Kesäkuun kuumotukset

Veetuttaa nyt niin paljon!! Mies ilmoitti suunnitelleensa laivareissua isolla porukalla tässä 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Minäkin olen toki tervetullut mukaan... Joo kiva. Oikeen ajatellut koko homman ihan loppuun asti. On varmaan todella kiva lähteä risteilylle kun täytyy jo kerätä voimia, että pääsee käymään kaupassa. Tässä on ollut 9kk aikaa takoa tolle päähän, että mä olen raskaana, mutta mikään ei ole näköjään mennyt perille. :smiley-angry019

edit. en siis edes kuvittele, että mua otettaisiin laivaan näillä viikoilla!!
 
Voi ei nonnuli! ! Mulla mies on kyl niin mukana ja eilenki hauska kun multa kysyttiin että jännittää mua ja sit ku vastasin et ei nii se kätilö kysy mieheltä et entä sitä nii tää myönsi että kyllä jännittää kovasti
 
Hauska lukea kirjoituksia ku lähes kaikilla alkaa olla jo hermo aika kireällä o_O. Ite ootan vauvan syntymistä myös ja seurailen joka vessakäynnillä limatulpan mahdollista irtoamista.... Toisin kuitenki ku monilla ni mua ei ärsytä isommin mikään vaan lähinnä saan hysteerisiä naurukohtauksia väsymyksestä ku yöt menee supistellessa, vessassa tai muuten vaan pyöriessä. Lähinnä naurattaa omat turvonneet jalatkin... :laughing001 Oon aatellu et nää vaan ny kuuluu asiaan ja turha vitutus vaan pahentaa oloa. Ehkä mua jeesaa ku mies ymmärtää tilanteen ja poikien reissuilla ei lähe kauas ja on ajokunnossa. Ja iltaisin hieroo mun pulleita jalkoja mikä tekee niiiiin hyvää. Sit kyl menis hermot jos mies just tyyliin lähtisi johonkin laivalle.... Tsempit Meille kaikille!
 
Snuikkeli Hyvä, että ees joku meistä saa ja osaa nauttia näistä viimesistä viikoista/päivistä... :)
Nonnuli No onhan miehelläs ajotus kohillaan kyl.. o_O Sano sille, että voit kyl lähtee mukaan jos miehes sit passaa sua ku prinsessaa sen laivareissun ajan.. :)

Mie en tiiä oonko mie luennoinu tolle isännälle tästä raskaudesta ja synnytyksestä niin paljon, että se on jotenki "turtunu" koko hommaan..Ei se hirveesti (ainakaan myönnä) jännittävänsä synnytystä, eikä vauva-arkee..Aina ku mie kysyn, että jännittääkö tai onko jotain mikä vaivaa mieltä nii se vaan sanoo, että eiköhän kaikki suju ja onnistu ihan hyvin... :confused: höh.. Mut kai pitäs osata olla vaan tyytyväinen ku mie oon semmonen paniikki-petteri nii mies on sit oikein lunki jätkä.. :)
 
Voi ** Nonnuli, mä olisin varmaan kyllä tuossa kohtaa räjähtänyt liitoksistani ja antanut miehen kuulla kunniansa! :director Se ei todellakaan ole "jokaisen raskaana olevan unelma", että "pääsee" kahta viikkoa ennen laskettua jonnekin laivalle, kun tuhannen ihmistä on ympäripäissään, laiva keikkuu, itelle ei sovi mitkään vaatteet ja on kaikkein epämukavin olla, ja ihan vaan vessaankin kävely on jo maratonin tuntuinen! Eikä kyllä sen mukavampaa tosissaan ole varmasti jäädä yksin kotiinkaan nyhväämään ja pitämään peukkuja, ettei pikkuinen sitten juuri tuon reissun aikaan lähde tulemaan :/

PoksPoks 36+0! Täältä löytyy kans yks "hermovapaa" mamma.. Tokihan sitä jo pikku hiljaa odottaa, että tämä poika täältä maailmaan saadaan piakkoin, mutta kun nyt ystävällä meni ihan käynnistykseen asti pitkäksi, niin oon realistina ajatellut sen syntymän sinne elokuun puolelle ihan sovinnolla. Enpä ole siis edes "kuulostellut" kroppaa siinä toivossa, että tuo pikkuinen vielä tuloaan tekisi, joskin onhan meillä se 4 vkoa vielä laskettuunkin, että katsotaan, mikä purnaus on täältä sitten vielä edessä tuossa parin viikon päästä :D Muutoin on oikeinkin hyvä fiilis, varsinkin kun mies aloittaa tänään reilu 6 vkon lomat, ja hän on kotona ollessaan jaksanut kyllä pitää äärimmäisen hyvää huolta mun voinnista jne!:) Eilen sain jalkahoidon ja piiiiitkän jalkahieronnan ja AH, miten se helpotti jalkojen kiristystä!

Ainoa asia oikeestaan, mikä täällä aiheuttaa ennen aikaisia harmaita hiuksia on tää kroppa ja "rajoittuneisuus". Odotan kyllä niin sitä hetkeä, kun pääsee taas oikein hikijumppaamaan ja saa sen oman kroppansa takaisin. Pääsee sängystä sovinnolla ylös, ilman että ensin ottaa toiselta kyljeltä vauhtia ja keinuttaa itsensä toiselta ylös sängyn laitoihin tukien, saa puettua pikkuhousut ilman, että niitä täytyy roikottaa lähes maantasalla, että saa edes toisen jalan lahkeesta sisään ja saa hoidettua vessassa käynninkin taas alle 10 minuutin :D Onhan tämä masukin ihana, ja olen ihan nauttinut raskaana olemisesta, mut kyllä vaan täytyy sanoa, et superisti ahdistaa kun vaaka on siirtynyt uusille kymmenille ja tuntuu kuin olis joku kaksinkertaisen hiiva-annoksen nielaissut pullataikina, erityisesti näillä lähes +30- helteillä. No eipä tässä kauaa enää mene :)

Tänään ollaankin sitten miehen kanssa suuntaamassa Rock- festareille,saas nähdä, miten tämä mamma jakselee tuolla helteessä ravata lavalta toiselle ja kuinka turvonneet nämä makkarasormet ja pullanilkat ovat illalla, kun kotiin päästään. Ainakin on hyvä ilma ja seura ja musiikki parhain, leivotaan vielä viime metreillä tästä pikkupoitsusta rokkari :D :Heartred
 
Nonnuli, onpa tosiaan hienosti ajateltu sun mieheltä... Tajusiko edes lopulta mikä meni pieleen? Mä kun laitoin ton oman miehen juomakieltoon nyt juhannuksen jälkeen, vaikka viikkoja tuli vasta 36 täyteen. Sitä se ei kyllä tajua lainkaan, että äitiyslomalla olisi ihan kiva levätäkin välillä ja se voisi siis edelleen osallistua kotitöihin. Saatika hoitaa ne pari pientä hommaa, jotka olen pyytänyt tehtäväksi ennen vauvan syntymää. Mistään hieronnoista on turha haaveillakaan, mutta onneksi turvotuskaan ei vaivaa. Huh, menipä valituksen puolelle, mutta tää helle ei tee hyvää myöskään mun hermoille. Säryistä en taida enää kehdata kitistä, kun mulla ei ole edes pahimmasta päästä täällä. Se täytyy kyllä sanoa, että odotan myös oman kehon saamista takaisin itselle, tunnen liikkeet tosi hyvin ja ihan todella tuntuu siltä että kuskaa kokonaista vauvaa kokoajan vatsassaan.
 
Meillä mies ei uskaltaisi edes ehdottaa laivareissua tässä vaiheessa :). Mutta on ehkä tässä vuosien (ja lapsien) myötä oppinut jo sen, että tässä vaiheessa mennään mun vointien ehdoilla ja kyselee hyvin varovaisesti, jos on esim jokin töihin liittyvä iltameno. Tänään on koko illan poissa juurikin työmenon takia, mutta sanoi lähtiessään, että heti jos laitan viestin etten jaksa kotona poikien kanssa, hän lähtee tulemaan. Töissä tietävät kyllä että kotona on viimesillään raskaana oleva vaimo ja kaksi vauhtiveikkoa :). No, toivotaan että pojat lähinnä polskivat altaassa pihalla tässä helteessä ja mä saan istua terassilla varjossa. Huomenna yritän itse jaksaa illalla lähteä kavereiden kanssa kaupungille syömään.

Tänään oli aamusta vika kontrollikäynti Naistenklinikalla, eli vauvan sydänkäyrää otettiin. Neidillä oli onneksi juuri aamujumppa menossa, niin ei tarvinnut kuin 20min olla eikä tarvinnut herätellä vauvaa. Kaikki hyvin. Vihdoin muistin myös pyytää sterilisaatio-paperit, eli tiistaina sektion yhteydessä hoidetaan sitten sekin alta pois.
 
owen', mulla on ihan samanlainen olo tuon kropan suhteen kuin sinulla. Haaveilen että pääsisi kunnon hikitreeniin tai voisi juosta/kävellä ilman kipuja. Ja varsinkin tässä vaiheessa alkaa olla niin pallo, ettei tee mieli enää nähdä ihmisiä kun tuntuu ettei löydy mitään hyvää päälle pantavaa. Toivoa sopisi että tämä painonnousu alkaisi jo vähitellen hidastumaan. Viime viikkoina on tullut reilummin lisää.
Eilen kyllästyin tähän kotona olemiseen ja samojen juttujen tekemiseen ja päätin mennä elokuviin. Leffa oli hyvä, mutta aika tuskaa istua yli 2 tuntia tuolilla. Olisin kaivannut lisätyynyjä ja välillä mahdollisuutta makuuasentoon. :D Ehkä jatkossa tyydyn vuokrailemaan leffat kotiin.
 
Lisäyksenä vielä tämänaamuiseen kirjoitukseeni, että toki mäkin jo niiiiin odotan että pääsee kunnon hikijumpalle, pääsee sohvalta ylös ilman nostokurkea ja ylipäätään jaksaa kävellä enemmän kuin 200 metriä ilman tunnetta maratonjuoksulenkistä.... :dance018. Oon vaan aatellu että vaikka onkin tällä hetkellä olo aika tukala ja valasmainen niin helpommalla itse selviää kun yrittää jotenkin suhtautua näihin vaivoihin huumorilla... kun minkäs teet! Mut voi olla että tuohon laskettuun aikaan loppuu kärsivällisyys sillä sekunnilla jos ei sitä ennen tule pikkuinen maailmaan :geek
 
Ihanaa, tsemppien jälkeen tuntuu taas, etten ole hormonipuuskassa raivoava naishirviö, heh.

Tein miehelle selväksi jo aika varhaisessa vaiheessa, että jos kalja maistuu 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa, niin menen sitten synnyttämään yksin. Mies haluaa ehdottomasti olla mukana, ei siinä mitään. En ole kuitenkaan ihan varma, että tajuaako tuo vauvan olevan ihan just täällä :confused013 Jotenkin ajantaju on miehellä nyt hieman hukassa, koska asenne on kaiken kaikkiaan, että aikaahan on vaikka kuinka paljon tässä vielä...
 
Jos se sjattelee lasketun ajan tarkoittavan sitä että se syntyy sillon kjn niin lukee mustana valkosells. Jos joku tulee tänne k-hks synnyttää nii ota oma tuuletin mukaan! Täällä ei kierrä ilma suuntaan tak toiseen eikä ikkunokta saa aukasta ettei joku kiipee sisään
 
Mohomaha, mä mietin itsekin tuota tuuletinhommaa! Vaikka siis Naistenklinikalle olen tiistaina suuntaamassa, mutta kyselin tänään vähän kätilöltä että mikähän siellä on ilmanvaihdon tilanne, niin tuumi että kuuma saattaa olla. Foreca näytti lupaavan melkoista hellettä koko ensi viikolle, joten täytynee tosiaan harkita sairaalakassin lisäksi tuulettimen mukaan ottamista :). Toinen minkä kävin tänään ostamassa sun vinkistä oli kasvopyyhkeet, että jos on kovin hikistä niin etenkin ekana päivänä kun en pääse vielä suihkuun enkä juuri vessaankaan, niin saapahan edes hiet putsattua.

Tuuuuskanen päivä on kyllä ollut, ihan suorastaan vaikea jaksaa olla ulkona. Iltapäiväksi karattiin poikien kanssa testaamaan uutta autoa ja ajettiin maisemareittiä kirjastoon ja (ah niin ihanan hyvin ilmastoituun) kauppaan. Supistellut on ihan järkyttävän paljon, mä yritän taputella masua ja sanoa vauvalle että odottaisi nyt vielä kuusi päivää. Samoin tässä helteessä ihan mahdoton sanoa minkä takia alkkarit on koko ajan märät: tiputtaako pissaa, valkovuotoa, lapsivettä vai onko se pelkkää hikeä??? Mutta jaksoinpas päivän poikien kanssa :). Ovat olleet jo kasista unessa, mies on kotimatkalla.
 
Ääähhh.... Sormet ei taivu eikä liiemmin tunne, kengät ei mahdu, kävellessä joka ainoa askel sattuu, vatta on hellä, oksettaa. Voiskohan tää odottelun ihanuus kohta jo loppua... :excited001
 
Minttu Tyhmä kysymys..mut ootko kyselly mahollisuutta käynnistykseen? Luulis, että pääsisit käynnistettäväks ku sulle on kaikki maholliset vaivat siunaantunu.. o_O
 
Hallelujah täällä on synnytys ilmeisesti käynnistymässä! Ballonki otettiin pois ja 2cm kanava, 4cm auki ja pääkin tarjoutuu paremmin. Painoarvio oli yhä sen 4kg. Aamulla 7aikaan alko tulee tosi kipeitä supistuksia yhäkin 6min välein
 
Ehkä se lähtee tuosta etenemään mohomaha :) Ainakin toivotaan niin! :happy119 Mintulle kovasti voimia myös!
 
Tsemppiä Mohomahalle :)

Mulla sektioon on aikaa 11 päivää ja rukoilen suorastaan että helteet loppuu ennen sitä. Yks yö kätilöopiston osastolla helteessä oli ihan helvettiä suoraan sanoen ja se yks yö ihan liikaa.
Meinaatteko muut oikeesti ottaa tuulettimet mukaan osastolle sitten?? :) pitisikö munkin ihan pokkana vaan tulla tuuletin kanalossa sinne :) saakohan sinne ottaa mukaan?

helle on kyllä mun pahin vihollinen tällä hetkellä kun on muutenkin niiiiiiiin epämukavaa ja kolottaa joka paikkaan. Mulla kun vauva perätilassa ja pikkunen on jo niin alhaalla että hänen lantio on mun lantion välissä ihan kiinni kohdunsuussa niin auts, miten käveleminen on hankalaa :sad001
 
Onnea möhikselle! =)


Määki odotan innolla sitä, että pääsee jumppaamaan oikein kunnolla! Ennen raskautta kävin viis kertaa viikosa salilla tekemässä todella kovaa treeniä. sen lisäksi pilatesta, zumbaa, kahvakuulaa vaihtelevasti. Zumbaa ja pilatesta viikottain. Ja kävelylenkkejä. Alkaa jo pikkuhiljaa himottaan oikein KUNNON hikiurheilu! Ja tuo pilates, oij sillä varmasti saa keskivartalon taas kuosiin synnytyksen jälkeen. :) Otan vauvan vaikka mukaan jumppiin, jos en muuta keksi. :DD
 
Jee, mohomaha, vihdoinkin!! Puskehan nyt se vauva maailmaan.

Mintulle isoja supistustuulia, toivottavasti se teidänkin pikkuinen tajuaisi pikkuhiljaa ulostautua. Sitkeässä on :).

Janjan, mä ajattelin katsoa tilanteen ensi tiistaina sairaalassa ja jos yhtään tuntuu liian kuumalta, mies saa tuoda mulle jonkun pienen pöytätuulettimen. Ihan oikeasti :).

Täällä on paljon mukavampi olo kun vähän satelee vettä ja muutenkin ulkona käy tuuli. Saisi vaan nyt tulla ne kunnon ukkoset ja puhdistaa ilman kunnolla.
 
Takaisin
Top