyttö luult. vain tämän viikon poissa.
Iltaisin laitan telkkaa hiljemmalle etteivät lapset häiriinny, laitan kellon aamuksi soimaan ettei lapset myöhästy koulust, käyn yöllä vessassa tosi tosi hiljaa ettei kukaan vaa herää, saatan keskel yötä herää siihen että luulen nukkuneeni lasten kanssa pommiin vaik kello olisi kolme yöllä :D Eilen suunnittelin menoni sen mukaisesti että kerkeän kotiin ajoissa ennen ku iltapväkerho menee kiinni!! 

Mies puheli eilen että lähettäis ajelee pohjoiseen päin jouluks, että olisi valkoinen joulu.. huoh. Ei olisi minkäännäköistä päämäärää.. saas nähä mitä vielä herra keksii :D 
Kysyi vaan eilen että mitä tehdään jouluna, vastasin sarkastisesti vain että varmaan mä vaan katon yksin telkkaa ja makaan sohval :D

No niin, täällä poksu rv 17tänään ja neuvolassa käyty ja vauvalla sydänäänet kuului hienosti,140-150 oli sykkeet ja esikoiseni oli aivan ihmeissään isin sylissä että mihi se äiti katosi kun neuvolantäti minut sillä hoitopöydällä nosti ylemmäs jotta olisi helpompi niitä ääniä kuunnella.. emoticon .
Voimia teille joilla nuo vuodot aiheuttaa ylimääräsiä huolenaiheita. :( ei varmasti ole mukavaa ja toivotaan että loppuisivat nopeasti. 
Itselläni on kyllä nuo painajaiset tulleet aika voimakkaina kuvioihin ja ne ovatki nyt sitten jokaöisiä piinoja. Muistan kyllä näkeneeni esikostakin mutta vasta iha loppuvaiheessa raskautta kun unenlaatukin oli jo vähä mitä oli.. 

Tirri: Minulla kanssa tuo pahoinvointi ei vaan meinaa loppua.....Olen iha kamalan hajuherkkä, ja jopa vaipanvaihto saa yökkimään mikä ei ole koskaan mikään ongelma ollut.... Milloinkohan tosiaan tulee se kultainen keskiraskaus.. :D

Iskias vaivaa myös joka vaivasi jo viimeksikin.Ajattelin kokeilla sitä tukivyötä mutta voi olla vähän ahdistava. 

Hibiscus, IHANAA että kaikki kunnossa!!! Tuli kyynel silmään ja hymy huulille kun uutisen luin emoticon

Oli muuten ihana jouluostos reissu, olin yksin Prismassa 2 tuntia kiertelemässä, sain kaiken tarvittavan ja sitten mies tuli kuittaamaan laskun. Tällaisia reissuja vois olla useamminkin kuin kerran vuodessa :)) Hieman alkoi jaloissa ja lantiossa tuntua, mutta viimeisen 20minuuttia kun odottelin ukkoani, istuin siellä penkillä, pakko oli. Ohi menevät mummot hieman katsoivat pitkään kun "nuori" ihminen vie penkin, mut minkäs teet :)  Nyt saa relata enen joulua. Lahjat enään pakettiin ja joulu saa tulla emoticon

Hyvää Joulua Kaikille!!!!! (jo nyt, kun en varmaan kerkeä ennen joulua enää täällä käymään :))
Eilen tuli käytyä neuvolassa, kuunneltiin sydänääniä <3 voi sitä ihanaa jumputusta, joka tosin kuului n. 3-4 sekuntia ja sit aina hävis, vauveli siellä sen verran oli liikekannalla :D 130 oli syke :) Otin nyt sit myös sen infl. rokotteen, vaikka en ollu alkuun varma mitä teen sen kanssa... Mut kun tässä jo nyt on tullu sairasteltua niin paljon (sitkeitä flunssia) niin ajattelin että varmasti sit tuun hyväs lykys sairastaa ne influenssatki... Joten toivotaan ettei rokotteesta tuu mitään huonoa vauvalle..
Mua "hävettää" kertoa, mutta ollaan hommattu vauvalle jo vaikka mitä :D Vaatteita, pinnasänky, hoitopöytä, sitteri yms ... :D Ei vaan malta olla ostamatta :D Et enää oikeestaa puuttuis ne kalleimmat, eli vaunut ja sit autoon kaukalo... :) Voi meitä :D

Lompsin tänään terveyskeskukseen aikomuksena hakea pari päivää leposaikkua kun tuota tiputtelua on edelleen, ollut eilisestä saakka koko ajan. Lääkäri sitten kirjoitti koko loppuvuoden saikkua!!! Nuorehko mieslääkäri, ei lähtenyt tekemään sisätutkimusta vaan sano et jos tulee uudestaan runsasta vuotoa tai tää tiputtelu vaan jatkuu niin sit otetaan ultra aikaa. En usko että vauvalla on mitään hätää, mut ihan mielelläni lepäilen jos vaikka vuoto taas asettuis.

Ihanaa kun joulu tulee. Eilen haettiin kuusi sisään ja tänään olis tarkoitus se koristella. Kinkku on sulamassa ja joko ens tai seuraavana yönä se paistellaan. namskis :)

Onnittelut Hibiscus helpottavasta puhelinsoitosta!! =D fiilikset on varmaan ihan mielettömän hyvät, onneksi tieto tuli vielä ennen joulua!

riksuke, älä turhaan häpeile =D en mäkään esikoista odottaessa kovin pitkään malttanut odottaa, vaan ennen puoliväliä oli jo kaikki kamat hommattu, vaunuja ja kaukaloa myöden *heh* mä koetan nyt odottaa siihen rakenneultraan että sais varmistuksen tuohon sukupuoleen. Jos tämä on tyttö niinku kovasti uumoilen, ni sit saan ostaa kaikkea prinsessa-hömppää ja hello kittyä yms <3

kesämasu, hienoa että lääkäri noin auliisti kirjoitti sairaslomaa! Toivottavasti sullakin tiputtelu asettuu hiljalleen =) kinkkua täälläkin odotellaan jo kovasti kieli pitkällä! Kuusen olisin oikeastaan vihdoin jo halunnut, mutta päätettiin kuitenkin jättää vielä ottamatta, kun ton pojan kanssa se menis kuitenkin vaan hermojen kiristelyksi koko joulu sen kuusen takia...

(.) Tää väsymys on ihan uskomatonta...eilen ku poika nukahti 8 aikaan nukahdin minäkin sohvalle, mistä heräsin vähän 10 jälkeen kun mies tuli iltavuorosta kotiin. Olo oli ihan ku zombiella, tämän päiväinen ruoka jäi tekemättä ja lahjat paketoimatta =/ 20 min istuin siinä miehen kanssa kunnes oli pakko hiipiä sänkyyn masun viereen nukkumaan. Onneks huomenna pääsee neuvolaan, jos tää vaikka olis hempoista kiinni ja sais vähän rautakuurilla energiaansa takaisin...

Tänään kävin kolleegan kanssa allekirjoittamassa meidän uusien tilojen vuokrasopimukset =) hurjaa ajatella, että 2 viikon päästä olen oikeasti oma pomoni! Vielä on miljoona asiaa hoidettavana ennen vuodenvaihdetta, täytyis laittaa hösseliksi ennen kuin kaikki jää lomille. Mistä sitä vaan repis energiaa tähän loppurutistukseen...*haukotus*

Purrr \o :)
Neuvolassa käyty. Voi niitä sydänääniä emoticon ihania! 143 oli syke meidän nököllä. Painoa ei juurikaan ole tullu, alhaimmillaan mulla on tän raskauden aikana ollu 70,8 ja tänään oli 71,4 et eipä tuo ny juur oo mittää.

Joku täällä puhui noista painajaisista, täällä ilmoittautuu yks \o kenellä niitä on! Mä oon kyl aina nähny levottomia unia, mut nyt niitä on kieltämättä joka viikko kerran tai kaks.. Inhottavaa!! emoticon

Mitäs, onko jollain ollu päänsärkyä? Migreeniä tai muuten vaan? Mulla on emoticon viime viikolla oli kahtena päivänä peräkanaa ja eilen oli. Neuvolassa naikkonen sano, että taidan juoda liian vähän. Et pitäis juoda jopa KAKS LITRAA päivässä. Hui. En kyl juu todellakaan juo noin paljoa.. Hyvä jos litra menee..

Noh, mut eiköhän se mun tarina ollu taas tässä.
Hyvää joulua kaikille! (jos en nyt enää tänne sit tule, olen jouluaaton aamuvuorossa..)

Ihanaa joulunalusaikaa täältäkin :)

Ihania uutisia Hibiscus, ihan parhaita.

Täällä etoo ja kuvottaa edelleen ja aina syömisen jälkeen oksettaa. Pönttöä ei kuitenkaan ole tarvinnut juurikaan halailla. Tsemppiä vain Tirrille! Ja onnea ja menestystä myös uudelle uralle :)

Ihan uskomatonta että joulu on jo ihan ovella ja vielä vaikka kuinka paljon tekemistä ennen aattoa. Mie oon jouluihminen ja tykkään höösätä kaikkea joulujuttuja. Meillä mies kävi hakemassa mökiltä joulukuusen ja siinä se ulko-oven vieressä nakottaa ja odottaa sisälle pääsyä. Ehkä sittea vasta aatonaattona on koristelun vuoro. Huomenna alkaa taas meidän keittiössä varsinainen kokkisota, kun tämä emäntä alkaa vääntämään laatikoita, karjalanpiirakoita ja sinappia. Sisko totes pari vuotta sitten et mie taidan olla ihan sekaisin, kun huhkin hikihatussa keittiössä piirakoiden ja muiden soossien keskellä. Loppujen lopuksi mekin syömme varsinaisesti jouluruuan kotona vasta Tapaninpäivänä, mutta kun mie tykkään väsätä jouluruokia ja yleensäkin keittiössä puuhailu on lähellä sydäntäni. Niin kuin myös miehelläni. Meillähän joskus tulee jopa kinaa sittä kumpi saa tehdä ruokaa ;)

Nyt alkaa jo selkeästi olla masua, muutakin kuin hurja iltaturvotus. Jo aamulla siinä on selkeä kumpu. Ja tissit on kasvaneet ja pienirintaisena naisena olen itsekin ollut niiden kanssa ihan häkellyksissä. Miehestä nyt puhumattakaan. Kieltämättä kuitenkin tää painonnousu (nyt n.5 kg) on välillä ahistavaa ja joudun tosiaan käymään keskusteluja itseni kanssa asiasta. Makkarissa uusi ulkomuoto ei ahista tippaakaan, päinvastoin :) Päivisin kuitenkin välillä ahistaa kun vaatteet kirraa sieltä ja täältä. No ehkä vähän helpotaa kun oikea vauvamasu tulee kunnolla esille.

Mutta kaikille oikein rauhaisaa ja ihanaa ja onnellista joulua!

Päänsärkyä täälläkin usein. Mulla onneks on auttanut vielä paracetamol kipuun, mutta niin pelkään noita migreenikohtauksia. Sitten kun sellainen oikeasti iskee niin siihen ei auta kun täsmälääkkeet, eikä niitä vissiin kovin mielellään raskaana sais syödä. Onneks edellisissäkin raskauksissa mulla migreenit helpottivat. Toivotaan että nytkin pysyvät aisoissa.

Mulla on ollut vasta tasan yks neuvola. Seuraavakin on vasta alkuvuodesta (rv 17) eikä sekään ole lääkärineuvola. Aika eri käytäntöjä näköjään eri paikkakunnilla. Mä en edes tiedä milloin täällä on eka lääkärineuvola. En mä kyllä hirveästi kaipaa sitä puntaria ja verenpaineen mittausta, mutta sydänäänet olis ihan hauska kyllä kuulla!

Mulla alkoi tänään viikon joululoma. Ihanaa! Oikein rauhaisaa joulun aikaa kaikille.

On kyllä kiva lueskella kun on kohtalotovereita :) tai ei kiva tietenkään kenellekkään näiden oireiden takia, mutta sen takia että tietää että on normaalia :)

Mulla ne painajaiset on joka öisiä :/ taitaa olla vähän stressiäkin tuolta töistä kun käyn ihan ylikierroksilla, onneksi enää kaksi päivää töitä ennen joulua!

Kävin tänään ostamassa sellaset liivihousut, ajattelin jos ne ensiapuna auttaisi tuon selän ja iskias kivun kanssa, juttelen neuvolassa sitten tammikuussa siitä selkätuesta.

Mullakin on ollut tällä viikolla päänsärkyä kolmena päivänä, en tykkäis ottaa mitään lääkkeitä mut panadolia on ollut pakko ottaa kahtena päivänä kun on ollut niin sietämätön olo. Hokasin myös että se on yhteydessä vedenjuontiini, täytyis kans vaan ahkerasti muistaa juoda enemmän!

Hibiscus: Mullakin ollut tasan yks neuvola (nyt viikkoja 14) ja seuraavan käski varata tammikuulle, oltiin siis marraskuussa neuvolassa ja nyt joulukuun alussa nt-ultrassa. Mä oon kanssa miettinyt et onko normaalia että on noin vähän, kun tuntuu että muut käy koko ajan :D no menen sitten tammikuussa, ja sitten meillä onkin rakenne ultra jo helmikuun alussa, tosin päätettiin miehen kanssa että mennään yksityiselle tammikuussa ultraan että nähdään vauva taas kun ei malteta odottaa :) Mäkään en tosiaan kaipaa puntaria, enkä muutakaan, varsinkaan sitä vanhaa neuvolatätiä, mutta ne sydänäänet olis kans kiva kuulla kun ei olla vielä kuultu, nähty vain sykkivän!
Ihanaa joulunaikaa myös kaikille, jos en ehdi enää ennen joulua kirjottamaan, kaksi päivää olis vielä tosiaan töitä ja sitten joulun viettoon <3

Täällä kärsitään ja paljon :(  Tosiaan yöllinen herättäja eli hammaskipu hoidettiin eilen, ja hammaslääkärinmielestä ainut hoitokeino oli hampaan poisto!! Poistaminen sattui puudutuksista huolimatta niin paljon että itkin siellä penkissä. Kotona yrittänyt lääkitä itseä, mutta kun ei lääkkeet auta. Lääkkeen otosta menee tunti ennenkun vaikuttaa ja vaikutusta kestää tunnin kun taas alkaa sattumaan. Yöksi otin Panacodin, muuten vuorotellut Panadolin ja Buranan kanssa. Tuoteselosteita olen lukenut ahkeraan vaikka tiedän että Panacodia voi satunnaisesti käyttää ja Buranaa saa käyttää ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana..silti ärsyttää kun joutuu popsimaan lääkettä. Mut tää kipu on sietämätöntäemoticon
Ja voi vaan kuvitella tykkäskö mun vuoto tästä hammaslääkärikäynnistä, ei todellakaan, eilis illan jatkui vuoto, nyt onneks laantunut.

Aion viedä pojan tänään hoitoon ja tulla kotiin nukkumaan. Yö taas niiiiin huono, et kaikki lisäminuutit jotka saan nukuttua olis plussaa. Ja jos tänään sais syötyä jotain, eilen meni kipollinen jukurttia ja rusinasoppaa, suu niin kipee ettei tee mieli mitään :(

Taas tuli vuodatettua.. mut josko tää tästä  :((

kesämasu kurjaa että oli noin kamala hammiskäynti :(
Mä oon aina pelänny hammaslääkäriä, mutta nyt oon löytäny yhen maailman ihanimman jonka luona käyn täst edes. Siellä on poistettu viisaudenhammas, hammaskiveä ja alotettu juurihoito
(kiitos ihanat raskaudet kun turmelette mun suun )
Eikä ikinä oo ollu kivuliaS kokemus!

).( En oo ihan sata varma, mutta mä luulen että tunsin eilen vauvan liikkeet emoticon
Illalla olin menossa nukkumaan ja vähän painelin masua niin tuntu kaks "potkua" tms vähän peräjälkeen samasta kohdasta!!
Nyt siis menossa rv16+2

Sitä piti kysyä että te jotka ootte tuntenu liikkeet, kuinka alhaalla ne on tuntunu?? Mulla meinaan tuntu noin 5cm navan alapuolella, voiko tuntua niin alhaalla? Yritin netistä kattoa ja ainakin tän videon mukaan vauva vois jossain niillä paikkeilla näillä viikoilla vielä olla:
Vau.fi – Raskausanimaatio

OIKEIN HYVÄÄ JA IHANAA JOULUA MEILLE KAIKILLE <3

Niin ja piti vielä lisätä, että voi varmaan tokassa raskaudessa tuntea liikkeet aiemmin, mutta mä oon näiiten kanssa vähän sellanen et pitää tosiaan olla "selviä" että tulkitsen ne liikkeiks.., hämäävän samanlaisia kun muut vatsan toiminnat.
Mutta eilen tosiaan tuntu "jotenkin erilaisilta" en tiiä, tai sit mä oon vaan tulossa höperöks

No juu, kävin neuvolassa kääntymässä aamulla. Ei mikään ihme että väsyttää, ku hempat on vaan 117...rautakuurille ei vielä laittanut, kun noissa mama-multivitamiineissa on kuitenkin rautaa mukana. Sanoi vain että pitäis nyt syödä ruisleipää ja vihreitä kasviksia että sais rautaa lisää. Sydänäänet kuunneltiin, syke oli siinä 156 <3 taisi Täpinä olla unilla kun niin kiltisti pysytteli paikallaan ku kuunneltiin =)

Pucci, kiitos tsempityksestä =) ihanalta kuulostaa toi joulutouhotus. Ite oon kans jouluihmisiä, mutta nyt en jaksa kyllä hössöttää yhtään mistään ollenkaan, kuten yleensä. Joulukuusen olisin halunnut, mutta päätettiin kuitenkin olla laittamatta, kun ton pojan kanssa se olis ollut yhtä itkua ja hampaiden kiristelyä kumminkin! Ihan KAIKKEA on päästävä aina räpläämään, ni eihän siinä kuusessa olis ollut metrin alapuolella koristeen koristetta tai yhtäkään kynttilää =/ mutta odotan jo siinä mielessä ensi joulua, että sitten poika on jo riittävän iso että antaa kuusen olla, ja Täpinä on vielä niin pieni että ei pääse kuusen kimppuun =) Tuosta ulkomuodosta, itse olen kanssa paljon tyytyväisempi olooni nyt kuin esikoista odottaessa, silloin oli lähtöpainoa yli 10kg enemmän kuin nyt, sen kyllä huomaa sekä olossa että peilissä! Ja makkarissa =) rinnat on täälläkin alkaneet paisua jo jonkin aikaa sitten, vielä löytyy kuitenkin parit liivit jotka mahtuu päälle!

3rika, mä olen ollut meidän äitiysneuvolaan tosi tyytyväinen sekä esikoista odottaessani että nyt pikkukakkosen kanssa. Meillä on hurjan mukava kokenut vanhempi naislääkäri, joka on tehnyt aiemmin pitkän uran Vammalan synnärillä. Ja terkan luo pääsyä odotin tosi paljon, kun niin ihanat muistot jäi esikoisen raskausajasta =) tosi ikävää että itse olet saanut huonoa palvelua =/ pistää kyllä mielen matalaksi, kun kuitenkin näin ihanasta asiasta on kysymys ja itse olisi kovasti innoissaan ja onnellinen! Onko sun terkka kuitenkin ollut ihan mukava?

Päänsärystä, mulla ei ole muutenkaan juuri koskaan. Nyt on ollut kerran, sen jälkeen kun se yliajo tapahtui ni stressi laukas illasta kovan päänsäryn. Se meni sit panadolilla ja unella ohi. Syön särkylääkettä ehkä pari kertaa vuodessa, niin mulla ne tepsii aikas mukavasti!

Tuo vedenjuonti on kyllä hurjan tärkeää, ihan muutenkin aineenvaihdunnan ym kannalta! Se 2litraa ei oikeasti ole kamalan paha, kun jakaa sen vaikka 2 lasin annoksiin pitkin päivää (2 aamulla, 2 lounaalla, 2 iltapäivällä ja 2 päivällisellä =) mä aikoinaan laihduttaessa opettelin juomaan sen 2litraa, ja nyt kroppa kyllä huomauttaa heti jos jää vähemmälle. Mulla on itellä työpöydällä aina 0,5litran pullo vettä, jota sit hörpin siinä koko ajan. Ja kotona mulla on 0,5litran tuoppi juomalasina! Se juominen kannattaa opetella hiljakseen jo nyt, koska imetysaikana on sitten pakko kitata sitä vettä tosi paljon, vielä kun on kuuma kesäkin!

Hibiscus, on kyllä kummasti eri käytäntöjä! Mulla oli eka lääkärineuvola rv 11 tienoilla, ja tammikuun alussa on kolmas virallinen terkan neuvolakäynti. Mä olen lisäksi ravannut siellä nyt jo 3 ylimääräistä kertaa, kun oon ressannut noista vuodoista ja nyt tästä väsymyksestä =)

Katjaana, toivottavasti saat apua selkävaivoihin! Mulla oli jo esikoisen aikana carriwellin tukivyö, se oli tosi hyvä esim lenkillä kun masu alkoi jo painaa. Muistan että käytin sitä kyllä jo talvella, silleen että oli lunta, kun esikoinen on siis syntynyt 19.5. Nyt voi olla että mulle tulee käyttöä sille jo aikaisemmin. Se tuntuu tosi miellyttävältä, mutta mua ärsyttää kun se tekee sit semmoisen ylimääräisen "kurvin" tohon lantiolle. Mulla kun on kuitenkin vähän tuota lihaa luiden ympärillä ja pyöreä takamus ja lantio, niin näyttää tosi omituiselta jos siinä lantiolla on sit semmoinen kuoppa... =/ no, siinä vaiheessa jos oikeasti alkaa olla selkävaivoja, on varmaan aika lailla ihan sama miltä näyttää =D

kesämasu, voi kurja sua!! Kannattaa varmaan käydä näyttämässä tuota hammaslääkäripäivystyksessä, ettei vaan ole tulehtunut! Ei tuollainen kipu ole hampaanpoiston jälkeen kyllä normaalia. Ellei sitten ole vähän jotain hermoa nirhaisseet siinä samalla. Mulla vedettiin kaikki viisurit muutama vuosi sitten kahdessa erässä. Hammaslääkärikammoisena sain esilääkityksenä 10mg diapamia ja oli niin hirveässä pöllyssä, että kikattelin seinille enkä pystynyt omin avuin kävelemään 3m matkaa odotushuoneen sohvalta hammaslääkärin huoneeseen! Puuduttaessa sainkin sitten paniikkikohtauksen, joka kesti sen koko ajan kun hampaita vedettiin. En meinannut saada henkeä ja koko kroppa tärisi kauttaaltaan...ei ollut kiva kokemus, ei. Että empatiani sinulle!! Toivottavasti helpottaa pian! Mutta tosiaan, kannattaisi varmaan käydä näyttämässä nyt ennen joulua vielä, joulun pyhinä on ikävä istua yhtään missään päivystyksessä! Mä söin jäätelöä mun hampaanpoiston jälkeen =D kylmä helpotti kummasti!

No hupsista, tulipas tekstiä sit jokseenkin paljon =O tätä tää teettää, kun nyt pystyy samalla kirjottaan toisessa ikkunassa ja selaan toisessa teidän kirjoituksia =) tulee varmasti kommentoitua ihan kaikkea =D

Mult poistettiin hammas vähän ennen raskautta.. yhtäkkii oli vaan aamulla turvonnu toinen poski ja hammasta särki, töissä olin aamun paistelemassa pullaa ja lähin pois ennen kun asiakkaat tuli kauppaan :D Se oli niin kamala kokemus, vissiin 5puudutusta laitettiin mutta oli ollut niin tulehtunut ettei puudutukset pahemmin auttanut. Seuraavana pvänä jouduin menee uudestaan kun turvotus ei laskenu lainkaan - pikemminkin oli pahentunut. Laittoivat jonkun ihme muoviläpyskän sinne jotta pääsee mahd. mätä pois ja sit rupeskin viikonloppuna turvotus laskee. 
Nyt mulle on TAAS puhjennut ylös viisaudenhammas.. kauhee pelko jos rupee oireilee kasvaessaan, kun edellinen puhjennut viisaudenhammas hankasi niin pahasti etten meinannu saada suuta auki lainkaan.. 

Päänsärkyä täälläkin, alkuviikolla oli 3pvää pääkipee. Para-Tabs 1g otan yhen kappaleen ja nukun ni vähän rauhoittuu. Alkuraskaudes mul oli 14pvää putkeen pää kipee, silloin oli kyl jo aika kiukkunen ja väsynyt.

Unet vaivaavat edelleen.. eilen yöllä mies kattos vielä telkkua kun olin kuulemma sanonut unissani ääneen HEINÄSIRKKA :D en satu enää muistamaan mitä unta kaiken kaikkiaan näin, mut unessa tosiaan seikkaili heinäsirkka ja koppakuoriainen :D
Yksi yö heräsin siihen kun näin taas koira unta, pahaa sellaista ja puuskutin ihan hullullailla kun tuntui pahalta!!

Yksi ilta olin vatsalteen nukahtanut sänkyyn ja heräsin kun vauveli riehui oikein kunnolla. Iltaisin on tosi kova meno mahassa. Eli liikkeet tuntuu aika reippaasti jo, huomenna rv 17.

Nyt on ruvennut myös tulemaan pahoinvointia vaihteeks. Joko olen ollut niin täynnä tai sit vähän nälkä ni ei tiedä miten päin olisin kun on niin pahaolo. 
Yölliset pissahädätkin ovat tulleet takaisin. :)

Hyvää Joulua Kaikille!! 

Takaisin