Kesämasujen toinen kolmannes

Vielä tuohon naimisiin meno asiaan liittyen:

Ajattelin ottaa hänen sukunimensä (sanotaan nyt vaikka Salo) omani perään (esim. Virtanen), eli minusta tulisi Virtanen-Salo.
Haluaisimme antaa tulevalle lapselle sukunimeksi omani ja mieheni, eli siis Virtanen-Salon.

Onko tämä mahdollista, onkos kellään kokemusta/tietoa?
Maistraatin sivuilta yms. en löytänyt selkeää vastausta asiaan.
Pitänee varmaan varmistaa asia vielä maistraatista ennen vihkimistä...

Sukunimiaioista: Mulla on jostain jäänyt sellainen olo ettei kaksoisnimeä voisi vauvalle antaa, mutta saatan olla ihan väärässä. Paljon onnea Aiim tulevan naimisiinmenon johdosta :) Meilläkin on ollut sukunimiasiat mietinnässä. Mulla ja mun pojalla on tällä hetkellä mun ex miehen nimi. Siitä ei varmaankaan oo tulossa meidän vauvan nimi. Miehellä on isänsä sukunimi jota meistä kukaan ei haluaisi kantaa. Jotenkin mulle on myös tärkeetä että mulla ja mun lapsilla olis sama sukunimi. Käydään siis varmaan jossain välissä maistraatissa ja otetaan sitten koko porukka mun äidin tyttönimi (kauniimpi kun mun oma tyttönimi ja tosi lähellä nykyistä sukunimeämme). Sekin on vaan mulle vaikee ajatus, siis naimisiin meneminen. Edellinen avioliitto kesti reilun vuoden ja se ei todellakaan ollut meidän suhteen onnellisinta aikaa. Rurikin faija tästä nostaa kanssa mekkalan, mutta onneksi Rurik itse haluaa että sillä on sama sukunimi kun minulla ja mulla on myös yksinhuoltajuus eli ex miehellä ei virallisesti oo mitään sanomista tähän. Huoh, tulipas taas selostus ;)

Vauvanvaatteista: Rurre oli syntyessään 51cm ja vajaa 3,5 kg ja 50 cm vaatteet oli kyllä aluksi meillä tarpeen. Lyhythän se niiden käyttöikä tosiaan on. Kirpparilta löytyy ihanasti vauvan vaatteita ja tosi edullisesti (ja niistä on ainakin peseytyny värijäämät ym. pois jota uusissa vatteissa saattaa olla.

Omaa napaa: mulla on jotenkin vaikee tottua tähän pyöristyneeseen ulkomuotoon. Massu on tosi kaunis mutta myös kaikki muut osat leviää kun pullataikina. Lisäks olo on jotenkin kömpelö ja hidas. Hetkittäin kyllä nautinkin tästä kaikesta suunnattomastiu mutta hetkittäin tuskastuttaa.

Sukunimiasiasta: Onhan se toki ymmärrettävää ettei lapselle voisi antaa kaksoisnimeä, jos äitee sitten päättääkin jossain vaiheessa vaihtaa nimensä takaisin tyttönimee tms niin lapsi jää ainoaksi sillä sukunimellä...
Mutta voi kurjuus sentään. En haluaisi oman sukunimeni häviävän meidän suvusta. Mulla on yksi sisko joka otti miehensä sukunimen ja oman sukunimeni omaavia ei ole kuin isäni ja minä emoticon

Haluaisin kuitenkin, että lapsella olisi sama sukunimi (ainakin jossain määrin) kuin minulla enkä mieheltäkään halua evätä oman sukunimensä jatkoa emoticon
Voi itku sentään...

Tuosta ulkomuodon muutoksesta, joskus tulee sellainen fiilis että näyttää juuripa juuri levinneeltä pullataikinalta, mutta päänsääntöisesti olen tyytyväinen siihen että vatsa kasvaa ja pyöristyy.
Itse olen hidastunut paljonkin viime viikkoina, ei enää jaksa kävellä yhtä tuulispäisesti kuin ennen. Toisaalta todella hyvä asia että tässä oppii hidastamaan tahtia.emoticon

Puoliväli paukkui :) Sen kunniaksi tänään oli rakenneultra (siitä hieman omassa ketjussaan) ja kasattiin hoitopöytä. Tuukka pääsee sen jo koeajamaan :D

Vaatteista sen verran, että kun Tuukka syntyi (rv 38+5, eli ihan täysaikasena) hän oli 46cm pitkä , eli kaikki 50cm vaatteetkin oli ihan liian isoja, ja vielä kesällä (Tuukka siis on syntynyt helmikuussa) Tuukka käytti vielä joitain 56cm vaatteita... Okei, en oli Tuttan, mutta kuitenkin. Nyt meinasin ostaa muutamat 50cm kietasubodyt lisää Lempille. En tykkää käyttää lapsella liian isoja vaatteita, ja sitten kääriä hihoja ja lahkeita, ja musta olis ainakin inhottavaa jos bodyn haarukset roikkuis polvissa.... Mutta eihän tuota lapsen kokoa voi tietää ennenkuin kaveri päättää syntyä, me nyt kuitenkin odotetaan suht pientä heppulia :)

Noi sukunimi asiat on kyllä hankalia. Itsekin mietin kaksoisnimeä, mutta siitä olis tullut ihan pöljän kuuloinen. Miehen sukunimellä siis mennään. Meillä ei tosin ole (ehkä?) sitä vaaraa ettei mun tyttönimeni jatkuisi; mulla on kaksi veljeä ja muutenkin isän puolelta tooooodella iso suku joten :) Ja halusin koko perheen saman nimen alle, eikä se oma nimikään nyt niin kaunis ollut saati harvinainen. Miehen nimi taas on pehmeämmän kuuloinen ja heitä on muutama satatuhatta vähemmän :)

Rrunnerille piti vielä erikseen toivottaa jaksamisia. Toivotaan, että kystat eivät ole mitään vaarallisia ja häviävät itsekseen. Älä turhaan ressaa, nauti raskaana olosta ja pienestä pupusesta <3 Murehtimaan ehdit myöhemminkin.

(.) Voihan liitoskivut ja lantion löystyminen!! Nää alko nyt sellaset reilu kymmenen viikkoa aikasemmin kuin edelliskerralla! Samoin kipeät supistukset jatkuu. On suorastaan eri miellyttävää yrittää pitää kassalla ollessa pokka kun kiristää niin peevelisti! Istua ei kassalla pysty, koska se sattuu selkään eikä oikeen voi seistäkään kun se sattuu lonkkiin. Mulkvisti lääkäri ei antanu ees saikkua et olisin saanu vähän levättyä, nukkumisestahan ei siis tuu mitään kun on niin armoton flunssakin (vasta toinen tässä kuussa) muuten kuin istualleen ja se taas tekee kipeetä. Onneksi pääsen edes fysioterapiaan. Kolmen viikon päästä. V***u!!!!!! Ottaa taas niin päähän. Kohtahan se varmaan alkaa taas yöhikoilu... Meen syömään jätskiä. Se ainakin helpottaa kaikkia särkyjä.

Heipä hei kaikille!

Massut kasvaa ja aika kuluu nopeasti, hui, kohta ollaan jo synnyttämässä!

Vaatteita oli ylipäätänsä liikaa meillä, suurin osa siis saatuja sukulaisilta, nyt viisastuneena pesenkin vain kaikki entiset suosikit käyttöön, siellä on viiskytsenttisiäkin, ei ne kovin pitkään mene, mutta mun mielestä on kiva kun vauvalla on sopivat vaatteet, ei se ole kuin kerran niin hirveen pieni, voi sitä haikeutta kun joutuu laittamaan pieniä pois. 74 ja 80 on menny kaikkein pisimpään meidän neitillä, joka käyttää niitä edelleen (1v 3kk) ja ompas yksi tutan bodikin vielä 68. Mistäs sen tietää, jos tämä uus tulokas kasvaa aivan eri tahtia ja "sotkee" enemmän että tarvitseekin enemmän vaatetta. Ken tietää.

Meillä on lapsella miehen sukumini ja toiveissa saada itsellekkin sama sukunimi vielä kunhan kerkeää.

mulla toi maha kasvaa aika hyvää vauhtia..on silti vieläkin aika pieni(mun mielestä) ja paino ei ole noussut sitten viime neuvolakäynnin jälkeen kuin muutamia satoja grammoja. vauva potkii ja liikkuu hyvin, mutta silti vähän jännittää ens viikon ultra. siellä jos kaikki on ok, niin en enää stressaa painosta. outoa vaan kun ei ole aikasemmin noussut näin vähää-->lisää vauhtia poika epäilylle.

vaatteita ostettiin lisää lähikirppikseltä, villalyhdystä. ihania neutraaleja pienen pieniä vaatteita. kokoina suurin osa on nyt varmaan sen 58-62cm.

vauvan vaatteet: en ole tosiaan mitään hankintoja tehnyt vielä tätä vauvelia varten, kun ole varastoinut tyttöjen jäljiltä vaatteita (mulla on pienimmät jopa 44cm ja siitä ylöspäin). Ne mitä olen säilyttänyt sopii kummalle vaan (tytölle tai pojalle). Noi 44cm:n vaatteet meni kummallekin tytölle ensimmäiset viikot, kun olivat syntyessään 47cm ja 48cm. Eli pikkuisia tylleröitä olivat, vaikka vanhemmat ovatkin 178cm ja 182cm. Menen sitten vasta tekemään lisähankintoja, kun vauveli syntyy ja jos on tarvis.

Tasan viikon päästä on jo rakennetultra takanapäin. Millään ei malttais odottaa, vähän alkaa jännittämäänkin. Toivottavasti siellä on kaikki edelleen niin kuin pitääkin.

Kovasti olisi kiva tietää, että miten tuo paino on kehittynyt, kun tuo masu ei ole mitenkään erikoisemmin kasvanut. Onko tullut painoa lisää vai ei. Me ei omisteta ollenkaan puntaria, joten ei voi kotona seurailla. Täytyy ultrassa hypätä puntarin kautta, muistaakseni siellä on yleensä sellainen ollut, jollen pahasti muista väärin. Vauveli kuitenkin liikkuu edelleenkin ihan kivasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Etinen istukka vaimentaa jonkin verran noita liikkeitä, et välillä pitää oikein kuulostella, et ollaanko siellä hereillä vai ei. Tulisi jo ensi viikko niin ei tarvitsis stressailla mahan kasvusta ja liikkeistä!!

Voi kun en ehdi kaikkia lukea kun töihin pitää lähteä. Kuulumisia kuitenkin tänne tuun raapustamaan.

Liikkeitä tuntuu ihanan paljon ja päivittäin, vielä ei kuitenkaan kädelle saa tuntumaa. Poika tulee usein ja painaa pään mahan päälle ja jutustelee pikkuselle, ihana emoticon

Eilen varattiin matka etelään, lähtö olis 4.3. ja jännitys taas kova. Toivottavasti menee hyvin, viikkoja on tuolloin 25 eli ei vielä niin paljoo et tarttis lääkärintodistusta...kai..

Susama, onko sulla etuseinässä istukka vai etinen istukka? Vai molempia? Etinen on siis eteisistukka, eli se sijaitsee kohdunsuun päällä ja jos siellä pysyy loppuun saakka niin estää alatiesynnytyksen. Itselläni etuseinässä istukka ja on ne vaan vaimeampia vielä kuin aiemmin.

Vaatteita, onneksi on kesä ja toivonmukaan lämmin sellainen kun vauva syntyy niin ei oo niin kauhee paniikki saada vaatteita just heti :)))   Ihan pieniä kans itse aion hankkia muutamia, on se vaan niiiiin pieni syntyessään, ne 54cm pitkät pikkuiset on aika marginaalisia tapauksia.

Kesämasulle: Ystäväni on Finnairilla lentoemäntänä ja hän kehotti minua ottamaan varmuudeksi lääkärintodistuksen mukaan lentoa varten, meillä kun oli tarkoitus lähteä Thaimaahan helmikuun puolivälissä. Me peruimme matkan koska emme uskaltaneet ottaa riskiä ja lähteä niin pitkälle. Mutta ymmärtääkseni lentoyhtiön ei tarvitse ottaa raskaana olevaa matkustajaa lennolle, jos lääkärin todistusta ei ole. Kaiketi ihan varmuuden vuoksi.... En siis ole ihan varma tästä, koska kun peruimme matkan, niin en kysellyt asiasta enempää.

Flunssaa pukkaa toivottavasti menee ohitse nopeasti. Yöllä tulee muutenkin herättyä ja nuha hankaloittaa nukahtamista :/

Pieniä liikkeitä on nyt alkanut tuntumaan hieman useammin ja mieskin koittaa kovasti tunnustella ja kuulostella joko ne tuntisi :)

Vaatteita on tullut muutama hankittua lähinnä kirppikseltä ja vaunut ois tarkoitus tässä jossain vaiheessa käydä ostamassa. Päädyttiin oran vaunuihin...

Pieniä liitoskipuja on alkanut olemaan ja alaselkä toisinaan pakottaa hieman rauhoittumaan tai lähinnä muuttamaan asentoa.Painoa on alusta tullu pari kiloa tuntuu vähältä mutta neuvolassa eivät mitään sanoneet.Pari viikkoa ultraan sit saa nähä pikkusen

Ah, aina sitä oppii uutta, vaikka onkin jo kolmas raskaus menossa :) !

Joo, siis mulla on etuseinässä istukka. Oli se kyllä piukkuisen kohdunsuun päällä ekassa ultrassa, mut ultraaja totesi, että tuskinpa se siinä enää on rakenne ultrassa (se selviää ens viikolla). Edellisessä raskaudessa oli sama juttu. Mä tosiaan luulin, et etinen istukka on joku hieno lääketieteellinen termi tuolle istukalle, joka sijaitsee kohdun etuseinässä; blondi ku oon. Ei ole ennen tätä keskustelupalstaa tullut eteen.

Meilläkin oli kolmas ultra keskiviikkona. Ihan hurjaa, kuinka nopeasti aika kuluu. Ultrassa oli kaikki hyvin ja rakenteet näyttivät olevan kunnossa. Sukupuoli olisi haluttu tietää, mutta ultraaja ei saanut sitä varmuudella selvitettyä, joten ei suostunut alkaa veikkailemaan. Tämän vuoksi taitaa jäädä loput vaatehankinnat synnytyksen jälkeiseen aikaan. Perusvaatteita alkaa jo olla ihan kivasti. Olen ostellut niitä suurimman osan käytettynä. "Hienostelu"vaatteiden osto täytyy jättää myöhemmälle.
Oma vointi on suhteellisen hyvä, jos ei ota huomioon raudan puutoksesta johtuvaa väsymystä ja taas, jo hetken tauolla olleita, palanneita lonkkakipuja. Kävely on yhtä nilkuttamista. Ärsyttävää.
Meillä pitäisi myös ratkaista nimiasioita. Ensinnä pitäisi päättää kumman sukunimi lapselle tulee (elellään avoliitossa). Sukunimen valinnan jälkeen pääsisi sitten miettimään ja päättämään etunimet, jotka nekin pitää nyt miettiä molempien sukupuolien varalle.

Pucci, kiitos tuosta infosta, täytyykin neuvolasta pyytää aikaa vaik ed viikolle ennenkun lähdetään! Onko se todistus näinkin "varhaisessa" vaiheessa vaan viikon voimassa vai kuinka se todistus?? Täytyy kysyä :)

Susama :D  Niissä nimityksissä menee helposti sekaisin :)

Joosu, onneksi teillä on aikaa miettiä sitä ristiäisiin saakka, sairaalassa vauva on sinun nimellä. Me oltiin avoliitossa kahden ensimmäisen lapsen syntyessä mut sukunimeks tuli isän nimi koska tiesin että joskus mennään naimisiin ja ottaisin miehen nimen itsellenikin. Jos silloin vaihtaa lapsillekin nimen, jää rekisteriin entinen nimi ja seuraa aina mukana (Virtanen, os. Peltonen, ent. Nieminen)  Tyyliin noin :)
Nykyään ollaan naimisissa ja nimi tulee siis automaattisesti samaksi. Mutta, jokainenhan tekee tyylillään, ja paljon on pareja joilla on naimisiinmenon myötä naisen sukunimi :D

Nyt pitäis keksiä millä saada tukkoinen nenä auki, alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Meinasin lasten nasolinia laittaa, mutta siellä lukikin ettei saa raskausaikana käyttää!!

Vielä yks murina, että otti eilen päähän kun oli tytön synttärit ja vieraita siis talo täys. Miehen täti sanoi/kysyi jotain mun mahasta ja anoppi siihen ettei sillä vielä näy mitään. En oo ikinä ollu mikään kukkakeppi (todellakaan), mutta ei mulla TÄLLAISTA mahaa oo ollu ennen raskautta. Olin ihan raivona mut en tietenkään sitä näyttänyt eilen, tänään työkaverille naureskellen siitä avauduin. Anoppi vissiin kuvitteli olevansa kohtelias, vaikka oikeesti loukkas melkoisesti. Ihan näin levee ei oo sivuprofiili aiemmin ollut :D

huh, huh, iski kuitenkin se flunssa päälle. Veto totaallisesti poissa, mut päätin, etten yritä touhuilla mitään viikonlopun aikana, et jaksan sit taas viikolla olla tyttöjen kanssa kolmistaan kotosalla. Eka se teki tuloaan melkein viikon, sitten alkoi yskittää ja varsinkin nukkumaan mennessä. Kyyneleet tuli ihan silmiin. Ja nyt sitten alkoi toi nokkakin vuotamaan. Nenäliinoja on mennyt aikamoinen pino.

Kesämasu: Mä olen nyt tuohon puoli tukkoseen nenään käyttänyt sellaista nenäsuihketta, joka on merisuolaliuosta. Saa ainakin hetkeksi röörit auki ja tavaraa ulos  Ja sitä voi käyttää raskaana. Eihän se ole niin tehokasta kuin Nasolin, mut parempi kuin ei mitään.

Masuvauva on selkeesti voimistunut, kun nykyisin tuntuu selvästi monta kertaa päivässä, kun masussa möyritään.... ihanaa emoticon

Kesämasu: olipas inhottava anopin kommentti, vaikka ei varmasti pahaa tarkoittanutkaan... On jännä miten raskaana olevien koko muutenkin kommentoidaan niin avoimesti. Itse olen jälkeen päin pillittänyt monenlaisia kommentteja, on sanottu että eihän sulla mitään mahaa vielä oo ja on sanottu että herranjestas minkähän kokonen susta oikein tuleekaan kun maha on jo nyt noin iso. Taitaa olla niin että ihana on se adjektiivi jolla mun masua saa nimitellä niin etten pahastu ;)

Mamma1/11 ja Emiliina juu ei ole liitoskivuista kyse eikä samanlaista vatsan kovettumista kuin harkkasuppareiden kanssa. Terkkarin kanssa neuvolassa siitä kysyin ja hän mainitsi, että tallainen paineen tunne on hyvin yleistä juuri näillä viikoilla. Nyt ei tuota tunnetta juuri ole onneksi ollutkaan. 

Aiim, onnittelut naimisiin menosta!

Jaksamista kaikille vaivojensa kanssa. 

Vaatteista... Meillä poika 51cm ja 3,5kg syntyessään ja suunnilleen ekan kuukauden käytettiin niintä 50cm vaatteita. Eli musta oli ainakin ihan kiva pukea poika sopivan kokoisiin vaatteisiin enkä heti syntymän jälkeen olisi halunnut vaateostoksille lähteä. Kesäaikaan tosin voi vähän vähemmissä vaatteissa pitää ainakin sisätiloissa ettei niitä nyt ihan mahdottomasti kannata ostaa. Meillä ei tosin pulauttelua juurikaan ollut eikä myöskään vaippavahinkoja joten vaatteita ei tarvinnut useita kertoja päivässä vaihtaa. Itse ehkä kehottaisin siis hankkimaan ainakin muutaman ihan pienenkin vaatteen jollei ole tiettävästi isoa vauvaa tulossa. Kirppareiltahan niitä löytää tosi edullisesti jos ei halua uutena ostaa. Ja tosiaan on hyvä huomata, että koot vaihtelevat yllättävänkin paljon. 

Tänne ei oikeastaan mitään sen kummempaa. Nytpä siis lähdettävä välipalan laittoon ja sitten pulkkamäkeen esikoisen kanssa. Taidanpa laittaa termariin kaakaota:) 

Heippa taas!!

Tännekkin sitten puhkesi oikein megaflunssa!! Hyvin todennäköisesti vielä poskiontelotulehdus joka on saattanut olla jo toista kuukautta aiheuttaen kovat päänsäryt silmien taakse, kipu hellitti kun nenä alkoi vuotamaan. Nyt paine ylähampaissa, huomenna pakko mennä terveyskeskukseen tarkistukseen. Keskiviikkona pitäis aloittaa työt mutta vahvasti epäilen että vointi olis silloin jo niin hyvä! Ainiin ja tuohon nenän tukkoisuuteen ajattelin kokeilla sitä apteekin sarvikuonoa. Tänään meinasin käydä sen ostamassa ja katsoa että saako siitä minkäänlaista helpotusta.

Mitään en oikein ole ostellut itse, pari bodia ja tuttipulloa. Kavereilta sen sijaan on tullut kaikkea ihanaa vauva tavaraa, eikä millään malttaisi odottaa pienen maailmaan saapumista! rv 19 pyörähti käyntiin ja vielä pari viikkoa niin pääsee rakenneultraan kurkistamaan josko meille paljastuisi että kumpi siellä pyöriskelee. Itellä on ihan poika tunne, mies ei osaa sanoa mitään mutta eipä tuo ole mikään yllätys, meillä ainakaan Täälläkin törmätty tuohon massukommentointiin. Mummini sanoi tässä yhtenä päivänä että ei ole maha kasvanut yhtään, vaikka tuota vararavintoa on aina ollut niin en miä ikinä näin vatsakas ole ollut! Ei se kyllä kivalle tunnu, varsinkaan kun kaikki muut huomaa että miten kivasti on pyöristynyt.

Hyvää vointia kaikille!!! emoticon

kuulemma etikka vesi auttaa avaamaan nenän oikein olan takaa. siis kiehuvaan veteen etikkaa ja siitä sitten kerran hengität syvään. itse en ole kokeillut, mutta miehelle tehtiin se jekkuna duunissa joskus :D aion kyllä ite kokeilla kyseistä tapaa jos flunssa iskee.

vauvan potkut taas vahvistunut täälläpäin. pari viime päivää ollut hiljaista ja vähemmän liikettä kuin normaalisti, mutta onneks eilen illalla ja tänään taas tullut osumia :)

Jospas sitä koittais pitkästä aikaa tännekki jotain kirjotella. :P Eli Saksan reissu meni ihan hyvin lentojen osalta, eivätkä kyselleen masusta mitään.. turvatarkastuksessa laitoin neuvolakortin kiltisti hihnalle, että tietävät ja kysyvät jotain jos haluavat.
Ja sit oli se ultra, jossa kaikki kans hyvin, 5 päivää oli vauveli pienempi, mut 6.6 pysyy meillä vielä LA:na. Sukupuolesta ei ole tieto, mut mulla aika selkee tyttöolo.. yhden mekon kävin ostamassa ultran kunniaksi, ku oli niiiiin ihana.. poikakin toki tervetullut! :)
Nyt viime viikoina on sit alkanu supistella. Ei kmitenkään kipeesti, mut vähän ilkeitähän ne on ku masuun tulee paine ja se kovettuu... niin ja ku et voi tehä sille mitään. 

Täällä on ihan mukava vaihe menossa, olo on kaikinpuolin kiva ja mukava. Masu on nyt tullut oikein esille :) Jos tästä sit tosiaan alkais se raskauden mukava vaihe, painajaisista tosin olen vieläkin kärsinyt mutta en onneks enää joka yö!

Joku jutteli Sarvikuonosta, täällä yks vannoutunut käyttäjä, suosittelen kyllä lämpimästi!! Auttaa tukkoisuuteen ja avaa nenää kyllä hyvin!!
Toivottavasti kaikki flunssaiset selviävät helpolla, ja menisi nopeasti ohi!

Täällä odotellaan vaan sitä rakenne ultraa, joka on siis 10.2, vielä pitää siis odottaa!!
Jos sen jälkeen uskaltaisi alkaa sitten jo tekemään hankintoja vauvaa varten, ens viikolla on sentään jo puoliväli <3

Jotenkin sitä hassusti vaan odottaa että aika menisi nopeasti, vaikka pitäisi myös tajuta nauttia tästä kaikin puolin ainutlaatuisesta ajasta...itselläni vielä monta kivaa odotettavaa ja tapahtumaa tässä kevään aikána, jos saisi opinnäytetyön tehtyä ja loput kurssit uusittua, niin valmistuminenkin olisi ihan mahdollista ammattikorkeakoulusta vielä ennen vauvaa, siihen kyllä tähdätään, katsotaan miten motivaatio riittää, lisäksi olisi omat 30v synttärit, tosin niitä en isommin meinaa juhlia ja katsotaan josko se uusi kotikin vielä tässä kevään aikana löytyisi.
Kaikinpuolin elämäni kevät siis tulossa <3

Takaisin