Heippa taas..
Mä käyn kyllä päivittäin katselemassa uusimmat kirjotukset, mutta tuntuu vaan, ettei aika riitä kirjoitteluun, nyt kun poika meni yöunilleen, niin ehtii hetken kirjoitella taas.
Meillä kasvetaan reipasta vauhtia, poika oli 6-viikkoisena kuusi kiloa [:)] Pitkä poika myös, mutta ihan käyrillä mennään, siinä SD +1 ja +2 välimaastossa, paino ja pituus käsi kädessä.
Meillä imetys lähti hyvin käyntiin, kun pyysin hyvän ohjeistuksen sairaalassa. Mulla oli myös nännit vereslihalla, ja siitä huolimatta jatkoin imetystä, ja nyt se on täysin kivutonta. Pitää myöskin paikkansa, että lapsen kasvaessa imuotekin paranee, ja sitä myöden sattuu vähemmän. Maitoa myöskin tulee hyvin. Huomaa selvästi, että alun liiallisen erityksen jälkeen tuotanto on tasaantunut pojan tarpeisiin, mikä sekin on paljon..
Meillä heräillään keskimäärin kerran yössä, eli nukkua kyllä saa.
Joku kyseli synnytyksestä toipumisesta.. Mulla siis imukuppisynnytys, joka merkitsi "hieman" isompaa haavaa, sekä sitten lisäksi toisen asteen repeämiä, eli tikkejä oli lähemmäs 20... Onneksi synnytys kesti kaikenkaikkiaan vain 7,5h ensimmäisestä supistuksesta pojan syntymään. Ensimmäinen päivä sairaalassa oli yhtä helvettiä, mutta sen jälkeen sisukkuus palkittiin, ja ihan hyvin alkoi istuminenkin sujumaan. Mulla aukes tikit, ja tulehtui, sain niihin lääkekuurin. On ihan yleistä, ettei niille tehdä mitään, vaan juurikin käsketään suikuttelemaan. Suosittelen myös puuvillaisia alushousuja ja ilmakylpyjä. Jälkivuotoa mulla tuli tasan 4 viikkoa. Painoa jäi laitokselle vähän päälle 10, ja nyt olisi sitten vielä kaikesta 22 tulleesta kilosta n.4 jäljellä, eli kyllä se vaan lähtee, vaikka ruokaa menee, ja paljon!
Tsemppiä kaikille!