Jopas on ollut tolkuton kiire sekä töissä että kotona, kun en ole juuri kerennyt tänne lukemaan teidän kuulumisia, saatika päivittelemään omiani =O
Ultrassa tosiaan käytiin viime viikolla. Siellä on kaikki hienosti, pikkuveli siellä köllöttelee <3 istukka on korkealla takaseinässä eikä lähelläkään kohdunsuuta ( JEEEEEEEE) eli kovasti toivottu alatiesynnytys onki sitten enemmän kuin todennäköinen =D samalla tietysti alkoi mietityttää, että mistä niitä vuotoja sitten tulee jos ei istukasta?! Kätilö ei siinä ultratessaan löytänyt mitään syytä vuodoille. No, seuraavana aamuna oli neuvola, ja terkka otti varmuuden vuoksi streptokokkinäytteen, kun oli jo miettinyt että pitäisikö varmuuden vuoksi se katsoa. Mullahan on aika viikon päästä vielä taysiin ultraan noitten vuotojen takia, niin on hyvä tietää sekin tulos sitten jo. No, aamulla kuuntelin vastaajasta terkan viestin että juu, runsaasti streptokokki B:tä oli näytteessä, ja siellä odottaa mua nyt antibioottikuuri, jos haluan sen syödä. Tosin kk päästä bakteeri on todennäköisesti palannut, kun yleensä se sit on jos on ja palaa aina takaisin. Eli tämä mamma synnyttää nyt sitten antibioottitiputuksessa... *huoh* mitäköhän sit sattuis ja tapahtuis, jos vielä tulisin kolmannen kerran raskaaksi?! Alkaa vaan vituttaan nämä "yllätykset" hiljalleen >=(
nukkumisesta, esikoinen on nukkunut aina omassa sängyssä omassa huoneessa. Pojan syntyessä mies teki kolmivuorotyötä ja on tosi herkkäuninen, eli ei voinut kuvitellakaan että vauva nukkuisi meidän kanssa. Me hommattiin sit video-itkuhälytin joka on käytössä edelleen, koska lastenhuoneet on ihan toisessa päässä taloa eikä ilman itkuhäläriä kyllä kuule jos poika mua huutelee! Näillä näkymin tämäkin vauva tulee nukkumaan omassa huoneessaan alusta asti, todennäköisesti pinniksessä ellei mun vanhemmat innostu nyt ostamaan sitä ensisänkyä mistä ovat vähän puhuneet =)
turvotuksesta, mulla esikoisen aikana oli enempi turvotusta, tosin sillon oli painoakin reilusti enemmän. Nyt tuntuu että en voi ees kättä heilauttaa sormet ojennettuna, kun sormukset meinaa lentää kaaressa huoneen poikki!! Ihan kiva juttu sinänsä, muutenkin yritän tosi kovasti pitää painonnousun ihan minimissä, mielellään ei tarttis tulla enää yhtään lisää, kun mulla on kuitenkin vielä tuota ylipainoakin muutamia kiloja. Hiukan ihanaa olis synnytyksen jälkeen olla hoikempi kun raskaaksi tullessa =D
Mulla ei närästystä oo onneksi ollut kun ihan pari kertaa. Mutta viime yönä tuli ihan ihme vatsakramppi?! Keskellä yötä heräsin siihen, että pallean kohdalta puristi tosi kipeästi niin että henki meinas salpaantua, ähkin oikein ku sattu niin pirusti! Sit ku hetken hengittelin niin kipu laukes hiljalleen ja meni pois. Mut oli selkeesti niin korkealla vatsalla, että ei ollut kyllä suppari. Muuten olisin voinut huolestua!