Kesämasujen toinen kolmannes

Hirveen paljon tänne tulee tekstiä ihan muutamassa päivässä :D

Mutta sellaista piti kysäistä, että onko muilla nyt näillä viikoilla ollut vatsakipuja? Mamma 1/11 ainakin mainitsi liitoskivuista? Itseäni vaivaa liikkuessa/töissä oikealla alavatsassa tuntuva kipu/jomotus. Helpottaa kyllä kun pysähtyy tai levähtää hetken, mutta eilen lenkillä en meinannu päästä liikkumaan aina kuin muutaman metrin kerrallaan :/ Työkaverilta (joka on sairaanhoitaja) kysyin ettei kai tässä oo kyse mistään umpparista, kun vaan toi oikea puoli on kipeä mutta hän oli sitä mieltä että kai se vatsa olis sitten koko ajan kipeä ja kuumettakin nousis... Mutta silti todella häiritsevää kipua :(

Muutoin vointi ollu hyvä, mitä nyt väsyttää.. Potkuja tuntuu jo lähes päivittäin ja töissäkin tossa yks päivä ekaa kertaa huomasin liikettä :) Yhtenä iltapäivänä levätessäni oikein tuntu 2 "kovaa" potkua :))) 6 päivää rakenneultraan <3

Täälläkin vointi jo paljon parempi! Alkuraskauden ruokahaluttomuus on tipotiessään ja itse asiassa nyt tulee syötyä varmaan ihan liikaakin. Normaalisti syön aika kevyttä ruokaa, mutta nyt välillä on ihan pakko saada jotain tosi rasvaista ja epäterveellistä. Makeakin toki maistuis, mutta pakko vähän rajoittaa...

Influenssarokotetta en ottanut vaikka töiden puolesta oisin sen saanutkin.  Mulle lääkäri ei oikein sanonut mitään selkeetä mielipidettä aiheesta, joten sen takia jätin sen sitten ottamatta.Ehtishän sen tosin vielä varmaan ottaakin.

Toppahousut vielä onneksi mahtuu jalkaan. Toista odottaessa käytin muistaakseni miehen lautailuhousuja (kun niissä on kätsyt henkselit...) kun esikoisen kanssa ulkoilin. Eli varmaan nytkin pakko jossain vaiheessa siirtyä miehen vaatekaapille...

Mua on vaivannu kovat liitoskivut jo viikolta 7 asti, nyt 18+1. Välillä sattuu niin ettei pysty kunnolla kävelemään ja joskus menee useampi päivä ettei tunnu mitään. Ne kivut kyllä enemmänki lonkissa ja pakaroissa mutta ei mahassa. Kuulostaa Riksuke joltain muulta, ehkä kohtu siellä venyy ja paukkuu?

riksuke, mulla on tuntunut painon tunnetta alavatsassa tällä viikolla. Tosin mä luulen, että tuo pienoinen tuolla on käyttänyt rakkoani nyrkkeilysäkkinä. Alavatsassa muutenkin tuntunut liikettä. Eilen tunsin vatsan päältäkin potkuja, joka kerta huusin miehen paikalla kokeilee niin tietenkin pienoinen sitten päätti olla potkimatta. Hauskan tuntuista :)

Täälläkin odotellaan malttamattomina ens viikon rakenneultraa. Jännittää ihan törkeesti!

Mitenkäs se 4D, siitä kuulee puhuttavan. Onkos se kunta kohtaista pääseekö sellaiseen, mistä esim. pääkaupunkiseudulta sitä pitää/voi tiedustella?

Terveppä terve.

Kovin paljon ootte saanu tekstiä aikaan emoticon hienoahienoa!

Eipä mulla mitään asiaa ole.. kiva kun tunnette potkuja emoticon ..mä en oo ihan varma tunnenko, välillä tuntuu jotain, mut mikä lie sitte..

Toi 4D-ultra, kuuluu ainakin tuolla Seinäjoella ihan siihen kaupungin palveluun.. Ei tääl Turuus vaan mitään hienouksia ole. Hyvä kun kerrotaan edes, et kumpi vois olla tulossa.. Salossahan sitäkään ei kuulemma enää tehä..

Jeesjees, eipä tässä mitään. \o

Täälläkin tuo painon nousu mietityttää, kun ekasta tuli lähemmäs 20kg (n.18kg). Kilot kylläkin oli hävinny noin nelisen kuukautta synnytyksen jälkeen. Tähän mennessä tullut 1-2 kiloo lähtöpainosta, mutta viimeksikin se nousu lähti kunnolla vauhtiin ehkä vasta rv 25 jälkeen. Nyt ajattelin pitää painon visusti alle 15kg! en tiedä sitten kuinka se onnistuu... kun  nytkin on tullut puoli kiloa ihan hujauksessa, vaikka oon syöny ihan normaalisti.

Me otetaan myös äitiysavustus rahana, kun meillä on toi viimevuoden äitiyspakkaus. Vaikka aika pienihän tuo 140 euroa on äitiyspakkauksen arvoon verrattuna, mutta meille kuitenkin enemmän hyötyä tuosta rahasta kun pakkauksesta.

En millään jaksaisi odottaa rakenneultraa... vielä 3 viikoa ja 3 päivää! No onneksi pääsen pian lukemaan jo teidän muiden ultra kuulumisia :)

Painonnoususta: Minulla tuo paino on aiheuttanut pientä stressiä näin aluksi.. On pitänyt oikeasti katsoa mitä syön, kun tuntuu että paino nousisi ihan pelkillä hedelmilläkin! Ja siis ei se vauvan paino, vaan mamman... Alkoi jo ahdistaa niin hurja nousu, että päätin jättää kaikki herkut pois ja keskittyä syömään vaan tosi terveellisesti, ei tarvitse ruuan määrää vahdata, stressikin hävisi samalla. :) Mulla tuo lähtöpaino oli 44kg, kun olen 160cm, joten äkillinen kilojen kasaus näkyi ja tuntui..! Nyt se onneksi on tasaantunut ja vanhat housutkin mahtuu, ei nyt masun kohdalta tietenkään. ;) Toppahousuista: sain ystävältä hyvän vinkin ja laitoin hiuslenksun napinreiästä josta sen sitten voi pyörittää kiinni nappiin, housut pysyy hyvin jalassa vetoketju auki ja hiuslenksu joustaa kivasti kumartuessa. Jee, tilasin just Brion Happy yhdistelmävaunut, siinä onkin sitten samalla vauvan ensisänky hankittu, saa pikkuinen nukkua alkuun kantokopassa. Ostin beiget, ettei kesähelteellä läkähdy. :)

Hui kun on tullut paljon tekstiä sinä aikana kun en oo koneella käynyt!! Mukavaa lukea tarinoita kun alkaa olla kaikilla seesteistä aikaa

Meillä on Tirri sama ultra-päivä, 7.2. Toivotaan et istukat alkaa olla pois tieltä ja sullakin tiputtelut loppuu. Itsellä ei oo ollu kun sillon viikko ennen joulua viimeks, sillon kolme päivää kesti ja sit loppu, toivottavasti pysyykin poissa!

Täällä muutoin olo on mitä mainioin, mutta selkä on niin kipee että vällillä tekis mieli itkee. Liitoskipuja myös enenevässä määrin. Viikolla erehdyin tekemään lumitöitä ja voi luoja kuinka kipeä olin sen jälkeen, missään asennossa ei ollu hyvä. Heh, uimahallissa käytiin toissapäivänä ja altaassa ollessa ei kipuja ole minkäänlaisia, mies kysyi pitääkö kotiinkin hankkia allas johon vastasin et joo, olohuoneeseen. Totes vaan et tulis maailman suurin rusina kun siellä kaiken vapaa-ajan lilluttelisin emoticon

Mulla myös esiintynyt välillä tuota alavatsakipuilua, oikealla puolella viiltävää/vihlovaa kipua joka juilii yläreiteen saakka välillä, outo kipu ja tulee ykskaks, tosin häviääkin ihan itsestään.

Neuvola olis huomenna, saa nähdä mitä niiden vaaka sanoo, kotivaaka ei huoleta :)  Hemppaa kans toivon katsottavaksi, ajoittain sen verran huimaavaa oloa, tosin paineetkin on matalat. Tänään ajattelin vielä hipsiä synnärille kurkkaamaan olisko jollain ihanalla aikaa kurkata masuun :))

Mun oli vaan ihan pakko tulla ihmettelemään... Puoliväli alkaa olla jo käsillä. Ei voi käsittää miten nopeesti tää aika on oikeen menny!! Tänään ostin (tai siis melkein ostin, on vielä myyjällä) kaukalon telakalla :)

Nyt on jo ensimmäisiä pieniä liikkeitä tuntenut . Jonkun verran on noita "kasvukipuja" kun masuasukki tekee tilaa itselleen.

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa kun kyseessä ensimmäinen lapsi ja siinä on kaikkea tarpeellista. Vauvalle saadaan lainaan kehto ni ei tarvitse alussa laittaa pinnasänkyyn nukkumaan.

täälläkin tuntunut liikkeitä jo, ja pari kertaa tuntunut jo ihan potkuja :) kyllä on ihanan tuntusta!! enää kolme päivää aikaa rakenneultraan!! apua mua jännittää! haluan kovasti tietää kumpi tulee ja jännittää onkohan kaikki hyvin pikkuisella...

alaselkäkipuja melkei kokoajan, mut muuten voinut toooosi hyvin :) masu alkanu turpoomaan! mulle oli noussu painoa 200g/viikko. Vähän pelästyin mut neuvolas sanottii et "ihan ok".. :D

Vaikee uskoo et viikkoja jo 19+3, kääk kohta alkaa jo viikko 20!! :)

Eilen tilasin netistä babysitterin, rintarepun, ja vauvalle leikkialustan :)
alkaa jo vihdoin tuntuu todelta tämä raskaus! ihanaa vointia teille kaikille muillekkin! ilmottelen sitten kumpi meille tulee !

Huomenta ja hyvää viikon alkua mammat =)

(.) onn-off vuoto jatkuu ja ei jatku =/ eilen tuli aamupäivä runsaammin, soitin sitten vanhempani hoitamaan poikaa kun mies oli yötä mökillä kaverinsa kanssa pilkkimässä. Iltapäivällä vuoto loppui kuin seinään ja tänään ei oo tullut mitään. Laitoin just viestiä neuvolaan että eikö sinne gynelle nyt vois päästä ultraan kun oma pää alkaa hajoamaan tähän tilanteesee! Terkka juuri sit soitti niin sain lääkärille ajan 14:30, josko sieltä sitten tulis lähetettä joko tk:lle tai Taysin äippäpolille ultraan nyt vihdoin. Kaks viikkoo rakenneultraan tuntuu tällä hetkellä ihan ihmisiän mittaiselta ajalta =(

Zeni kyselit noista tuplista, me ei olla ajateltu hankkia, vaikka ikäeroa sisaruksille tulee vain 2v1kk. Vaavia odottaa just viime kesänä hankitut teutonian mistralit, ja niillä ja seisomalaudalla ollaan ajateltu pärjätä! Meillä on lisäksi matkarattaat olemassa, niin että tarvittaessa esim. reissun päällä voidaan ottaa ne sit esikoiselle mukaan. Ja esim ulkomaan reissuun voi esikolle ostaa sit jo semmoiset halvat sateenvarjorattaat, kun ei sit enää tarvi nukkua niissä päiväunia ni ei haittaa vaikka ei selkänoja kaadu =)

Toppahousuista, noi henkselihousut on tosi pop, kuten hibiscus mainitsikin =) ei haittaa vaikka on nappi ja vetskari auki ja menee hyvin loppuraskauteen asti =)

Aiim, 4d-ultrasta, se riippuu minkälaiset laitteet ultraajalla on. Meillä on kunnan ultrat ulkoistettu Terveystalolle, ja siellä on hienot vehkeet joilla saa sekä tavallista että 4d-kuvaa. Kaikilla laitteilla näitä 4d-kuvia ei saa, esim kunnallisella varmaan harvemmin niitä on käytössä kun taitavat olla aikas kalliita laitteita.

kesämasu, mulla se ultra nyt sitten aikaistettiin viikolla vuotojen takia, eli onkin nyt 31.1. Ja katotaan tosiaan jos pääsisin tänään ylimääräiseen ultraan =) peukutetaan että on istukat sielläpäin missä pitääkin, ite luulen että on vielä pahassa paikassa kun tuota vuotoa on nyt ollut koko ajan =/ mutta vielä se sieltä ehtii onneksi nousta!

Toivotaan Tirri että kaikki on hyvin! Mä oisin varmaan jo hermoraunio (ollut jo monta kertaa...) jos tuollalailla vuotelisi koko ajan! Eikä varmaan paljon lohduta, että pienet vuodot voi kuulua asiaan varsinkin jos on etinen istukka.

Moikka,

Kysymys : Mitä mieltä olette lomamatkalle lähtemisestä kun viikkoja olisi kasassa noin 25? Mä haluaisin niin kovasti lähteä vielä matkalle ennen kuin vauva tulee, mutta vähän mietityttää mikä on olo siinä vaiheessa..? Onko jollakin kokemusta matkustamisesta noilla viikoilla? Ja tarkoitus olisi lähteä johonkin suht lähelle,esim. Kanarialle.

ihania kuulumisia kaikilla. meille on tulossa kolmas lapsi. vanhin menee kouluun syksyllä, ja nuorempi on 4v. tyttöjä molemmat. 

siitä on niin pitkä aika kun olin viimeks raskaana, joten tuntuu että kaikki olisi uutta ja jännää. paitsi itse raskaus. kauhean pitkä aika..haluais jo synnyttymään.

meillä on toinen ultra helmikuun alussa. hermoja raastavaa tää odottaminen. ekassa ultrassa kaikki oli ok, ja neuvolassakin sanottiin että kaikki on hyvin. silti on sellanen tunne että jossain vaiheessa jokin menee pieleen. tiedä sitten. ehkä vaan jännittää. varsinkin jos tulee poika :D

potkuja oon tuntenut jo pari viikkoa ja nyt jos katsoo tarkkaan niin ne näkee päältäpäinkin. 

Hyvää alkanutta viikkoa myös meiltä :)

Tirri, kiitos selvennyksestä tuohon 4D ultraan. Saas nähdä onko kättärillä moisia laitteita :) Enää pari herätystä ja sitten rakenneultra!

Toivottavasti Tirri pääset pian ultraan, kurjaa tuo vuoto :(

Jännittää tuo rakenneultra ihan hirveästi, onneks pienoinen tuntuu vahvistuneen sen verran, että potkut tuntuu jo ulkoakin päin. Toissa iltana mieskin sitten ehti paikalle tuntemaan potkut emoticon  .
Viime yönä heräsin painajaiseen kahden aikaa, tietty sitten raahauduin vessassa käymään ja kun pääsin jälleen maate pienoinen potki kunnolla. Eihän siitä nukkumisesta tullut yhtään mitään kun fiilistelin potkuja :D
Ja nyt se sitten kostautuu hirmuisella väsymyksellä...

Hyvää viikon jatkoa kaikille mammoille ja masuasukeille! :)

Viikon alkuja mammoille! :) 
Niin se vuosi vaan vierähti ja esikoinen on jo 1v. :) Huhhuh. 
Joo täällä kanssa tosiaan liitoskipujen lisäksi välillä on kanssa maha kipeä, ei kuitenkaa supistele kipeästi  mutta varmaan niitä kohdunkasvupikuja. Ja just jos nopeasti kääntyy, nousee ym.. Ja lenkkeillessä.  :/
Ja toppiksista vielä että onneksi tosiaan se msu on isoimmillaan kesänalussa joten voi olla että nytki pärjää collegehousuilla. 
Ja kärryistä että me kanssa tultii siihe tulokseen että ne britaxin b-dualit on meille paras vaihtoehto. Paljon kuitenki matkustellaan, kuljetaa autolla joten kaikinpuolin ne on meille juuri SE!! :) Ja kun saadaan ilmeisesti siihe mukaan tuo britaxin turvakaukalo vauvalle niin sen saa kivasti napautettua niitten rattaiden runkoon kiinni nii käyvät matkarattaistakin. Kaverilta ostetaan vähän käytettynä ni säästää siinäkin rahaa. Ja tosiaan meillä ikäeroa tulee lapsille 1,4kk noin suurinpiirtein. Meillä esikolle oli tuo cragon matkaratas/kaukalo yhdistelmä joka sitten myydään pois.
Mutta nyt syöttämään pikkuinen. :)

täälläkin tuntuu potkuja välillä! :) mustakin tuntuu et sekoon onnesta joka kerta :D
on se ihanaa!

mulla on alkanut kasvaa maha, jeee vihdoin :D ja tänään tuli postissa kotiin doppleri jota tietty heti kokeilin ja sydänäänet oli iHANAT! syke oli 154 eka mut sit laski 148.

Onko muuten totta että tyttövauvoilla on korkeempi syke vai onko se vaan huhua? :)

Enää kolme yötä pitää odottaa ja sitten on kauan odotettu rakenneultra meilläkin!!! iiik!

Huoh,

millään ei jaksais odottaa... vielä on reilut kaks viikkoa rakenneultraan. Se on 2.2. Sais taas nähdä pikkuisen :) Neuvolaakaan ei ole tässä välissä vaan on sitten parin viikon päästä ultrasta. Onneksi Masuvauva (niin kuin esikoiseni sanoo) muistaa päivittäin liikkua, niin että mammakin huomaa , useamman kerran päivässä.

En oo ajatellut kysyä, että kumpi tulee, mutta viime päivinä on fiilis vähän muuttunut. Saa nähdä kuinka käy, kun ultra vihdoinkin koittaa (ja täytyy vielä tarkistaa miehen mielipide). Riippuen tietenkin, että haluaako Masuvauva paljastaa yllästystään!! Tyttöjen kohdalla kävi niin, että olivat molemmat sellaisessa asennossa, että ultraajat eivät nähneet sukupuolta. Olivat siveellisiä tyttösiä emoticon  Heistä en kylläkään halunnut etukäteen tietää, mutta ei olis selvinnytkään.

Rattaista on ollut puhetta. Meillä tulee sitä ikäeroa 1v ja 7kk ja meinaan hankkia sisarusrattaat sellaiset, jossa istuimet olisivat peräkkäin. Meiltä ei siis vielä löydy sisarusrattaita, kun ensimmäinen väli oli sen verran isompi (n. 3,5v), että ei tarvinnut hankkia. Mutta seisomalauta on ollut kovassa käytössä. Vanhat yhdistelmärattaat saa vielä toimia terassirattaina, ainakin alkuun tai sitten menevät vararattaiksi toiseen mummilaan.

Voikaa hyvin!

Takaisin