Kesämassun kasvattajat 2009

Lumienkeli87, suloisen kuuloinen "ukko" sinulla. Anna hänen vaan hösöttää, on varmaan aika avutonta, kun haluaa olla kokemuksesta osallinen, mutta silti joutuu olemaan ulkopuolinen, kun ei itse pääse (joudu?) kokemaan itse raskautta. Minun armas siippaseni on osoittanut samankaltaisia elkeitä ja se on kyllä herttaista ja lämmittää sydäntä.

Kaatumisista: Itse en ole onneksi pyllähdellyt (vaikka sään puolesta olisi kyllä tilaisuuksia ollut!), mutta oma äitini kertoo tarinaa, että hän 8. kuulla minua odottaessaan lensi suorilta jaloiltaan selälleen liukkaalla jalkakäytävällä. Ja selvisi (ja minä-vatsanasukki selvisin) säikähdyksellä. Kohtu taitaa kuitenkin olla melkoinen suojapaikka... [:)] 

Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet odottajat!

Mulle kävi eilen samalla lailla kun Lumienkeli87:lle. Paitsi että mä kaaduin oikein kunnolla. Ensin liuin pitkän pätkän mäkeä alas, mutta pysyin pystyssä. Kun ehdin huokaista helpotuksesta, niin lensin aivan päistikkaa pyllylleni. Veikkaan että koko oikea kankkuni muuttuu mustaksi lähipäivinä. Säikähdin tietysti kauheasti, mutta ei mullakaan ole mitään normaalista poikkeavia kipuja tai vuotoja ilmennyt. Mulle ei näköjään tämä talvisää oikein sovi, kun koko ajan runtelen itseäni.

Miehestäni en kyllä voi sanoa samaa kuin Lumienkeli87. Mies tuntuu (ainakin välillä) täysin unohtavan sen tosiseikan, että mä olen raskaana. Sen on ollut myös vaikea hyväksyä sitä, että mä olen ollut niin väsynyt. Normaalisti olen varsin energinen ja pyöritän pitkälti meidän arkea. Tähän kaikkeen tietty vaikuttaa se, että miehelläni on lapsia jo edellisestä liitosta. Minä meillä siis enemmän tätä lasta olen halunnut (useinhan se onkin nainen, joka lasta enemmän kaipaa), mutta ei mies täysin ajatusta vastaankaan ole ollut =) Miehille raskausaika vain on vielä paljon epätodellisempaa, koska heillä ei ole mitään fyysisiä oireita. Asia konkretisoituu heille vasta sitten, kun on nyytti jota voi pidellä sylissä. Toisaalta, mieheni ei mikään hössöttäjätyyppi ole muutenkaan.

Meillä hieman sama kuin Äitipuolella eli mieheltäni tuppaa välillä unohtua raskaus. Ei siis odota, että tekisin mitään raskaita fyysisiä suoriteita, mutta väsymykseni tuntuu olevan hieman vaikea sulattaa. Etenkin kun remppa on loppusuoralla ja tietty tulee kauhea kiire, kun loppu lähenee. Miun oli pakko pitää nytkin kaksi lepopäivää eli töistä melko suoraan sohvalle. Kun olin 6 päivää raksalla 8-10 tuntia, tuntu et voima loppuu eikä kestä seisoviltaan. Kauhea paine tietty itselläänkin päästä jouluksi kotia, mutta pitää yrittää muistaa mennä mahan ehdoilla.

meillä taisi mies olla aluksi enemmän innoissaan mun raskaudesta..toki minäkin tätä halusin!meillä kyl onneks mies sanoo mulle aina että mene huilaamaan ja että älä koko ajan touhua jotain..en vaan osaa olla tekemättä mitään! Meillä oli kans mun äiti sillon ku se mun siskoa odotti ihan viimesillään ni kaatunut ihan suorilta jaloilta selälleen alamäessä mut ei käynyt kuinkaan, sisko on nyt 16, ja se raskaus meni viel melkein 2 viikkoa yli.

Kaatumisista unohtui sanoa, että miekään en ole vielä pyllähdellyt. Äitini muistan kertoneen, että hän kaatui odottaessaan minua ihan viimeisillään. Oli kuulemma oikaissut jonkin polun kautta (kevättalvi) ja muksahtanut lumihankeen. Siellä oli sitten sätkinyt kuin kilpikonna selällään ennenkuin joku auttoi ylös. Mitään sen pahempaa ei kuitenkaan sattunut, toisaalta saatan olla huono arvioimaan syntynyttä vahinkoa[:D]

Heipsan vaan!
Miekkosista ja liukastumisista puheenollen.. Minä olen ottanu tänä talvena ihan tavaksi pyllähdellä ja usein, mies kattoo vaan alta kulmien ku kerron taas painaneeni menemään ja pyllähtäneeni millon missäki. Onneksi olen luontainen(?) kaatuja joten en ole pahemmin itteeni satutellu ja lumikinos on aina ollu mukavasti pepan alla. [:D]
Meilläkin on mies sulosen huolestunut voinnista, vaikkakaan ei vielä uskalla kovin luottavainen olla siitä asiasta että tämä nyt on totista totta. Haluais niin kovin vaan iloita ja humputella, mutta ollaan vielä arkajalkoja kun on niin aikasta vielä sanoa yhtään mitään. Varovaisuus juontanee siitä että tätä on nyt sen verta pitkään yritetty, että jos jokin menee pieleen niin tulee iso surku molemmille, odotellaan siis sitä maagista viikkoa 12 jonne on vielä tovi. Mutta elämä sai uutta perspektiiviä, suunnitelmissa on ollut talon osto jne. ja nyt se on kai sitten kohta alettava suunnitelmia toteuttamaan kun tällähetkellä asutetaan yksiötä, vaikka meinataan että kyllä tänne vielä yksi pieni ihminen mahtuu jos sitä taloa en nyt ihan heti löydykkään. [8D]
Tutkiskelin ketjun ja aattelin kommentoida omalta osaltani mitä nyt on tullu kyselyitä ilmi.
Eli olen 25 ja LA on laskureitten mukaan 26.7.09 (Sleepy suunnilleen samoissa mennään), ja ensimmäinen ultra ois ke 4.12, taisin viimeksi vaan höpistä keskiviikosta... Eli viikolla 7 ois tuo ensitapaaminen Jöllikän kanssa, mies on täpinöissään ihan niinku minäkin. Ei olla kerrottu suurta uutista vielä kelleen (te ootte siis ainoat), paitti lääkärille ja yks apteekin täti tietää kun tulin ihmetelleeksi että mitä sitä sitten tartteis lisää vitamiinien saralla. Neuvolaa en ole vielä tilaillu, olen vähän pihalla että miten tämä homma nyt toimii, mutta kyselen kun pääsen ultraan (olen[ollaan] siis kulkenu puol vuotta naistenklinikalla tutkimuksissa ja siksi jo näin pian eka uä). Mahollisesti jouluna sitten omille vanhemmille on kerrottava, vaikka suunnitelmissa ois ettei tartteis kertoa ennen ekan kolmanneksen loppua.
Saa nyt sitten nähä miten asia etenee, mut itekseen hekumointikin on ihan mukavaa puuhaa näin aluksi. [:)]

hei miten tollasen raskauden etenemis jutun saa tohon kirjoittamani tekstin loppuun ja liikkuuko se aina itekseen vai pitääkö se joka päivä laittaa uudestaan vai miten toi toimii? ja saisiko sen esim. työpöydälle tähän koneelle?

Klikkaa tota Lilypie.com kuvan yläpuolella ja pääset sivustolle, jossa voit suunnitella itsellesi laskurin, joka päivittyy automaattisesti.  

Ai niin sit se tarjoaa muistaakseni kolmea eri koodivaihtoehtoa, joka siis kopioidaan automaattiseen allekirjoitukseen ja muuttuu kuvaksi. Taisi olla toka tai viimonen koodivaihtoehto. Kuulostaa hankalalta, mutta ei ole sitä[:)] 

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!

Moikka!

Ajattelin nyt sitten kanssa kirjoittaa tänne, en tiedä tuleeko oikeeseen paikkaan mutta kokeillaan. Olen siis 23-v tyttö Pirkanmaalta ja asun mieheni ja koiran kanssa omakotitalossa. Laskettu aikani on 18.7. eli viikoilla 7 mennään ja kärsin aivan kamalasta raskauspahoinvoinnista. Olen jo pitkään lukenut näitä sivuja ja nyt päätin kanssa sitten uskaltautua kirjoittamaan tänne. Olisi kiva saada lisää kuulumisia raskausajasta ja sen tuomasta ihanuudesta?

Takaisin