Kesämasujen toinen kolmannes

Voi apua, tää kadotti mun viestin. Eli uudestaan sitten nopea kirjoitus.

Meillä on rakenneultra 13.2, joten tarvii odottaa vielä.

Pissatus vaivaa mua eli taukoomatta ois vessahätä. Mitens muilla?

Ensimmäinen tuli sektiolla, onko muilla samoja kokemuksia? Hieman enemmän tuntemuksia alamahassa ehkä tästä johtuen.

Ihanaa, kun uusi vauva tulee, mutta huomaa, että ollaan kohta jo puolessa välissä! <3

Mukavaa viikonloppua kaikille odottajille :)

No niin, täälläkin ultra iloisesti takana. Nukkui ensin ja sit ku piti pikkuaivoista saada näkymä ni hermostui "koukkimisesta". Painoa oli 361g ja pituutta 23,3cm <3
Lopuksi kysäisin, että mahtaako sukupuoli näkyä niin alkoi jalkoväliä tutkia. Varma tyttö epäily oli, eli se oli mun "toive" ja kaikki muut on veikanneet poikaa ; )

Tirri mulla on ihan sama et aina syömisen jälkeen alkaa biletys!

Kaikille ultrassa käynneille onnittelut!! Ihanaa lukea teidän iloisia uutisia!

Täällä ollaan oltu hieman siipi maassa, kun flunssa yrittää kovasti tehdä tuloaan, mutta ei kuitenkaan oo saanut vielä yliotetta. Ei oikein jaksa mitään, mutta pakko on, kun pitää nuo tyttöset hoitaa. Mutta aina kun on ollut mahdollisuus niin olen ottanut iisisti, eivät nuo lelut tuolta lattialta minnekään karkaan Ja onneksi nuorimmainen ottaa päikkärit kerran päivässä.

Tuossa yhtenä päivänä tuli hieman sydämmen tykytyksiä, kun Masuvauva ei päivän aikana ilmoittanut itsestään normaaliin tapaan. Illalla sitten ennen nukkumaan menoa, yritin saada kontaktia niin tulihan sieltä taas potkuja. Taisi vain olla päivällä sellaisessa asennossa, etten tuntenut mitään.

Neilikkainen: Mä olen oikeastaan ihmetellyt, että mua ei oo tuo pissatus vielä häirinnyt. Ei ole öisinkään tarvinnut kuin parina yönä käydä vessassa. En tiedä vaikuttaisiko siihen, että mulla on tuo kohtu tässä raskaudessa taaksepäin kallellaan, ehkä se ei paina virtsarakkoa!?! Kyllä mä aikaisimmissa raskauksissa kulutin vessapaperia aika paljon :) Ja mulle riitti kyllä pelkkä ajatuskin, et ihan heti en vessaan pääse, aiheuttamaan kaamean hädän ja kun vessaan pääsin niin ei sieltä tullut kuin pieni liru. Se oli kyllä todella ärsyttävää ja menemisetkin mietin niin, että millaiset on vessassa käynti mahdollisuudet. Ymmärrän siiiis todella hyvin!

Heippahei!! Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Mä kävin maanantaina iltavuorossa ihan itte ultrailemassa töissä ollessani. Ystävällinen nuori gynepäivystäjä kurkkas kanssa kun kysyin voisko katsoo et näkyykö kumpi olis tulossa. Napis häiritsi melkoisesti ja tulos oli EHKÄ, SAATTAA, MAHDOLLISESTI näkyä kivespussit, mutta rakenteessa sitten näkynee paremmin. Ja oonpahan tänäänkin illassa joten voi olla että hipsin hiljaa ultrahuoneeseen kurkkimaan pikkusta :)))

Selkä alkaa olla paremman tuntuinen ja olosta saa nauttia. Vauvan liikkeet on alkanut tuntua päivittäin, ihanaa <3  Isoveljensä yrittää kuunnella masua ja kun mulla kurisi maha niin sano että nyt mee äiti syömään, vauvalla on nälkä :)

Uutta viikkoa odotellessa. Kyllä tää aika vaan nopsaan menee.

Mä oon vaunuista katsellut näitä 3 in 1 travel systemejä. Yks todella varteenotettava vaihtoehto olis Skidin Herkules. Vielä en tilaa niitä, edelleen katselen ja mietin.

Matkoista, mä oon haaveillu että lähdetään miehen kans kaksin viel toukokuun alussa jonnekin lämpimään. Sillon olis viikot 33-34. Aika monessa paikassa on rajana 35 tai 36 viikot, ja lääkäri antaa normaalisti edenneessä raskaudessa luvan lentää viikolle 36 saakka.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti levollekin löytyy aikaa. :) Itse innostuin parina viime päivänä tekemään oikein urakalla lumitöitä (vaikka mies useampaan otteeseen muistutti että jättää ne hommat sille. Mutta uskoinko??) Sen lisäksi kävin parin viikon tauon jälkeen balettitunnilla ja tänään en meinannut sängystä ylös päästä.. Väsyttää niin tolkuttomasti. Onneksi saa tänään viettää löllöpäivää ja katsella tytön kanssa piirrettyjä. :) Neilikkainen: Sama vaiva minulla, pissalla saa juosta tunnin välein ja vaikka on just käynyt tuntuu aina että heti pitäisi mennä uudelleen. Alusta asti on ollut tälläistä, nyt siihen on jo melkein tottunut. Kauppareissuilla ym se kyllä vähän ärsyttää.. Vielä 10 päivää pitäisi jaksaa odottaa ultraan!

Ja niinpä sitten kävin kurkkimassa pikkusta, ja katsoi yks kätilökin kun hiljaista oli. Kyllä siellä vaan kikkeli näkyi, eli jos ei nyt kovasti pelästy ja pudota tappiaan niin poika olis tulossa emoticon

Muutenkin katseltiin jässikkää ja kaikki näyttäis olevan priima kunnossa. Tämä ultran tehnyt kätilö harjoittelee ultraamista ja sovittiin että voin olla sen privaatti"potilas" aina kun vuorot osuu yksiin :))

Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille! Siis eihän täällä ehdi enää käydä ollenkaan. 

Masussa kaikki hyvin. Mahakin kasvanut jo ihan mukavasti eikä enää niin notkea olo ole. Ihmeemmiltä vaivoilta on onneksi säästytty, mutta ajoittain esiintyy sellaista outoa paineen tunnetta (vaikea kuvailla) tuolla alamahalla tai sitten ihan siellä mistä ne vauvat tulee. Onko jollain tietoa mistä mahtaisi olla kyse?

Tapanina tunsin vauvan ensiliikkeet, silloin viikkoja 16+5 ja nyt on viikko sitten oikeasti näkynyt mahan päältä ihan hentoa pientä liikettä! Siis en muista esikoisen kanssa tällaista kokeneeni ennen n. viikkoa 26. Ja nyt kuitenkin vasta puoliväli ylitetty! Muutenkin mahassa on kova liikkumaan. Useita kertoja päivässä potkiskelee ja sitten tietysti ruokailun jälkeen. 

Ultrassa käytiin tällä viikolla. Kaikki oli niin hienosti kuin vain voi olla ja koko vastasi viikkoja täsmälleen. Sukupuoli oltaisiin toisaalta haluttu pitää tälläkin kertaa salassa loppuun asti, mutta toisaalta on mukava puhua esikoiselle pikkusiskosta tai -veljestä. Lopulta sitten päätettiin, että jos sattuu näkymään niin sitten, muttei lähdetä erikseen sitä tutkailemaan. Ja niinhän pikkuinen pyllisteli niin hienosti että selvästi tyttöä arveli. 

Mutta nyt ei ennätä enempää. Palaillaan asiaan.  

Ihania ultrauutisia tulllut lisää! :) 
Vaavi2010: Onko se pelkästään paineen tunne vai puristaako samalla? Itelläki on monesti ollu tollasta paineen tunnetta ja sit sellasta puristavaa tunnetta(ainakin toi puristava tunne on niitä harjotussupistuksia) mutta miettinyt kanssa että mitähä se paineen tunne on??Liittyykö seki siihe supistukseen vai onko sitten muuta? En muista yhtää enää vaikka esikoisen odotuksesta on iha tosi vähän aikaa.  Tietysti kun vauva kasvaa ja rupee kääntyileen ja tekeen volttia masussa ja kohtu kasvaa niin voiha olla että iha noitten takia tulee sitä paineen tunnetta. Mulla ei muita tuntemuksia ookkaa sitten tuolla alapäässä muutaku nää liitoskivut nivusissa.
Just luin lantion löystymisestä ja pelkäänpä vaan että mulla on käyny nyt niin. Esikoisesta oli vasta iha tosi myöhään, siinä muutamaa viikkoo ennen syntymää. Noh... täytyy yrittää ottaa rauhallisesti ja lepäillä mahdollisimman paljon.

Ihana tilanne sulla kesämasu kun pääset kurkkimaan työsi puolesta pikkusta. :) Me ei nyt sitten varmaan enää ennen syntymää päästäkkää näkeen masuasukkia kun eipä muistaakseni oo ultraa kun ehkä sitten neuvolassa lääkärin toimesta joskus 30+ viikoilla ja sielläki katotaan vaan sitä vaavin syntymäpainoarvioo. Kun ei nyt sitten varmaan siihe 4d ultraan mennä.. 

Mutta nyt pois koneelta ja iltatouhujen pariin!! :) 

Täällä jo niin monella ollut rakenneultra.. Meillä vielä tasan 2 viikkoa odotusta. Toivotaan että sitten nähdään kumpi sieltä on tulossa.

Tulin oikeastaan kyselemään onko muilla ollut voimakkaita nivuskipuja, mutta tuossa ainakin Vaavi2010 ja Mamma1/11 puhui juurikin varmaan niistä. Mä ensin ihmettelin mistä on kyse, mutta googlettelemalla selvisi että taitaa olla niitä liitoskipuja tai häpyliitoksen kipuja niin kuin virallisesti kai sanotaan. On kyllä tuskallista, kävely on hankalaa ja esim. yöllä kun vaihtaa kylkeä sattuu. Harmittaa kyllä jos nämä jatkuu koko loppuraskauden ajan, koirien kanssa lenkkeily on tosi hankalaa vaappumista kun sattuu niin pirusti emoticon .

Kiva kun täällä on muillakin matkasuunnitelmia.. Tosin miten tässä mihinkään matkalle lähtee jos kävely on nyt  jo näin hankalaa, yhyy..

Viikko enää puolväliin!! UN-BE-FUCKING-BELIVEBLE!! emoticon

Eli pokspoks! ^_^ 19+0 tänään.

Täällä on niiiiiiiiiiin stanan kipeet pakarat tai mikä lie iskias, et huhheij. Eilen oli aamuvuorossa kolmen sloma päivän jälkeen, ja kiire oli tietty, ni en meinannu töiden jälkeen sohvalta ylös taaskaan päästä. Jalat meinas lähtee alta. Kauheeta.. :/

Mut tsemppiä tytöt :) Viikko siis enää ultraan <3

Emiliina: Juurikin noita samoja kipuja itelläki ja sattuuu iha älyttömästi välillä.  :(

Tänään tilasin sen babyboxin(vaihtoehtoäitiyspakkaus) tuolta rokkibeibin sivuilta ja pitäs tulla 1-3 päivän sisällä niin täytyy laitella kuvia sitten siitä tänne(tuolla nettisivuilla ei kaikesta oo kuvaa) jos joku vielä puntaroi että ottaako sen kelan pakkauksen vaiko sitten rahan jolla ostaa sitten tollasen vaihtiksen.  Meillä ei tosiaan olis mitää järkee ottaa kelan boxia koska esikoisen jäljiltä on niin hyvässä kunnossa kaikki että sitten ostetaan ton vaihtoehtopakkauksen lisäks sit muuta mitä tarvii jos tarvii. Hui, ihanaa kun saa sitten taas hypistellä niitä pienenpieniä vaatteita. emoticon Tässä jo itseasiassa kävin kellarissa vähä penkomassa jo osia pojan vaatteista ja ei sitä muistanu kuinka pieniä ne olikaan.

Alkanutta viikkoa!

Täällä ei kummempia uutisia sitten viime viikon ultran. Pienoinen potkii mukavasti edelleen, välillä vähemmän välillä enemmän emoticon

Viime viikolla tilasin ensimmäisen vauvanvaatteen netistä ja tänään se tuli - söpö pienoinen myssy. On se niiiiiiin pieni.

Mitenkäs muuten, kannattaako ostaa ensimmäisiksi kuukausiksi esim. 56cm vaatteita?
Ei varmaan ihan 50cm kannata hirveästi, mutta onko tuo 56 riittävä vai kannattaisko kuitenkin ostaa jopa 60cm?! Oon niin noviisi emoticon

Viikon päästä olisi seuraava neuvola ja tarkoitus olisi ilmeisesti tilata äitiyspakkaus, kai...

Aiim: Meillä oli iha muutama kappale bodyja ja housuja/potkupukuja  50 cm ja neki ostettiin vasta pojan syntymän jälkeen kun eihä sitä voi tietää kuinka pitkä vauva sieltä tulee sitten loppujenlopuks. :) Meillä poitsu oli 49 cm syntyessään ja noi 50cm meni ehkä  kuukauden/puoltoista jos sitäkään. Etukäteen hommattiin 56cm ja ne kyllä sitten meneekin pidempään.Ja oon huomannu että kotimaiset esim. Tutan vaatteet on vähä reilumpia mitotuksiltaan niin niitä poitsu käytti paaaljon pidempään ku mitä kokolapussa luki.   Eli mun mielestä kannattaa joo hommata niitä 56/60 cm enemmän.  Tällainen kokemus omalla kohdalla. 
Meilläki olis keskiviikkona neuvola..  Vähä tuo paino jänskättää että paljo on tullu... 

Mamma1/11: Ok, 56/60cm vaatteita bongailee.
Eihän sitä tosiaan tiedä minkä kokoinen vaavi on tulossa, tosin ainahan voi päätellä vanhempien pituudesta. Itse olen 152 ja mieskään ei mikään hongankolistaja.

Muakin hiukan tuo paino arveluttaa, tosin koti vaa'alla kun olen käynyt ei näyttäisi olleen tulleen kuin ehkä 5 kiloa.

Alkaa työt vähän verottamaan viikon loppua kohden jaksamista. Joka ilta kotiin mennessä, jos satun köllähtämään sohvalle ei uni olisi kaukana. Perjantaisin sitten vetelen illalla parin tunnin päikkärit, ei millään pysy silmät auki!
Mies sanoo pelkäävänsä, että mä uuvutan itseni töissä. Ei mitään raskasta silleen tämä työni (koneella piirtelen 7,5h päivässä), mutta stressaavaa kylläkin. Ja stressiähän pitäisi välttää...
Taas tuli purettua mieltä 

Heippa vaan kaikille! HUH.. KUN on tullut paljon tekstiä viim. kerrasta. Ite täsä saikulla flunssan takia.
Olo o järkky ja hiotaj kirjoitti hurjat 2 päivää saikkua, huomenna pitäis KYETÄ töitä tekemään :(

Eilen ultra takana, se olis niinku kolmas TYTTÖ <3 PAINO JOTAIN 360g mutta pitutta en sitte kysellyt.
Kyseli sitte et onko ollut vuotoja raskauden alussa, istukka takaseinämässä ja hiukan alhaalla, ei siis vissiin mitään vakavaa, sanoi vaan et jos tulis vuotoja nii si soittaa synnärille et pääsee ultraan?? Jäi vähä hömppö fiilis ku ei sen tarkemmin selitellyt tai sanoi et yleensä uusinta ultra rv 28 mutta mulle ei sitä laittanut, eli eipä kai sitte mitää huolta. Täytyy jutella neuvolassa.

Vaavelin vaatteita hankittu, tuli si kaappii ostettua vähä hailakan sinistä ja ultrassa tyttö :D Onneks noi sellasia värei et voi käyttää kummallekkin :)

Aiim, noista vaatteista. Meillä kaipasin enemmänkin juuri niitä 50cm vaatteita alkuun! Olin aatellut että 56/60 pärjätään hienosti, mutta meidän "pieni" poika 4kg 50cm hukkui niihin ihan täysin =D pakko oli käydä sit ostaan 50cm vaatteita syntymän jälkeen =) niitä menee siinä alussa kuitenkin aika tiuhaan pyykkiin, meillä saattoi 4x pv vaihtua vaatekerta normipäivänä pojan kanssa!

Onnea kaikille ihanista ultra-uutisista =) meillä vielä viikko odotusta! Eilen tuli sairaalastakin kirje, 13.2. on sinne ultraan aika. Lähete oli kiireellinen mutta äippäpolin lääkäri teki sit omat päätelmät lähetteestä ja laittoi ajan tonne...sitä ei kuulemma voi aikaistaa ku mahdollisesti uudella lähetteellä =S lääkärin sana painaa...

No ei sinänsä, vuoto vaikuttaisi ehkä hiipuva tässä hiljalleen. On ainakin rauhoittunut viikonlopun ja alkuviikon aikana. Öisin joskus tihkuttelee niin että sit ku nousee ylös ni tulee hiukan verta, mutta muuten satunnaisesti ihan pientä tuhrua vain =) jotenkin vaan tuntuu että kamalasti tuo beibi painaa jo tonne alapäähän, pakko on ollu alkaa iltasin ja seisaallaan ollessa alkaa käyttään jo tukivyötä, sen verran inha on toi paineen tunne =/ onneks sillä helpottaa mukavasti =)

Joo parhaitenhan sen vauvan vaatekoon saa selville tosiaan sitten ku on syntynyt ja käytännössä huomaa että minkäkokoset on parhaita. Ja kun vauvatki kasvaa nii eri vauhtia. Meillä tosiaan ei haitannu "pieni" kasvunvara vaatteissa. :) Mut pärjättii tosiaan hyvin muutamalla pienemmällä ja sitten loput oli isompia vaatteita. 

Itellä kanssa vielä työrupeama maaliskuussa mutta saapi nähä pääseekö ollenkaan. Sen verran kipuilee jo paikat ja kanssa tuota paineen tunnetta vähäväliä että tuntuu ku vaavi jo puskis pihalle... 

Paljon hyviä ultrakuulumisia taas tullut. Onnea kaikille ja tsemppiä odotteluun joilla vielä ultra edessäpäin :)

Meillä tais olla eniten noita 56/60cm vaatteita ja ihan hyvin pärjättiin niillä (molemmat oli 50cm pitkiä syntyessään). Tokihan ekan kuukauden olivat vähän reiluja, mutta hihoja saa käännettyä ja sukilla saa potkareiden pitkät lahkeet aisoihin. Tais meillä olla jokunen noita 50cm vaatteitakin. Toki sittenhän sen koon parhaiten tietää kun vauva syntyy, että mitkä sopii parhaiten!

Aikaisemmissa raskauksissa muistan ravanneeni pissalla tosi usein, mutta nyt ei ihme ja kumma sitä ilmiötä ole vielä havaittavissa! Ehkä sekin vaiva vielä iskee...

Mulla väsymys, kuvotus ja huimaus on menneet lähes kokonaan ohi ja olo on aika hyvä!

Vaunuista: Meillä oli kahdella ensimmäisellä käytettynä ostetut yhdistelmävaunut (emmaljungat), joista nyt meidän käytössä kuomu on löystynyt eikä meinaa pysyä oikein "ryhdissä" ja yhden renkaan kiinnitys lenksuu. Joten varmaan pakko siirtää nuo parvekevaunuiksi ja hankkia tulokkaalle uudet. Muuten kyllä olin supertyytyväinen noihin käytetyinä hankituihin, joten voi olla että eka kattelen käytettyjä nytkin. Meillä on vaunut muutenkin olleet niin vähällä käytöllä (lähinnä kantoliinaa/kantoreppua käytetty), joten musta tuntuu jotenkin turhalta ostaa ihan uutena meidän käyttöön vaunuja.

Heippa kaikille, viikko taas kohta mennyt! Ylihuomenna tulee 20rv täyteen, puolivälissä jo!! Huh, välillä iskee lievä paniikki miten saadaan kaikki järjestettyä ennen vaavelin tuloa. Muutto on vasta ajatustasolla ja pitäisi uusi asunto löytää parissa kuukaudessa, plus muuttaa! Apua... Muutenkaan en ole hankkinut vielä mitään vauvalle, vaunut on katsottuna mutten ole vahvistanut tilausta. En oikein tiedä mitä odotan. Ultra on onneksi viikon päästä! Välillä raskaus tuntuu vieläkin epätodelliselta. Ja samaan aikaan olen jo alkanut jännittää synnytystä. Ristiriitainen olo siis. :) Vauvanvaatteista: meillä tyttö oli vain 46cm pitkä syntyessään ja meni pitkään ennen kuin voitiin 56cm vaatteita käyttää. Kaikki äitiyspakkauksen vaatteet oli yli-isoja reilut puoli vuotta! Tällä kertaa ajattelin varustautua 50cm alkuvaatepaketilla, kesällä saa kuitenkin olla vaatteita vaihtamassa tiuhemmin. Nyt alkaa huomata, että vatsa isonee, yöllä alkaa hyvän asennon löytyminen olla hankalaa ja ulkona kävellessä alkaa olla pingviini olo. :) Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Heipä hei,

Vaatteista
: pitää varautua tosiaan kaiken kokoisiin. Ehkä sitä hankkii muutamia 50cm ja 56cm, jos ei riitä niin pääseehän niihin vaatekauppoihin melko nopeasti tarvittaessa.
En ainakaan aio ottaa turhaa stressiä tästä asiasta 

Alaselkä on vaivannut tän viikon, ja huomaan että pitää todellakin päästä eroon työstressistä ja muustakin stressistä. Viimeisin stressin aihe oli vaatteet omaan vihkitilaisuuteen, joka on ens viikolla. Mistään ei löydy siistiä mammamekkoa, äitiysvaateliikkeitä on niin vähän ja netistä ei enää ehdi tilata (eikä löydykään edes), päädyttiin sitten miehen kanssa sellaiseen tulokseen että laitetaan vaan vähän normaalia siistimmät arkivaatteet ylle, kesken työpäivän muutenkin pitää vihkitilaisuuteen lähteä niin... Maistraatissa mennään naimisiin ja keskellä viikkoa. 

Sellaista tänne. Ja pienoinen potkii emoticon

Niin eikä täälläkään olla vielä tarvikkeita hankittu, muuta kuin se yksi myssy pienoiselle. Paljon on kyllä katsottuna myöskin täällä, mutta se ostaminen on niin hankalaa

Takaisin