Kesämassun kasvattajat 2009

Luin tuolta ylempää ja yhdyn Minnikseen.
Viikkoja vasta 5+ rapiat ja tunteet niin sekaisin kun olla voi.
Kattelin justiinsa elokuvan "nyt tai ei koskaan"
Lopussa kun toinen miehistä kuoli leikkauksessa ja toinen vähän ärjympi mies liikuttui siitä niin minkäkin itkin jo ihan täysillä täällä [:(] Kamalaa... Mies vaan nauraa kun hermostunkin ihan pienistä asioista.
Menis nyt viikot nopeasti niin uskaltais oikein kunnolla iloita tästä ihmeestä. Näin alussa lähinnä pelottaa. Ihanaa odotusta kaikille kesämasun kasvattajille!

Moi,

Kokeilen nyt myös liittää tuon kivan lilypie kuvan. Yritin jo paljon aikaisemminkin, mutta järjestelmästä tuli herja minulle ja en pystynyt lisäämään allekirjoitusta ollenkaan. Katsotaan kuinka nyt käy...

Heipähei. Laskettu 30.5 eli voihan tuo kesäkuulle mennäkin :D

Tänään eka kerta raskausfysioterapiaan, neuvolan kautta sain ajan. En sitten tiedä yhtään mitä siellä tehdään ja tuleeko näitä lisää, jänskää! Se alkaakin puolen tunnin päästä joten Moi vaan kaikille (kipitikipitikip...)!

Hyvin näyttää laskurit toimivan. Onkohan Ilolla kuitenkin joku viba laskurissa, kun näyttää 7. viikolla, että jäljellä olevia päiviä on reilusti alle 200? Vai onko miulla laskupäässä jotain vibaa[;)]?

Miulla turvotus on hieman laskenut, mutta närästys iltaisin on järkyttävä[:'(]. Tosi hemaisevaa, kun tod öklö olo ja sit röyhtäilen, kuin joku porsas. Miehen mielestä todella "hehkun ja olen nainen kukkeimmillaan" [:@].

Hei Maam80. Miksi menet raskausfysioterapiaan? Tarvitseeko jonkin "vaivan", että pääsee tai siis saa lähetteen?

Huomenia! Kokeilin tota laskuri-juttua ja näytti toimivan[:)]
Kuinka täällä hurisee? Mul näyttää pikkuhiljaa tää väsymys ja etominen menevän ohi[:)] onhan sitä jo odotettu. Niin ärsyttävää ku ei mitään ole jaksanu ja koko ajan sit kärttyily päällä, eikä näin ollen miehenkään osa ole helppo ollu! Toivottavasti tää tosiaan tästä nyt sit menee ohi.. Joo mut täytyy tästä lähtee lenkkeilee koiran ja esikoisen kans, toivonpa vaan että tälläkin kertaa säästyn pyllähtelyiltä[;)]

Huomenta kaikille!

Sain eilen aivan järkyn migreenin ja jouduin lähtemään kotiin kesken työpäivän. Pohdin pitkään, että uskaltaako särkylääkettä syödä, mutta lopulta oli pakko ottaa yksi Panadol, kun pää meinasi räjähtää. Nyt sitten tietty kauhea syyllisyys, että jos se on jotenkin vahingoittanut vauvaa. Onko teillä tietoa siitä, kuinka paljon särkylääkettä (parasetamol eli esim. Panadol) saa raskauden aikana syödä? Pakkauksessahan kyllä lukee, että voidaan käyttää raskauden aikana.

Minnis: hehkeetä joo toi sun närästys. Mutta ei mullakaan mene hyvin... Mulla on kauheat ilmavaivat joka ilta. Siis todella kaameat. Huomasin kyllä selvän yhteyden sekä turvotuksessa että ilmavaivoissa hiilihapollisiin juomiin. Olen suuri oluen ystävä, joten olen juonut alkoholitonta olutta silloin tällöin illalla. Ja siitä tulee kyllä kauhean turpea olo. Olenkin viime aikoina pitäytynyt sokerittomassa mehussa ja olokin on ollut paljon parempi.

Ensi viikolla on vissiin pakko mennä housuostoksille, kun joka ilta nykyiset farkut alkavat painaa vatsaa. Henkka ja Maukka taitaa tosiaan olla varteenotettavin vaihtoehto, ihan jo hintamielessäkin. Hesassa on sellainen "parempi kauppa" kuin Formes. En ole siellä käynyt, mutta ymmärtääkseni vähän hintavampi liike. Onko kukaan käynyt?

Juu, tiedän tunteen Äitipuoli! Miun ei tarvii kuin nähdä tölkki Nikolaita, niin johan alkoi torvisoitto[:(]. Kauhea tilanne, sillä pidän todella oluesta ja sauna ilman sitä ei ole sauna! Kauheempaa tää on ehkä miun miehelle. Olen kuitenkin sanonut, että iteppä olet pistänyt alulle - kärsi seuraamukset[;)].

Kaipa sitä Panadolia saa syödä normaalin ohjeistuksen mukaan ellei toisin mainita. Netistä löytyy apteekin sivuilta tietoa tai kysy suoraan apteekista, jos vielä mietityttää. Eihän siinäkään ole järkeä, että joutuu kauheesta hedarista kärsimään.

Nää äippäfarkut helpotti elämää suunnattomasti! Bonuksena vielä korkea vyötärö tai mikä lie vatsapussukka, joka suojaa mukavasti alaselän talvella.

ihmettelin kanssa samaa eli miten laskuri voi antaa vääriä päiviä, kokeilin tehdä laskurin uudestaan..kokeillaas nyt[u[url=http://lilypie.com][/

Löysin onneksi jo vastauksen tuohon Panadol-kysymykseen netistä. Rauhassa voi syödä pakkauksen annosteluohjeen mukaisesti. Helpotuksen huokaus.

Nyt näyttäisi siltä, etten voi odottaa housujen ostossa edes ensi viikkoon, vaan on vielä tänään lähdettävä kaupoille. Housut painavat ihan vietävästi. Työkaverit alkavat näyttää epäluuloisilta, vai kuvittelenko vain?  Tänään päällä miehen fleece, jotta on tarpeeksi väljä =)

Miten nämä 12 ekaa viikkoa voivatkin olla niin saamarin pitkiä!!! Huomenna käynnistyy 9. viikko eli vielä 4 kokonaista viikkoa jäljellä. Ja eihän sitä sittenkään ole täysin turvallisilla vesillä.

Enpä muista, että aika olisi milloinkaan mennyt näin hitaasti - työpäivätkin tuntuvat loputtomilta, eikä väsymys ainakaan auta[X(]. Tuleva ultrakin tuntuu olevan valovuosien päässä, vaikka on maanantaina. Aloin jo sitäkin stressaamaan ja miehellä menee kohta hermo... No enää neljä viikkoa, takana jo kahdeksan - eipä kyllä tuokaan kauheasti lohduta[&o].
Pitää vain yrittää ajatella muuta, tosi helppoa[;)]. Onneksi remontti vie ajatukset ainakin välillä muualle.

Miekin olen miettinyt, että työkaverit tuijottaa mahaa. Liekö kuvittelua?! Selvinnee viimeistään, kun ensi vuoden alussa kerron. 

Mulle meinasi käydä ohrasesti työkavereiden kanssa. Olivat iloisesti järjestämässä pikkujouluja parin viikon sisällä. En todellakaan aio kertoa heille vielä mitään! Je meillä on aina tosi kosteat juhlat eli olisin heti jäänyt asiasta kiinni. Olin ovela ja ehdotin, että mitä jos pidettäisiin juhlat vasta tammikuussa, jolloin kaikkialla ei olisi niin kova ruuhka. Emme tarvitsisi syödä iänikuisia jouluruokia ja saisimme taksinkin helposti. Meni läpi ja nyt juhlat on siirretty tammikuun alkuun. Tuolloin minun on siis pakko kertoa heille, mutta silloin olen (toivottavasti) jo 14. viikolla.

Mun pahin väsymys on muuten hävinnyt. Iltaisin jonkun verran nukuttaa, mutta aamuisin olen todella virkeä. Tänäkin aamuna olin jo kauan ennen herätyskelloa hereillä (joka soi 6.30). Tuntuu oudolta, koska normaalisti olen todella aamu-uninen.

Miehillä muuten (tai ainakin mun) menee aika nopeesti hermo "turhaan" stressaamiseen ja hössöttämiseen. Siksi tämä keskustelupalsta onkin hyvä; voidaan täällä tohottaa keskenämme ja purkaa suurinta intoa/tuskaa, eikä miehen tarvitse sitten kestää kaikkea tuota kotona =) Mies kysyikin multa yksi päivä et ajattelenko mä mitään muuta kun sitä vauvaa. No mitä hemmettiä se oikein luulee??? En tietenkään ajattele. Joka vatsan nipistys ja vessareissu tietenkin stressaa, kun koko ajan on kauhu perseessä et jokin menee pieleen. Onneksi mieskin tajusi kyllä sulkea suunsa, ettei tarvinnut kiistellä asiasta... Mä en siis normaalisti ole mikään stressaajatyyppi, eli tää on mulle ihan uutta.

Just mikä tässä odotuksessa on tullut hienoisena yllätyksenä, kuinka hiton konkreettista ODOTUSTA se todellakin on. Että tulis eka ultra, että olis ekat 12 vk ohi, että maha jo näkyis, ja lopulta että se jo syntyis. Odottamisen tuntee oikein joka solullaan ja se on totaalisen hermoja raastavaa!

Takaisin