Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Thihi..tuli mieleen etten ole edes muistanut sanoa että mekin muutettiin jo kaksi viikkoa sitten! :D asuttiin keskustassa 50 neliön kerrostalossa kahdestaan ja nyt muutettiin vähän keskustan ulkopuolelle 98 neliön rivitalo asuntoon. Vieläkin on tavaroita hujan hajan :D ei vaan jaksa samalla tavalla, varsinkin kun olen käynyt normaalisti töissä koko ajan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Lyhyesti ja ytimekkäästi: vituttaa. Ja tän tunteen aiheuttaa mun oma äiti, joka käyttäytyy kun mikäkin kakara!! Aargh! Verenpaineet nousee vissiin pelkästä ihmisen ajattelemisesta! Ja siis taustaa: äitini ilmoitti mulle jokunen viikko sitten että minä ja esikoisemme olemme hänelle kuolleita, eikä halua ikinä kuullakkaan mitään tulevasta vauvastamme. Ja syy tähän on niin sairas etten tiedä kestääkö kukaan jos sitä tänne yleisesti huutelee...... 3-vuotiaamme joutui seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi ja tekijä on 10-vuotias veljeni. Äitini poika siis. (kaikki mahdolliset ilmoitukset on tehty ja lääkäri tutkinut lapsemme ja tehnyt oman lastensuojeluilmoituksen ja poliisia tiedottanut) Pojallemme ei jäänyt tästä henkisiä traumoja, niinkuin meille vanhemmille.
Nooooh, eilen äitini yritti soittaa mulle kun olin töissä - en vastannut. Sen jälkeen se akka kehtas soittaa mun pomolle ja vaatia mua tulemaan puhelimeen, en mennyt. Kotiin mentäessä meiltä oli hävinnyt klapikone, terassilta tuoli ja kynttilälyhty. Ja vaati vielä kaikkia tavaroita joita hän on meille antanut (mm. poikamme huoneesta sängyn ja lipastot, muutaman nojatuolin, arkkupöydän ja tv-tason)
Eiks se akka voi vaan jättää meitä lopullisesti rauhaan?! ja menis hoitoon!

Anteeks nyt näinkin järkyttävä avautuminen, mutta kun vituttaa niin että savu nousee korvista ja vaavikin potkii kamalasti! :(

Kuulostaa kamalalta... En voi edes kuvitella miltä susta voi tuntua. Kaikinpuolin hirveä tilanne. Hyvä ettei lapselle jäänyt traumoja tapahtuneesta, se on tärkeintä. Vetää vähän sanattomaksi. Jaksamisia teille! <3

Huh huh.. käsittämätöntä, Mammis89. Hänen pitäisi hävetä ja käyttäytyy kuin te olisitte tehneet hänelle jotain. Tuollainen reaktio on siltä sitä, ettei osaa käsitellä omia kenties häpeän tunteitaan ja käyttäytyy sitten lapsellisesti ja vihamielisesti toista kohtaan, vaikka hänen pitäisi pyytää anteeksi poikansa tekoa ja osoittaa myötätuntoa.
Täytyy koettaa ite olla provosoitumatta.. vaikeaa ehkä, kun oma äiti kyseessä..

Hirvee tilanne :/ Tollasesta on varmast vaikea päästä yli mut toivon teille jaksamista! Onneks pojalla kaikki hyvin nyt! Ja äitis käytös on kyl kieltämättä aika törkeetä... :/

tuli tosi sanaton olo.ihan hirveitä ootte mammis kokenu! :sad001 voi kunpa sitä osais omat lapsena kasvattaa niin ettei ne koskaan tekis mitään vääryyksiä. (näin sitä menee ajatukset asiasta rasiaan) alko omat kakarat huolestuttaan. voimia teille :Heartpink

LOMAlomaLOMAlomaLOMA! :) Nyt se alkoi! Tanaan ei tarvitse menna toihin. :) Soin aamulla mansikkakiivipirteloa ja join kulhollisen lempiteetani. Laitoin ruokapoydan alle jalkajakkaran, selan taakse tyynyn ja soin pitkaan ja hartaasti. Myohemmin tanaan menen pedikyyriin ja manikyyriin, loman kunniaksi oikein hemmottelen itseani - ihanaa! :)

Takana on mahtava viikonloppu kavereiden kanssa ja parin paivan paasta lennetaan Suomeen. Odotan sita kuin kuuta nousevaa! Toinen haapaivakin lahestyy. <3

Vasyttaa, koska Kala potki todella voimakkaasti koko aamuyon, mutta ei se menoa haittaa. Nukutaan kissan kanssa paikkarit myohemmin - kissa se jo tuolla sohvan mutkassa harjoittelee niita paikkareita varten. :)

Nauti lomasta Libra! :)

Minä taas palaan töihin loman jälkeen tänään. Vähän jännittää miten pärjään töissä, kun olen ollut useamman viikon lomalla ja maha kasvanut kovasti. Teen suht fyysistä työtä ja jännitän milloin selkä alkaa taas oireilemaan. :(

Kävin uimassa juuri 1,5 km ja olo on nyt aivan ihanan rentoutunut.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille -
Olette sitten lomalla tai töissä! ;)

Tääl ois pari vapaapäivää ja synttärijuhlia mennään juhlimaan. Eilen illalla en meinannut malttaa mennä nukkumaan, kun kaveri myllersi mahassa niin, että napakin meinas pullistua ulos. Oli kyllä semmoset jumpat menossa! Yöllä kuitenkin heräsin, kun sattui ylävatsaan ja selkä kramppaili. Nyt on aika väsynyt ja vähän nuhainen olo...

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Libra: nauti lomasta ja Suomesta. Itse palasin juuri lomalta ja on paljon tekemistä taas ja tänään on rakenneultrakin:) On kiva olla myös kotona taas. Minun kissa on erityisen hellyydenkipeä aina kun olemme olleet poissa pitkiä aikoja. Tänäkin aamuna halaili minut hereille. Se on paras herätyskello :)

onnea uusista asunnoista maiden ja tipitii!!

mä värjään hiuksia ihan siinä missä ennenkin raskautta ja näin ooon tehny joka raskaudessa. Oon tässäkin käyttä vaan maalaisjärkeä, että en tietenkää viikottain lähtis muutenkaan koskaan värjäileen, vaan ihan vaan sillon kun tarvis, kun kyllä mun mielestä tai minä ainakin itse tykkään pitää huolta omasta ulkonäöstäni. Enkä voi sietää juurikasvua. :D

Tääläkin on yksi kesälomalainen <3 ! aaaah miten ihanaa !
viikkoja olis kasassa jo 25+2. Viikot menee nyt niin huisin nopeeta kun on kesä ja koko ajan jotakin ohjelmaa ja vielä kun mieskin tekee kellon ympäri töitä.

Tänään oom hinnotellut kirppis kamoja jälleeen. :D huomenna alkaa taas pöytä viikoksi. :) Nyt on jo 5 pussillista hinnoteltu, mutta edelleeen on tavaraa vaika kuinka ja paljon.

Tää viikko meneekin siivotessa ja järjestellessä muuttotavaroita. Tänään jynssäsin keittiön pintoja ympäriinsä, edelliset asukkaat ei vissiin välitä katsoa keittiökaappien alle, kaapin ovia tms.. taidan olla ylisiisti. Mua kans aina muuttaessa ällöttää uudessa asunnossa oleva mahdollinen jääkaappi, mitä edelliset asukkaat ovat käyttäneet. Menee kuukausi, että sopeudun käytettyyn jääkaappiin ja pystyn syömään siellä säilytettäviä elintarvikkeita normaalisti, en tiedä mikä siinä on, kun esim käytetty pesukone ei aiheuta mitään inhotusta. Huomenna pesen lattiat ja ikkunat siellä..

Aurinkoa odotan muuten ja kodiksi asettautumista, näen jo mieleni silmin, miltä uudessa kodissa voisi näyttää laitettuna. Viikot tuntuu matelevan. Nyt on 20+4 .. potkuja tuntuu nyt arkiaskareideni lomassa, ei tartte maata hiljaa tunnustellen enää :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mammis89, jaksamista teidän tilanteeseenne! Toivottavasti kaikki asianomaiset saavat tarvitsemaansa apua ja tukea...

voi miten kurja Mammis89 :( mullakin on stressi ollut nyt muutama viikko enemmän ja heti supistelut lisäänty sen takia.. mulla siis esikonen kohta 3v ja hänen isän kanssa taas erimielisyydet viikonloppujen hoidosta jne. eli ollaan jo erottu vajaa 2v ja edelleen hän on niin vaikea persoona että välillä niin vituttaa että uhuh.. eikö voi ihminen lopettaa toisen kiusaamisen ja muutenkin kiukuttelu pienistä asioista ja miettii vaan miten lapselle paras olis. en ymmärä vaan :/

muuten meillä kaikki hyvin.. uusi avopuoliso on kans aika onnellinen uudesta vauvasta. toinen ultra oli meillä just 10.6 ja poika sieltä tulee. eli 2 poika perhessä sitten :) aika kivaa! tänään viikkoja 21+1. alaselkäkipuja aika paljon ja aikasin tullut. töissä pitää paljon seisoa ja kävellä..saa nähdä miten elokuun lopussa ison mahan kanssa jaksaa :P
tänään kävin lisää neuvola käynnillä.. pikku herrä on jo kolme päivä ollut aika hiljanen ja ajattelin tarkista sydänäänia..kaikki oli tietysti hyvin ja sain mielirauhan takaisin :)

onnea kaikille uusille kodin omistajille.. mäkin haaveilen uudesta kodista.. haluaisin kolmiosta kerrostalon asunnosta päästä johonkin enmmän landelle.. kiva olis laitta lapsille vaan kuravaatet ja kumisaapat päälle ja ulos pihalle leikkimaan vaan.. ihana olis :D ollaan katsottu paljon omakotitaloja mutta ei ihan sitä oikea vielä oo löytynyt..kai se joku hetki tulee.
lomaa odottaan innolla..heinäkuussa 2 vko olis. toukokuussa 1vko oli jo. nyt juhannuksena mennään kavereiden perheiden kanssa mökille ja sit seuraava vknloppu olis kaverin häät.

minulla pitäis rupee tekee inventaario esikoisen vaatteissa..sit näkis mitä pitää ostaa ja toiset ehkä kirpikselle myyntiin. sais ehkä lisää tilaa kaapissa ja muutenkin enemmän taas sitä vauva fiilista pienistä vaateista.. ihqu :) <3

Lähipäivät ovat olleet täynnä touhua, joten tänään vietin päivän vaan itselleni. Tosin sekin on kulunut vauvanvaatteita pesten ja silittäen. Lisäksi käytetyt vaatteet käsittelin nukanpoistajalla. Ihanaa touhuta pienten vaatteiden kanssa, joita onkin kerääntynyt jo aika kasa.
Mietin, että millä puhdistaisin vaunukopan? Pitää katsoa onko siinä irrotettavia osia.
Mulla on koko ajan ollut tunne, että vaavi tulee etuajassa tai joudun vuodelepoon. Ajoittain kivuliaat supistukset eivät auta asiaa. Toisaalta myös loppuajasta voi tuohuaminen olla työläämpääkin, joten haluan tehdä asioita nyt kun on vielä aikaa ja voimia.
Huomenna on taas aika lasten kardiologille. Toivottavasti ei löydy mitään!

Muokattu viimeksi:
Tsempit noor1s!

Täällä flunssa vaivaa.. Sais nyt äkkiä mennä ohi ku viikonloppuna on juhannuski :/

Mä kävin tossa läpi vauvanvaatevarastoja ja oih, miten pieniä ne vaatteet onkaan! Vielä saavat odottaa pesua, jonka säästän uuteen asuntoon: saa sitten suoraan narulla kaappiin ne. Vauva potkii ihan hirmuisesti, mies sai yöllä kunnon monotukset, kun tuli työpaikan illanvietosta kotiin. :grin

Huomaa, että raskaus alkaa jo olla sen verran pitkällä, että ajatukset rupeaa vahvemmin siirtymään vauvaan ja samalla aika on ruvennut matelemaan. Koitankin nyt keskittyä esikoisen kanssa olemiseen ja nauttia näistä viimeisistä kuukausista "kahdestaan" kotona. Tulis kunnon kesäilmat, niin kuluis varmasti aikakin nopeammin, kun voisi enemmän olla menossa.

Vieläkään en ole ilmoittanut uuteen asuinkuntamme neuvolaan, että tulossa ollaan. Voisinkin ottaa sen heti tänään asiakseni, kun ei tiedä miten kesällä noi neuvolat on edes auki. Onko muuten teistä kukaan vaihtanut kuntaa kesken raskauden? Olis kiva tietää, vaatiiko mitään erityisiä toimenpiteitä.

Sain kutsun pelkopolille viikossa siitä, kun terkkari laittoi lähetteen! Ihan huippua! Aika on jo 10.7., jolloin viikkoja on 27+. Kiva kun ei tämän kanssa tarvitse odottaa pidemmälle. :)

Täällä istutaan taas odottamassa lääkärin vastaanottoa, saas nähdä mikä tuomio tulee. Luulen, että sairasloma jatkuu edelleen, koska supistukset palaa aina kun vähän enemmän puuhailen, tällä tarkoitan esim kahden tunnin ravintolapäivällistä. En ikinä olisi uskonut, että keskiraskauteni, jonka pitäisi olla parasta aikaa, menisi kokonaan saikulla ja vaihdellen sohvalevossa. Hieman masentaa tällä hetkellä, mutta mitä vain pikkuisen takia :)

Piti tulla heti kommentoimaan, että pääsenkin töihin. Supistukset eivät ole tehneet mitään kohdunkaulalla ja se on ihan samassa kunnossa kuin kaksi viikkoa sitten eli pääsenkin kuitenkin nauttimaan ainakin hetken toivottavasti mukavasta keskiraskaudesta ja toivon todella, että pahemmat supistukset pysyvät poissa.

minä vaihdoin silloin eka raskauden aikana kuntaa..ei mitään erilaista ollut. katsoin sen neuvolan mikä oli lähin tai mihin pitäis kuuluu ja soitin vaan sinne. sanoin mun tilanteen ja sillä se meni. ihan helposti ;)

Takaisin