Kesämassun kasvattajat 2009

Yksi hyvä ja halppo vaihtoehto on tehdä ihan oikea kirja. Sekin on nykyään helppoa. Ifolorin nettisivuilla sellaisen voi tehdä helposti. Tässä kirjassa on se hyvä puoli, etteivät kuvat pääse haalistumaan, kulmat kipristymään eikä irtoilemaan. Toisaalta, sellaiseen kokonaan itsetehtyyn kirjaan saa lisättyä kaikkia kivoja lehtileikkeitä ym. Itse asiassa, voihan tuohon Ifolorinkin versioon lisätä, kunhan vaan skannaa lehtileikkeet ym. kuviksi. Ja kolmas vaihtoehto on ihan se perinteinen vauvakirja, jossa on valmiina kaikenlaisia kohtia kuten "Ensimmäiset sanani olivat".

Mä aattelin kans hommata sellaisen kirjan, tai äiti kyl sano että älä osta sitä vielä...eli voi olla että äiti ostaa tai tekee mulle sellasen kirjan. Mut niitä saa valmiina ainaki joistain tiimareista ja sit vissiin kirjakaupoista..

No eipä tässä olis kauheesti mitä väsätä... Voisi tietty listata kaikki oireet ja liittää sen ekan "valokuvan" =)
Tuskin tässä kukaan uskaltaa tehdä mitään ekaan 12 viikkoon.

Tuntuuko teistä, että aika kuluisi HIEMAN aiempaa nopeammin? Musta tuntuu. Päivät ei matele ihan niin hitaasti kuin ennen ja muutenkin olen vähän rentoutunut asian suhteen. Tämä ei siis todellakaan tarkoita sitä, että olisin tuudittautunut väärään turvallisuudentunteeseen. Tiedostan hyvin, että mitä tahansa voi sattua.

Olen edelleen onnistunut porhaltamaan vauvanvaatteiden ohi kaupassa. Ja tämä on sinänsä suuri suoritus, koska käyn kuitenkin usein kauppojen lastenosastolla ostamassa lapsipuolilleni vaatteita.

Mä haluaisin tietää mahdollisimman aikaisin, että tuleeko meille tyttö vai poika. Mulle on ihan sama kumpi tulee, mutta sitten voisi asennoitua siihen ja ostaa tarvikkeitakin sen mukaan. Mulla on alusta asti ollut vakaa tuntemus siitä, kumpi on tulossa. Saas nähdä osuinko oikeaan. Haluatteko te tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Kieltämättä ajan matelu tuntuu nopeutuneen. Varmaan johtuu siitä ettei enää väsytä aivan koko ajan. Nyt kun vielä on joka viikolla jotain odotettavaa - nyt oli ultra, ens viikolla neuvola ja sitä seuraavalla muutto kotia[:D]. Niin ja joulua odotan hulluna, että pääsen kertomaan vanhemmilleni. Tai lähinnä, että 12 viikkoa tulee täyteen...

En halua tietää ennakkoon kumpi tulee. Eikä kyllä vielä ole tuntemuksia siitä, kumpi mahtaisi olla tulossa tai ehkä ihan vähän. 

Tällä hetkellä melko positiiviinen ja rauhallinen mieli, kuitenkin edelleen jokainen vessareissu ahdistaa ja "eksyn" lukemaan km-juttuja.

Uskaltaudun tänne taas pitkästä aikaa ja menen suoraan omiin huoliini/helpotuksiini. Mulla on ollut ihan hullun kipeä vatsa muutamia päiviä ja neuvolassa jo ehdittiin varotella keskenmenosta... Eilen sitten kävin päivystyksessä kun ei tahtonut enää pysytä edes seisomaan vatsakipujen takia. Lääkäri oli hieman ylimielinen kun mitään selvää syytä kipuiluun ei löytynyt, mutta onneksi mua hoitanut hoitaja oli ihan loisto ihminen ja ehkä ainoa joka uskoi että mua ihan oikeasti sattuu ja paljon enkä ihan muuten vaan itke koko ajan. Ultrassa siis onneksi näkyi ihan hyvin voiva kaveri! Viikkoja mulla on nyt siis 14+1, eli pahin keskenmenonriski on ohi, mutta riskit ei kuitenkaan ole ohi... Tulehdus arvot hiukan koholla, mutta ei löytynyt mitään suoraa syytä siihen. Nyt siis kotona saikulla ja seurataan tilannetta. Eilinen ultra kyllä teki sen, että oon aika toiveikas sen suhteen, että vauva selviää tästä kyllä, mitä sitten ikinä onkaan.

Mutta tämän myötä siis iloisempiin asioihin! Masutuubilliset housut on ihan must! Mä en ymmärrä miten niitä ei keksiny aiemmin, ihan muuten vaan tilapäisen turvotuksen hoitoon [:D] Mä vähän pelkään, että jäävät mun vaatekappiin pysyväksi varustuksesksi tän raskaudenkin jälkeen.. Tissit kyllä kasvavat siihen tahtiin, että kohta loppuu kaupasta koot, kun en oon muutenkaan mikään pienirintainen. Kuinkahan paljon nämä voi oikeasti tästä vielä kasvaa?

Mulla on nyt siis tehty kaksi kertaa ultra, viikolla 11+4 ja 14 ja molemmat tehtiin alakautta. Ekassa ultrassa yritettiin myös kattoa mahanpäältä, koska vauva oli huonossa asennossa alateitse ultraukseen, eikä suostunut kääntymään vaikka hiukan kätilö sitä mahanpäältä kovasti koittikin töniä. Mutta siis mahanpäältä ultraus ei onnisunut sen tähden, että vauva oli siihen liian pieni tai edessä oli kait liikaa tavaraa. Vauva näkyi siis vatsan päältäkin, mutta ei tarpeeksi tarkasti. Että aina ei valitettavasti voi valita että mitä kautta ultrataan. Ja varmaan käytössä olevat laitteetki hiukan rajottaa, voihan se olla, että yksityisellä on tarkemmat ja enemmän suurentavat laitteet ja siksi varhaisultrat voidaan siellä tehdä myös vatsanpäältä.

Vauvakirjaa tekisi itekkin mieli tehdä mutta saamattomuus on paheeni, ehkä sitten vauvan syntymän jälkeen on mustakin siihen ja sitä ennen vaan suunnittelen!

Ja kokeilempa minäkin tota viikkolaskuri-juttua, en vaan keksi miten sen saan liitettyä allekirjoitukseen... Oon vähän kanssa avuton näiden koneiden kanssa.

Toivottavasti Helvi kipuilusi loppuu ja on vaaratonta.

Juu miustakin tuubipöksyt on ihan must! Pari viikoa sitten taisin ne ostaa, kun olen ihan superturpea[;)]. Miuta ahistaa valmiiksi rintsikka-asia. Muutenkin miun on vaikea niitä löytää, saati sitten ku tissit kasvaa. Miullakin on keskivertoa suuremmat (kai, ainakin myyjän mukaan), mutta ympärys pieni (70). No toivottavasti jotain löytyy. Mies yritti jo ehdottaa laskuvarjon kokoisia, puuterin värisiä[:@]

By the way, saan ihan oikeesti töitäkin tehtyä, vaikka foorumissa hengaankin alvariinsa[:)]. Työ vaan painottuu koneella kirjoittamiseen, joten pakko saada ajatuskatkoja. Ennen ne hoitua tupakalla, mut sen hölmöilyn onnistuin onneksi lopettamaan.

Lievää selittelyä...[;)]

Heips kaikille! Mulla oli tänään lääkäri/neuvolakäynti. Kaikki oli kunnossa mutta ei saatu sydän ääniä kuulumaan :/ kyllä se kaikua koko ajan antoi. Lääkäri sanoi että pikkunen on ilmeisesti semmosessa paikassa että mulla sattuu oleen suoli siinä edessä sillain et sen takia ei kuuluis! Maanantaina kokeillaan uudestaan mutta jos ei silloinkaan kuulu niin sit ultraan. Sanottiin mulle että ei mitään huolta et jollain on menny jopa rv 16 ennen ku sydän äänet on kuulunu. Ja muutenki mulla oli kohtu noussu hyvin ja kohdun koko vastaa viikkoa mikä on menossa.

Kävin tekemässä tommosen raskauslaskuri jutun mutta mihin mun pitää mennä täällä vaun sivuilla ja mihin liittää se että saisin sen näkymään?? [:)] Kun en saa sitä näkyyn

Voihan kökkö... Mulla piti olla eka neuvola tänään, mutta se peruuntui, kun neuvolan täti oli sairastunut... Ja mä niin sitä ootin, että oisin saanut taas lisää tietoa ja vastauksia kysymyksiiini. :(  No, ens maanantaina sitten uusiksi.

Ootteko te saaneet kuvan mukaan varhaisultrasta? Höh... Meillä lääkäri täti sanoi, ettei näistä anneta. Mikä musta oli aika hassua, koska jos mä siitä itte maksan, niin.... Eikä se kyllä kertonut mitään muutakaan esim. LA:ta tms. Neuvolaa varten sain lausunnon, jossa siis sanotaan suurin piirtein lyhyesti, että kaikki on kunnossa. No, voipi olla, että on sitten eri paikoissa eri käytännöt.

Tänään ja eilen on ollut jotenkin tosi paha olo. Oksu ei sentään oo lentänyt, mutta semmonen kuvottava olo kokoajan. Kurjaa... En päässyt eilen ees jumppatunnille, vaan makoilin vaan sohvaperunana kotosalla. Tänään on kai vähän pakko yrittää raahautua salille...

Olipas negatiivista kerrottavaa.. Anteeksi vaan valitusvirteni. Toivottavastu seuraavaksi paremmalla mielellä. Heips. :)

Kasvaako teillä masut oikeesti niin nopeasti, että nyt jo tarvi tuubihuosuja? Kyl mäkin joutunut joskus töissä avaamaan napin, mutta panen sen pahan ummetuksen piikkiin, kun olen uskotellut itselleni, ettei se kahden kuukauden vanha vauva voi missään vielä näkyä :)

Natsku, mulla ihan sama tilanne. Ei kyl vielä oo yhtään masua.  Ja ihan normipöksyillä pärjätään. :)

Olisi kyllä ihana päästä salille, itse en töiden jälkeen mitenkään pysty, hyvällä tuurilla mies saa pienelle kävelylenkille pakotettua ja sitten yheksältä nukahdan sohvalle.
Ainoa vaihtoehto viikonloppujen aamujumpat, sinne vielä voimat riittää

Kyllä se maha vaan kasvaa paaaljon nopeemmin tässä toisessa raskaudessa kuin esikoista oottaessa!![:D]

Hurjaa! Kuva otettu viikko sitten ja nyt menossa rv 11+2

Moi,

mulla myös kasvaa vatsa hirmuista vauhtia (Vyötärönympärys +18cm), vaikka onkin ensimmäinen raskauteni. Oli ihana massukuva sulla liitteenä :) Sulla muuten kleopatra84 menossa raskaus samassa vaiheessa kuin mulla eli maaginen 12 viikkoa lähestyy vihdoin. Mulla on ensimmäinen ultra ensi viikolla ja sitä odotellaan miehen kanssa kovasti. Ja joku kyseli, että haluaako tietää kumpaa sukupuolta lapsi on ja minä kyllä haluan. Jotenkin kivempi, kun tietää, mutta molemmat ovat aivan yhtä tervetulleita. Tärkeintä kuitenkin on, että vauva on terve.

ALKUPERÄINEN: kleopatra84

Kyllä se maha vaan kasvaa paaaljon nopeemmin tässä toisessa raskaudessa kuin esikoista oottaessa!![:D]

Hurjaa! Kuva otettu viikko sitten ja nyt menossa rv 11+2

Mulle annettiin varhaisultrassa kuvat mukaan. Muutama kuva enemmän kuin mitä neuvolan ohjaamassa ultrassa sain.

Mäkin haluaisin tietää sukupuolen. Rakenneultrassa se pitäisi jo selvitä?

Heisku, keskusteluikkunan yläosassa on mm. teksti "Oma käyttäjätili", lisäsin ton laskurin tekstin pätkän allekirjoituskohtaan.

Minnis, mulla täysin sama tilanne rintojen kanssa kun sulla (kivat aiheet meillä, mutta tää on oikeesti iso ongelma välillä). Mulla on myös ympärys 70 ja aika kookas kuppi. Nyt jouduin ostamaan 75 ympäryiset, koska 70 ei löytyny ja kaupassa tuntu että ois ihan hyvä ja aattelin että oon turvonnukkin sen verran joka paikasta että kaipa ne menee, mutta älä tee samaa virhettä kun minä, nimittäin liian iso mikä liian iso. Kauhulla odotan sitten sitä tukevien imetysliivien ettimistä joskus keväällä kun on vielä turpeampi kun nyt...

Äidiksi_2009: Aikalailla samassa aikataulussa mennään joo[:D].. Ensiviikolla 9. päivä olisi se np-ultra.. Jännittää aiiivan kamalasti!!!

Mä kävin ultrassa rv5, jolloin lääkäri totesi minun olevan raskaana muttei näkynyt muuta kuin "ontelo" ja varasi viikon päähän ajan(oli siis km:n jälkitarkastus)..

Seuraava ultra rv6 olikin huojentavampi, sydämmen syke näkyi! Sitten varattiinkin neuvolaa ym.. Ja sain kuvan itelleni[:)]

Rv 9+2 oli neuvola ja kahen päivän päästä siittä raskauden keston määritys.. Siellä näkyi syke ja liikkeet ja 29mm oli pääperämitta, tästäkin sain kuvan itselleni[:)]

AAARGGHH, miksei ultrauksia voi olla useammin kun jatkuvasti huolissaan että onko kaikki kunnossa[:D]

Helvi, miulleki yx myyjä kerran sanoi, että ottaa yhtä kuppikokoa pienemmät ja isomman ympäryksen, niin ajaa saman asian - so not true!!!

Yksi miun kaveri oli ostanut liivit lastentarvikeliikkeestä, pitänee käydä katsastamassa. Samainen kaveri sanoi, että älä missään nimessä osta vetoketjullisia liivejä - tuntuu yllättäen melko pahalta, jos tissinahka jää väliin[;)]. Jos Helvi jostain bongaat D:stä isompia 70 ympäryksellä, niin vinkkaa.

Kyllä mekin saatiin varhaisultrakuvat kotiin mukaan, olin vkolla 10+5. Tänään tulee postissa doppleri, jee!

Olen ihmetellyt kun itselläni ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia, väsymystä kyllä senkin edestä ja tämä vaan jatkuu. Koulussa pitäis jaksaa käydä, mutta mikään ei nappaa. Motivaatio ihan pohjassa. Olisi niiiiin mukavaa jäädä köllimään sänkyyn, ja herättyäni alkaa väsää piparkakkuja. Eilen pistin jo ensimmäiset joulukoristeetkin.

Mahan kasvamisesta juu.. Yritin äsken vetää housut jalkaan ja pistää vyön kiinni -eipä onnistunutkaan [:-] Vyö oli LIIAN LYHYT! Itse en ole huomannut vastani kasvavan paljoo, mies kyllä hymyillen huomauttelee silloin tällöin että näkky jo [;)] 

Takaisin