Kesämassun kasvattajat 2009

Minnis, toivottavasti se sun vanhempi neuvolan täti jäisi vaikka eläkkeelle, niin ei tarttisi kuunnella sen vouhotuksia =)

Eilen ei sitten vieläkään tullut Naistenklinikalta kutsua ultraan, joten soitin sinne äsken. Eivät olleet ehtineet antaa minulle vielä aikaa... Mitenköhän olivat ajatelleet homman hoitaa? Jos ultrassa meinaa käydä viikoilla 10-12, niin mulla on mahdollisia viikonpäiviä jäljellä tasan 8. Ja johan se kirjekin kulkee postissa jokusen päivän. Joka tapauksessa, suostuivat onneksi antamaan ajan mulle puhelimessa. Eka kunnan ultra on 23.12. Juuri noin sen toivoinkin, jotta saan varmistuksen tilanteesta juuri ennen joulua. Eli nyt sitten ollaan jouluna joko todella iloisia tai todella surullisia. Toivottavasti iloisia. Sain samalla jo toisenkin ultran ajankohdan, joten nyt ei enää tarvitse odotella postia.

Miekin sain ajan ultraan aatonaatolle, joten sitä odotellessa...

Muutoin menee aika päin peetä - kotona vain tapellaan, liekö johtuu raksaväsymyksestä?

No voi itku! Meilläkin mies ollut vähän kireenä viimeaikoina, koska sillä on paljon työstressiä. Ja musta ei kuulemma ole "mitään iloa", kun olen koko ajan väsynyt... Kuulostaa kivalta. Kyllä meilläkin raksa-aikana hermot kiristyi, mutta onneksi ei liikaa. Ja teillähän on loppusuora jo todella lähellä. Mä olen huomannut myös sen, että miehet purkaa usein tunteitaan kiukulla. Siis esim. väsymys ja stressi purkautuvat kiukkuna. Ehkä sunkin mies on noita molempia ja siihen vielä päälle sun hormonimyllerrys, niin lopputuloksenahan ei voi oikein olla muuta kuin tappelu.

Ehdottaisin että varaatte jonkun kahdenkeskisen "juhlatilaisuuden" kun saatte remontin päätökseen. Ihan vaan siis ulos syömään tai leffaan tai jotain vastaavaa. Parantaa yleensä ilmapiiriä.

Mun doppleri ei vieläkään ole saapunut (tosin yksi paketti odottelee postissa). Kun kerran sullakin kuului jo sydänäänet, niin ajattelin et ehkä mäkin voisin jo kokeilla. Toki neuvoloissa on paremmat vehkeet et en kyllä odottele liikoja. Ootko ostellut lisää huuto.netistä äitiysvaatteita? Mä juuri huusin taas kasan... Mies saa kohta hepulin =o

Heips kaikille!
Joko olette ostelleen vauvoille tavaroita? Me saatiin tietää kun mies kertoi siskoillensa tästä raskaudesta että saadaan niiltä,vaunut, turvakaukalo,pinnasänky, hoitopöytä ja sitteri..en muista joko oon kertonu täällä? mut noi vaunut on kuulemma rikki jotenki ja turvakaukalo ei ole sellanen kuin haluaisin ni voi olla että ostan ne sitten itse! Kattelin jo vaunuja vaunula.fi sivuilta siel oli kyl hienoja vaunuja ja ne on suht edullisiakin..aattelin joulun jälkeen tilata sieltä vaunut kun mulla tulee muistaakseni 13.1 20vk täyteen ni uskaltaisikohan niitä jo sitten tilata??ja meijän kummipoika nukkuu viel siinä pinnasängyssä mikä meidän oli tarkotus saada, ni saa nyt nähä et vieläkö se ens kesänä siinä nukkuu että pitääkö pinnasänkykin ostaa sitten kuitenkin itse..
ai kun vihloo tuolta oikeasta nivusesta ja lonkasta...normaalia varmaankin, vai mitä sanotte?[:@]

Musta alkaa Lumienkeli87 tuntua, että kaikki oireet ovat raskaudessa "normaaleja". Näitä oireita kun tuntuu olevan loputon määrä ja kaikilla ne vielä esiintyvät eri lailla. Itse olen tällä hetkellä huolestuttavan oireeton.

Ei ole tullut mitään vielä vauvalle osteltua, sillä vasta rv 9+6 käynnissä. Ainakaan ennen kuin 12 vkoa on täynnä, en osta yhtään mitään. Ja mun täytyy selvittää siskoltani, josko häneltä vapautuu joitain vauvantarvikkeita. Toisaalta on kiva saada joitain juttuja käytettynä, niin ei tarvitse ostaa ihan mielettömästi tarvikkeita. Toisaalta kaikilla on vähän erilainen maku, joten on kiva hankkia omannäköisiä juttuja.

menen kuitenkin lopulta housuostokselle, tänään en saanut tänään yhtäänkään paria kiinni kivuttomasti. Ja töissä ruvetaan katsomaan jo tosi epäilevästi, onneksi täällä on enää puolitosta viikkoa jäljellä jouluvapaisiin, jos jaksaisi vielä sen verran piilotella

P.S. ja huomasin, että mun on ainakin kerran päivässä kirjoitettava tänne, että saa kattoa tätä laskurikuvaa :)))

Mä en ole ite ostanu vielä mitään vauvalle, mut mieheni on ostanu pari bodya. Olen kans monta kertaa käyny katsomassa vaunulan sivuja ja siel on kyllä edulliset hinnat. Vauvansänkyyn sopivat patjat oli aika halpoja ja sit siellä oli ihana punkka. Nalle Puh aiheinen ja vähän erillainen kun olen ennen nähnyt. Eikä hinnalla pilattu sekään. Meiltä onkin lyhyt matka vaunulaan, eli vois kyllä käydä siellä vähän hypistelemässä tavaroita.
Mulla myös on usein oikean puolen nivuskipuja, välillä vihloo enemmän ja välillä vähän vähemmän. Mut onneksi ne on vaarattomia.
Meillä on myös doppleri lainalla ja ollaan jo useasti kuunneltu sydänääniä, mä ainakin jouduin painamaan sitä laitetta välillä kovaakin että sai äänet kunnolla kuulumaan, mut kylläpä ne neuvolassakin välillä painaa aika kovaa. Kiva niitä sydänääniä on kotonakin kuunnella. [;)]

Itkettää[:(] koko ajan ja riitaa haastan joka asiasta.. Kaikessa on aina joku vikana.. Kaikki ärsyttää!!![:@]

HORMONIT!!!

Riidan saan aikaseksi vaikka jos kenkiä ei riisuta tarpeeksi eteisen puolelle! Pelottaa että onko tästä "hormonistressistä" ja riitelystä haittaa vauvelille!?[&:]

Hei kaikki, päätin sitten kirjottaa tänne. Olenhokan vanhin odottaja, kun ikää 39 +. Olen hieman yli vuosi sitten löytänyt ihanan miehen ja vuosi ollaan vauvaa yritetty, mutta ei ole tärpännyt. Nyt olen plussannut ja kättärille sekä neuvolaan aika maanantaina 15.12. Yksi tuulimuna raskaus on takana joten en oikein uskalla iloita tästä vielä vaan pelko on aikamoinen, ehkä maanantaina olen viisaampi. Nyt 7+1 menossa ja n. laskettu aika 29.7.

Raskausoireista sen verran, että rinnat on ihan äärettömän arat ei pysty nukkumaan mitenkään mahallaan ja kääntyminenkin hankalaa. Hieman huonoa oloa ollut[:'(].  Nyt alkanut väsymyskin painamaan. Alaselkä ollut kipeä n. 2 viikkoa, en sitten tiedä liittyykö raskauteen.

Toivottavasti läheisille voi jouluna kertoa jotain kivaa vaikka jotenkin sitä pelkää, että pitäiskö odottaa kuitenkin tammikuun puoliväliin, tosin mites sitten selittelet kaikki syömingit ja juomingit. Täytyy vaan yrittää hillitä niiden onnea, että vielä voi tulla takapakkia, jos nyt sitten edes on iloista kerrottavaa, mutta toivottavasti.

Tervetuloa[:D]

Se on inhottavaa km:n jälkeen se pelko että onko kaikki kunnossa..[&o] Itselläkään ei oo vielä helpottanu vaikka NELJÄ ultraa takana!![&:]

Mutta, positiivisia ajatuksia ja tuulia sinne suuntaan! Ja onnea plussauksesta!

Olen kanssa huomannut tuon asian itsestäni että kaikki ärsyttää.. En nyt suoraan riitaa ala haastaan mutta jos esim  kengät on keskellä lattiaa tai vaatteita sohvilla tai tiskejä ympäri asuntoa niin kyllä sitten ärsyttää. kengät yleensä lentelee seinille ja muutenkin kauheaa meteliä pidän jos jokin asia tai tavara ei ole niinkuin pitäisi.
Siis olen kyllä luonteeltani yleensäkin aika temperamenttinen enkä kauheasti yritä peittää sitä jos jokin asia ärsyttää, mutta  nykyään kaikki ihan pienetkin asiat saavat ihan raivon partaalle..

ALKUPERÄINEN: äitipuoli

No voi itku! Meilläkin mies ollut vähän kireenä viimeaikoina, koska sillä on paljon työstressiä. Ja musta ei kuulemma ole "mitään iloa", kun olen koko ajan väsynyt... Kuulostaa kivalta. Kyllä meilläkin raksa-aikana hermot kiristyi, mutta onneksi ei liikaa. Ja teillähän on loppusuora jo todella lähellä. Mä olen huomannut myös sen, että miehet purkaa usein tunteitaan kiukulla. Siis esim. väsymys ja stressi purkautuvat kiukkuna. Ehkä sunkin mies on noita molempia ja siihen vielä päälle sun hormonimyllerrys, niin lopputuloksenahan ei voi oikein olla muuta kuin tappelu.

Ehdottaisin että varaatte jonkun kahdenkeskisen "juhlatilaisuuden" kun saatte remontin päätökseen. Ihan vaan siis ulos syömään tai leffaan tai jotain vastaavaa. Parantaa yleensä ilmapiiriä.

Mun doppleri ei vieläkään ole saapunut (tosin yksi paketti odottelee postissa). Kun kerran sullakin kuului jo sydänäänet, niin ajattelin et ehkä mäkin voisin jo kokeilla. Toki neuvoloissa on paremmat vehkeet et en kyllä odottele liikoja. Ootko ostellut lisää huuto.netistä äitiysvaatteita? Mä juuri huusin taas kasan... Mies saa kohta hepulin =o

No nyt helpottaa. Eilen oli loppusiivous, mikä kylläkin jouduttiin (siis firma joutui) tekemään vedettömästi, kun lämminvesivaraaja päätti protestoida monen kk:n käyttämättömyyden jälkeen. No itse pitää vielä kaapit, ovet jne. pyyhkiä kostealla, mutta helpotti huomattavasti, kun rakennuspöly hävisi[:)][:)][:)]. Saatiin miehen kanssa taas riita sovittua ja kaikki ok[:)][:)][:)]. Viikonloppuna muutto. Ajattelin kyllä tingata sängyn viemistä jo tänään... liekö saadaan uusi matsi[;)].

Juu olen tilannut Hutonetistä yhdet farkut ja juuri maksoin isomman satsin paitoja ja housuja, toivottavasti ovat sopivia. Ajatteli tilata dopplerin yhteiseksi joululahjaksi itselleni ja miehelleni[;)]. Hyvin pystyy pitämään päätöksistään kiinni[;)].

Haa, ovela veto Minnis ostaa doppleri joululahjaksi! Tälläkin hetkellä niitä on Huuto.netissä myynnissä 45 eurolla + postikulut. Sitä halvemmalla en ole kyllä nähnyt. Luulen että se mun doppleri on postissa tällä hetkellä, mutta en uskalla hakea sitä just nyt, kun lapset ovat meillä. He tulisivat heti kyselemään mitä paketissa on. Eilen tuli postissa kirjekuoriin pakattuja huuto.net -ostoksia (yksi hame ja yksi paita). Heti tuli kyselyjä, että mitä paketeissa on, mutta onnistuin harhauttamaan lapset. Montaa kertaa se ei kyllä onnistu.

Juuri eilen mietinkin, että ihanaa kun kohta voi kertoa asiasta. Sitten ei tarvitse peitellä mitään. Mulla on taas viikonloppuna kinkkinen tilaisuus. Mun parhaan kaverin tuparit on lauantaina ja mun sisko tulee sinne kans. Moelmmilla on lapsia, joten osaavat kyllä katsoa mun käytätytymistä "sillä silmällä". Juomatta en voi olla, tai tietävät heti. Ajattelinkin ottaa alkoholittoman valkkarin mukaan ja siemailla sitä. Mutta johonkin mun pitää se piilottaa, etteivät näe mitä pullossa lukee. Plus, siellä on todennäköisesti juomia tarjolla talon puolesta (kuten alkuun kuoharit). Mietin, et jos sanoisin mulla olleen viime aikoina paljon migreenejä ja siksi juon nyt vain valkkaria. Se olisi puolitotuus, sillä mulla on ollut migreenejä. Ja ne saattavat tulla kuoharista ja punkusta. Mutta voi silti olla epäilyttävää. Mietinkin, että pitäisikö mun vain yksinkertaisesti kertoa niille? Ovat mulle molemmat todella läheisiä. Toisaalta... En haluaisi kertoa ennen ultraa.

Onneksi teillä on Minnis aivan loppusuoralla tuo raksaprojekti. Pääset vihdoin vähän lepäämään ja rauhoittumaan. Ehkä. Ellei sulle iske kauhea sisustusinto...

Juu vetoa vaan migreeniin, kuulostaa uskottavalta.

Haluaisin sen dopplerin HETI. Just äsken kouras tosi oudosti vatsassa, toivottavasti normaalia. Alan varmaan kantamaan sitä laitetta mukana veskassa, että voin tarkastaa pikkuisen voinnin tarvittaessa ... Juu kattelin kanssa, että hinnat mainitsemaasi luokkaa, eivät ihan kauheita.

Sisustusintoa tuskin pukkaa, kun matskuja saanut valita monta kuukautta. Haluaisin vain laitella joulukoristeita ja kenties joulun jälkeen uskaltaudun ostamaan jotain Papuselle (hieno tekonimi[:D]). Näin tosi hienon Barbababa-lampun, jonka on PAKKO saada.

Oeltko jo hankkinut turvavyönojaimen tai aitko hankkia. Mies oli sitä mieltä, että ilman muuta. Todnäk saadaan se veljen vaimolta.

Onnea muuten siulleki - 10 viikkoa täynnä!

Ajattele, tosiaan 10 viikkoa täynnä! Vastahan oli tuskainen kuudes viikko menossa.

Mietin kerran sitä turvavyönohjainta. Ymmärtääkseni sen päätarkoitus on vain helpottaa äidin oloa eli että turvavyö ei paina? Siitä ei vissiin ole sinänsä mitään lisäturvaa vauvalle? Onko sulla tietoa asiasta? Jos ainoa hyöty on se ettei vyö paina masua, niin hankin ohjaimen vasta, jos mua alkaa vyö painaa. Meillä on autossa ihanan "löysät" vyöt eli ei tule sellaista kiristävää tunnetta (kuten edellisessä autossamme). Jos antaa lisäturvaa vauvalle, niin sit kyl varmaan hankin sen. Tuskin on kovin kallis?

Entä oletko itse ajatellut hankkia vakuutusta vauvalle? Minä olen vakuutusten kannattaja, olen vakuuttanut itsenikin (ja tietty perheen) päästä varpaisiin =) Tutkin tuossa netistä, että ainakin Fennialta saa sairausvakuutuksen vauvalle, joka alkaa JO ENNEN vauvan syntymää. Eli: jos vauva syntyy jotenkin sairaana (mitä hyvänsä), niin vakuutus korvaa kaikki hoito- ja lääkekulut  (omavastuu 42-158 euroa per sairaus). Jos ottaa vakuutuksen vasta vauvan syntymän jälkeen, niin eipä kata sellaisia juttuja, jotka ovat jo ennen syntymää tai vissiin edes synnytyksessä tulleita. Tiedän kyllä, että Suomassa julkinen sairaanhoito on hoidettu hyvin, mutta ihan oikeasti, haluatko istua terveyskeskusken vastaanotolla koko päivän kitisevän sairaan lapsen kanssa? Yksityiselle pääsee heti, palvelu on taattua ja vakuutuksen kautta se ja lääkkeet myös korvataan. Mulla on muutenkin vakuutukset Fenniasta eli otan sen sieltä. Huom. Se vakuutus on otettava viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, jos asia kiinnostaa. Toki se maksaakin. Mutta ajattele kaikkia mahdollisia päiväkodista tulleita korvatulehduskierteitä jne.

Mua ei kouri enää mistään! Siksi olenkin huolissani, et onko mitään vauvaa enää olemassakaan. Toi doppleri taitaa kyl olla "vaarallinen" hankinta, kun sit tekee mieli kytätä tilannetta koko ajan. Mä en kyllä voi, tai mies tosiaan vetää herneen nenäänsä.

Barbapapat on ihania! Mietin just yks päivä et laivallahan myydään niitä ihania Barbapapa-pehmoleluja. Ne on sellaisia sileäpintaisia, joista ei siis irtoa mitään. Sellainenkin olisi aika kiva vauvalle... Teillä on siis jo työnimi vauvalle (Papunen)? Meillä ei. Mä puhun vaan vauvasta. En oikein keksi sopivaa, kun mun suuhun ei sovi mikään kauhean hempeä. Vauvoistakin puhun rutkuloina...

Käsittääkseni turvavyön ohjain ohjaa kolari tms. tilanteessa vyön paineen nivusiin tms. alueelle pois vatsasta eli turvallisuuskysymys - en ole 100% varma, mutta trakistan.

Joulun jälkee aiottiin mennä ottamaan Papuselle vakuutus. Vierestä seuranneena 1,5vee veljenpojan sairastelukierrettä olen huomannut, että vakuutus kannattaa. Menevät yleensä suoraan yksityiselle ja säästön voi mitata 100:ssa euroissa. Suosittelen! Ja oikeesti mie en luota kunnalliseen kauheesti, nimim. tosi paskoja kokemuksia.

Juu Papunen nimi tulee siitä, kun jonkin raskausviikon kohdalla alkio on kahvipavun kokoinen. Itse asiassa luin aluksi, että kahvipannun kokoinen[:D]. Mieheni muuten yksi päivä hienovaraisesti lipsautti, kumpaa sukupuolta toivoo... Sanoi, että sitten kun pikkumies syntyy[:D]... Todellisuudessa toivomme tervettä lasta, sukupuolella ei merkitystä, mutta ainahan sitä toivoa saa... 

Musta tuntuu että usein se menee niin, että miehet tavallaan toivovat enemmän poikaa ja naiset tyttöä. Se luonnollisesti johtuu siitä, että kuvittelee jo mielessään yhteistä tekemistä, kun lapsi on isompi. Mies pelaamassa pojan kanssa jalkapalloa, äiti leipomassa tytön kanssa pipareita jne. Kyllä minäkin toivon kaikkein eniten ihan vain tervettä lasta, oli se kumpi hyvänsä. Toisaalta olisi kiva saada tyttö, niin olisi tietyssä mielessä paljon enemmän yhteistä tekemistä. Lapsipuolistani toinen on tyttö ja toinen poika. Tykkään molemmista ihan yhtä paljon, mutta tytön kanssa vain on enemmän "yhteistä säveltä". Teemme mm. käsitöitä yhdessä. Toisaalta kyllä pojankin kanssa tulee pelattua ym. Kuten joskus aikaisemmassa viestissäni sanoin, mulla on alusta asti ollut vahva tunne siitä, kumpi olisi tulossa. Ja luulen että se on poika. Jää nähtäväksi.

En mäkään kyllä luota kunnalliseen terveyshuoltoon. Ja haluan päästä lääkäriin nopeasti, silloin kun on tarvis. Vakuutus mahdollistaa sen. Otan sen lapselle takuuvarmasti, maksoi mitä maksoi.

Voipi olla näin. Miullakin pieni kutka, että poitsu saattas olla - saas nähdä.

Hiphei, eka vaatepaketti tullut!!! Pitää äkkiä mennä tilaamaan doppleri. Vielä pitäisi viikko jaksaa töitä ja salailua - ärrrrsyttävää[:@]. Onneksi iltapäivällä työntekijöiden joululounas, ettei ole 8h koneen ääressä.

Tänään saapui uudet h&m:n mammahousut!!! [:D] Ihanaa, ihan kuin oisin laihtunut kun laitoin ne jalkaan! Masu näkyy selkeemmin[:)] 

Hauskaa viikonloppua![:D]

Joo, se on kyllä ihme kuinka masu näyttää paljon suuremmalta mammahousuissa. Mun oli pakko ostaa mammahousut tavallaan liian ajoissa (oisko ollut vko 7 tai 8), koska kaikki muut housut painoi niin mahaan. Eli periaatteessa vatsaa ei ollut oikeestaan ollenkaan. Mutta heti kun veti mammapöksyt jalkaan, niin näytti ihan siltä, kuin olisi raskaana =)

Takaisin