Kesämasujen toinen kolmannes

jeejee! puoliväli paukkuu ja huomenna on ultra!! jospa mulle nyt tällä kerralla suostuttaisiin kertomaan kumpi siellä masusta on tulossa.

Laitanpa tännekin eli rakenneultrassa käyty tänään ja meille on tulossa poika <3 :) Ei voinut erehtyä, jopa mies tajusi asian ennen kuin kätilö sanoi, että tästä hän on nyt 100% varma ja kuvakin saatiin :D Pikkumies painaa 370g ja on pitkä ja hoikka eli isäänsä tulossa (isä 193cm/78kg) :) Ei millään meinattu saada pikkuaivojen mittaa, kun vauva pää alaspäin. Joutui ultraamaan alakautta vielä lopuksi, että saatiin päästä kunnon mitat. Vastasi täysin viikkoja ja kaikki oli niinkuin pitikin :) Nyt huokaisen ja alan viimein nauttimaan raskaudesta..ainakin yritän siis :D

Jes, eilen päästiin puoleen väliin :) eli tänään mennään 20+1!! Ja huomenna on se kauan odotettu ultra, onneksi se on jo heti aamusta niin ei tarvitse pahemmin jännitellä heräämisen jälkeen.
Unikin toivottavasti tulee tänään nopeasti, kun takana on kolme huonosti nukuttua yötä. Ensin itse en saanut flunssan takia nukuttua ja viime yönä esikoinen piti hereillä, kun hänellä alkoi korva särkeä. Nyt siihen on sitten lääkkeet eli odotan ensi yöstä rauhallisempaa. On nyt muuten ensimmäistä kertaa meidän 4,5 vuotiaalla korvatulehdus!!

Nukkumisesta: Meillä molemmat tytöt nukkuivat ensin äitiyslaatikossa, joka oli pinnasängyssä ja sitten pinnasängyssä, kun laatikko jäi pieneksi. Sänky oli siinä ihan meidän sängyn vieressä, mun puolella. Eli yöllä nostin tytön syömään ja ruokailun jälkeen takaisin omaan sänkyyn, jossain vaiheessa (riippuen olinko itse nukahtanut syötön aikana) :) Yleensä aika pian havaduin, että ruokailu oli ohitse. Jotenkin itse nukuin sikeämmin ja paremmin, kun tyttö oli omassa sängyssään. Saa sitten nähdä miten uuden tulokkaan kanssa nämä ruutiinit menevät.

Onnittelut Aiim ja KesäOnni!!!

Kokeilin muuten sitä sarvikuonoa, siirryn suosittelijoiden joukkoon!!! Flunssaa lukuun ottamatta vointi on ollut hyvä, mulla ei ole ollut ainakaan vielä mitään liitoskipuja eikä harjoitus supistuksia. Viime kerralla mulla alkoi noi harjoitus supitukset tosi aikaisin! Nyt kun olen kotiäitinä, eikä tarvitse ajaa pitkiä työmatkoja, niin eivät ole nuo iskias tyyliset kivutkaan tulleet vaivaamaan. Ja toivottavasti eivät tulekaan, sillä ne eivät todellakaan olleet kivoja!

Kaikille hyviä vointeja

KesäOnni: Ekaks onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Mukavaa, että saitte tietää kumpaa odotat :) Siitä selkäkivusta, mulla se tuntuu tossa alaselän/lantion kohdilla, fysioterapeutti sanoi että tuntuu et löystyminen "vaan" jo alkanu... Mut nyttemmin on myös tuntunu toispuoleista kipua enempi pakarassakin, just myös koiran kanssa lenkillä kun se sattuu riuhtasee hihnaa!.. Ja sekin kait johtuu siitä, että kun noi selän lihakset väsyy niin keho rupee ottaa sieltä pakaralihaksista tukea ja sitten tulee takapuoleenkin kipuja ja ymmärtääkseni ne voi tuntua issiasmaisilta kivuilta... Näin fysioterapeutti mulle selitti :D

Tänään ois sitten vihkipäivä! Eipä tule työnteosta yhtään mitään
Hiukan jännittää, lähinnä se pääseekö sitä ajoissa paikalle (kun ei tuosta julkisesta liikenteestä aina tiedä, ei aikanaan täällä helsingissä).

Selkäkivuista
, mulla on alaselkää särkenyt tässä pari viikkoa, välillä vähemmän välillä enemmän. Nyt sit aamulla alkoi tuolla alaselässä lonksua, kuulua siis sellaista lomps lomps ääntä kun kävelee. Ihan kuin jokin muljahtelis pois paikaltaan emoticon  Toivottavasti se ei ole merkki mistään vakavammasta / ikävämmästä vaivasta.

Eilen pienoinen oli aika hissukseen, ei edes nukkumaan mennessä melskannut, mutta nyt taas aamulla vauhti päällä. Oli vähän meno päälllä itselläni eilen etten pysähtymään kerennyt. Päätti sitten näköjään ottaa kunnon unet tuo pienoinen emoticonHauska seurata masuasukin päivärytmiä!

Mä eilen kävin (taas) kurkkimassa masuun, nyt oli niiiiin selvästi esillä kalleudet ettei voi erehtyä, poika on meille tulossa :)

Selkä on tuntunut päivä päivältä paremmalta ja tänääntuli ekan kerran sitten närästys!!!  Se myös vaiva joka ollut molemmissa edellisissä raskauksissa. Renniet kehiin taas :D

Mä oon saanut jännittää eilisestä saakka. Mun serkulta meni eilen vedet ja on ollu sairaalassa eilisestä saakka. Hitaasti vaan etenee siellä homma, saa nähdä kuinka kauan joutuu kärvistelemään :)

kaikki oli masussa hyvin. vauva kasvaa ja on kehittynyt hyvin. oli ihana nähdä kun toinen oikein venytteli masussa ja heristeli nyrkkiä.

poika tulee :)

mint85 kiva kuulla, että masussa kaikki hyvin :)

Vihkitilaisuutemme meni oikein hyvin ja jouhevasti. Sormuksen mies sai kylläkin oikein todenteolla änkeä sormeeni
Käytiin suurentamassa sitä jo kerran ennen vihkimistä, mutta... Nyt ei sitten kumpikaan sormus mene enää sormeen. Eilen otin pois ja tänään yritin laittaa takas, tuskallisesti sain ne sormeen, mutta pakko oli ottaa pois kun niin ahdisti. Onkos kellään muulla sormet turvonnut jo niin ettei sormukset sovi enää (jos sellaisia on)?

Pienoinen potkii mukavasti päivittäin, nyt oikein kunnolla näkyy välillä uloskin päin emoticon

Asiasta kolmanteen, onko kukaan tilannut täältä Vau.fi -sivun kautta sen Vauvan syntymä -kirjan? Jos näin niin onko kukaan vielä saanut ko. kirjaa?

Sormet turpoaa täälläkin, nyt ei pahasti kun on talvi, mutta kun esikoista odotin, ne oli ihan kamalat pökkylät ja puutui kamalan helposti, samoin oli jalatkin. Sormus ei oo ollutkaan sen jälkeen sormessa :D voishan tuota sovittaa jo :)

Täällä tulee tosi teräviä potkuja välillä, se on aika hauskaa kun esikoisesta en niin tuntenut kun istukka oli edessä, nyt on takana. Saa nähdä miltä tuntuu kun vauva kasvaa, kun nyt tuntuu jo näin hyvin.

Meille ei pikkukaveri suostunut ultrassa paljastamaan sukupuolta, muuten kaikki hyvin!

Jopas on ollut tolkuton kiire sekä töissä että kotona, kun en ole juuri kerennyt tänne lukemaan teidän kuulumisia, saatika päivittelemään omiani =O

Ultrassa tosiaan käytiin viime viikolla. Siellä on kaikki hienosti, pikkuveli siellä köllöttelee <3 istukka on korkealla takaseinässä eikä lähelläkään kohdunsuuta ( JEEEEEEEE) eli kovasti toivottu alatiesynnytys onki sitten enemmän kuin todennäköinen =D samalla tietysti alkoi mietityttää, että mistä niitä vuotoja sitten tulee jos ei istukasta?! Kätilö ei siinä ultratessaan löytänyt mitään syytä vuodoille. No, seuraavana aamuna oli neuvola, ja terkka otti varmuuden vuoksi streptokokkinäytteen, kun oli jo miettinyt että pitäisikö varmuuden vuoksi se katsoa. Mullahan on aika viikon päästä vielä taysiin ultraan noitten vuotojen takia, niin on hyvä tietää sekin tulos sitten jo. No, aamulla kuuntelin vastaajasta terkan viestin että juu, runsaasti streptokokki B:tä oli näytteessä, ja siellä odottaa mua nyt antibioottikuuri, jos haluan sen syödä. Tosin kk päästä bakteeri on todennäköisesti palannut, kun yleensä se sit on jos on ja palaa aina takaisin. Eli tämä mamma synnyttää nyt sitten antibioottitiputuksessa... *huoh* mitäköhän sit sattuis ja tapahtuis, jos vielä tulisin kolmannen kerran raskaaksi?! Alkaa vaan vituttaan nämä "yllätykset" hiljalleen >=(

nukkumisesta, esikoinen on nukkunut aina omassa sängyssä omassa huoneessa. Pojan syntyessä mies teki kolmivuorotyötä ja on tosi herkkäuninen, eli ei voinut kuvitellakaan että vauva nukkuisi meidän kanssa. Me hommattiin sit video-itkuhälytin joka on käytössä edelleen, koska lastenhuoneet on ihan toisessa päässä taloa eikä ilman itkuhäläriä kyllä kuule jos poika mua huutelee! Näillä näkymin tämäkin vauva tulee nukkumaan omassa huoneessaan alusta asti, todennäköisesti pinniksessä ellei mun vanhemmat innostu nyt ostamaan sitä ensisänkyä mistä ovat vähän puhuneet =)

turvotuksesta, mulla esikoisen aikana oli enempi turvotusta, tosin sillon oli painoakin reilusti enemmän. Nyt tuntuu että en voi ees kättä heilauttaa sormet ojennettuna, kun sormukset meinaa lentää kaaressa huoneen poikki!! Ihan kiva juttu sinänsä, muutenkin yritän tosi kovasti pitää painonnousun ihan minimissä, mielellään ei tarttis tulla enää yhtään lisää, kun mulla on kuitenkin vielä tuota ylipainoakin muutamia kiloja. Hiukan ihanaa olis synnytyksen jälkeen olla hoikempi kun raskaaksi tullessa =D

Mulla ei närästystä oo onneksi ollut kun ihan pari kertaa. Mutta viime yönä tuli ihan ihme vatsakramppi?! Keskellä yötä heräsin siihen, että pallean kohdalta puristi tosi kipeästi niin että henki meinas salpaantua, ähkin oikein ku sattu niin pirusti! Sit ku hetken hengittelin niin kipu laukes hiljalleen ja meni pois. Mut oli selkeesti niin korkealla vatsalla, että ei ollut kyllä suppari. Muuten olisin voinut huolestua!

Mukavaa alkanutta viikkoa :)

Voi kurjuus Tirri tuota streptokokki asiaa. Onneksi se ei taida kuitenkaan olla mitenkään vaarallista...ja ihanaa että istukka on noussut hyvään paikkaan.

Mä oon haaltanut kirppareilta ihan liian monta vaaleenpunasta pikkuvaatetta. En edes oikein ymmärrä miksi. En todellakaan tykkää pukea tyttöä mitenkään aina tai kauttaaltaan vaaleenpunaseen ja esikoisen jäljiltä on vaatteita enemmän kun yksi pikkuihminen kerkee pitämään.

Vaaleenpunasten vaatteiden lisäks oon haalinut pelottavan määrän kiloja. Sellaset kevyet 8 kg tullut raskauden myötä ja kun lähtöpaino oli alle 50 kg on se prosentuaalisestikin hurja korotus... ja kyllä sen peilissä huomaa, ihan muuallakin kuin mahan kohdalla... yks hyvä ystävä ei meinannu tunnistaa mua viikonloppuna. Oon luonnostaan tosi hoikka, ja uskon että luonto vaan turvaa näin tulevaa imetystä. Kyllä peilikuva silti ihmetyttää ja välillä vähän surettaakin. Empä ole kyllä syömisiäni mitenkään tarkkaillut (en kyllä koskaan ennen raskauttakaan) mutta en mä paljon herkkuja syö mutta oikeeta ruokaa välillä varmaan viiden edestä. Toivottavasti en saa ensi viikolla kovia nuhteita neuvolassa...

Onnea Aiim avioliiton satamaan purjehtimisen johdosta, ja onnea myös kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille!

Onnea naimisiin menosta! itsekin ajauduin avioliiton ihanaan satamaan tuossa tammikuun lopussa =)

Mä tilasin Vau.fi-sivuilta vauvan syntymä-kirjan ja se tuli viime viikolla postissa...kyllähän sen saapuminen kesti sellanen about 5-6 viikkoa...

Ikäviä uutisia tuollaiset Tirri, mutta kun se nyt havaittiin näinki aikaisin ja kun sitten synnytät siinä tiputuksessa nii vauvallekkaan ei pitäisi tarttua tuo streptokokki. :) Näin muistan lukeneeni jostain. Ja ihanaa kun istukkakaan ei enää vaivaa. 

Itse ollut iha ihme pöhnässä monta päivää, tuntuu että mistää ei tule mitään... Väsyttäisi vain kokoajan. 

Huomenna alkaa rv24 ja kolmen viikon päästä on neuvolalääkäri joka vielä ultraa ja tekee painoarvion. Samalla sitten tutkitaan tuo kohdunsuu. Supistukset ovat kyllä hellittäneet ,onneksi, mutta tuota inhottavaa paineen tuntua on aina välillä. Olen kyllä huomannut että aina kun viikkoja tulee lisää niin sattuu eniten. Onko sitten nuita kasvukipuja?? 

Kiitos vielä onnitteluista :)

Tirri: Kurja juttu tuo streptokokki :(

Vauvan syntymä  -kirja
, mä tilasin jo viime vuoden puolella Vau äidille - isälle kirjasesta saadulla kupongilla, eipä tullut. Nyt sitten laitoin palautetta täältä vau.fi asiakaspalveluun ja sieltä tuli vastaus 26.1 että mahdollisimman pian laittavat postissa tulee. Siitähän alkaa olla pari viikkoa eikä ole kuulunut!
Haluis vaan uutta lukemista kun neuvolasta saadut opukset luettu pariin otteeseen läpi...emoticon

Oon kyllä nyt pahalla tuulella, eilen julkinenliikenne prakas ja tämä tulehtunut silmäluomi ärsyttää oikein todenteolla!!! emoticon

Mä näytän lähinnä tältä hymiöltä: emoticon Ainakin olo on tuollainen.

Jospas tännekin pitkästä aikaan kirjoittaisi kuulumisia .
Reilu viikon olin kamalassa flunssassa nyt rupeaa olo olemaan kutakuinkin normaali. Huomenna on kauan odotettu ultra pääsee taas näkemään pikkuisen <3 siitä enemmän sitten huomenna. Pari päivää ni puolessa välin ollaan kyllä aika menee nopeasti.

Tänne tuli tänään päätös kelalta, ett äitiyspakkaus olis parin viikon päästä tulossa meille<3 Ihanaa... eilen innostun kopaamaan esikoisen ÄP:tä ja sieltä nosteltua jo nipaston laatikkoon neutraaleja ja käypiä vaateita vauvalle<3 Samalla tuli sit huomattua miten vähäiseksi on käynyt esikoisen vaatevarasto.. ja niin mä tilailin sitten niitä lisää... ja pari nuttua pienelle.. ku olivat niin halpoja ja söpöjä. :)

Lyhyesti kuulumisia...

Mulla on ollut nyt yli kaksi viikkoa flunssa päällä ja nyt vihdoin ja viimein alkaisi tunnelin päässä näkyä valoa!! On tää ottanut koville... mua on yskittänyt ihan kamalasti. Vatsalihakset ovat kipeenä ja joka kerta on vielä pitänyt keskittyä, ettei vaan lirahda housuihin, kun yskän puuska tulee niin voimakkaana ja yllättäen. Kuten jo totesin niin vihdoinkin näyttäisi helpottavan... JEE!

Nyt kun tuo ultrakin on onnellisesti ohitse niin pitäisi alkaa etsiä niitä tuplarattaita :) Toivottavasti löytäisin käytettynä. 

Ultrasta kirjoittelinkin tuonne Ultra kuulumisien puolelle, mutta kaikki oli niin kuin pitikin :) Ensi viikolla neuvola ja pääsen sitten täyttelemään Kelan papereita.

Kurja homma Tirri tuo strepto juttu, eipä siinä oo kun se et saat tosiaan antibiootin ennen vauvan syntymää ja sit vauvasta seurataan infektio-oireita 48 tunnin ikään saakka, eli sitä ennen ei voi kotiutua. (näin ainakin Hämeenlinnassa).

Meillä rakenne-uä takana ja siinä kaikki kunnossa, tarkemmin laitan tuonne sille kuuluvaan osioon :)

Viikon päästä olis neuvola ja siellä täytellään kelan paprut. Mä oon aikalailla varma et otan sen rokkibeibin vaihtoehtopakkauksen.. kun vertaan kelan pakkausta siihen mitä kotoa jo löytyy, saa melkein kaikkeen sanoa on, on, on... et jos sen sit sieltä tilais... onks muita siitä kiinnostuneita?? Tai jollain jo kokemuksia minkä laatuisia tuotteita siinä on??

22 raskausviikko pyörähtää käyntiin ja masu on kasvanut niin, että vähän kauhistuttaa ajatus siitä, että vielä neljä kuukautta lisää kokoa...! Turvotusta ei ole onneksi ollut vielä yhtään, mutta kumartuminen yhä hankalampaa. Ihan perus arkijuttujen tekeminen tytön kanssa sisältää paljon ähkimistä masun kanssa.. ;)

Pieni flunssa iski, mutta meni onneksi parissa päivässä ohi. Sen seurauksena olen joutunut treenaamaan lantionpohjalihaksia useampaan otteeseen päivässä, kun tuntui että aivastaessa pissat tulee väkisinkin housuun... Ei hauskaa.

Ensiviikolla pääsen täyttelemään kelan paperit ja tilaamaan äitiyspakkauksen. Päätin ottaa sen ihan perinteisen, näytti niin söpöiltä kaikki vaatteet. :)

Odotan jo niiiiiiiiiiiiiin kevättä ja kesää. Oma kiintiö pakkasille on jo ihan täynnä, haluaisin saada ihania mekkoja ja toppeja jo ylle, nauttia auringosta, lämmöstä ja tuoksuista. 
Tyttären vakio kysymys nykyään kun herätään on "Joko tänään on kesä?". Ihanaa, että vauva syntyy kesällä!! :)

Viikonloppuna on tarkoitus mennä taidenäyttelyyn ja ulos syömään, pientä hemmottelua, ihanaa. :) Vietetään ystävänpäivää miehen kanssa jo sunnuntaina, kun viikolla on töitä.

Treenaamista ja työskentelyä on pitänyt vähentää, vielä jaksan puolikasta päivää. Onneksi olen yksityisyrittäjä, mutta toisaalta tämä äitiyslomalle jääminen on vähän epäselvempää, kun mitään virallisia työaikoja ei ole, työ kulkee mukana kokoajan..
Onneksi on kuitenkin mahdollisuus ottaa iisimpi päivä silloin kun sitä todella tarvitsee.

Muuttokin on vielä edessä, mutta toivottavasti ei paria korttelia kauemmas. :)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

kesämasu: Mulle tuli tässä pariviikkoo sitten se rokkibeibin paketti ja olin kyllä tyytyväinen sisältöön. Meilläkin kun esikoisen äitiyspakkaus vieläkin niin uusi ja iso osa käyttämättömiä vaatteita niin en sitä uudestaan halunnu. Vaatteet ovat siinä rokkibeibin pakkauksessa mun mielestä laadukkaan oloisia mitä on ja se keltainen pehmeä peitto, on vaan niiiiiin ihana!!!! Siinä on iha mukavasti tarvikkeita, ja oikeastaan kaikkea muuta paitti kynsisakset,harja... ja se talvipuku ja makuupussi. Mutta taas meillä on esikoisen äitiyspakkauksesta iha uuusi tosi vähä  käytetty puku ja pussi niin eipä enää oo tarvetta uusille.. :)  Mutta nuo kynsisakset ja harja ei paljoo maksa niin ne sitte ostetaan vielä tälle vauvelille. Mutta siis joo ite tykkään! 

Sain juuri kuulla että kahdelle kaverille on tulossa syysvauvat. :)) Ihanaa kun on sitten pieniä muillakin. :)

Takaisin