Kesämasujen toinen kolmannes

Minäkin tulen nyt tähän ketjuun hieman liian aikaisin, perjantaina tulee h12 täyteen :)
Jonkun verran on täälläkin ollut alaselän kanssa ongelmaa, meinaa kipeytyä aina iltaa kohden ja sit kävelee ihan tönkkönä ja sit se kipeytyy entisestään. Ja noita alavatsa vihlaisuja on täälläkin just kyljen käännössä, aivastuksessa ja äkkinäisissä liikkeissä. Ja seksin jälkeen oon huomannu selkeän supistuksen, kiva jos koko raskauden ajan supistaa aina sen jälkeen..

Mulla tosiaan se np-ultra 13.12 eli ens viikolla. Seuraava neuvola on tammikuussa, terkka kysy haluanko tulla ultrien välissä vai vasta sillon h22 kun Kelan lappuja täytellään, sanoin et voin kyl tulla käymään. Tosin jos jotain ongelmia epäilisin niin pääsisin töissä käymään epävirallisessa ultrassa ja ainakin voisin kuunnella sydänääniä :)

Tuntuu hassulta että kahvia ei juuri ollenkaan tee mieli, olen ollut kova kahvin juoja mutta nyt jätän sen mieluummin väliin jos on valita jotain muuta. Jauhelihan paisto on myös yks jonka ajatteleminenkin saa etovan olon. Hedelmiä tekee mieli ja välillä yhtäkkiä jotain ruokaa, esim kebabbia, pizzaa, munakastike oli aika huippu, en oo sitä ikinä tehny ja nyt oli pakko saada :)

Ja vielä, sokerirasituksesta lääkäri kysyi onko edellisissä raskauksissa tehty, sanoin että on ja olivat normaalit, vastasi van ok eikä enempää puhetta ollut siitä, BMI:n mukaan se pitäisi olla, mutta jos ei oo niin en laita hanttiin :))

Tähän ketjuun aion minäkin nyt kommentoida vaikka viikot onkin vielä vajaat. Mun nähdäkseni keskustelu ei lähde ikinä kunnolla käyntiin jos sitä käydään ihan samoista asioista kovin monessa ketjussa..

Pucci toivottavasti sulla alkaa hiukan hormoonit tasaantua ja tuo hikoilu loppuu, hirveetä koittaa nukkua hikilammikossa nim. viimeisillään raskaana 2010 ennätyskuumana kesänä..

Mir84 ja Aiim mulla ei ole onneksi painajaisia unet, mutta tosi todentuntuisia ja hämmentäviä. En koskaan ole puuhaillut unissani mitään mutta pari yötä sitten heräsin siihen että yritin vetää mieheltäni tyynyä pois. Näin unta että koirat kantoivat kenkiä sänkyyn ja viskoin niitä sitten lattialle, heräsin aamulla ja tajusin paiskoneeni kaikki tyynyt sängystä lattialle..

Mulla on kanssa alaselän kanssa ongelmia kesämasu, viime raskaudessa ostettua tukivyötä pitäisi pienentää, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä. Se mulla auttoi aika paljon, ja sitten kun kohtu nousi eikä painanut enää selkähermoihin helpotti melkein koko loppuraskaudeksi.

Itselläni on odotettu ultra perjantaina, ainut mitä en siinä odota on ultraaja itse. Erikoislääkärit on hiukan... erikoisia. Kiva saada viimein virallinen laskettu aika jos kaikki on muuten hyvin. emoticon

Hyvää itsepäisyyspäivää =)

Täällä on perjantain jäljiltä lepäilty ja vuoto on loppunut kokonaan \o/ jotenkin itsellä on nyt kuitenkin semmoinen pelko takaraivossa, että entäs jos istukka irtookin niin paljon kerralla että se ei sitten toimikaan kunnolla ja vauva ei saa tarpeeksi verta =/ pakko koettaa päästä neuvolaan kuunteleen sydänääniä, seuraava neuvolakäynti kun virallisesti olis vasta vuodenvaihteen jälkeen, en millään pysty järjissäni odottamaan sinne asti!! Eiköhän se terkka mut johonkin väleihin mahduta, täytyy laittaa sille huomenna tekstiviestiä =) kyllä tuommoisen säikäytyksen jälkeen osaa taas arvostaa piirun verran enemmän tätä uuden elämän ihmettä!! Toivottavasti Täpinä lakkaa säikyttelyn ja istukka nousee sieltä kohdun kasvun mukana =) Mies pitää mua ihan pimeenä kun harmittelin mahdollista sektiota, jos istukka jääkin kohdunsuun päälle =D mut olisin oikeesti tosi pettynyt, jos en saisi synnyttää alateitse!!

Hyi noita painajaisia =( ne tuntuu vaivaavan aikan montaa mammaa! Toivottavasti pääsette niistä eroon, varmasti ei oo kamalan levännyt olo yön jälkeen jos tuommoiset unet vaan pyörii päässä. Mä olen alkanut taas nähdä sellaisia unia, että tiedän näkeväni unta ja teen sitten kaikkea tosi hullua kun tiedän ettei sillä ole mitään väliä kun kaikki on vaan unta =D melko vapauttavaakin, tavallaan =)

Puccin yöhikoilu kuulostaa kans kiusalliselta =/ ite oon kyllä kans huomannut, että en voi pitkähihaisessa paidassa ja housuissa enää nukkua niinkuin ennen, vaan tulee helposti hiki. Mulla onneks helpottaa ihan vaan vaatteita vähentämällä, toistaiseksi!

Olipas munkin sitten kokeiltava vatsalaukun tyhjennystä ekan kerran näin raskaana ollessa =S lauantaina meinasin aamulla että syön pitkästä aikaa kaurapuuroa ja mustikoita, että toimii vatsa kunnolla (täytyy senkin sortin ponnisteluja välttää kuulemma). Söin puoli lautasellista kun alkoi tulla vähän hassu olo, siitä meni kaks sekuntia ja oli pakko juosta vessaan oksentaan! Sen jälkeen olo oli taas mitä mainioin...luulen että perjantain stressi saattoi vaikuttaa tähän =/

Hyvä Tirri, että vuoto lakkasi! Luulisi, että istukka siirtyy sitten nätisti siitä suulta pois kohdun kasvaessa :)

Huoh. Täällä ollaan TAAS tän selän takia s-lomalla loppuviikko. Sain lääkäriltä lähetteen OMT-terapiaan?!?! Kokemusta kellään? Ilmeisesti jotain nivel/nikama käsittelyä, lääkäri totes että mulla taitaa olla alaselässä joku nikama ehkä vähä vinksallaan? Että siitä aiheutuis ne kivut. Kait sellane terapia käy raskaana olevalle? Mietin että jos joutuu makaamaan mahallaan, ni se ei oo kiva :(

Valvoskeleeko muut öisin? Mä heräilen monet kerrat yössä sekä ravaan ainaki 2 kertaa yössä pissalla. Huonosti nukuttuja öitä :(

riksuke, minä käyn kerran kk OMT-fyssarilla, koska mulla on yksi nikama siirtynyt eteenpäin ja se aiheuttaa ongelmia. Luultavasti susta tulee myös kerran kk / 2vko kävijä, sillä raskaus löystää vielä enemmän nikamia ja liitoksia, joten ongelmat pahenevat loppua kohden. Tai helpottuvat, koska jos kyse on jostain ahtaumasta, joka aiheuttaa kipua -> löystyessään helpottuukin pois.

Tämä fyssari hieroo, katsoo ryhtiä ja löytää ongelmakohdat, jotka naksauttelee auki / liikeratojen rajoittumiset avaa. Ei satu koskaan ja on kuin taivas sen jälkeen. Itse menen huomenna aamupäivällä taas hoidettavaksi.

Hoidon voi tehdä makaamatta vatsallaan, mutta se vaatii osaamista fyssarilta. Kävin itse viime vuonna vielä toukokuussa hoidossa, vaikka LA oli elokuussa. Sen jälkeen en olisi kyllä kyennyt ehkä menemäänkään.

Valvoin viime raskaudessa niin hyvin, että sain 2vko saikkua, että nukkuisin. Nyt ei paljoa valvota, kun oon rättiväsynyt pienen termiitin perässä juoksemisesta.

Kiitti tsempistä riksuke =) varasin nyt perjantaille ajan neuvolaan aamulla, et pääsee ääniä kuunteleen! Kaverin kanssa juttelin ja harmittelin ku meillä ei oo ultravehkeitä neuvolassa. Hälläpä oli sama pulma kakkosen kanssa et oli etinen istukka, ja hän pääsi terkkarissa kontrolli-ultriin käymään! Täytyykin kysyä tätä perjantaina terkalta, että pääsisinkös minäkin!! Toivottavasti sulla helpottaa toi selkä hoitojen myötä!! Ei oo kiva olla muutenkaan selkävaivainen, saatika raskaana ollessa =/

Siis mikä hemmetin aamupahoinvointi alkaa oikeasti rv 13?!!? Tänään aamulla lensi aamupala taas kaaressa pönttöön saman tien kun olin saanut sen alas...ei kiva.

Mutta ihanaa, kuulin että läheinen työkaveri on kans raskaana, ja LA kesäkuun lopussa =D meitä on nyt sitten 1km säteellä toisistamme 3 kaverusta jotka oottaa kesäkuun vauvaa!! Vähänkö meillä on sit mahtava mammakerho \o/

Täällä jännitetään huomista... lääkärineuvolan paikka olis iltapäivällä. Huolettaa ku en oo saanu sydänääniä kuulumaan yli kahteen viikkoon vaikka oon niitä yrittäny pari kertaakin bongata.. Ei tykkää papunen laitteista. :D niin joo... oli aikas jännä ku menin mummoni tukkaa leikkamaan sunnuntaina niin siinä mun leikatessa sitten vaan kyseli ett ootteko jo ultrassa käyny. :D En siis ollu hänelle ees puhunu koko asiasta vielä. :D

Babuu toivotaan että siellä on kaikki hyvin ja pikkunen vaan tykkää olla piilossa :)
Ja toi miten jotkut vanhat ihmiset arvailee asioita on ihan uskomatonta, meijän mummon sisko asuu Taivalkoskella ja oli arvannu että jotain on tekeillä en nyt muista mistä, mutta sellasesta mistä ei ikimaailmassa tulis raskaus tms mieleen :D

).( Tänään oli neuvolakäynti ja kaikki oli hyvin, ei ollu nenäsuihke nostanu verenpaineita ja sydänäänet saatiin taas hienosti kuuluviin, viimeks oli 161 ja nyt 155, kattelin vähän esikoisen ajoilta ja silloin sykkeet 135-150.
Paino oli mukamas noussu jo 1,5kg!! mutta olin just syönyt ja mulla oli legginssit, farkut, t-paita ja villapaita ku kävin vaa'alla ni saatto vaikuttaa. No ens kerralla toivottavasti maltillisempaa tää painon nousu, ei hyvä heilu jos tätä tahtii nousee

Ainiin, täällä vielä jännäillään kaverin puolesta joka on kättärillä ja niille sanottiin että enää ei kahestaan kotiin mennä, ihanaaaaaa emoticon

Täällä vähn samantyyppinen tilanne kuin Tirrillä, istukka kohdunsuulla ja ultran jälkeen torstaina vuotelua joka onneksi loppui myöhään iltaan mennessä alkaakseen taas uudestaan lauantaina. Säikäytti pahanpäiväisesti! Neuvola kiinni, synnytys vastaanotossa eivät sanoneet mitään, oma doppler vielä lainassa... Onneksi mies kävi sen hakemassa päivällä ja illalla töiden jälkeen sain kuunnella sykettä <3 Kaikki siis hyvin taas ja vuotokin loppui sunnuntai iltasella. Ja mäkin vähän panikoin sitä, että nouseeko se istukka ylemmäs ja saanko synnyttää alakautta. Mä en millään tahdo sektioon! Synnytys on kuitenkin sellainen asia jota odotan tositosi paljon! Vaikka se pelottaa ja jännittää. Peukut pystyssä mein istukoille, että ymmärtäisivät nousta bd :)

Babuun huomiseen lääkäriin tsemppiä, toivottavasti siellä saadaan hienot sykkeet kuulumaan :)

Yöhikoilu on kyllä peestä. Vielä ei täällä onneksi siitä kärsitä, mutta eiköhän senkin aika tule. Edellistä odottaessa heräsin kerran keskellä yötä vesilammikosta ja luulin, että vedet oli menneet. Hikeähän se oli kuitenkin vaan. Mulla auttoi "kylmäkallet" sijauspatjan alla ja tyynyliinan sisällä viilentämässä. *vinksvinks*. On muuten kesälläkin aika jees :)

Tsemppiä myös kaikille selkä vaivaisille. Mulla kanssa selkä taas jo ihan soseena. Ootan vaan ens viikon lääkärineuvolaa et pääsis saikulle vähän lepäilemään. Pitää itsekin kysyä tota tukivyötä neuvolasta lainaksi.

Viikot menee kauheeta vauhtia, kohta on jo kesä :)

Helouuuu jälleen!! Paljon o tullu juttua viim. viikon jälkeen kun viim. täällä kävin, kivaa iltalukemista ;)

Aika paljon osa näkee painajaisia, mä en niinkään ole nähnyt mut tuo et joutuu herä yöllä vessaa, jestas se ottaa päähän ja varsinkin kun meidän reilu 2.v heräilee yöllä itkemään sen 2 kertaa, nukunkohan mä ollenkaan kun vauva syntyy ;) vaiks meidän prinsessa kerkee si jo täyttää 3 ;)

Täällä kovasti jo odotellaan potkui ;) joko, joko!!!

Tirri: mun kaverilla oli vähä sama juttu, sil tuli vuotoa alussa ja muistaakseni puoleen väliin raskautta, oli kyl aina hyvässä seurannassa ja kaikki oli kuitenkin aina ok ;) Lepäile paljon äläkä huoli turhia, vaikka helopommin sanottu <3

Lilypie - (Ivyd)

Täällä yksi selkävaivainen, kipukohtana vasen puoli juuri häntäluun vierestä. Tuntuu, niin kuin siinä olisi nikamat niksautusta vailla, mutta mitään ei saa niksahtamaan vaikka sitä kohtaa kuinka koittaa "rullata" puutuoliin. Vaiva on hieman helpottanut, kun jätin 8cm korot kotiin...emoticon

Sitten asiasta toiseen. Minulla on ensimmäinen lääkärineuvola vasta vk:lla 26. Muilla kuulostaa jo olleen tai juuri tulossa? Onko tuo paikkakuntakohtaista vai olenko onnistunut jätättämään yhden käynnin välistä? Tai sitten täällä laskettiin nt-ultra pelkällä mahan päältä katsomiseltakin lääkärikäynniksi?

Onko muilla tuntunut jo liikkeitä? Minulla on varmaan parisen viikkoa tuntunut kevyitä pukkaisuja, niin kuin sormella olisi taputtanut kevyesti mahaa sisältä päin. Viimeisen kolmen päivän aikana on alkanut tulla jo hieman voimakkaampia tökkäisyjä, ja eilen tuli yksi jo niin voimakas muljahdus/tökkäisy, että uskon sen näkyneen jo mahan pinnassakin. Eihän ensimmäistä odottavalla vielä pitäisi tuntua tai näkyä mitään? Kätilön sekä neuvolatätien mukaan kohtu on vielä hieman kallellaan taakse, mutta siinä muljahduskohdassa tuntui kiinteä möykky, kuin olisi pää ollut puserrettu mahaa vasten. Juuri tätä kirjoittaessa tuntuu jälleen sellaisia pieniä taputuksia.

nemain: Taitaa juu olla paikkakuntakohtaista, itselläni ei ole vielä varattuna lääkärineuvolaa. Ens viikolla on toinen neuvolakäynti ja se on terkkarille. Puhuin hänen kanssaan puhelimessa alkuviikosta, kun halusin tietää, että kai sitten seuraavalla käynnillä kuunnellaan sydämen sykkeet. Hän sitten selitti, että siitä seuraava käynti on lääkärille ja sitten taas viikolla 22 terkkarille jolloin kirjoitellaan KELA lappuja.

Itselläni selkäsäryt on vähän vähentynyt, kotona lepäämisen ansiosta kenties. Eilen olin töissä, mutta sitten kävin lekurissa näiden silmien takia ja tulehdushan niissä. Sairaslomaa loppu viikko ja sain vielä tähän jo neljättä viikkoa kestävään flunssaan antibioottikuurin. Jos tämä nyt menis ohi.
Ironista, en ole kertaakaan ollut tän raskauden takia pois töistä ja nyt sitten yhteensä varmaan 2,5 viikkoa tän flunssan. Ja viime viikolla menin kertomaan pomollekin. Onneks pomon kanssa ei tule oltua tekemisissä päivittäin, ei edes viikottain, ei ehkä huomaa :D
Tiimi vetäjälle pakko kertoa tänään puhelimitse. Normaalisti tällä olotilalla oisin töissä, mutta pakko levätä ettei tule mitään pahempaa...

Liikkeistä, itse en ole tuntenut niitä odottelen. Vois tää pikkuinen antaa itsestään merkkejä, kun raskausoireetkin on vähentynyt ainoastaan rintojen särkyyn. Ja onhan noita vihlaisuja silloin tällöin, sitä nyt pidän hyvänä merkkinä :)

Noista liikkeistä, ekasta tunsin liikkeitä rv 16+2 alkaen, silloin oli istukka etuseinässä joten aika aikaisin siihen nähden. Mulla on kuitenkin hyvin eteenpäin kallistunut kohtu, joten "auttanee" asiaa. Tässä raskaudessa olen varma, että tunsin viikonloppuna ekat muljahdukset mahassa, tosin kaikki kenelle siitä oon sanonu, pitää mua lähinnä huvittavana :D No enpä mä nyt itekään niitä mene mihinkään merkkaamaan ylös, ehkä muutaman viikon kuluttua on enemmän ajankohtaista. Itse odottelen raskausviikkoja olevan sen reilusti 20+, ennen kuin alan odotella liikkeitä näkyväksi mahan päältä, sillon vauvalla alkaa olla kokoa ja voimaa siihen hommaan :)

Istukan paikka ei selvinnyt nt-ultrassa, joten siitä en osaa sanoa. Sen tosiaan käsitin myös, että koska kohtu on taaksepäin kallistunut, niin liikkeiden pitäisi tuntua verrattain myöhemmin. En itsekään olisi uskonut, että vielä kannattaa odotella liikkeitä näkyväksi mahasta vielä useampaan viikkoon, mutta eilinen muljaus oli oikeasti niin kova että se mitä todennäköisimmin olisi näkynyt ainakin jonkinlaisena "kuplana".

Nyt on eka lääkäri ohi.. inhottavaa ronkkimista ja mies tyytyväisenä siin vieres vaa naureskeli että onneks miehil ei oo tällässii juttui!! :D

Kaikki oli ok, jopa ne sydänäänet löytyi sieltä hetken pyörittelyn jälkeen loppuvaiheilla. 
Eilen kävin työterveyslääkärillä, 20.12 asti ois saikkua ja silloin uusi lääkäri aika. 
Lääkäri jopa soitti 'pomolleni' ja kyseli että oisko mitää hommii jossa ei tartteis nostella painavia tavaroita.. 'Pomo' sanoi että kassa on nyt ainoo, mut laita vaa saikkuu loppuajalle... onneks mun lääkäri sanos ettei todellakaa laita saikkua äitiyslomaan asti!! Hyvin huomaa ettei 'pomoa' kiinnosta tehä helpommaks asioit mulle, tahtoo vaa mut pois jaloista.

Tänään ois viel vika fysioterapia... käyn fysios helmikuisen ojaanajon takia. Jää nähtäväks mitä niska toteaa fysion loppumisesta. Viimeks kuukauden kattelin sitä niskakipua ja sit sain uusia aikoja fysioon. 

Mieheni on VPK:ssa, ja kun noita hälytyksiä sattuu välillä tulemaan niin mä olen ihan paniikissa. Aamulla heräsin sireenien ääniin, soitin miehelleni että onks sattunut jotain, hän kun oli tulossa yötöistä kotiin.. ei pystynyt puhumaan, sanoi vaan et kolari, ei pysty puhuu. Menin tietty ihan paniikkiin että entä jos hän on kotiin ajaessa ajanut kolarin... ja koirakin kyydissä mukana. Kävin viemässä lapset toisen koiran kanssa kouluun ja sit menin autolla tsekkaa palolaitoksen pihan että onko meidän auto siellä jotta saan mielenrauhan. Olihan se onneks siellä, joten mies oli lähtenyt vain itse hälytykseen mukaan. 
Öisin jos hälyi tulee, ni on ihan 100% varma etten unta enään saa, ja menen heti päivittämään Tilannehuoneen sivuja jos saisi tietoa mitä on tapahtunut!! :/ Jännityksessä ei ole kiva elää.

Mihin tää aika oikeesti menee? Huomenna on rv 15. Lapsetkaan eivät edes vielä tiedä.. 
Ajattelimme että kerromme vasta alkuvuonna, kuhan tää jouluhärdellit on ohi!! :)

Täällä liikkeitä ei oo tuntunu joskus silloin tällöin kuplintaa mut en sitte oo niinkään ajatellut et se olis vaaveli, vasta sitten kun on jokapäiväistä. Tai sitte tää mun baby o laiska, nukkuu vaa :D

Pitu86 mä tiedän ton tunteen, mit muut ajattelee. Mun mielestä se on nii yksilöllistä ja kukaan ei voi tietää miltä sun sisällä tuntuu muuta kuin sinä itse!
Mulla tulossa kolmas ja mä melkein välillä tarkoituksella peittelen mahaani, ärsyttää kun saa kuulla ooppa sä iso, miten sun maha voi noin iso olla..
Mulla o aina näkynyt tosi aikaisin maha ja kyllä alussa suurimmaksee turvotusta mutta mitä sitte
mulle se on vauva maha kun sielllä joku asuu, ärsyttää vaan ihmisen kommentit.
Halun olla ylpeä mahasta ja mitä isompi nii sen parempi :D Mulle masun pitää näkyy <3

ÄÄÄhhh, housut kiristää, pitäis varmaan mennä henka/maukan osastolle pörräilee ja ostelee lötköpötkö mammahousui, eikä ainakaa oo hinnalla pilattu ;)
Kuinkas paljon muut o tehny jo mammavaate ostoksii???

Niih ja menkääs ny muukki laittaa tonne kesäkuvii masukuvianne, siel o ihania pikkumasuja jo :D

Lilypie - (YfFI)

Kiitokset tsempeistä <3 ja hiphei, mulla on siis kohtalotoveri =D peukutetaan Zeni sen puolesta et molemmilla se istukka nousee!! Juttelin tuossa kans yhden ystäväni kanssa eilen, jolla toisen lapsen kanssa oli myös etinen istukka. Sita kans seurailtiin tarkkaan ja hän pääsi meillä terkkarissa ylimääräisiin ultriin ku oli vuotoa ja tilannetta seurattiin. Täytyy huomenna kans terkalta kysyä tuosta ultrasta, mä olin kuvitellut ettei meillä ole vehkeitä siihen ollenkaan, mutta ilmeisesti sitten on =)

Helinä-Maria, mieli rauhoittu kyllä kummasti kun tietää nyt mistä tuo vuoto johtuu, ja että isolla todennäköisyydellä siitä ei mitään varsinaista haittaa koidu. Tuo lepäily nyt vaan on vähän mitä on, kun töissä kuitenkin pitäis käydä ja 18kk esikko tahtoo kovasti syliin ja pakkohan se on sänkyyn ja auton kyytiin nostaa =/ koetan sit välttää kaikkea muuta nostelua mahdollisimman paljon enkä kamalasti kurottele tai venyttele iteenni ihme asentoihin.

nemain, mulla esikoisesta oli taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinässä, silti tunsin liikkeet jo ensiodottajaksikin hyvin aikaisin, ennen rv17! Että hyvin yksilöllistä tuo tuntuu olevan =) Nyt odotan kovasti että liikkeet alkais tuntua, vielä ei mitään siihen viittaavaa ole ollut =/

Mä kans oon mielestäni liikettä masussa tuntenu. Vähän niinku elohiiri ois nyppimässä. :D Hohhoi.. nyt ei vaan tuu enempää... pitää varmaan päikkäreille lähteä.. ai niin joo... Hb ei mulla ollu ollu ko sen 127.. ett rautaa saa kohta alkaa syömään.. aika jännä ku aina ennen ku jesseä se oli sen +145.. vaan eipä oo enää.

Tirri ja Zeni, tää ilmottautuu kans kohtalotoveriks. Tänään töissä alkoi tuntua että housut on märät, meninpä sitten vessaan tilannetta tarkastamaan todetakseni että ne olivat märät verestä. Ei kun omat pikkupöksyt pois ja osaston hyllystä hakemaan ihanat "pikku"housut ja työhousut vaihtoon. Sit hipsin synnärin puolelle kysymään ehtiskö joku tarkastaa tilanteen. Siellä ollaan aina niiiiiiin ihania, kätilö sanoi että tottakai, kone lämpiämään ja minä pöydälle. Kuvassa näkyi todennäköinen vuotokohta, outo läntti istukan reunassa. Kätilö sanoi että hänelle tulee mieleen että on ollut kaksosraskaus ja toinen ei oo kehittynyt ja nyt sikiöpussi tyhjenee. Pyysi päivystävän gynen katsomaan joka tutki kohdunsuun ja ultrasi vielä sisäkautta. Sanoi kaiken olevan kunnossa ja istukka on etuseinässä ja tulee tulee hieman kohdunsuulle ja tästä luultavasti vuoto johtuu. Nyt van lepoa. Onneksi on 3 vapaata edessä ja poikakin kipeenä joten voidaan vierekkäin kölliä sohvalla ja katsella lasten elokuvia :)
Kyllä se vuoto vaan pelästyttää, ärsyttävää. Hivenen helpottaa että tietää mistä se johtuu, mutta mitäs jos.. istukka ei nouse, se lähtee irtoamaan tms.. Nyt on inhotavaa juilimista alavatsalla. Nt-ultra on onneksi tiistaina niin silloin pääsee taas "tapaamaan" pikkuista <3

Noista liikkeistä, eräs työkaverini on tuntenut kummastakin raskaudesta liikkeitä viikoilta 10+ alkuun aivan kuin höyhen osuisi vatsan sisäpuolelle. Minäkin olen aivan varma että pieniä liikkeitä olen tällä viikolla tuntenut. Toki välillä jokin ilmakupla suolistossa muistuttaa häkellyttävästi vauvan liikkeitä :)

Hyvä kuitenkin kesämasu, että sullakin oli kaikki hyvin =) ihanaa ku on tuollai mahdollisuus päästä heti tarkastamaan tilanne! Mulla oli sitä juilimista kans useamman päivän, nyt on onneksi jo loppunut. Sitä vuotoa tulikin mulla tosi runsaasti, että ehkä istukka irtosi sen verran paljon että juiliminenkin kesti niin pitkään! Tänään kävin aamulla neuvolassa kuunteleen taas sydänääniä <3 hieman mieli taas rauhottui =) ja terkka sanoi että jos runsasta vuotoa tulee niin sitten ilman muuta pääsen tk:lla ultraan että tarkkaillaan tilannetta! Tämä helpotti huolta myös isosti. Nyt on sit vaan toistaiseksi yhdyntäkielto =P tietty just nyt, ku halut olis muuten tässä raskaudessa kohdallaan....esikoista odottaessa multa katos kaikki seksihalut samantien. Mutta kylpylään sain luvan huomenna lähteä \o/ siskon perhe tulee kyläilemään ja lähdetään lasten kanssa lillutteleen Edeniin =)

Liikeistä vielä, tänään terkan ettiessä sydänääniä dopplerilla tunsin hassun pukkaisun pari kertaa kohdun toisella laidalla =) siinä kohtaa vauva juuri vaihtoi asentoa tiuhaan kun äänet aina löytyi ja sit hukkui samantien <3 sykkeet on muuten meillä nyt selvästi korkeammat kuin esikoisella oli, nyt on ollu tasaseen yli 160. Eikös sitä sanota että tytöillä on korkeampi syke ku pojilla =D (toiveajattelija *hih*)

Takaisin