Kesämasujen toinen kolmannes

TIRRI: mullakin meni se vuos et lähti reilu 20kg mutta en ota mitää kauheeta stressii siitä :)
Tosiaan nyt uskaltaa taas rauhassa kasvattaa kun norm. paiosta jälleen lähdetäään ylöspäin :)
Kamala tuo "yliajo" eihän niille mitään voi ja kun ihmisetkään ei tajua niit heijastimia laittaa..
ja varmasti sä ite oot viel "shokissa" tuollaisesta tilanteesta. Onneksi kenellekkään ei käynyt pahemmin :)

TERVETULOA uudet mukaan ;)

FB:SSÄ on muuten kesämasuille perustettu RYHMÄ, ketä nyt kiinnostaa nii liittykää sinne ;)
RYHMÄN NIMI: tulosta kesäkuussa 2012

Lilypie - (OGUP)

Tekis kovasti mieli liittyä tuohon FB ryhmään, mutta jos se tonne mun etusivulle bongahtaa että olen liittynyt ni ei kiva... en nimittäin edelleen ole kaikille kertonut, etenkään faces maininnu koko asiast. Sukulaisista tietää vain sisko ja kummitäti. :)

On mulla jo salainen kuvakansio siellä, sen näkevät vain jotka tietävät raskaudesta :)
Kauheen salaista, mutta ens vuonna sit täytynee varmaa jo ilmoitella muillekin sukulaisille - lapsista puhumattakaan :)

Perjantaina olisi muutenkin tarkoitus lähtee joululahjakierrokselle, jotta poika saa lahjat mukaan leville, eli varmaan mummolle ja vaarille kerron raskaudesta. Kun ei sitä peitelläkään pysty!!

Viimein kun sain aikaiseksi kirjautua sivuille, ajattelin kirjoitella omia kuulumisia kesämasujen palstalle. Monet kerrat olen käynyt lueskelemassa juttujanne :) Eli toista kolmannesta ollaan menty eteenpäin jo jonkin verran, ja vasta nyt asia on alkanut tuntua "turvalliselta".

Kävimme tänä aamuna neuvolassa. Viikkoja tänään 15+3. Olen tuntenut vauvan liikkeet jo pari viikkoa. Esikoisestani tunsin liikkeitä vasta viikoilla 18+. Kävimme niskapoimu-ultrassa viikoilla 12+. Riskinä kromosomipoikkeavuuksille tuli 1:100000.

Ihana pieni pikkukakkonen piti kättä silmiensä edessä, ja oli hirmuisen turhautuneen oloinen tarkkailusta :) Äidin pieni.
Suloisinta tässä toisessa raskaudessa on, kun esikoinen haluaa kuunnella vauvan ääniä (kotidopplerilla) ja antaa pusun äidin masulle joka ilta ja sanoo "hyvää yötä vauva".

Kurjia nuo vuodot. Toivottavasti pysyisivät nyt poissa, eikä ketään säikyttelisi turhaan. Itsekin säntään aina välittömästi vessaan tarkastamaan vuodon laadun kun jotain lurahtaa housuun. Muusta kuin valkovuodosta en ole kärsinyt raskauden aikana, mutta jotenkin se aina vähän säväyttää, vaikka siihen on nyt jo toisaalta tottunut näiden 12 viikon aikana. Joka ikinen kerta kun lähden lenkille, jotain valahtaa pöksyyn jo ekan kilsan aikana. Lähi huoltoaseman vessa onkin tullut tutuksi, kun käyn aina varmuudeksi tarkistamassa tilanteen. Mitähän se myyjäkin oikein ajattelee ;)

Vitsit, tekisi kyllä kovasti mieli liittyä facen ryhmään, mutta minäkään en ole valmis julkaisemaan tilannetta yleisesti. Perheillehän ollaan jo kerrottu ja myöskin töissä, mutta ystävistäni tietää vasta yksi. Muille kerron nyt sitä mukaan kun tapaan heitä. Siltikään en meinää tätä asiaa missään toitottaa. Nyt on jo jännä kun itsestä tuntuu että masu pömpöttää siihen tyyliin että siitä kyllä kaikki huomaa, mutta tosiasiassa siitä ei osaisi arvata kukaan muu kuin sellainen ihminen joka tuntee todella hyvin ja osaisi katsella sillä silmällä vyötärön seutuani.Hih. Mieheni työpaikan pikkujouluissa oli todella ristiriitaista kävellä (alkoholittoman) valkoviini lasin kanssa, kun tuntui että olemuksenihan huutaa kaikille että raskaana ollaan. Ihan hassua.

Niin, ja tervetuloa uusille :)

Tirrille tsemppiä hirmuisesti, ihan kamalia oot joutunut kokemaan. Varmaan säikäytti pitkäksi aikaa!

Jännä kun nyt pitäisi olla pahoinvoinnit jo laantumaan päin, mutta ehei musta taas tuntuu että vähän väliä etoo ja ruoka ei maistu ollenkaan, vaikka alkuraskaudesta olikin suht hyvä vointi jos väsymystä ei lasketa.

Oon tosin miettinyt, että ehkä tuo ruokahaluttomuus voi olla myös psyykkistäkin eikä pelkästään raskaushormoneista johtuvaa. Nimittäin tiistaina kävin lapsivesipunktiossa (kirjoittelinkin tuonne ultrakuulumisiin jokunen viikko sitten, että nt-seula hälytti). Punkiton tekevä lääkäri ei antanut kovinkaan toivoa antavaa vastausta kun kysyin, että onkohan kuitenkin mahdollista että vauva olisi terve. Totesi vaan yks kantaan, että varmaan vikaa on kromosomeissa tai rakenteissa! No nyt siten jännätään jo odotellaan tuloksia. Lopulliset vastaukset tulee 2-3viikon päästä postitse ja joku pikavastaus pitäs tulla maanantaina puhelimitse. Toisaalta odottavan aika on pitkä, mutta toisaalta en ole varma tahdonko tietää ennen joulua. Pahimmassa tapauksessahan jos sikiöllä on tosi pahasti jotain pielessä joudutaan keskeyttämään ja niin juuri joulun tienoilla :(

Voi Hibiscus, mikä pälli lääkäri sullakin on taas ollut!!!? Eihän tolleen nyt voi sanoa, oikeesti! Kun on kuitenkin aina se mahdollisuus että kaikki onkin ihan kunnossa! Nyt suututtaa sun puolesta kyllä ja lujaa >=(

Kiitokset teille kaikille tsempityksistä =) tänään poliisi sitten soitti, sovin että perjantaina menen sitten antaan lausunnon tapahtuneesta. Onneksi kenellekään ei tosiaan käynyt oikein huonosti, ja vakuutukset nyt aina korvaa aineelliset vahingot kuitenkin! Ja mun takana tullut kuski on onneksi silminnäkijä että mitä siinä tapahtui, että en kyllä todella käynyt mistään penkalta koukkaan sitä ukkoa kumoon vaan se juoksi suoraan alle.

Kesämasu, hyvä ettei vuotoa kuitenkaan tullut paljoa! Mutta inhottavaa se on silti, ja aina säikäyttää kuitenkin =/ toivottavasti ei suakaan usein tuu vaivaamaan vuoto! Mulla ei onneksi ole ollut yhtään sen runsaan vuodon jälkeen \o/

Mun täytyy varmaan varata ens viikolle aika neuvolaan, kun tuntuu että tää väsymys on nyt ihan mahdotonta *huoh* töissä tekis mieli nukkua ja nukun illalla jo ysiltä sohvan nurkkaan ihan täysin... vois kattoo noi hempat ja samalla kuunnella taas äänet vielä ennen joulua <3 sit maltan varmaan odottaa siine 2.1. neuvolaan jos ei mitään erityistä tuu, esim vuotoa tässä väliaikana.

Niin, ja tervetuloa uusille =)

Hibiscus: epätietoisuus on kamalaa ja kuluttavaa. Toivon oikein oikein kovasti että saisitte hyviä uutisia. Voimia!

Hibiscus: Paljon voimia teille emoticon   Veikkaan että tuo ruokahaluttomuus johtuu nimenomaan stressistä, yritä vaan väkisin jotain syödä. Voi kun tulee suru olo sun puolesta. Toisaalta mitä pikemmin vastauksia saa niin parempi, muutoin menee koko joulu epätietoisuudessa, ja se tuntuu joskus kalvavan mieltä enemmän kun se kamalakin totuus.. ja tässtähän on kuitenkin se mahdollisuus että totuus on hyvinkin kaunista ja ihanaa emoticon

Peukkuja pidän ja ajatuksissa oot :)

ninanina, voiiij eeij, sullekkin käynyt kurjasti? :( Muistan sut kyllä. Mut hienoa, et nyt uutta odotellaan :) <3 Sulla jo viikkoja 15, ihanaa!

Kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille :)

Onkos täällä jollain todettu endometrioosia? Et miten se on vaikuttanut tähän raskauteen, tuntuuko se ikävältä tuolla, kun kohtu kasvaa yms? Vai onko oireeton..?

Emby^ ja Jormaliini 13+3

Tervetuloa uudet :)

Hibiscukselle paljon tsemppiä ja jaksamista ! Toivotaan että lääkäri oli väärässä !

Tirrille kans tsemiä lausunnon antoon, vaikka eihän toi sun syytä mitenkään siis ole !

Omia kuulumisia sen verran, että viikon sairasloman jälkeen eilen palasin töihin ja HETI selkä kipeänä työstä! PRKL! Kävin omt-fysioterapeutilla tiistaina, hän oli sitä mieltä että kyllä se on vaan tämä raskaus mikä on jo alkanu löysyttää noita lantion liitoksia ja se aiheuttaa kipua. Tukivyötä ehdotti käytettäväksi, mutta se on kyllä niin ahdistava :( Alkaa särkee alavatsaa ku sitä käyttää :( Ja muutenki ollu vähä alakuloinen olo, jotenkin sellainen olo ettei kaikki olis masussa hyvin... Ens tiistaina on kuitenkin neuvola, missä varmaan olis tarkotus kuunnella ekaa kertaa sydänäänet, toivon vaan niin kovasti että ne sieltä kuuluu <3

Niin joo, mä laitoin sinne fb:n pyyntöä saada liittyä ryhmään :)

KUULUMISIA :)
Te jotka ette halu viel julkistaa FB:ssä raskauttaa niin liittykää sinne sitten kun siihen o aika ;) Siellä jo mukavasti juttua alulla ;)

Hibiscus : Paljon voimia ja varmasti näin joulunalla ei halua mitään kovin huonoja uutisia kuulla, suuret voima halit <3 Ja on toi kyl aika ihmeellistä et lääkäri noin sanoo jos ei kauheen varmaa ole, varsinkin kun sitte mammat tuollaisista uutisista huolestuu "turhaan" jos kaikki onkin hyvin. Kun tasan tarkkaan se raskausmaailma pyörii mutenkin kaiken aikaa mielessä.

Mä itse oon tuntenut hyvin pieniä todella hentoja liikkeitä ehkä kerran päivässä. 
Eka ja tokan kanssa oon tuntenut jo aikaisemmin.
Vieläkin arvuuttelen tämän kohdalla.. Onko kaikki hyvin tai onko tää pieni nii "laiska potkuissaan" :D

riksuke : mukavaa että liityit fb:ryhmään ;)

Lilypie - (OGUP)

Tirri: kuinka sulla meni ne kuulemiset tänään??? Toivottavasti hyvin ja selvisit ilman sanktioita. Suomen oikeuslaitos on joskus siitä ihmeellinen että aina on rangaistava jotakuta vaikkei vikaa olisi varsinaisesti kenessäkään... ja joskus rankastaan jopa kaikkia, ihan ku varmuuden vuoks :D

Hei taas viikonlopun hiljaiselon jälkeen =)

kesämasu, perjantain kuulemiset meni ihan hyvin =) poliisisetä oli kovin mukava ja totesi ykskantaan lopuksi, että eipä mulle jätetty kyllä mahdollisuutta selvitä tuosta tilanteesta, kun ei toisella ollut heijastinta ja itse juoksi suoraan auton alle! Kuulin, että mieheltä oli lihas katkennut jalasta ja oli perjantaina edelleen sairaalassa. Ihmettelen ettei vanhalle ihmiselle käynyt pahemmin! Nyt sitten odotellaan että kaikkia osapuolia on kuultu ja syyttäjä tekee sitten ratkaisunsa. Vuodenvaihteen yli menee kuitenkin. Kävin autoa näyttämässä perjantaina vauriokorjaamolla merkkiliikkeessä, 2500-3000€ lasku sieltä tulee...onneksi on vakuutukset!

Emby, poks poks =D mä poksun sit huomenna!

Viikonloppu meni muuten mukavasti, perjantain olin kaverin kanssa ostoksilla ideaparkissa =) sain kaikki joululahjat ostettua ja samalla vähän jotain itselle. Muuten vietettiin viikonloppu ihan perheen kanssa ulkoillen. Eilen käytiin kaveriperheen luona vielä kyläilemässä ja uutta saunaa ihastelemassa =) Sunnuntaina aamupäivällä oli ihan huippuhauskaa tehdä lumitöitä yhdessä, mies kolasi, minä paimensin poikaa ja poika istahteli vähän väliä isin kolan kyytiin ja sanoi "isi kolaa, istuu, lujaa!" =D

Iloista maanantaita :)

Taas hetki vierähtänyt viimekirjoituksista kun kiirusta ollut töissä. Tänään lähden viimeiselle työmatkalle ja keskiviikkona alkaa "mammaloma".. Toki teen muita hommia kevään, mutta omista oikeista töistä jään nyt jo pois. Aamulla lähden Dubaihin (kiik) ekaa kertaa siis ja sielä tarkoitus tehdä viimeiset jouluostokset ja keskiviikkona sitten kotiin.

(.) Masua on jo sen verran että ihmiset kehuvat :) Huomena tulee jo 15+0, hui että aika meneekin nopsaan.. :) Olo alkaa olemaan normaali, vaikka välillä hajut etovat. Mutta nyt on riennettävä, että ehdin koneeseen :)

Ihanaa viikonalkua kaikille <3

Pitkästä aikaa tännekkin ehtii kirjottamaan eikä aina vaan lukemaan :)

Ei oo tosiaan ollu paljoo kerrottavaa, samaa rataa jatkuu. Huomisesta (rv16+0) lähtien alan ottamaan masusta viikottain kuvan ni näkee miten kasvaa.
Harmittaa esikoisen aikana etten paljoa kuvia ottanut, mutta onneksi edes muutama.
Tuntuu että vatsa ja tissit on viime päivinä kasvanu hurjasti. Oltiin vkl laivalla ja siellä mies ei saanut silmiään irti mun "varustuksesta"
Kokoajan sano vaan, et vitsit noi sun tissit on oikeesti kasvanu tosi paljon
(Mulla ei siis ikinä oo mitkää isot "bosat" ni on kyllä ihan kiva nauttia näistäkin) ;)

Ainiin, en muista hehkutinko jo tänne että ostettiin vauvalle ensisänky emoticon
Mamas & Papas "once upon a time" maailman sulosin!
Ja esikoisella on sellanen "rättipupu" mikälie merkkinen olikaan, sellanen tosi hellyyttävä ja pehmee lempilelu minkä sai ihan vauvana niin ostettiin samaa sarjaa oleva norsu vauvalle.
Muuta en oo vielä uskaltanu ostaa ku sukupuolta ei vielä tiedä, varmaan sitten tammikuun jälkeen uskaltautuu enemmän.

Mitäsmitäs muuta.., hmm, tervetuloa uusille ja voidaan paksusti emoticon

Mukavaa tiistai päivää kaikille. Täällä "hieman" väsy mamma. Yöllä klo 3:30 heräsin hammaskipuun ja huomasin ihan näin alkavan 15. viikon kunniaksi pikkuhousujen olevan jälleen veressä. Ai että ottaa päähän. Vois se istukka jo nousta niin että jättää vuodot pois, mä kun niin taas ajattelin että 9kk menee ilman siteitä ni ei, nyt oltava koko ajan varuillaan emoticon Tänään pitäis mennä jouluostoksille ja sit alkaa taas 4 päivän työputki, toivottavasti vuoto oli taas ihan vaan tuollainen "se oli siinä" juttu. Mietin jopa sitä että pitäiskö pissalla käydä vähän useammin, jos kovin täysinäinen rakko nostaa ja venyttää kohtua niin että se istukka pääsee siellä jotenkin irtoamaan reunastaan.. voi olla ihan uunoa ajattelua tämä mutta kävipähän mielessä..

Mukavasti alkaa masu kasvaa. Liikkeet on niin satunnaisia että miettii aina et olikohan se vai eiks se ollu, mut kyl varmasti oon tuntenut :)  Ja toivottavasti pian tuntee useammin ja selvemmin. Mukavaa viikkoa kaikille emoticon

Täällä toinen kolmannes myös alkanut, tänään 13+6 :) Pahoinvointi ja väsymys on alkanut helpottamaan, toinen kolmannes toikin sitten toisenlaiset oireet, elikkäs painajaiset ja iskiaskivun :( muuten mennyt mukavasti.
Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin, painoa on kertynyt ehkä kilon parin verran, johtuen älyttömästä ruokahalustani mikä oli ensimmäisellä kolmanneksella, mutta sekin alkaa helpottamaan :D Olen kärsinyt älyttömistä ilmavaivoista sekä nyt parín viikon ajan painajaisista, joita näen lähes joka yö :( en mitään vauvasta onneksi vaan kaikesta muusta älyttömästä. Onko muilla ollut painajaisia?
Lisäksi minua on nyt alkanut vaivaamaan tuo iskias tyyppinen kipu (hermo painaa tuolla kun lantio on jo löystynyt ollut ennestään), vähän sitä kauhulla odottelen mihin se etenee, minulla on seisomatyö, olen siis jaloillani liikkeessä koko päivän ja pitkät päivät alkavat jo painamaan..Onko muilla kokemuksia/vinkkejä tuohon kipuun??
Kovasti odottelen että masu alkaisi kasvamaan "oikeaksi vauvamahaksi" vaikka on se jo vähän pyöristynyt onneksi :D ja vauvan liikkeitä odottelen, tämä on esikoiseni joten vielä en oikein osaa tiedostaa vaikka pieni liikkuisikin, ehkä sitten vähän myöhemmin :)
Tsemppiä kaikille kesämasuille alkavaan viikkoon :)

Kesämasu: Kurja juttu nuo vuodot, toivottavasti lakkaavat. Tsemppiä täältäkin suunnalta :)

Mut mukava kuulla, että toiset jo tuntevat liikkeitä. Mä olen koettanut illalla oikein hartaudella keskittyä kuulostelemaan josko jotain vilskettä tuntuis masussa, mutta ei vielä. Johtunee siitä että esikoista odottelen.

Mulla on myös alaselkä ollut kipeä ja se kipeytyi enemmän kun palasin sorvin ääreen. Istumatyö mulla, eli ei taida kumpikaan istuma- eikä seisomatyö olla hyvä. Pyrin liikkumaan paikalta edes kerran tunnissa johonkin, jotta en ihan jämähdä. Jännittää vähän miten pitkä automatka x 2 nyt joulun tienoilla vaikuttaa tuohon selkäsärkyyn, pitää pitää pausseja :)

Katjaana:
Painajaiset on tuttuja täälläkin suunnalla, unet ei mullakaan ole vauvasta vaan kaikesta muusta mahdollisesta. Tosin en anna niiden häiritä, herään yleensä kerran yössä painajaisiin ja käyn samalla sitten vessassa ja jo on painajainen unohtunut :D

Hyvää Joulua kaikille jo näin hiukan etukäteen :)

Takaisin