kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenta. pikaisesti kuulumisia: kovat supistukset vaivanneet aamu seiskasta asti, nyt aloin niitä kellottamaan. tuntuvat tällä kertaa selän puolella mutta tunnistan niiden olevan taas ihan niitä "oikeita". vielä eivät tule ihan hirveen säännöllisesti, mutta saattaa olla että on pakko käydä tänään näyttäytymässä päivystysosastolla kun sairaalassa niin vaativat. palailen asiaan myöhemmin.
 
PRKL miten teistä jotkut on tänne päässy kirjotteleen kun mä oon yrittäny niin aina vaan "sisäänkirjautuminen epäonnistui". Yritin sit vieraana lukea näitä, mutta eihän sit pysty mitää kommentoimaa. Meinas kyl ihan vihaks muuttua kun ei pariin päivään päässy mitään tänne kirjottelee!!! [:@]
Täällä on oikein ihana äitienpäiväyllätys ollut perjantaista asti, toinen koirista on nimittäin ihan ripulilla ja eihän raukka pysty edes pidättelemään. Kukas sitten siivookaan ja pesee pyllyä [&o] Kova huoli on, ettei toisella nestehukka tule tai lähtis edes vähän paranemaan. Tänään onneks sain riisiä jo syötettyä, kun vuorokauden paasto saatiin pidettyä. Eihän tuossa siivoomisessa muuten mitään, mutta kun toi (oma) maha tosissaan on vaikea kyykyssä touhutessa. Mies on niin vihanen koiralle, vaikka tietää hyvin itekkin ettei siinä tilanteessa mitään mahda jos se oikeesti yllättää. Ja osaako koirat puhua? Sitä vaan vituttaa tulla kotiin, jos paska haisee ja joutuu heti siivoushommiin. Mutta oikeesti, eihän siinä tilanteessa voi pidätellä!!!
Tänään oon ollu kyl ihan maassa ja masentunu, mikään ei kiinnosta [&:]
Lantion seudulla on alkanu tuntuu vähän paineenomaista tunnetta välillä...
 
Tyttö Koolle paljon tsemppiä!

Täällä on tänään ihan perse ilma [:'(]. 5 astetta lämmintä, tuulee ja välillä yrittää vähän sataakin... Taitaa jäädä tän päivän ulkoilut minimiin.
Lonkkasäryt on nyt tullut kuvioihin. Kyllä niitä on jo odoteltukin... Mulla kun nuo lonkat on reistannu viimeiset 15 vuotta enemmän ja vähemmän, leikeltykin niitä on. Kovasti oon ihmetelly kun koko odotusaika on menny ilman suurempia kipuja. Siis kävellessä tuntuva kipu on mulle melko "normaalia". Tänään on lonkkia särkeny jatkuvasti... Ei yhtään kivaa [:@]

Äitienpäivästä, en odota mieheltä mitään, kun mä en vielä ole äiti (paitsi tuolle koiralle [:)]). Vaikka olisihan se todella ihanaa, jos toinen huomenna muistaisi.

Tänään alkoi äippäloma [:D]
 
Voi että Tyttö Koo Saa nähdä meinaako nyytti tulla maailmaan äitienpäivälahjana. Paljon tsemppiä ! Toivon mukaan vielä kuitenkin olisi "väärä hälytys"


Mohomaha Meillä oli koirilla pari viikkoa sitten sama juttu; ensin tuli toiselle koiralle; se oksensi ja ruikkus ihan kaikki pois,mikään ei pysyny sisällä; mutta meni ohi alle vuorokaudessa.
Toiselle koiralle tu´li parin päivän päästä sama juttu; ei pystyny pidättämään. Kaikki tuli ulos molemmista päistä. Soitinkin eläinlääkärille, että mitä tehdä kun ei edes vesi pysy sisällä ja kyseessä kuitenkin suuri koira, joka tarvii paljon edes nestettä ettei kuivu, niin eläinlääkäri sanoi, että nuon nuorella (8kk) koiralle menee itestään ohi, mutta jos ei iltaan mennessä rauhoitu niin viedä koiraa tiputukseen. Meni kuitenkin ohi ja koira sai iltaan mennessa ruoka halun takaisin; mutta kesti kuitenkin meidän rotikalla melkein 2 vrk.
Tästä muutama päivä niin pennut saivat saman taudin.[&:][&:] Pennuilla meni nopeasti ohi, kun hain niille suosista lääkettä suoraan klinikalta.[:)] Eläinlääkäri vaan sanoi, että koirilla on liikkellä nyt jotain koirien ns. "noro" virusta.
Tsemppiä sinne !


Täälä kans muutamassa tunnissa ilma muuttunut niin kovasti, nyt jo pilviä taivaalla, ei paljon aurinko enään paistele ja tuleekin[&:][&:][&:] Hetki sitten näytti vielä niin ihanalta säältä. Olis nyt vaan jatkunut.
 
Jenni90 Onko teillä siis koiranpentujakin vai? Meille tulee varmaan syksyllä, jos löydetään sopiva uros jostain.. Päästään sit molemmat nartut täällä vaan mammaileen kotona [8D]

Käytiin äsken pitkästä aikaa kävelyllä, mun teki kovasti mieli muumilimpparia ja saamari kun vaivalla kävellään kaupalle asti niin muumihylly ihan tyhjänä! samoin smurffit [:(] Piti sitten tyytyä omenalimppariin.. ja kävellä takas kotiin. Kyllähän tuo sen verran mahaan koski, että tää mamma ei taida enää kävellä edes neuvolaan. kai se on sitten pakko taksia jatkossa tilailla.
Soittelin sinne sairaalaan päin eilen kun sieltä ei mitään kuulunut mulle, niin siellä täti totesi että lääkäri katsoo lähetteiden kiireellisyyden ja aika lähetetään joko postitse tai se soitetaan. Joten tässä sitä sitten vaan odotellaan... Neuvolasta vaan sanoi ettei anna uutta neuvola-aikaa ennenkun oon sairaalassa käyny. No täytyy sinne sitten ens viikolla soitella jossei sieltä sairaalasta ala kuulumaan mitään.
 
Hei taas kaikille!
Onneksi tuo sade vihdoin loppui, voisi taas mennä ulkoilemaan (jos vain jaksaisi). Ootteko muut yhtä saamattoman väsyneitä kun minä?
Kävin viime ke taas neuvolassa ja sain lähetteen vielä ultraan, kun sf-käyrä niin suuri. Ajan sain kuitenkin vasta 1.6 vaikka terkka sano että ois tulevalla viikolla. [:@][:@][:@] No mulla on vähä sellanen olo että tää ehtii syntyä kymmenen kertaa ennen sitä (vaikka LA 9.6), mutta huomaahan sen sitten jos ei mahdukkaan ulos tulemaan... [&:]
No niin, tuli taas avautuminen...
Kertokaahan kuulumisia ja onko teillä ollu noi sf-mitat kellään muulla suuria? Onko tutkittu?
 
Mulla tais olla viikolla 35 nyt 37cm. Onko sulla (mohomaha) ollu jotain synnytystapa arviota tai vastaavaa? Tosin eihän noi mitat taida niin paljoa kertoa ja kai se sieltä mahasta tavalla tai toisella ulos tulee [:D] 
 
Ei oo kukaan arvioinu minusta mitään.. Sitä tosissaan nyt odotellaan että saisin ajan sairaalaan, että ne kattoisivat miten päin vauva on kun sitä ei tunnustelemalla pysty selvittämään. Vähän kyllä kauhistuttaa kun mulla pituutta 163cm enkä nyt mikään isokokonen muutenkaan ole, että jos vauva on oikeesti iso niin millä hemmetillä mä sen saan ulos [>:]
 
[:)]Täälä oli maailman ihanin päivä <3
Ystäväni olivat järjestäneet minulle vauva kutsut; josta en itse tiennyt yhtään mitään.[;)][;)][;)]

Sain paljon vauvan vaatteita, tutipulloja yms. [:)]

Oli aivan mahtavaa, he olivat leiponeetkin kaikkea hyvää [:)]
 
Voi vitsi... järjestäspä joku mullekii! Varmast ihanaa... Meinasin alkuraskaudes et jossei kukaa järjestä ni järjestän sit ite, mut ei nyt oikee vastaa sit tarkotustaa [:D]

Kamala miten väsyttää nykyää niin paljo! Mä jaksan herättyäni jonkuu kolme tuntii olla pirtee, sen jälkee koko loppupäivä väsymystä. Päiväunii en kuitenka osaa nukkuu. Pitäs varmaa opetella, voi olla et muuten on aika poikki jos on hereil nekii ajat mitä vauva nukkuu.
Ja loman alettuu on kyl lipsunu tosi pahasti kaikki ruoka ja nukkuma-ajat, tuli elettyy terveellisemmin ku oli töis [:D]
Ite en kyl oleta mitenkää et mies tai kukaa toivottas viel äitienpäivää, se on mul vast sit ku oon lapsen synnyttäny. Toivotan kuitenkin teille kaikille äideille ja tuleville äideille
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!!!!

(Joo, kotona melkein kaikki mitä lapselle ostettu on limen vihreetä, eilen kangaskaupasta tarttui kolmea eri sävyä mukaan [:D])
 
Voi hemskutti [:)] Melkein kade olen jo. Harmi ettei kummankaan lapsen kohdalla ole tullut vauvajuhlia tänne päin. Mutta tänään tuli aamiainen sänkyyn upean miehen johdosta <3 Eli hyvää äitienpäivää kaikille palstalaisille.
 
Voi Jenni,oon kade..Mäkin haluun vauvakutsut[:D][:D]

Tää sai aamupalan valmiiksi katettuna <3 Ihana aloitus päivälle (vaikka ulkona sataakin saavin täydeltä vettä[>:])
Toivottavasti TyttöKoolla kaikki on hyvin!!

Tahdotko nähdä, ihmeen kauniin kuvan,
äiti ja lapsi kun istuvat portailla tuvan.

Mitäpä lapsen äidille kuiskaavan luulet,
noin kun on kirkas katse, hymyssä huulet.

Oi, hän oppinut sanan yhden on vasta,
sitä ei lakkaa kyyhkynen kujertamasta.

Sanaan siihen liittyy, kaikki mikä on hyvää,
kaikki mikä maassa on kaunista, rakkautta syvää.

ÄITI, oi ÄITI maailman kaunein sana,
se sointuu kuin sävel ihana lapsen lausumana.


IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ!!
 
Minä sain särkylääkkeen sänkyyn [:D] Olikin ensimmäinen mitä oon raskauden aikana syöny. Selkä oli oikeen puolen alaselästä ihan tajuttoman kipee, kyyneleet valu ihan kun yritin kävellä [:(] Sämpylät olis tullu perässä, mutta kerkesin nousta jo ite pöytään, kun ne oli just valmistunu [8D]
Hyvää äitienpäivää tuleville ja jo oleville äideille [;)]
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!

Täällä tilanne ennallaan, eli siis yhtenä kappaleena ollaan. Supistukset laantuneet melko kivuttomiksi, mutta jonkin verran tuntuvat kuitenkin. Käskivät sairaalasta tulla jos kivut kovenee uudestaan, sit pitää tsekata kohdunsuun tilanne. Aika väsynyt olen kun viime yö meni toinen silmä auki. Kaveri sai viime yönä äitienpäivälahjaks kolmannen poikansa (3,7kg ja 51cm), sanoi että mulle on paikka varattu siellä hänen huoneessaan [:)] en kyllä vielä haluais mennä... [&o]

Tuolla Kätilöopistolla puhuivat, että vauvan perätilakin saattaa aiheuttaa supistuksia, tiedä sitten olisko siinä perää vai ei. Kohtu kuulemma rasittuu ihan eri tavalla kuin että jos vauva olis raivotarjonnassa. Whatever, ei oo kivaa... toivoisin vaan että tää loppuaika menis helposti, turha toivo kai.
 
Hmm.. Tein vähän tutkimusmatkailua noissa aikaisemmissa kuukausissa niin siellä olisi ensimmäiset tullut:
Helmikuussa rv 34+1
Maaliskuussa rv 37+4
Huhtikuussa rv 35+6
Toukokuussa rv 37+0

Kuinkahan mahtaa kesäkuisissa käydä? Itelläni ois huomenna rv 35+0 [:)] Sanoin tossa jo miehelle, että ei parane enää ajatella niin että "no kerkiänhän mä sen myöhemminkin" nimittäin jos lähtö tulee nopeesti niin ei siinä paljon hampaita enää "myöhemmin" kerkee pesee [:D]
Tyttö Koolle jaksamisia!
 
Äitienpäivä onnittelut täältäkin Äideille!!!
Itse en odottanut mitään Äitienpäivä juttuja, kun en ole vielä Äiti, mutta mieheni muisti!! Tottakai olin otettu[:)] Sain jalkahoitoon lahjakortin..Mikä sattuma, just eilen illalla sanoin miehelleni että pitäis mennä jalkahoitoon, kun mulle on tullu nyt raskauden aikana kauheet kovettumat jalkapohjiin...liekö paino tehnyt tehtävänsä?

Muuten nyt olen muutaman päivän ollut tosi väsyny, vaikka tässä aikaisemmin olen ollut pirteä, ja nukkunut huonosti, mut tosiaan nyt pari päivää on menny ihan väsyksissä... Mietin jo että jokohan kroppa rupee valmistautumaan synnytykseen, ja kerää voimia...vai onko se vain toiveajattelua[:D][;)]
Alakerta on turvoksissa, ja nivuset huutaa hoosiannaa...joko se lapsi kiinnittyis??[:)]
Olen odottanut jo kovasti että pääsis synnyttämään, tää käy jo pään päälle tämä odotus[:@] Ei jaksais enään..

No onneks jo viikkoja näin paljon että eihän tämä nyt enään niiiiiiiin kauaa kestä.....

Hyviä vointeja kaikille!!!!
 
Hyvää äitienpäivää jo oleville ja kaikille tuleville äideille!!! [:)]
Kiva kuulla että toisillakin jalkapohjiin tullu kovettumia. Mulla jalkapohjat viel kaiken lisäks aamusin tosi kipeet, ihan inhottaa lähtä aamulla sängystä liikkeelle.
Vaivaako teittii turvotus? Mun jalat tai oikestaan koko vartalo napaan asti on turvonnu muodottomaksi, on kuin taikinaa, sormella jos painaa niin jää kivat montut pitkäksi aikaa. On aika hassua.
 
Takaisin
Top