Kesämassun kasvattajat 2009

Minnis, voihan olla että saa päättää itse, kumpaa kautta ultrataan. Jos tarkoituksena on tehdä ultra alakautta, niin kannattaa pyytää, että voisiko tehdä vatsan päältä. Ja kertoa, että on huonoja kokemuksia alakautta tehdyistä tutkimuksista. Yleensä lääkärit mielellään toteuttavat asiakkaan toiveen, jos se vain mitenkään on mahdollista (onko esim. laite vapaana).

Niin siis ei se maailma siihen kaadu, jos alateitse tehdään ja tuolla yksityisellä olen aina saanut ykkösluokkaista palvelua, joten tuskin tämäkään kerta on poikkeus.

Pääasia miulle on, että nähdään miten vatsassa voidaan. Se on loppujen lopuksi sama mitä reittiä se tapahtuu - luulen, että tulevaisuudessa alapäässä tulee muutoinkin tapahtumaan asioita, joita ei voi aiempiin kokemuksiin verrata [;)]

Heips kaikille!
En oo kerenny tänne moneen päivään höpisemään, ku töissä olin viime viikon ja viikon lopun myös...nyt olis taas pari viikkoo työttömyyttä ja sit taas 15.12 takas töihin! Me sovittiin miehen kans että kerron töissä aina työparille raskaudesta koska teen aika raskasta työtä..hoitotyössä kun olen niin siks sovittiin ett
ä kerron ettei mun tarvii sit tehdä mitään hullun raskaita siirtoja ja että työpari tietää miksi en tee ihan kaikkea niin kuin ennen! Nyt olis viikkoja 13+6..huomenna tasan 14! Torstaina olis neuvola..toivottavasti nyt jo kuuluis ne sydän äänet siel..jos ei kuulu vielkään ni aika paska homma! Tai sit haluan taas ylimääräisen ultran että tiedän lapsen olevan kunnossa...Pahoinvointi on alkanut vähän helpottaan, ei oo tarvinnu oksentaa pitkään aikaan..ainakaan viikkoon mut välil on vielki sellanen huono/ällöttävä olo mut ei muuta! Varsinki jos juo9n kahvin hirveen nopeeta ni rupee närästään ja yökötään..[:@]

Heippa,

Minäkin nyt uskaltauduin kirjoittamaan ja ylpeänä ilmoittaudun Kesämassun kasvattajiin.[:)]

Oon 29v. ja ensimmäistä ihanuutta täällä ootellaan. Nyt rv 8+3. Viime viikolla tehtiin yksityisellä varhaisraskauden ultra (alateitse) ja siellä pikkuinen nähtiin, pienen pieni sydän siellä pamppaili ja pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa. Voi sitä helpotuksen tunnetta.[:D] Huomenna oisi ensimmäinen virallinen neuvola. Jippii!

Tsemppiä vaan kaikille Kesämassun kasvattajille!

Tervetuloa mukaan Anni!
Sulla on ilmeisesti LA 10.7.? Mulla nimittäin myös tänään 8+3 ja LA 10.7. Minnis menee meidän kanssa samoissa ajoissa, muistaakseni hänen laskettu aika on 11.7. Tosin LA saattaa hiukan muuttua, kunhan hän saa tämänpäiväisen varhaisultran käytyä. Mullakin LA aikaistui päivällä.

Mulla on eka neuvola torstaina. Vähän jännittää. Lähinnä se, että kuunnellaanko sydänääniä ja kuuluvatko ne. Minäkin olen siis nähnyt pienen sydämen sykkivän varhaisultrassa kaksi viikkoa sitten, joten tiedän, että jotain siellä ainakin on =)

Heips! Ja Tervetuloa uudet mukaan [:)] Mulla huomena lääkärinkäynti ja siellä kuunnellaan sydän äänet. En ole vielä kertaakaan kuullut pikkusen sydän ääniä mutta ekassa ultrassa kuukausi sitten näin kuinka se siellä sykki! Kertoisiko joku mulle mistä saisin tommosen raskausviikko jutun itelleni kans tonne alas mitä monilla odottajilla täällä on?? [:)]

Heippa kaikille ja hauskaa joulukuun ensimmäistä!

Mulle sanottiin Jorvissa, viikkoja silloin n.12, että ultraa ei siinä vaiheessa vielä tehdä mahan päältä. Aika jännä... [8|] 
Eka päivä, kun päällä on XL-koon paita. Näyttää siltä kuin olisin heittänyt säkin päälleni. [:)] En oo vielä ostanut kuin muutaman isomman paidan. Kaapista löytyi onneksi vanhoja housuja jotka nyt ovat sopivat.
Millaiset ne äitiyshousut oikein on? Miten pitkään yksillä voi mennä?

Hmm. Minä kun kävin Jorvissa vko 10 + 5 niin ultrattiin alapään kautta sekä vatsan päältä.

Tänään meidän "tyyppi" ilmoitti itsestään ensimäistä kertaa että tunsin sen! Aikaista joo, mutta totta se vaan on! Tuntui kuplilta, eksyneeltä pierulta ehkä, mutta erilaiselta ja "väärästä" kohtaa. Milloin teillä tuntunut ekat liikkeet? Huisia tämä [:D]

Mulle ainakin eka ultra tehtiin mahan päältä ja rv:ja oli silloin 9+2.

maam80: Meillä Kans pikkunen ilmoitti itsestänsä ensimmäisen kerran tässä muutama päivä sitten aamulla ku olin herännyt ja makasin sängyssä selälteen tuntui kans semmosilta kuplilta [:)] Rv:ja nytten tasan 13.

Siellä se oli - pieni pavun näköinen tyyppi, jonka sydän hakkasi hirmusta haipakkaa[:)][:)][:)][:)]

Alateitse tutkittiin ja ultrattiin. Katsoi siis samalla, että kaikki muutenkin ok. LA pysyi samana eli 11.7. paikkeilla meitä pitäisi olla kolme!

Siellä näkyi myös joku ns. ylimääräinen pusukka, jota lääkäri epäili hematomaksi (josta aiempi tiputtelu saattanut johtua) tai, että raskaus alkanut kaksosraskautena, mutta toinen on nyykähtänyt. Ei pitäisi olla vaarallista. No pääasia, että jonkun sydän siellä pamppaili ja voin sanoa, että kyllä hakkasi tulevan äipän ja iskänkin sydämmet! 

Sammakko: äitiyshousuja on kahta perustyyppiä. Sellaiset jossa on normaalia korkeampi vyötärö, eli nousee kokonaan kasvaneen mahan päälle. Nämä housut kokonaan samaa kangasta. Sitten toinen tyyppi (Hennes&Mauritz) on sellainen, jossa on usein ns. matala vyötärö, mutta sitten housut "jatkuvat" resorina masun yli. Eli siis tavalliset housut, jossa on masutuubi. Itse tykkään enemmän masutuubillisista housuista.

Vaikka viikkoja on vasta 8+4, jouduin ostamaan parit äippähousut, kun vanhat alkoivat painaa vatsaa. Masutuubilliset on siitä hyvät, että niitä voi pitää jo nyt, mutta menevät myös loppuraskaudesta. Eilen ostin Henkalta masutuubilliset farkut ja maksoin niistä 40 euroa. Ei välttämättä monia housuja tarvitse, mutta kyllä yksillä voi mielestäni tehdä vähän tiukkaa.

Ostan kuitenkin mieluummin äitiysvaatteita kun tavallisista vaatteista suurempia kokoja. Noissa suuremmissa kokonumeroissa näyttää juuri siltä, että olisi säkki päällä. Äitiysvaatteissa leikkaus on tehty niin, että vain mahalle on tehty lisätilaa ja siksi istuvat paremmin.

Ihanaa Minnis! Mun tekis kans mieli päästä taas ultraan, jotta näkis et "toukalla" kaikki on hyvin. Neuvola on ylihuomenna et sieltä varmaan antavat ajan ekaan kunnalliseen ultraan.

Seurataanko sitä sun hematomaa/nyykähtänyttä kaksosta jollain lailla? Vaatiiko toimenpiteitä? Saitko muuten kuvia vauvasta? Mä sain silloin pari viikkoa sitten, mutta se on kyllä niin pieni pläntti, että ei meinaa saada kuvasta mitään selvää. Ajattelin kuitenkin säästää kuvat, jos vaikka jaksaisi tehdä vauvakirjan sitten joskus. Sitten joskus kun toivottavsti ollaan siinä vaiheessa!!!

Lääkäri epäili, että tumma läntti/ hematooma/ mikä ikinä onkaan häviää itsekseen. Pitää kysyä neuvolassa ensi viikolla ja tietty kunnallisessa ultrassa, milloin ikinä sen saakaan (toivottavasti tänä vuonna).

Kerro sitten, mitä neuvolassa tehtiin/ tapahtui. Miun käskettiin varata ekaan neuvolaan 1,5 tuntia - käydään läpi syömiset, liikunnat, suvun sairaudet (ja niitä riittää[&:]) jne.

Sain kuvan, josta ei juurikaan saa selvää - ihan sama, paras IKINÄ saamani kuva[:)]! Lisäksi saatiin pari lausuntoa, jotka otetaan neuvolaan. Niissä kerrotaan pääasiassa, että kaikki ok + hematoomasta tms. + että papunen on normaalikokoinen 8+2 viikkoiseksi jne.

Mie aijon kyllä saada vauvakirjan aikaiseksi. Ihailin jokin aika sitten kaverin aikoinaan esikoisestaan tekemää tod hienoa kirjaa. Siihen oli koottu raskausajalta uutisia, lehtileikkeitä jne. - vaivan arvoinen. 

Mulle sanottiin, että neuvolassa menisi noin tunti. Se kyllä riittää mulle varsin hyvin. Mä en kestä mitään jaaritteluja. Kiva kuulla siis yleisellä tasolla kaikki tärkeät asiat, mutta en jaksa mitään lässytystä. Neuvolan "täti" kuulosti kyllä puhelimessa tosi kivalta ja reippaalta, joten menen sinne ihan positiivisin mielin. Suvun sairauksista mulla ei juurikaan ole muistikuvaa... Mutta kerron sitten, mitä kaikkea neuvolassa puuhattiin.

No kyllä mäkin aion saada vauvakirjan aikaiseksi =) Yritin vaan kuulostaa huolettomalta, jos vaikka vielä jotain sattuisi... Toisaalta, en ole vielä saanut raksaprojektistakaan valokuvakirjaa aikaiseksi, vaikka mulla oli tarkoitus sellainen tehdä.

Moikka
Hei, onko teillä sitten tietoa, mistä niitä vauvakirjoja saa? Tuntuis varmaan kivalta väsätä sellaisen (en tosiaan ikinä saa mitään sellaista valmiiksi, mutta jos joskus onnistuisin) :) 

Kirjakaupoista ainakin ja Anttiloista yms. Itse kyllä ajattelin väsätä kokonaan eli siis ostaa jonkin nätin muistikirjan tms. ja vaklata vinkkejä myytävistä/ valmiista kirjoista.

Takaisin