Kesämassun kasvattajat 2009

Hei Heisku. Hienoa että on niin samoihin aikoihin laskettuaika. Mulla on 9.6. Ihan hyvin muuten on mennyt raskausaika, mutta mahakipuja on ollut ihan alusta alkaen. Mutta vauvalla on ollut kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului neuvolassa dopplerilla jo 9 viikolla. Pääsen taas 15 päivä ultraan kun lapsuudessa sairastin munuaistulehduksen, niin kai niitä sit vähän tutkaillaan. Ihanaa kun pääsee taas vauvaa katsomaan. Kuinkas teidän odotus on sujunut?

Heip Neakka! Miltei samoilla viivoilla mennään [:)] Onko sulla ollu mitä raskauden oireita? Mulla ei muuta kuin pientä nippailua öisin alavatsalla ja rinnat arat. Jos näitä oireita ei olisi ja testi eiois näyttäny kahta viivaa en tietäis edes olevani raskaana [:D] Ihanaa tämä odotus, mutta odottavan aika on pitkä. Tuntuu et ekaa neuvolaa saa odottaa ikuisuuden ja sit vielä ekaa ultraakin. Mulla aika sekavat tunteet tällä hetkellä. Pelottaa et jotain tapahtuu, ku siskolla vuoden sisällä kaksi keskenmenoa [:(] Lapsi on niin toivottu ja odotettu ni sen takia tunteet pinnassa ja kun mulla ei ollu edes takeita et voisin koskaan saada lapsia rankkojen hoitojen jälkeen. Toisin kuitenkin kävi ja hyvä niin [:)] Mites ajatuksia sulla omasta odotuksesta?

himmeli: Mulla raskaus mennyt kans hyvin. Harmittaa vaan kun ei niitä sydän ääniä saatu kuulumaan, mutta lääkäri tosiaan sanoi että joillan ne saattaa kuulua vasta viikolla 18. Menen maanantaina taas neuvolaan ja siellä kokeillaan kuuluisko ne äänet mut jos ei niin sit saan ultraan ajan. Onhan se kiva jos pääsis ultraan näkis sen pikkusen, mutta sit taas toisaalta siinä varmaan huolestuu jos ne äänet ei maanantainakaan kuulu että onko pikkusella kaikki hyvin.
Mulla oli viikoilla 9 ja 10 hirveetä pahoinvointia en pystynyt syömään muuta kuin vihanneksia ja hedelmiä kaikki ruoka yökötti eikä oikeestaan pystynyt eikä jaksanut muuta kuin maata ja laihduin 4kg! Mutta nyt pahoinvointi on loppunut onneks ja pystyy nauttiin raskaudesta.[:)] Näkyykö sulla jo muuten maha?[:)]

Hei kaikki!

Himmeli, tosiaankin tekee mieli sisustella lastenhuonetta ja ostella kaikkea söpöä, mutta en kyllä vieläkään ole uskaltanut mitään ostaa [8|]. Täällä puhuu ihmiset vauvakirjoista, sellaistakaan en uskalla vielä hommata vaikka olen jo kohta vko 15... Pelkään että jos jotain sattuu ja sit on vielä kaikkea tavaraa ja juttuja ja...ja.. Taidan olla vähän neuroottinen?

Muuten en stressaa ollenkaan, olen oikea viilipytty ja kaikissa tilanteissa rauhallinen tyyppi, tämän odotuksen ottanut "yli-iisisti" mutta kun alan miettimään tulevaisuutta niin olen niin kovin epäuskoinen ja ehkä negatiivinenkin. Kai johtuu ajattelutavastani, että kun kaiki menee kuitenkin mönkään jos suunnittelee liikaa. Yritän siis nauttia päivä päivältä, vaikka olisihan se mukavaa ostella juttuja ja suunnitellakin.. -Nääh. Jokainen tallaa tavallaan. [;)]

Onko täällä muita vanhuksia odottamassa ekaa vauvaa? [:D] Mä olen 38-v ja viikolla 7 menossa. Mä varasin jo ultran yksityiseltä kun en jaksa odottaa viittä viikkoa, hieman välillä hermostuttaa, että onko vauva elossa...pitäis kai sydänäänet kuulua periaatteessa jo viikosta kuusi lähtien...?

Moi Olga

Tässä mitää vanhuksia vielä olla vaikka yli kolmekymppisiä ollaakii. Eli mä oon 31-vuotias ja odotan ensimmäistäni RV 6+4.

Tiia77, sähän olet vielä nuori nainen! [;)]
35 vuodesta lähtien naisen hedelmällisyys laskee (tilastojen mukaan) dramaattisesti...meikä pahamahti paksuksi onneksi parissa kuukaudessa. Mutta sitä ennen oli kipuiluja ja pelkoa jo pari vuotta siitä etten koskaan enää saa omaa lasta.

hei kaikille!
Tänään kuului sydänäänet ekan kerran neuvolassa[:)], sielä se pikkuisen sydän pompotti n,150-155 kertaa/min, ja sit mulla oli hemoglobiini noussu, verenpaine laskenu ja paino pudonnu 300g...eli kaikki on vallan mainiosti, onneksi! Tänään jyväskylään shoppaileen joululahjoja...

ja ainiin joku kysy että onko tääl moni menossa 4D ultraan ni mä varasin ajan sinne tässä joku aika sitten, ne tekee sen vk:lla 20-25 eli mulla se on 16.2.2009...vasta..

Heisku, kyllä mulla jo maha "pömpöttää". Ei oikei saa enää peiteltyä, mut enpä ole 12 viikon jälkeen enää yrittänytkään peitellä. Lähes kaikki tuttumme tietää jo raskaudesta. Joko sun ystävät ja suku tietää raskaudestasi? Inhottavaa toi kun ei kuulu niitä sydänääniä, mutta munkin kaverilla joka menee n 6 vko edellä, niin oli tosi vaikee löytää ne sydänäänet ja raskaus oli silloin pidemmällä kuin sulla. Kävitkö np-ultrassa? siinä ainakin näkee sydämenlyönnit. Ultra on kuitenkin varmempi kuin doppleri. Mutta älä huolestu, kyllä massussa on varmasti kaikki hyvin.

Mä saan kans tänään lainalle dopplerin saa nähdä saako kuulumaan sydänääniä, kuinkahan siitä tulee paniikki, jos ei kuulu mitään.
oletteko säästyneet flunssalta? Muhun iski eilen kunnon flunssa, mut onneksi vielä ei ole kuume noussu. Pitäis malttaa levätä ja juoda paljon. 

Heippa! Täällä myös toinen masun kasvattaja[:)]  Laskettu aika on 30.04.2009... Minulla toka ultra olisi muistaakseni tammikuun aikaan Toista lasta odotan, saas nähdä kumpi tulee[:D] Esikoinen on jo 2,5v tyttö... Huomenna olis neuvola aikaki. Saas nähdä onko verenpaine taas kovin alhaalla. :/ Tää maha ei oo leveä niinkuin tyttöä odottaessa... Masu mennee eteenpäin ja on vähän alaspäin Jospa siellä oiski poika[:)] No saa se tyttöki tulla [:D]

Hienoa Lumienkeli[:)]. Oli varmaan hieno tunne, kun kuuli pikkusydämen pamppailun.

Mie en kestä tätä väsymystä, kohta varmaan otettava saikkua tän takia. Pitää välillä nousta seisomaan, ettei nukahda[&o].

Tervetuloa Olga meidän muiden "vanhuksien" joukkoon. Minä olen 32v. ja odotan ensimmäistä lastani (2 lapsipuolta minulle kylläkin on). Mulla tänään rv 8+6. Mäkin kävin yksityisellä ultrassa. Sydämensykkeen näkee ultrassa vasta viikolla 7 ja kuulee dopplerilla yleensä vasta viikolla 12-14. Mulla oli tänään eka neuvola, ja siellä ei edes yritetty kuunnella sydänääniä, koska se on kuulemma lähes varmaa, ettei mitään kuulu.

Minnis, mulla ihan sama juttu. Nyt on iskenut ihan kauhea väsymys päälle. Olin eilen töiden jälkeen 2 tunnin päikkäreillä ja silti menin kiltisti nukkumaan kymmenen jälkeen. Nytkin nukuttaisi ihan vietävästi. Mutta en voi oikein töistäkään lähteä aikaisemmin, kun tulin neuvolan takia vasta klo 11.

Eka neuvola oli aika läpihuutojuttu. Lähinnä keskusteltiin kaikesta (ruokavalio, sairaudet ym.) yleisellä tasolla. Otettiin pissanäyte (piti olla 4 tuntia käymättä vessassa) ja selitettiin siihen liittyvät jutut. Sitten mitattiin hemoglobiini (mulla huono, vain 115) ja verenpaine. Sain lähetteen ultraan ja normaaleihin verikokeisiin. Täällä sairaala antaa mulle ultra-ajan ja tieto siitä tulee postitse. Eli en tiedä koska se on. Toivottavasti ennen joulua! Saisi valokuvia näytille samalla kun kertoo lähisuvulle vauvasta. Mulla kului muuten 1,5 tuntia siellä eli on hyvä varata tarpeeksi aikaa.

Mulla lääkäri sanoi näkevänsä sykkeen ja kun katsoin, minäkin näin, ja minulla oli silloin rv 5+4!! Ja samassa aikataulussa pysytty, ei ollut sen pidemmällä silloin!

Kleo rv 11+4

No nyt sitten nukahdin työpöydän ääreen[&:]. Heräsin, kun työkaveri tuli huoneeseeni... onneksi työpöydälleni ei ole suoraa näköyhteyttä ovelta. En siis vielä kärähtänyt[8|].

Miulla on se neuvola klo 8.00, mietin vaan tuota pissanäytettä - pitääkö miun nousta yöllä pissille, että voin neuvolassa antaa 4 h:n näytteen?! kaipa se neuvolatäti olisi puhelimessa sanonut, jos pitäisi tehdä jotain "esivalmisteluja".

moikka moi!!
mulla olis laskettuaika elokuussa elikkä eiköhän mullakin ala masu kesällä olen aikas iso.
ensimmäistä vasta odottelen.

osaako joku antaa hyvää neuvoa että miten kerrotaan tulevalle isälle vauvasta? vähän jännittää kertoa, vaikka vauva onkin toivottu.

Odotat, että olette kahden kesken ja sitten vaan suoraan kertomaan. Ei kannata jännittää, jos kerran molemmat ovat lasta toivoneet. :)

Meillä mies oli jo vessan oven takana odottamassa, kun testiä tein ja kyseli heti, että no. Ja kun tulos tuli, niin molemmat oltiin vähän sekaisin. Outo fiilis ja kesti hetken tajuta, että totta se on. Mutta kyllä siihen nyt jo uskoo.

Takaisin