Kesämassun kasvattajat 2009

Onnea Neakka ja muutkin jotka vihdoin ovat saanet vauvan kotiin!! Huomenna laskettu aika, mutta en kyllä usko siihen. Lapsi on vielä ihan ylhäälllä eikä yhtään laskeutunut ja supistuksia vain jotain pieni, no odotellaan vaan.

Osaako kukaan sanoa miltä tuntuu kun vauva laskeutuu ja minkälaisia tuntemuksia on silloin? Vieläkö täällä muita, joilla La näillämain?

Hei kaikille ja erittäin paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Tsemppiä myös niille joilla vielä synnytys on edessä.

En ole päässyt kirjautumaan pitkään aikaan, kun on ollut salasana hukassa ja uuden saamiseen meni aikaa.
Mulla oli eilen jälkitarkistus ja muuten kaikki ok, mutta haava oli vielä vähän auki. Toipuminen mulla on muutenkin kestänyt aika kauan. Istumaan joka paikassa pystyin vasta kuukausi synnytyksen jälkeen. Mutta nyt on jo hyvässä mallissa. Ratsastinkin jo viime viikolla, se ei vielä kovin hyvin onnistunut. Seksiäkin on pariin otteeseen kokeiltu, mutta vielä ottaa vähän kipeetä.
Tänään mennään ekaa kertaa pojan kanssa neuvolaan, tulen sit kertomaan vähän mittoja!
Lauantai-iltana poika sai flunssan, se veti ihan tukkoon, välillä kakoi niin että meinas ihan tukehtua. Se yö meni sit valvoessa kaikkien osalta, eka yö kun poika valvotti. Huonoon aikaan iski flunssa kun sunnuntaina vietimme ristiäisiä. Poika sai nimekseen Miro. Nyt tuntuu että alkaa flunssa helpottaa, mutta ei sitä vielä kokonaan ole voitettu. Tosi inhottavaa kun näin pieni sairastaa. Ei näköjään äidinmaito suojannut poikaa, vaikka onkin kokonaan rintaruokinnassa.
Onko teidän muiden vauvoille sopinut D-vitamiinit ja minkä merkkistä annatte? Me annettiin Jekovittia, tai neuvolasta sitä tuotiin. Miro sai niistä niin kovat vattavaivat että luulin jo koliikiksi, sit jätin tipat pois ja vatta alkoi rauhoittua. Välillä itki äitikin pojan kanssa, kun tunsin itteni niin avuttomaksi. Täytyy kokeilla pikkuhiljaa toisia merkkejä.
Täytyy viedä Miro vaunuihin nukkumaan kun käsi alkaa puutua...

mekin saatiin ne D-vitaamini tipat ja eilen annoin pari tippaa. Meni yö sitten valvoessa... ja aamu sen perään ja melkein koko päivä. poikakin on väsynyt, mutta sitten kun nukahtaa, uni on levoton ja herää puolen tai tunnin myöhemmin, kun yleensä vetää sellaiset 2-3,5 tunnin pätkiä päivälläkin. Voiko johtua nistä tipoista? Toisaalta neuvolatäti varoitteli, että vauvoilla on yleensä 3-6 viikon ikäisenä vatsavaivoja ja kun tippoja aletaan antaa samaan aikaa, monet yhdistää. en tiedä. olen itse niin väsynyt tänään, mutta nyt en enää pysty nukahtamaan kun se jotenkin meni yli. pitää voi toivoa. että seuraava yö on rauhalisempi

Meillä on DeVitol-tippoja.. Kyllä meitin pojulla on vattavaivoja mutta en usko että johtuvat noista tipoista.. eikä hänellä niitä paljon ole.. Täälläkin ollaan väsyneenä.. Mutta ei vaan malta nukkua.. Yhtäkkiä huomaa, että kello jo sen verran että voisi periaatteessa mennä yöunille.. mutta ei onnistu..

Neuvola tänään.. Poika kasvanut hienosta.. Pituutta tullut kaksi senttiä lisää (58,1 cm) ja painoa tullut huikeat 440g (4530g). Kaikki muutenkin hyvin.. Ihmetteli kun pojan pää takakenossa välillä. Varasi meille lääkäriajankin, mutta perui sitten kun ei kuulema vaikuttanutkaan siltä että olisi tarvetta näyttää lekurille.. Nyt sitten miun mielestä poika koko ajan pää takakenossa.. Täti siis mietti josko siellä olisi jokin jumissa... Lisää huolenaihetta äitille.. huooh.

himmeli, ne Jekovitit on yleensä ne parhaiten siedetyt, valitettavasti. Yleensä antavat neuvolasta DeVitolia, sen kuulemma enemmän pitäis vaivoja aiheuttaa. mekin Devitolit jouduttiin heti pois jättämään. Ja aika hupaisaa: meillä oli laskettu aika samana päivänä, sinä synnytit päivän minun jälkeeni, pojan niinkuin minäkin, ja meillä on Mio ja teillä Miro... [:)]

Onnea hirmuisesti paljon kaikille uusille vanhemmille ja tulokkaille [:D]

Täällä on takana todella rauhallinen yö, vain muutama herätys syömään ja voi että tuo uni maistu makealle! [:D] Nytkin napero nukkua tuhnuttaa mennä, ja pitäs kai ittensäkin malttaa mennä paapimaan kun vielä uni vetää silmäkulmaa, mutta olis kuitenki kaikkea mahollista tehtävää..
Rinnat on niin pakkautuneet täyteen maitoa että kauhistuttaa, eilen sain lypsää melko tehokkaasti että hieman edes helpotti ja pehmeni. Melkosta vuotamista havaittavissa kun tavaraa tulee vaan lisää ja lisää ja lisää.. No, lapsella ei ainakaan ole pulaa ruoasta! Tosin oikea nänni on nyt vereslihalla ja vasenkin aristaa, mies haki eilen maidonkerääjän ja rintakumit että sais nännit hetkellisesti helpotusta. On niin täynnä nuo rinnat että nännitkin on semmoset nysät joita ei vahingossakaan saa tarpeeksi syvälle vaavin suuhun, kumit auttaa asiaa ja vaavikaan ei valita. Laitoksella kyllä kiittelivätkin sitä että maitoa tulee jo heti alkuun paljon, mutta ei meillä painokaan puonnut kuin 200g:aa kotiin lähtöön mennessä.
Nyt tässä oottelen että neuvolan puhelin aukeais, että sais soittaa aikaa käynnille. Eilen jo missasin koko jutun kun 5min linjojen sulkemisen jälkeen tajusin että ainiin, se neuvola.. Vähän hölmöä kun neuvolassakin vastataan puhelimeen vain jonain tiettynä aikana. Mukavampi ois että siellä vastattais koko aukiolon ajan, jos vain ei oo asiakkaita, niin sais apuja sillon kun sitä oikeasti tarvittee eikä päiviä myöhemmin.
Mutta on tuo ihana ihme! Jaksamista kaikille!

Pikainen päivitys - ihana pieni tyttö (3560g/ 51cm) syntyi varhain sunnuntaiaamuna lähes kahden vuorokauden pusaamisen jälkeen. Kahden tunnin ponnistelun jälkeen päädyttiin sektioon kasvotarjonnan takia. Juuri kotiutunut perhe voi hyvin.

Onnea Minnikselle pikku prinsessasta!

Meillä oli eilen neuvola ja Miro oli hyvin kasvanut. Pituutta on nyt 56cm ja painoa 5190g. Miro hurmasi neuvolan tädin hymyllään ja juttelullaan. [:D] 

Tipitiitii, mua kans huvitti, kun luin silloin teidän pojan nimen, kun on niin samantyyliset nimet! Missäpäin muuten asut? Olis ollu ihan kiva vaikka tavata! Me asustellaan Seinäjoella.
Noista tipoista vielä, mun siskojen lapsille ei ole myöskään sopineet noi Jelovitit. Mutta sit devitolit on sopineet! Eli toinen sopii toiselle ja toinen toiselle!

Pikkuisen säikähdin toissayönä kun Miro nukkui 7 tuntia putkeen. Normaalisti nukutaan 3-4 tuntia kerralla. Heräsin yöllä ja katoin kelloa ja heti katoin pojan sänkyyn et ollaanko siellä kunnossa. Onneksi kaikki oli kunnossa ja sit poitsu heräilikin syömään. 

En taas saa tuota lilypietä näkymään. Voisiko joku neuvoa? Mikä "osoite" sieltä viimeiseltä sivulta valitaan?
[/align]

Tervehdys,
onpa helpottavaa kuulla että muillakin on vatsavaivoja. Meidän tytöllä nipistelee nyt ihan kamalasti vatsasta, pahimmillaan valittaa unissaan ja jopa rinnalla. Mulla on jo kolmas antibioottikuuri menossa putkeen, kun rinnan paise ei niillä parane; jo kolme lääkäriä on sanonut että kyllä se pitää avata kun kerran ei näillä antibioottimäärillä tokene, mutta vasta ensi viikolle mulla on aika taas "keskustelemaan" kirurgin kanssa. Ja päivästä toiseen napsin antibiootteja. Minusta tuntuu tietysti niin pahalta, kun ajattelen että lapsella ei mitään omia suolistobakteereja ole enää jäljellä, mutta siksi on kiva kuulla että vatsavaivat voi johtua muustakin.
Meillä syödään jekovittia, mutta ei se ainakaan sen viikon aikana ennen antibioottikuurin aloittamista tuntunut juuri vauvaa vaivaavan. Tosin kai sekin voi muuttua koko ajan? Jotain vatsassa ainakin nyt tapahtuu, kun kakka on alkanut välillä muuttua vihreäksi, en tiedä mistä johtuu.
vauvan unet on kanssa lyhentyneet ja muuttuneet levottomammiksi [:o]

Idaho, moni on sanonut että imemisote helpottuu kun vauva kasvaa ja suu tulee isommaksi, joten voihan olla että parin viikon päästä teilläkin päästään taas rinnalle. Mutta samantekeväähän se lapsen kannalta on tuleeko maito pullosta vai suoraan rinnasta.

Ei sitten tullut heinäkuun vauvaa meille...
Tänään oli äitiyspolin kontrollikäynti ja kaikki oli onneksi lapsella hyvin. Maanantaina sairaalaan heti aamulla ja synnytys käynnistetään, jos ei viikonlopun aikana tapahdu "ihmettä".
Kaikki muut täällä taisivatkin osua oikean kuukauden kohdalle, mutta en muutamasta ylimääräisestä päivästä valita, kun ei ole edelleenkään mitään suurempia ongelmia.

Minnikselle vielä onnittelut minunkin puolestani!

Tervehdys kaikille,

ja aluksi onnittelut kaikille vauvan saaneille. Meillä nyt kotona kuukauden vanha suloinen tyttö vauva. Ristiäisiä olemme suunnitelleet elokuun loppupuolelle. Vatsavaivoja on myös täällä, etenkin iltaisin. Jekovit-merkkisiä D-vitamiini tippoja käytetään, jotka kuulema pitäisi olla vatsaystävällisiä. Imetys ei suju edelleenkään, kun lapsi huutaa rinnalla, kun äidin rinnoista ei tule maitoa. Imetyksen takia olen itkenyt monet itkut, mutta on jo oppinut hyväksymään tilanteen. Korvikkeella siis eletään.

Joku kyseli joskus synnytyksestä toipumisesta...itse olen toipunut ihan hyvin. Siis alateitse synnytin ja tuli repeämiä ja väliliha leikattiin. Pystyin kuitenkin heti istumaan kovallakin alustalla ja peräpukamia itselleni ei onneksi tullut. Jälkivuotokin on enää todella niukkaa. Olin tosin yllättynyt, että sitä tulee kuulema 3-6viikkoa synnytyksen jälkeen. Vatsa minulle jäi ja kiloja ei tippunut kuin 3, siis vielä 10 raskausaikaista kiloa tiputettavana.

Aika kuluu tytön kanssa aika nopeasti. Tyttömme jo hymyilee ja jokeltelee. Myös kääntyy kyljeltä kyljelle ja katseen hän on osannut kohdistaa jo syntymästään saakka. Neuvolassa hän näytti kaikki taitonsa ja neuvolan täti oli ihmeissään [:)]

Himmeli: Kyselit lilypie:stä...Itse otin http://lb1f.lilypie.com/kuvannimi.png ja laitoin sen "[ image ][ /image ]"-merkkien väliin.

Synnytyksestä toipuminen on täällä mennyt vaikeamman kautta. Eilen neuvolantäti oli kotikäynnillä, tytöllä kaikki hyvin. Mm. paino oli noussut 2 päivässä (eli vimpan sairaalamittauksen jälkeen) 90 g, kun kuulemma viikossa pitäisi nousta vähintään 100g.

Mutta äidin episitomiahaava oli auennut. Missään en ole kyennyt tosiaankaan istumista edes harkitsemaan, seisominenkin alkaa sattua hetken jälkeen, makuulla mieluiten vain toisella kyljellä (jolloin jälkivuoto ei valu haavan suuntaan), vessassa käynti on yhtä tuskaa (monet itkut on siellä itketty ihan vain kivusta). Tänään olin ensin neuvolalääkärillä näyttämässä haavaa (neuvolantäti sanoi, että näyttää niin pahalta, että parempi mennä lääkäriin) ja sitten lähetteellä äitiyspolilla. Lopputulos: mitään ei voi/kannata tehdä, buranan&huuhteluiden&ilmakylpyjen voimalla mennään. Olisin toki saanut vahvempaa särkylääkettä, mutta kieltäydyin, koska pärjään tuolla buranallakin. Kunhan siis olen paikallani.

Imetys sen sijaan on lähtenyt hyvin käyntiin. Nännit on toki arat, ja yhden kerran toinen olikin jo niin rikki, että tuli verta. En huomannut sitä, joten neiti imi normaalisti... ja puklaili ja oli pahalla tuulella sen jälkeen. Äsken kun imetin (edellisestä imetyksestä ehkä 3 tuntia), niin laitoin maidonkerääjän imetyksen ajaksi toiseen rintaan, tuloksena 30 ml maidonkerääjässä. Ei siis ihme, että noita liivinsuojia on kulunut useita per päivä. Eli ilmeisesti olen tullut sukuuni, jolla on ongelmia ollut ennemmin liikatuotannon kanssa. Maitoa tulee niin vauhdilla, että neiti nieleskelee ilmaa, joten röyhtäytellä pitää. Ja paukkujakin riittää.

Onnea Minnikselle ja muille jo vauvan saaneille. Tuulille tsemppiä, ties vaikka pikkuinen yllättäisi jo viikonloppuna. Mulla ei ainakaan ollut minkäänlaisia oireita ennen kuin lapsivedet menivät ja synnytyssupistukset alkoivat.

Heippa taas..
Mä käyn kyllä päivittäin katselemassa uusimmat kirjotukset, mutta tuntuu vaan, ettei aika riitä kirjoitteluun, nyt kun poika meni yöunilleen, niin ehtii hetken kirjoitella taas.

Meillä kasvetaan reipasta vauhtia, poika oli 6-viikkoisena kuusi kiloa [:)]  Pitkä poika myös, mutta ihan käyrillä mennään, siinä SD +1 ja +2 välimaastossa, paino ja pituus käsi kädessä.

Meillä imetys lähti hyvin käyntiin, kun pyysin hyvän ohjeistuksen sairaalassa. Mulla oli myös nännit vereslihalla, ja siitä huolimatta jatkoin imetystä, ja nyt se on täysin kivutonta. Pitää myöskin paikkansa, että lapsen kasvaessa imuotekin paranee, ja sitä myöden sattuu vähemmän. Maitoa myöskin tulee hyvin. Huomaa selvästi, että alun liiallisen erityksen jälkeen tuotanto on tasaantunut pojan tarpeisiin, mikä sekin on paljon..
Meillä heräillään keskimäärin kerran yössä, eli nukkua kyllä saa.

Joku kyseli synnytyksestä toipumisesta.. Mulla siis imukuppisynnytys, joka merkitsi "hieman" isompaa haavaa, sekä sitten lisäksi toisen asteen repeämiä, eli tikkejä oli lähemmäs 20... Onneksi synnytys kesti kaikenkaikkiaan vain 7,5h ensimmäisestä supistuksesta pojan syntymään. Ensimmäinen päivä sairaalassa oli yhtä helvettiä, mutta sen jälkeen sisukkuus palkittiin, ja ihan hyvin alkoi istuminenkin sujumaan. Mulla aukes tikit, ja tulehtui, sain niihin lääkekuurin. On ihan yleistä, ettei niille tehdä mitään, vaan juurikin käsketään suikuttelemaan. Suosittelen myös puuvillaisia alushousuja ja ilmakylpyjä. Jälkivuotoa mulla tuli tasan 4 viikkoa. Painoa jäi laitokselle vähän päälle 10, ja nyt olisi sitten vielä kaikesta 22 tulleesta kilosta n.4 jäljellä, eli kyllä se vaan lähtee, vaikka ruokaa menee, ja paljon!

Tsemppiä kaikille!

Taika, kauanko sulla meni suunnilleen, että pystyit istumaan? Nyt tuntuu jo hiukan paremmalta: aamulla kävin veskissä ilman kirvelyä, eikä suihkuttaminenkaan pahemmin sattunut. Miehestä on ollut valtava apu, viime yönä hän hoiti alkuyön vaipanvaihdot, niin mun ei tarvinnut nousta sängystä.

Meidän pikkuneiti on oppinut leikkimään tissillä. Ensin ollaan hirveän nälkäisiä ja kun saadaan tissi suuhun, niin sitten ollaan tyytyväisiä, muttei imetä.

KaiKo, istuminen onnistu suht hyvin viikon päästä synnytyksestä, sairaalassaoloajan otin särkylääkettä, suosittelen sitä lämpimästi kyllä, se helpottaa suuresti kipuun vaikkei välttämättä uskoisikaan. Jotenkin vaan alapää alkoi sitten tottua siihen, että sillä istutaan [:)] Mä pyrin liikkumaan mahdollisimman paljon, koska se laskee turvotusta. Paikoilleen ei siis kannata jäädä, vaikka sattuisikin. Tarkkaile haavaa, alkaako punottamaan yms. Jos tuntuu tulehtuvan, niin soitto neuvolaan, saat siihen antibioottikuurin, se auttoi kahdessa päivässä. Se kipu on totaalisesti tuskaisempi kuin pelkkä leikkaushaavan kipu, huomaat kyllä (toivottavasti ei tulehdu!!). Varaudu jatkossa siihen, että leikkauskohdan iho kiristää, jopa istuessa.. Nyt 8 viikkoa synnytyksestä ei huomaa enää kyllä muuta kun juuri tuon kiristyksen tunteen, jos istuu jotenkin hassusti. Eli kyllä se siitä! 

Mitäs kaikille kuuluu?? Tää keskustelupalsta hiljenee aina välillä.. Itse en ole jaksanut kuulumisia kirjotella.. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tottumaan tähän väsymykseen.. Ja arkikin alkaa sujumaan.. Meillä nyt sunnuntaina ristiäiset jo. Päätettiin järjestää ennenkuin mies menee töihin. Hiukan jännittää, että sujuuko kaikki hyvin. Mukavan oloinen pappi ainakin meillä. Koskas muut ovat aatelleet ristiäiset pitää??

Mies lähtee viikolla helsinkiin yöksi. Ja mua jännittää ihan hirveesti, miten tää yö yksin luonnistuu pojan kanssa.. Mies ollut suurena apuna, kun on lämmittämässä maitoa ja syöttämässä.. Mä samalla pumppaan, ettei aamulla olisi ihan hirveä olo..Olin tänään vaateostoksilla.. enkä mitään löytänyt.. Vaikea etsiä, kun vartalo ihan eri mallinen kuin aikaisemmin.. Valitsen jatkuvasti väärän mallisia vaatteita ja sovituskopissa meinaa itku tulla kun näytän ihan järkyltä....[:(]. En tiedä mitä päälle laittaisi ristiäisiin...

Täällä on todellakin hiljaista, mutta ymmärrettäväähän se on. Toivottavasti porukka palailee takasi tänne, kunhan pääsee vauvojen kans hyvään alkuun.
Idaho, meillä oli ristiäiset kun Miro oli 6 viikon ikäinen. Halusimme myös pitää ennen kuin mieheni meni töihin. Mua jännitti kans aivan kauheesti, että kuinka kaikki sujuu, mutta hyvinhän ne sit meni. Mirollehan tuli flunssa edellisenä iltana ja yö melkein valvottiin, mut poika oli kuitenkin ihan hyvällä päällä juhlien ajan ja kastetoimituksen ajan Miro nukkui.
Mieheni on lähdössä viikonlopuksi reissuun, täälläkin vähän jännitetään kuinka kaikki sujuu sit yksin. Lauantaina olis tarkoitus mennä markkinoille, synttäreille ja mökille, mut saa nähdä väsähdetäänkö jo ennen aikoja. Miro on aika itkuinen yleensä muualla kuin kotona, se väsyy liikaa eikä malta nukkua ja syödä. Toivottavasti tää vaihe menis pian ohi. Kotona kuitenkin ollaan niin kiltisti.
Kuinka paljon suunnilleen teidän muiden vauvelit nukkuu päivisin? Meillä nukutaan melkein aina vain 2-3 tuntia. Johtuu varmaankin siitä että yöllä nukutaan 12 tuntia, mutta silti tuntuu että Miro on tosi paljon hereillä ikäisekseen, vai olenko ihan väärässä. Poitsu on hienosti oppinut menemään joka ilta 8-9 välillä nukkumaan, ja on silloin kyllä tosi väsynyt.
Täytyy tästä mennä itekin unten maille, jotta jaksaa sit herätä yösyötöille.

Huomenta [:D]

Nukkumisesta, meidän tyttö nukkuu joka toinen pv enemmän, mistä lie johtuu. Yöt nykyään n 21-06, jonka välillä 1 imetys. Enää en vaihda vaippaakaan kun vasta aamulla 06 kun herätään, tai no yleensä tuo aamupesu on isin homma [:)]. Päivisin nukkumiset on enemmän vaan kevyttä torkkumista, yhdet pidemmät päiväunet iltapäivällä n 2h jolloin saan kodin hoidettua.

Eilen oli neuvola, 2kk vanha tyttö painaa jo 5640g ja on 59cm pitkä -pelkällä rintamaidolla kasvanut mainiosti [:D]. Matildan ihoa ollaan aina kehuttu hirmuisesti, johtunee kai siitä kun söin koko raskauden ajan, ja vieläkin kalanmaksaölyä? Uskoo ken tahtoo [:)]. Neiti pitää päätään hienosti ylhällä, koitin laittaa kuvaa mutta "tiedosto liian suuri".. facebookissa kuvia jos kiinnostaa jotakuta s.posti on jonskuros@hotmail.com (laita viesti niin lisään mielelläni).

Täytyy myöntää että kestovaipat jäi kokeiluksi -toistaiseksi kun kakkaa tulee melkein tauotta, heh. Sitten kun enemmän pissailee niin kokeillaan taas. Jaahas.."Ääh, äh äh hähäh" kuuluu joten kuullaan taas!

pääsinkin kehumaan, että miehestä öisin apua.. Viime yönä taas jossain kavereiden kanssa.. HUOOOH.. menee hermot pikkuhiljaa.. Isyysvapaalla pitäisi äijän olla.. Ja humpuuttelee vaan kavereiden kanssa.. Ärsyttävää...

Täällä nukutaan päivisin vielä melko paljon.. Tosin vaaveli vielä niin pieni, että tää unijuttu varmasti muuttuu.. Öisin täällä heräillään 4-5 tunnin välein..

Täytynee mennä vaippa vaihtamaan.. haisee sen verran..[:)]

Meillä on nimiäiset sunnuntaina eli n. 6 vk iässä. Ja nimeä ei vieläkään päätetty!

Mini menee nukkumaan 10-11 aikaan illalla. Yleensä yksi syöttö 4 aikaan ja sitten nukutaan n. 8 asti. Ihanaa kun nukkuu yöt! Tuttavapiirissä myös toisenlaisia tarinoita kun vauva ei nuku ollenkaan öisin vaan päivät...Päivisin nukkuu ehkä yhdet kunnon päikkärit. Meillä myös vaihtelee päivittääin; toisena päivänä nukkuu enemmän, toisena kokonaan hereillä ja syö hirmuisesti.

Tässä muutama päivä sitten mies lähti hakemaan rintakumia ja sanoi että tarjoa "luomutissiä" sillä välin kun vauva huusi. Yllätyksekseni vauva tarttui suoraan rintaan kiinni [:)] Nyt ollaan menty ehkä puolet syötöistä ilman kumia. Tarjoan aina ensin ilman mutta jos ollaan liian nälkäisiä tai väsyneitä niin ei tahdo vielä onnistua. Helpottaisihan se taas hieman jos ei tarvitse kumia käyttää. Uskon että Minin ote ja imu on parantunut kun on kasvanut, nyt siis reilun 1 kk ikäinen.

Palautumisesta reilu 1 kk synnytyksestä.
Sektiohaava ei enää oireile, ainoastaan iho on hieman tunnoton ympäriltä. Vuoto on loppunut ja seksiä harrastettu 2 kertaa. Se on lähinnä ollut kiinni jaksamisesta...

Paino nyt 60 kg eli raskauskiloja 8 jäljellä. Vatsa on semmoinen "röllykkä". Vielä ei viitsi laihduttaa mutta yritän käydä kävelyillä joka päivä ja tarkastaa ruokavaliota jättämällä kaikki herkut pois arkena, lisäämällä salaatteja ja hedelmiä sekä suosimalla kevyttuotteita. Eiköhän se tästä.

Takaisin