Kesämasujen toinen kolmannes

Onnea kaikille ultrassa käyneille :)
Meillä se on huomenna ja toivottavasti meiltäkin tulee vain hyviä uutisia emoticon

Tulin vaan poksumaan,
PUOLVÄLI PAUKKUU 20+0 emoticon

Oli ihan pakko tulla kirjoittelee..Tänään oli neuvola ja kaikki arvot itsellään ok jopa painon noususta (tai siis siitä että on pysynyt hienosti aisoissa) tuli kovasti kehuja.. Sitten vielä kuunneltiin pienokaista, ai kun oli ihanaa :) Syke 160 ja kovasti siellä liikuskeli kun piti koko ajan etsiä..

Vielä viikko olisi odoteltava seuraavaa ultraa.. alkaa jo jännittää ja toivoa että kaikki todellakin on hyvin..Sen jälkeen voisi työnantajalle vihjata että tuuraaja tarvittaisiin toukokuusta lähtien..Me ei ajateltu kysyy kumpi tulossa, minä haluaisin tietää mutta mies haluaa säilyttää yllätyksen joten päädyttiin sitten siihen ettei kysytä..kumpa vaan on tervetullut :)

Hyvää viikon jatkoa kaikille !

Pakko vähän tulla hehkuttamaan omaan oloa:
Eli Tääälläkin puoliväli saavutettu.Tänään tasan rv 20!

Tänään tuntui ihan kuin oisin tehnyt raskaustestin uudestaan. Sen verran mahtava fiilis tuli rakenneultran jälkeen kun kaikki näyttäis olevan kunnossa. Nyt uskaltaa jo nauttia raskaudesta kun tietää että vauvalla on kaikki hyvin. (tai no tietenkään koskaan ei ihan täysin varmaa voi olla, mutta ainakaan kyse ei ole pahasta rakenneviasta tai trisomioista niinkuin se nt-ultra vähän uumoili....)

Rakenneultra on sitten ohi ja kaikki oli hienosti!! :) ja todennäköisesti tyttö tulossa, mutta sellainen fiilis mulla on koko ajan ollutkin että tyttö tulee, ei osaa selittää sen tarkemmin, se on vaan tieto tai aavistus tai miksikä voikaan sanoa!
Tuli huippu ihana ja helpottunut olo kun vauva on kaikin puolin kunnossa, lisäksi ultraaja oli niin mukava nainen että turhaan oli jotkut tutut pelotellut tylyillä kätilö/terveydenhoitajilla!
Nyt mennään rv20+4 ja ensi viikolla päästään miehen kanssa lomailemaan Teneriffalle viikoksi :) odotan niin pääsyä aurinkoon oleen ja lepäileen.
Niin ja nyt on parisen viikkoa vauvan liikkeet  tuntunut, mieskin on saanut niistä osansa kun ne potkut tuntuu ihan selvästi mahan päältäkin, ultrassa todettiinkin että istukka on takana jolloin kaikki liikeet tuntuukin paremmin, ja tää taitaakin olla aika villi tapaus :)
Tosiaan on tässä alettu miettiin näitä hankintoja, erityisesti kaipaisin mielipiteitä vaunuista, itse oon ajatellut yhdistelmävaunuja joissa pehmee kantokoppa..olen kuullut että ilmarenkaat ei kestä hyvin? kokemuksia?
Niin ja kun tosta painonnoususta on ollut kommentteja niin itsellä on tähän mennessä paino noussut alta kilon... en tiedä onko kokemuksia missä vaiheessa se nousu on suurimmillaan?

Onnea kaikille vielä hyvistä ultra-uutisista ja IHANAAA Hibiscus että kaikki oli loppujenlopuksi hienosti! :)
Nyt on kyllä ihanaa kun tuo rakenne-ultra takanapäin ja voi oikeasti jo nauttia tästä raskaudesta. Ja vielä kun itellä on tuio kotidoppleri niin saa kuunnella kotonaki noita ääniä niin on se vaan ihanaa.emoticon Ja kovasti kyllä odotetaan jo pikkuisen syntymistä; vielä sellainen 4kk laskettuunaikaan. 

noista vaunuista Sinkse, meillä on ollut esikoisella brion kombit joissa kova kantokoppa ja olen tykännyt suuresti!!! nuo ovat vuosimallia 08 ja silti aivan loistavat vielä! Käytettynä ostettiin ja parilla lapsella olleet käytössä eikä mitää vikaa ole ollut. Meillä on noissa vaunuissa brion omat ilmakennorenkaat( kevyet, kesällä hyvät) mutta talvella niillä on hankala liikkua koska uppoavat lumeen. Ostettiin sitten netistä uudet ilmakumirenkaat ja niillä kyllä talvella on liikuttu mainiosti. Pumpattu on kerran tossa marras-joulukuun vaihteessa kun otettii käyttöön kesän jäljiltä ja nyt tarvis kyllä taas käydä pumppaamassa. Mutta riippuu kai renkaista, toisissa ilma pysyy paremmin kuin toisissa. Muuten kyllä olen tykännyt.Ja nämä kun ei tosiaan ole brion omat edes. Voi olla että jos vaunujen mukana tulee jo "merkki"renkaat niin ilmaki pysyy paremmin? 

Painon noususta sen verran että muistaakseni puolessa välissä raskautta(2 kolmanneksella) se painonnousu on runsainta(tietysti riippuu ihmisestäkin). Itellä on neuvola ensviikolla, nii saa nähä joo että paljo on tullu. Kotona en uskalla ees käydä. Ruvennu ruoka maistuun sen pahoinvoinnin jälkeen. 
Mulla ei vielä mahanpäälle tunnu liikkeet ja esikoisestaki tuntu vasta 27 viikoilla. Mieskin kovasti jo odottaa ja silittelee iltaisin mahaa ja kyselee että joko sää potkit isällekkin. emoticon

Hyvää lomareissua Sinkse! :)

Moiks!

Ihania ultrakuulumisia :) Erityisesti Hibiscuksen kuulumiset nostattivat hymyn huulille ja pienen kyynelen silmäkulmaan. Mahtavaa!

Painon noususta: en ole käynyt vaa'alla sitten ekan neuvolan joka oli silloin joskus viikolla 7 (seuraava onkin sitten se jollain täytellään kela paprut, esikoista odottaessani muistan ravanneeni neuvolassa harva se viikko. Toisi kyllä mielenrauhaa jos käyntejä olisi useammin...). Mulla oli käsitys että maha on kyllä kasvanut ja tissit paisuneet isosti. Kävin pari päivää sitten läpi vaatekaappia ja itkuhan siinä tuli. Moni hame ei mee reisiä ylemmäs ja yhden hameen hajotin kun yritin siihen mahtua eli on sitä tullut muuallekkin. Tuntuu jotenkin nololle että oon niin pinnallinen että tollasta pillitän, oon ihan oikeesti mielettömän kiitollinen tästä raskaudesta ja ihan sama vaikka paisuisin ku pullataikina. Mun tulee vaan ikävä mun omaa kroppaa ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin synnytyksestä menee kyllä paaljon yli vuosi että omiin mittoihini palaudun.

Ihanalle kuulostaa Sinksen tuleva matka (nauttikaa!!!)... Emiliina kyseli myös matkustamisesta raskaana. Meillä on haaveissa lähteä käymään Madridissa (ja varmaankin samalla Barcelonassa) pääsiäisen aikoihin... Mulla olis sillon viikkoja noin 30 eli pitää alkaa tutkimaan ottaako ne mua sitten vielä koneeseen. Kokemuksia raskaana lentomatkailusta otetaan siis myös täällä kiitollisena vastaan...

Miiruli: Kyllä se vain täällä vähän sama fiilis tuli kun viime viikonloppuna laittelin vaatteita syrjään odottamaan sitä aikaa kun taas joskus tulen niihin mahtumaan :/ ja siis toki olihan tuo tiedossa että näin käy, mutta harmittaahan se..itse taas en hirveästi ole viitsinyt äitiysvaatteita ostaa kun toivoin käyttöajan olevan mahd. lyhyt niin kai sitä vähemmälläkin pärjää (taitaa tosin olla toiveajattelua ). Mulle  ei kyllä muuten ole tullut ku tohon mahan kohdalle..vanhat housut menee edelleen, paidat alkaa tekee tiukkaa niin kokoa isompii tullut ostettua.. ja rinnat ei kyllä ole mihinkää muuttuneet..vain tuo maha kumpu alkaa erottuu päivä päivältä selvemmin...

Hibiscus: Todella hienoa että kaikki vaikuttaisi sittenkin olevan kunnossa :)

Jahuu!, täällä myös rakenneultra onnellisesti ohitse ja kaikki hyvin!!! emoticon
Sukupuolikin saatiin selville aika suurin todennäköisyysprosentein, mutta päätettiin miehen kanssa että pidetään vielä salassa.

Ja kiva kuulla, että muillakin rakenneultrasta hyviä uutisia!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Kaipa se olisi minunkin jo aika rohkaista mieleni ja liittyä joukkoon..
Viikkoja on nyt kasassa 17 + 2. Laskettuaika olisi 25.6 mikä tuntuu kyllä vielä todella kaukaiselta. Kaikki aikanaan, onpahan hyvää aikaa valmistautua pikku ihmeen tuloon. :)

Ihana kun monet on saanut niin hyviä uutisia! Tuntuu vain että oma ultra on ikuisuuden päässä, kaksi viikkoa vielä! :) Viikkoja on kohta 18 ja masu on jo kuin kurpitsa! Johtuu ehkä siitä, että en ole hirveän pitkä, joten vauva tunkee ulospäin. ;) Mutta jopa kumartuminen alkaa olla tukalaa, puhkuen keräilen tytön leluja lattialta ja oikeasti olo tuntuu aika koomiselta. Mutta vielä yli puolet jäljellä, en tajua kuinka voin paisua tästä vielä puolet lisää JA kyetä liikkumaan!!! Nälkä on edelleen kokoajan, mies juuri kommentoi että mihin kaikki mandariinit hävisi yhdessä päivässä kun just käytiin kaupassa. Hmmm, minnehän? :) Asunto pitäisi vielä ostaa, tässä sitä onkin pähkäämistä. Mutta päädyttiin rivitaloasuntoon, saa työntää sormet multaan muttei tarvitse omakotitalosta huolehtia vauvan kanssa. Ihanaa viikkoa kaikille!

Onpahan ollut kiire viikko kun en oo täälläkään ehtinyt juuri vierailla! Täällä on paljon ihania ultra-uutisia =) onnea kaikille ultrassa käyneille! Meillä on r-ultra 31.1. mutta tällä tai ensi viikolla pitäis olla ylimääräinen ultra taysissa noitten vuotojen takia =/ juu, jatkuvat edelleen, nyt oli tasaisen niukkaa vuotoa miltei 3vk putkeen! Välillä oli runsaampaakin, niin lääkäri teki vihdoin maanantaina kiireellisen lähetteen taysin gynelle. Sieltä ei tosi edelleenkään ole mitään kuulunut, just yritin tossa soittaa että onkohan mun lähete tullut sinne perille ollenkaan!? Ei ainakaan oo postissa hukkunut kun sähköinen lähete tehtiin...

Masu kasvaa täälläkin hyvää kyytiä, nyt tuntuu että jotenkin viikon sisällä on pullahtanut oikein reilusti ulospäin <3 samat fiilikset kun Lucialla, tässä sitä taas ihmettelee, että kuinkas paljon se masu oikein kasvoikaan sillon viimeksi =0 niin oon unohtanut ne viimeisten viikkojen olot, saas nähdä miten nyt vielä käy kun ose 2-vuotias vaatimassa huomiota! Toivotaan kaikki oikein kylmää alkukesää!!! =D

Kivoja kuulumisia täällä :)
Meilläkin huomenna rakenneultra, pikkuse rupee jännittää :))) toivottavasti nähää myös kumpi sieltä ois tulossa :)

Tänään siis tasan puoliväli <3 jihuu! Potkut rupee tuntuu jo vähän kovemmilta, niin että ne kyllä huomaa :) Ihanaa! Eilen tuli monoa 8 kertaa iha perätysten nukkumaan mennessä, hauskaa :D Nytkin potkii kun kirjoittelen <3

Kyllä se vaan on niin, että kaikki tää selkäsärky, väsymys, huimaus yms. vaivat katoaa heti mielestä, kun tuntee näitä liikkeitä :) Tulee onnellinen olo :)

Toivotaan riksuke että pikkuinen on hyvässä asennossa niin saatte kanssa jotain viitteitä siitä kumpi olisi tulossa. :) 

Tänään sitten ekaa kertaa tunsin masun päälle pikkuisen potkun kun oikein kunnolla kylkeen muksautti.emoticon Siitä se sitten lähtee. :)
Nyt ei oikeastaan muuta ollutkaan, väsyttää iha vietävästi joten olisi kai nukkumaanmenoaika...

Voi että <3 mä olen niin koettanut iltaisin käsi mahan päällä tunnustella josko täpinäkin mua jo pukkais käteen, mutta ei vielä =) muuten kyllä melskaa tuolla jo kovasti! Hyvin huomaa, että heti kun syö tai juo jotain ni samantien alkaa csembalot <3 en muista esikoisen reagoineen verensokerin muutoksiin niin selvästi koskaan masuaikana! Jännä juttu =) mites teillä muilla vaavit reagoi syömiseen? Alkaako touhut heti kun saa sapuskaa?!

Ultrakuulumisia:

rakenneultrassa käyty! :)
painoarvio 350g, pituus 14cm, täysin terveeltä ja ihanalta näytti ja kaikki oli niinkuin pitääkin! Rv 20+0 ja TYTTÖ tulee...!! Oikein meni siis omat ja ystävien veikkaukset sukupuolesta <3

Miten onkaan onnellinen olo! Kahden viikon päästä olis sitten 4D ultran vuoro.

Ihania ultrauutisia! Oma tulossa parin viikon sisällä mutta emme halua selvittää sukupuolta. Onko jollain vielä pahoinvointia? Meinaa usko loppua kohta kun oli muutama hyvä viikko muutamine aamuheikotuksineen ja nyt otti niin takapakkia että voi helvetti sentään. Hyvä ettei sisuskalut lähteny mukana. .. Turhaan sitä varmaan mihinkään neuvolaan soittelee, mitä ne voi siellä tehdä? Voi voi ja lämmintä kättä... Nytkin on sen verran heikko olo etten jaksa nousta sängystä. Ihana rakkaani teki marja-jogurttipirtelöä jota yritän tässä hissukseen imeä että sais edes vähän verensokeria nostettua. Mitään lämmintä ruokaa en pysty edes ajattelemaan nyt! Mikä hitto on se "toisen kolmanneksen elämäni kunnossa"-fiilis?! Nyyh!

Tirri: en oo huomannu syömisen jälkeen et siitä rupeis pikkuine potkimaan, mut sen ehdottomasti huomannu, että hän on enempi iltaihmisiä :D iltaisin ainoostaan (ja ehkä muutaman kerran päivällä/iltapäivällä) potkiskellu :)
Ja tänäänkin kun ultrassa käytiin heti 8 aamulla, niin hän vaan nukku siellä :D vaikka olin syöny ja juonu viel mehuakin... Pisti kädetki naaman eteen et ei saa häiritä unta :D

Rakenneultra muuten oli iha OK, viikkoja vastasi koko ja painoarvio oli jonkun 380g.
Ja siitä sukupuolesta ei sitten tullut selkoa niinkuin "pelkäsin" :D Ei vaan suostunut avaamaan jalkojaan :D no säilyypä jännitys ja onhan tuota sit hauskaa arvella ja veikkailla mahan muodosta ym. kumpi tulee :)

Täällä Vaun "omalla sivulla" oli mulla muuten tänään teksti, että moni odottaja kokee että viikot 20-30 on ihaninta aikaa raskaudessa - toivotaan näin :)

Ihania ultrauutisia :)

Miten sitä kestää odottaa omaa rakenneultraa, johon on tänään vielä tasan 3 viikkoa!! täällä näyttäis olevan aika monella ollut 19-20 viikolla, meillä on 21 viikolla! :/ en millään malttais odottaa! Onneks nyt on kivaa, koska täällä on alkanut myös tuntua liikkeitä ja tönäsyjä, hassu tunne <3
Meillä liikutaan aika paljon aamulla ja päivällä, iltaisin on rauhallisempaa, ja jos sängyssä yritän rauhottua työpäivän jälkeen ja kokeilla oikein niin ei varmana liiku :D

Mä olen kanssa odottanut sitä "toisen kolmanneksen elämäni fiilistä" ja raskauden hehkua, mut ei oo vie näkynyt. Tosin mulla loppui onneks se oksentelu mikä oli siinä 13-17 viikoilla. Nyt on ollut vähän seesteisempi vaihe, että jos se tosiaan tulis sitten se ihana vaihe nyt :)

Vaunuista: Me ollaan aateltu tilata saksasta, www.babyonlineshop.de Gesslein:in yhdistelmävaunut, missä on kumipyörät ja mukana tulee vaihtuvat etupyörät (kääntyvät), sellaisella kova alustaisella pussilla, mikä menee aluksi ja sitten myöhemmin alustan voi ottaa pois, niin saa pussin rattaisiin lämmikkeeksi. Kavereiden hyvän kokemuksen avulla päädytään todennäkösesti näihin ja kun tilaa Saksasta suoraan, säästää muutaman satasen :)

En ottanut isojen pähkäilyjen jälkeen sitten sitä influenssa rokotusta, nyt välttelen kaikkia lapsiperheitä ja pidän itseni erakossa tän pahimman ajan :D töissä käytän sitten käsidesiä ahkerasti ja toivon että pysyn terveenä!

Hyvää Viikonloppua kaikille!

Voi vitsit miten hienoja ultrauutisia :) Onnea kaikille!!!
Minä täältä mattimyöhäsen tulen perästä. Rakenneultra siis vasta ystävänpäivänä, eli yli 3 viikkoa vielä odotusta :/

Mutta potkut ja liikkeet tuntuu jo :) Ihan mielettömän ihana fiilis. Nyt on jo viikon verran tuntunut selkeästi ja osa tuntuu jo ihan vatsan päältäkin. Mieskin on saanut jo tuntea pikkuisen potkut :))))

Vaunut on jo valittu. Meille tulee Emmaljungan Mondial duo compit... valkoisena.
On vankempaa tekoa, mutta täällä susirajalla pitää ollakin, että pääsee liikkumaan.
Toiseksi pitää ostaa jotkut matkarattaa, mitkä kulkee kätevästi mukana. 

Tekis niin mieli jo ostella kaikkea pienelle, mutta odotellaan nyt vielä siihen rakenneultraan. Toivottavasti mekin saamme hyviä uutisia.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Hei kaikki odottajat,

Meillä vasta rakenneultra 13.2, ei malttais odottaa. :) Mua vaivaa koko aikainen pissatus. Tuntuu, että heti on hätä, kun pääsee ulos vessasta. Yölläkin herään 2 h välein vessaan ja tosta tulee sellanen psykologinen kierre, kun alkaa miettiinkin asiaa. Onko muilla tällasta vaivaa?

Mulla esikoinen on tullut sektiolla maailmaan, onko muita, joilla mennyt samoin? Huomaan hieman tuolla alavattassa sellasta kiristävää tunnetta, varsinkin tuolla vasemmalla puolella.

Mukavasti menee ja alkaa tuntua paremmalta ja paremmalta ajatus, että ihana nyytti on tulossa <3.

Takaisin