Kesämasujen toinen kolmannes

Helinä-Maria: Siis hoitaja ei laittanut sykettä kuuluviin. Itse olin flunssassa, pää ihan tyhjänä, joten en tajunnut pyytää ja mies nyt vaan tohkeissaan kuvia katseli. Kävi vielä niin, että tv-ruutu oli mennyt sököksi ja piti siltä hoitsun ruudulta ihastella.
Ja niinhän ne taitaa eri paikkakunnilla vaihdella. Oli kylläkin kättärillä vähän aikoja jaossa, kun piti tuo rakenneultra siirtää miehen työesteen vuoksi. Sain onneksi seuraavalle päivälle ajan, tosin keskelle päivää.

Ihan kiva, kyllä että tulee kesävauva, mieskin sitten voi pitää oikein kunnon loman. Ainut asia mikä siinä kesässä vähän ärsyttää on tämä meidän kämppä, tuppaa olemaan päälle 30 astetta myös yöllä. Pitää keksiä jotain millä sais edes makkarin 20:een asteeseen. Tässä on toki vielä aikaa miettiä eri ratkaisuja

Aiim me taidettiin käydä samassa huoneessa ultrassa, kun meilläkin oli se telkkari rikki ja piti kattoa siitä hoitsun ruudulta :)
Eikä muuten meilläkään laitetttu sykkeitä "kuuluviin" näytti vaan että siellä se lyö <3
Neuvolassa kun kävin tarkastaa sydänäänet ni siellä ne kuulu ja on se vaan niin ihanan hauska ääni että melkein taas tuli hymyiltyä ääneen ;)

Minulla on VASTA nyt ihan pienen ajan sisällä tullut tää herkkyys.. itken ihan pikku asioista.
Vikatikki oli tänään käydä lasten kanssa katsomassa Happy Feet 2 - leffa... Minä siellä yritin kovasti olla itkemättä. Huomenna sitten vielä Twilight ja loppuviikosta Risto-leffa... Eli itkuviikko tulossa!! :)
Kotonakin tv-sarjat tuottaa ongelmia; salkkarit, xfactor usa yms.. 
No mutta, miehellä on ainakin hauskaa kun minä itken silmät päästäni. 

8.12. olisi eka lääkäri aika. Tammikuussa toiseen ultraan. 

Mä en pysty edes kattoo mitää nyyhkyleffaa tai siis voin kattoo mut se 100% loppuu mun krokotiili kyyneliin emoticon kyl sit jotenkin nii herkissä fiiliksissä o raskauden aikana.
Meil paistaa kans koko kesän ihanasti olo/makuuhuoneesee päivä/ilta-aurinko et varmaan mennään kans siin 30 asteen lämmöillä. Se o tuskasta! Oliskohan niistä "pimennys" verhoista jotai apua tai siis se joka "hylkii" auringonvaloa..
Onneks tosin kesään on vielä aikaa nii kerkee miettii eri vaihtoehtoja.
Mä täs pähkäilen hommataanko sellanen norm. pinnis vai sellanen laskettava reunus..???

ninanina: Varmaankin juu sama täti ja ruutu :D

Hauskan kuulosta tosiaan sykkeen kuuleminen, pitää ens kerralla tosiaan neuvolassa pyytää, josko kuunneltais.

Helinä-Maria:
Systeriltä sain vinkin jo aikoinaan, että kannattaa hommata pinnari, jossa laskettava reunus. Joten sellainen ostetaan sitten kun ajankohta lähenee. Meillä pitää tehdä aika paljon kalustejärjestely muutoksia, aikaa onneks on vielä :)

Tällä viikolla aion töissä infota pomolle ja tiimin vetäjälle.
Alkaa masu jo näkyä sen verran, että pakko kertoa. Pukeutuminen alkaa olla aika hankalaa nykyvaatteilla. Olen jo tovin joutunut käyttämään hametta housujen sijaan, kun ei mene kiinni enää. Pitäis varmaan mammahousut hommata.
emoticon

Meillä on ihan tavallinen pinnis, sellanen missä pohjan saa laskettua kun vauva kasvaa.
Aluksi halutaan taas lainaan sellanen "ensisänky" se on vaan niin ihana emoticon
Siinä sai muistaakseni olla niin kauan että vauva oppi kääntymään ni ekat kk menee ihanasti pienessä söpössä "kehdossa", oli se kyllä sen jälkeen hurjaa kuinka isolta normaali pinnasänky näytti kun pojan sinne ekaa kertaa laitto!

Minä kuvaan sitten kun on jotain oikeaa vauvamahaa eikä pelkkää ylensyöntiturvotusta :) eli katsellaan kk päästä..

Just kanssa ajattelin että lisäilee sitten kuvaa kun näyttää oikeasti vauvamahalta.  Onhan tuo maha kasvanu joo mutta pelkästään turvonneelta vieläki näyttää.  

Heippa! Meillä on ollut esikoisen sängyssä laskettava laita, mun käytössä turha, oli vain kokoajan laskettuna kun vauva ei vielä liikkunut. Onneksi on vaihtoehtoja ja jokaiselle jotain. Kehto/ensisänky ois ihana!

Niih.. mäkin vähän mietin et olisko se MULLE turha, laskettava reunus pinniksessä...
Mutta onneks kerkee niit vielä moneen kertaa kattelee ja vertailee vauvakaupassa <3

neuvola/lääkärillä tänää käyty, siel se PIKKU SYRÄN pomppaili <3
150-155 samaa luokkaa kun tytöillä on ollut.

Si tää joutuu taas siihen ihanaa sokerirasituksee, JEEEEE  :(
Si viel toisen kerran puolenvälin jälkee..

No hyvä kun pitävät tarkkaa lukemaa et mammalla/vaavilla o kaikki hyvin <3

Helinä-Maria: Juu onhan se toki omista lähtökohdista kiinni kannattaako hankkia pinnasänky laskettavalla reunalla vai ilman. Systeri nukkui perhepedissä ja sen tähen olis ollut tuo pinnasänky laskettavalla reunalla tarpeen. Ja näin minäkin ajattelin, että perhepedissä tuutitaan ainakin ensimmäinen vuosi. Eihän sitä kylläkään tiedä, miten homma oikeesti tulee toimimaan, mutta ainahan sitä voi suunnitella

Mäkin joudun siihen sokerirasitustestiin, iän puolesta, kun näin "vanhana" vasta tulin ensi kertaa raskaaksi. Tosin neuvola täti sanoi, että se säännös saattaa muuttua tässä lähi kuukausina, mut tiedä hänt.

Se onkin kaikkein ihaninta kun saa suunnitella, pähkäillä ja vertailla ja luoda mielikuvia, kyllä ne omat tavat löytyy sitten aikanaan ja jokainen lapsi kun on erilainen puhumattakaan meistä äideistä! :)

Meidän neiti oli laskettavan laitansa kanssa sivuvaunussa sängyn vierellä, mutta en saanut neitiä nostettua viereen syömään kun en voinut istualtaan käydäkkään tikkien yms vuoksi. Pinnasänky piti siirtää kauemmaksi, että pääsin ilman istumista ylös. Neiti sitten varmaan viettikin aikaa meidän sängyssä syönnin jälkeen kun molemmat nukahdettiin kun imetin makuultani.

Voi että onkin ihana tunne että 12 viikkoa on täynnä! Kaikkea tietenkin voi vielä sattua mutta jos sitä nyt alkais ihan kunnolla iloitsemaan tästä ajasta ja odotuksesta :) Masukin tuntuu kasvavan joka päivä pikkusen <3

Itse en millään jaksais odottaa että saisin ostaa jo kaikkea mahdollista pikkuselle. Esikoinen kun on niin saa/joutuu hankkimaan kaiken. Tekis jo mieli rynnätä kauppoihin!

Täälläkin viimein rv 12+0 :) Vielä viikko ultraan. Ei millään malttaisi sinne asti odottaa, mutta eiköhän tuo viikko nopeasti mene kun tähänkin asti aika vain lentänyt. Vähän oksentelua ollut ilmassa viikonlopusta, mutta muuten olo ollut hyvä. Tuntuu, että se pinnakireisyyskin alkaa olee poissa ja tilalle on tullut herkkis :D Joka päivä jostain saa kyyneliä vuodattaa-siis aivan turhasta :)

Täällä uusi kirjoittelija tuolta Helistimen puolelta. Tänään mennään 13+4 viikoilla ja puolitoista viikkoa sitten kävin nt-ultrassa, jossa saatiin sekä nähdä pikkuinen kuin kuunnella sydänääniä.Ummetusta ja mahan turvotusta lukuunottamatta olo on suhteellisen normaali, joskin uni maistuu yhä edelleen erinomaisesti niin öisin kuin päivisinkin. ;)

Itse kerroin töissä jo suurin piirtein testin kuivuttua pomoille, sillä oma työ on ensinnäkin määräaikainen mutta myös projektikohtainen. Olin viikkoa aiemmin saanut kuulla, että sopimusta jatketaan ensi vuoden loppuun, mutta kirjallista dokumenttia en asiasta ollut vielä ehtinyt nähdä. Itse asiassa kerroin lähinnä siinä mielessä, että josko se sopimus päättyisikin aiemmin kun jään hieman pidemmälle kesälomalle perheenlisäyksen ansiosta, mutta turhaan kannoin huolta. :) Halusin itse pelata mahdollisimman avoimin kortein, ja näemmä se kannatti. :)

Itse olen miettinyt masukuvien taltioimista, mutta tällä hetkellä ei taida pullottaa kuin vatsamakkara. :D Jospa se paremmin tuossa tulevaisuudessa.

Itkuherkkyyttä on täälläkin ollut ilmassa, mutta eilen oli ihan huippu...tv:stä tuli K-marketin joulumainos missä ne asiakkaat laulaa ja tanssii siinä. Mainoksen lopussa pillahdin itkuun kun se oli jotenkin niin ihanan jouluinen mainos =D mies katsoi pikkuisen hitaasti... *hih*

Monet tuntuu kärsivän sisällä tuosta kesäkuumasta. Meillä taas on kesällä kylmä sisällä, tiiliverhoiltu talo eikä juuri ikkunoita päiväaurinkoon päin niin hellettä saa olla yli viikon ennen kuin sisällä alkaa lämpötila nousta! Kiva tietysti sinänsä, mutta esikoisellekin sai aina pukea lisää vaatetta päälle kun tultiin sisälle, ja ulosmennessä taas riisua pois!

Masukuvillehan oli tuolla se ihan oma ketju, mihin niitä saapi kasata =) mä olen ottanut masukuvia jo hyvän aikaa, kun tuntuu että tää maha on pullahtanut ihan ennätysvauhtia esiin =O juurikin eilen ajattelin että pitäis laittaa tännekin joku edustava kuva pömppiksestä =) Esikoisesta oli samanlainen maha rv 18+ ja nyt on sentään 10kg vähemmän painoakin kuin viimeksi! Kai tuolla nyt sit on ne kaksoset...HUI!! =O

Pitkästä aikaa taas :) Olen käynyt kuulumisianne lukemassa pikaisesti, mutta omaa päivitettävää ei ole aikaisemmin ollut.

Tänään meillä oli np-ultra. Kaikki oli niin hienosti kun vaan voi olla, turvotusta oli 1,3mm ja seulat negatiiviset. *helpotuksen huokaus* Oon pari yötä nähny kauheita painajaisia joissa Lempiltä (tuli se työnimikin sitten :)) puuttui käsi tai jalka tai puoli päätä tai sitten hän oli kuollut. Tänäkin aamuna heräsin painajaisiin ennen kuutta enkä saanut enää nukuttua. No tulipa rauhallinen aamuhetkin kun muu perhe vielä nukkui :) Niin, siitä ultrasta... Lempi oli viikkoja isompi, nyt siis menkkojen mukaan 11+6, mutta ultra sanoi 12+4. Vaikka eroa olikin se maagiset viisi päivää, ei la:ta alettu muuttamaan. Kaveri venytteli ja liikkui niin kamalasta, ettei kätilö meinannut saada mitaan mittauksia tehtyä :D Taitaa tulla yhtä vilkas kun veljestään <3 Istukka oli edessä ja jonkin verran kohdunsuun päällä, mutta toivotaan, ja todennäköistä onkin, että se nousee raskauden edetessä. Nyt meinaa olla vähän vuotoa ronkkimisen jäljiltä, mutta on onneksi jo loppumaan päin. Muuten pitäisi lähteä aamulla polille :/ Kätilö sanoi, että mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu, ei siis ole ihme, että mammahousut on jo pitänyt kaivaa kaapista. Ei tää koko pötsi ehkä sittenkään oo vaan läskiä ja turvotusta :D

Ummetus on alkanut vaivaamaan, yök! Maha on niin kipee koko ajan! Kiva olla töissä... Selkäkin on jo ihan finaalissa uusista hommista johtuen. Onneksi parin viikon päästä on lääkärineuvola, ehkä mua siellä armahdetaan ja annetaan saikkua, että saan ees selän siihen kuntoon että voin tehä taas pari päivää hommia.

Muuten ei ihmeitä, tuntuu että viikot vaan sujahtelee ohi! Tänään taas pillitin sitä, että kohta koko raskaus on ohi! Muutenkin ihan ihme asioille herkistelly. Aika rasittavaa kun ei voi telkkarista kattoa mitään ilman että alan pillittää.

Mun ihana mieheni kävi hakemassa mulle pitsaa ja näytti juuri kaartavan pihaan. Ja eiku syömään!

Näkeekö muut paljon unia??

Itselläni noi unet ovat olleet painajaismaisia JOKA yö.. Aina kun nukun.
Välil on oikein ahdistanut mennä nukkumaan kun ei tiedä mitä on tulossa :)
Olen paljon väsyneempi aamuisin kun olen painajaisia nähnyt, ne vie kaiken energian. 
Ja kun vielä muistan suurimmanosan niistä unista, niin tuntuu vielä pahemmalta!!

Ja nyt olen huomannut että masussa on kova vilske päällä iltaisin.. poreilua ja eilen takuu varmasti oli vauvasta johtuva 'muljahdus'. Mies laittaa päänsä masuni päälle joka ilta, juttelee ja kuuntelee :) Eilenkin sanoi illalla että siel on meno päällä, ja hetken päästä se muljahdus tuntuikin. 

Takaisin